exPertti kirjoitti:Ärsyttäväähän se muista on, mutta mitä sitten.
Mihin tämä tähtää ja johtaa? - Minä tiedän. Muutaman vuoden kuluttua jokaisessa moottorikulkuneuvossa on pakollisena varustuksena piirturin kiekko, joka toimitetaan viipymättä viikon ensimmäisenä arkipäivänä paikalliselle viranomaiselle tarkastettavaksi. Jos käyrässä on epämääräisyyttä, asia selvitetään juurta jaksaen, eikä sanktiolta vältytä. Helppoa, halpaa ja ennenkaikkea tehokasta...eiku.
Kyllä se GPS-seuranta on paljon todennäköisempi jatkos. Meitä täytyy vahtia, emme me muuten opi.
Mutta mainitsemastani "saavutan satasen alueella - ajaa karkuun kahdeksankympin alueella" ajotyylistä on pelottavan monta havaintoa viime ajoilta. Pahintahan nyky mittarivirheillä tuossa on saada poliisi huomauttamaan 80 km/h alueella. Voi hitsin pimpula.
Mistähän tämä ajatus lähtee, että suhteen seksielämä olisi jotenkin miehen vastuulla?
Onhan se miehen edun mukaista tietää, millä sitä piparia saa useammin. Usein se on kuitenkin on niinpäin, että mies haluaa enemmän. Vaikka ei tietysti aina, tälläkin palstalla muutama tapaus joiden äijät varmaan huutavat toisinaan armoa.
Seksissä kun on se hassu puoli, että sitä pitää yleensä haluta.
exPertti kirjoitti:Mutta mainitsemastani "saavutan satasen alueella - ajaa karkuun kahdeksankympin alueella" ajotyylistä on pelottavan monta havaintoa viime ajoilta.
Olen tässä silloin tällöin ajellut Helsingistä Tammisaaren-Hangon suuntaan ja olen suureksi yllätyksekseni alkanut löytää itsestäni taipumuksia, jotka mielikuvissani kuuluvat aika erilaiselle miestyypille. Erityisesti minua hermostuttaa se Pertin esimkerkkiäkin ärsyttävämpi ilmiö, että koko letka ajelee 80 km/h alueella iloista seitsemänkympin tuntivauhtia, kunnes saavutaan tien muutamaan ohituskaistalliseen kohtaan, jossa letkan vauhti nostetaan 90 km/h:n tuntumaan - ja hidastetaan taas ohituskaistan päätyttyä. Erityisen kätevää tämä on Kirkkonummen kohdalla, jossa nelikaistaisen 80 km/h-osuuden kohdalla on monta tolppaa, joiden taakse tutkapoliisi tykkää mennä jemmaan. Vauhtinsa ohituskaistan ajaksi nostanutta letkaa ei voi ohittaa saamatta sakkoa. Jos se nyt on Inkoon papparaisille mahdotonta olla nostamatta nopeuttaan ohituskaistojen kohdalla (tai olla hidastamatta ohituskaistan päätyttyä), eikö nopeusrajoitusta voisi vastaavasti nostaa sataseen ohituskaistan alkaessa? Tai voisihan se poliisikin etsiä jonkin vähemmän turhauttavan ratsiapaikan, vaikka toki lain rikkomista edellyttämätön rajoituksennostoratkaisu olisi parempi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
urpiainen kirjoitti:...eikö nopeusrajoitusta voisi vastaavasti nostaa sataseen ohituskaistan alkaessa? Tai voisihan se poliisikin etsiä jonkin vähemmän turhauttavan ratsiapaikan, vaikka toki lain rikkomista edellyttämätön rajoituksennostoratkaisu olisi parempi.
Savosta olemme oppineet, että jos ohituskaistan ajaksi nopeusrajoituksen nostaa sataseen voi joutua ajamaan 140-150 mittarissa, että pääsee kenestäkään ohi.
Rantatiestä on sanottava sen verran, että siellä mahtuu hyvin ajamaan kolme rinnan pitkät pätkät. Ja kyllä niillä Inkoon, Karjaan jne.. kuskeillakin on kuitenkin ihan hyvät tavat antaa tietä niistä tien varteen kaivetuista herätysurista huolimatta. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Näin itsekin toimin kun on peräkärry tai vene koukussa kiinni ja on ajettava hiljempaa. Letka tietenkin pumppaa ja pumppaa jo ihan siitäkin syystä, että kun letkan alkupäästä päästään hitaampien ohi, niin rakoja syntyy ja niitä rakoja kurotaan sitten umpeen. Viivettähän tuossakin ilmenee letkan pituudesta riippuen.
exPertti kirjoitti:Kyllä se GPS-seuranta on paljon todennäköisempi jatkos. Meitä täytyy vahtia, emme me muuten opi.
Kuinka kauan meinasitte ajaa autoja? Jo nyt autot hidastavat havaitessaan esteen, joten törmäyksenesto ei ole kaukana. Päästöjen rajoittamisen mahdollisuudet ovat pienet, jos autojen pitää olla panssarivaunuja kestääkseen törmäykset.
Tulevaisuuden auto on törmäyksenestolla varustettu Tata Nano. Luonnollisestikaan tuollaisella autolla ei voi ajaa ylinopeutta, eikä se edes kykene yli 160 nopeuksiin.
sivustahuutaja kirjoitti:Kuinka kauan meinasitte ajaa autoja?
Niin kauan kuin joku sen kieltää.
Mitä tulee visioosi tulevaisuudesta niin 70-luvun öljykriisin jälkeenhän tajuttiin etteivät ihmiset halua paljoa syöviä autoja ja niiden valmistamisesta pitäydyttiin. Tehtiin vähäruokaisia katumaastureita, Ferrareita ynnä muita ja maailma pelastui. Sama varmasti toteutuu tämänkin kriisin jälkeen.
Tässä maassahan mitä tahansa voisi tapahtua, mutta onneksi muitakin maita on vielä maailmassa jäljellä.
NuoriD kirjoitti:Mielestäni on alentavaa tehdä jotain temppuja seksin toivossa. Tietysti minun on helppo puhua, kun ei pahemmin paneta nykyään..
Ei parisuhteesta huolehtiminen ole minusta mitään temppuilua vaan molempien osapuolten velvollisuus. Harvempi haluaa olla haluton ja niiden "temppujen" tarkoitus on enemmänkin nostaa parisuhteen osapuolten läheisyyttä ja energiatasoa sillä lailla, että seksielämän piristyminen on vain seurausta siitä. Vaihtoehtona on tietysti se, että piristää vain omaa elämäänsä ostelemalla mopoja
exPertti kirjoitti:Tässä maassahan mitä tahansa voisi tapahtua, mutta onneksi muitakin maita on vielä maailmassa jäljellä.
Mitä huonoa koppimopoihin perustuvassa liikenteessä olisi? Hommaa voi verrata tupakkakieltoihin, joita kukaan ei olisi voinut kuvitella 20-vuotta sitten.
On ihan päätön ajatus, että tekniikan kehittyessä ihmisen olisi edelleen ohjattava itse kulkuvälinettään. Jos työnantajasi hyvittäisi sinulle puolet työmatkaan kuluttavasta ajasta laskemalla sen työajaksi, niin siirtyisitkö edulliseen autopilotoituun koppimopoon?
sivustahuutaja kirjoitti:Mitä huonoa koppimopoihin perustuvassa liikenteessä olisi? Hommaa voi verrata tupakkakieltoihin, joita kukaan ei olisi voinut kuvitella 20-vuotta sitten.
On ihan päätön ajatus, että tekniikan kehittyessä ihmisen olisi edelleen ohjattava itse kulkuvälinettään. Jos työnantajasi hyvittäisi sinulle puolet työmatkaan kuluttavasta ajasta laskemalla sen työajaksi, niin siirtyisitkö edulliseen autopilotoituun koppimopoon?
Itse näkisin, että itse ohjattava liikenne vaihtoehtona on niin joustava, että sille ei voida keksiä vaihtoehtoja. Mutta se ei poista sitä, että itse mieluiten kulkisin kotioven läheltä paikallisjunalla toimiston pihalle.
Mutta itse ohjattava ja oman reittivalinnan mahdollistava liikenne on usein järkevin vaihtoehto.
"Kyllä se siitä, ei se iso paha setä huutanut tosissaan. Et sinä kuole vaikkei joka päivä saa puhtaita kalsareita ja kyllä se ruoka on ihan oikeasti syötävää, ranskalaiset tehdään samanlaisista pyöreistä perunoista!"
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
urpiainen kirjoitti:Olen tässä silloin tällöin ajellut Helsingistä Tammisaaren-Hangon suuntaan ja olen suureksi yllätyksekseni
Ei liene valtionsalaisuuteen verrattava salaisuus miksi enin osa tolokun kuskeista ajavat turku-lohja-konetien kautta ja kaksvitosta kohti Hankoota. 20km lisämatka ja 20min säästö matkajassa.
exPertti kirjoitti:Mutta itse ohjattava ja oman reittivalinnan mahdollistava liikenne on usein järkevin vaihtoehto.
Miksi ihmisen ohjaus on parempi kuin ihmisen määrittelemään pääatepisteeseen pyrkivä autopilotti? Ja mitä iloa ihmisen tekemästä reitinvalinnasta olisi, kun navi optimoi kahden pisteen välisen matkan paremmin?
Kumman otat:
A: Ajanpa aamuruuhkassa duuniin... taas.
B: KITT, aja mut duuniin nopeinta reittiä. Äläkä häiritse kun tavoitteena on katsoa pornoa ja aamurunkkia. Juu, pimennä ihmeessä lasit.
sivustahuutaja kirjoitti:Kumman otat:
A: Ajanpa aamuruuhkassa duuniin... taas.
B: KITT, aja mut duuniin nopeinta reittiä. Äläkä häiritse kun tavoitteena on katsoa pornoa ja aamurunkkia. Juu, pimennä ihmeessä lasit.
En kumpaakaan.
Aamujuna tai joku muu hyvin toimiva töihin ja takaisin. Mut tänä aamuna pitääkin viedä lapsi tuonne ja käydä tuolla töitten päälle, joten otan auton ja nautiskelen kiireettä menosta.
sivustahuutaja kirjoitti:Kumman otat:
A: Ajanpa aamuruuhkassa duuniin... taas.
B: KITT, aja mut duuniin nopeinta reittiä. Äläkä häiritse kun tavoitteena on katsoa pornoa ja aamurunkkia. Juu, pimennä ihmeessä lasit.
En kumpaakaan.
Aamujuna tai joku muu hyvin toimiva töihin ja takaisin. Mut tänä aamuna pitääkin viedä lapsi tuonne ja käydä tuolla töitten päälle, joten otan auton ja nautiskelen kiireettä menosta.
Onks omenat vai banaanit parempia? - Mansikat tietty! ...
WASHINGTON — President Obama on Monday called for curbing offshore tax havens and corporate tax breaks to collect billions of dollars more from multinational companies and wealthy individuals.
President Obama, with the Treasury secretary, Timothy Geithner, said some companies and rich people were “shirking.”
The move would appeal to growing populist anger among taxpayers but is likely to open an epic battle with some major powers in American commerce.
With the proposals he outlined at the White House, the president sought to make good on his campaign promise to end tax breaks “for companies that ship jobs overseas.”
He estimated the changes would raise $210 billion over the next decade and help offset tax cuts for middle-income taxpayers as well as a permanent tax credit for companies’ research and development costs.
The proposals would especially hit pharmaceutical, technology, financial and consumer goods companies — among them Goldman Sachs, Microsoft, Pfizer and Procter & Gamble — that have major overseas operations or subsidiaries in tax havens like the Cayman Islands.
They have some of the mightiest lobbying armies in Washington, as well as influential patrons in Congress. That combination will test Mr. Obama’s ability to stand up to powerful interests and marshal support among lawmakers at the same time that he is trying to win passage of major health and energy measures.
Paljonkahan tuon suunnattoman suuren sakon langettaminen tuli maksamaan? No, otetaan sekin takaisin vaikka autoilijoilta laittamalla tiukemmat ylinopeusrajat.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.