Reportaaseja uudenvuodenyöstä alkaen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Men det beror ju helt på synvinkeln! Du borde ha fortsatt meningen med orden "for me", så skulle innehållet i meningen ha beskrivit verkligheten ens i någon grad. Nämligen dessa "alltför analytiska" kvinnor är inte nödvändigtvis alltför analytiska för någon annan, it takes two to tango!
Vad? Är det sant! :)
Självklarheter låter mycket finare på svenska. På finska låter de som... ...självklarheter.
Torta pä torta!
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Käsittääkseni deitti.netissä (kirjoitin näköjään dietti.net aluksi :) ) toimii

"Olen x-vuotias nainen" ja 300 vastausta päivässä.
Pertti! Tuollaiset testit ovat aivan kertakaikkisen moraalittomia! Mieti nyt niitä turhautuneita insinöörejä kun todellinen ikäsi paljastuu.
En henk koht ole testannut, kuullut suoraan hevosen suusta tällaisesta.
Minä puolestani olin jotenkin puolitietoisesti unohtanut koko deitti.netin olemassaolon, mutta sinä ja McJanne palautitte sen olemassaolon mieleeni, joten kävin tuossa jonkin aikaa sitten vilkaisemassa mitä siellä oikein tapahtuu.

No, en todellakaan ihmettele miksi miehet valittavat ettei juuri kukaan vastaa heidän ilmoituksiinsa. Pääosa ilmoituksista on sellaista lierua, että vaikka siellä olisikin helmiä, nekin ovat jotenkin sen lierun peitossa. Deitti.netin lukeminen antaa niin raadollisen kuvan koko mieskunnasta, että siitä todellakin haluaa pysyä mahdollisimman kaukana. Sitten minua alkoi ottaa päähän, eikä se ole koskaan hyvä juttu.

Minä vastasin muutamaan ilmoitukseen. Valikoin ne sivistyneimmästä ja muutenkin älykkäimmästä päästä olevat ilmoitukset, sekä yhden omaisuudellaan pröystäilijän ilmoituksen. Ensiksimainituille analysoin hyvin tarkkaan kaiken sen mitä heidän ilmoituksensa viestivät rivien välistä ja miksi, jopa ilmoituksen jättökellonaikoja ja nimimerkkejä myöten. Se ei ollut kovinkaan nättiä luettavaa. Lopputuloksena yhtä jos toistakin ilmoitusta oli myöhemmin paikkailtu, ilmeisimmät piiloviestit oli häivytetty näkymättömiin kohtuullisen taitavasti.

Pröystäilijälle kävi vielä huonommin, se kun pokkana kehtasi ehdottaa minulle risteilyä Tukholmaan Commodore-luokassa. Totesin idean olevan harvinaisen huono, mm. siksi, että jos seuralainen sattuu olemaan umpiluupää, ei karkuun ole mahdollista päästä. Enkä minä sitäpaitsi ole kaupan. Kyseinen umpiluupää totesi, että koska hänellä kerran on varaa Commodore-luokan hyttiin, ei hän ihan umpiluupää voi olla. Totesin, että minun kokemukseni mukaan umpiluupäitä löytyy huomattavasti enemmän varakkaiden joukosta kuin muiden. Siinä vaiheessa umpiluupää olisi jo suostunut tapaamaan ensin jopa kaffenkin merkeissä, mutta minä totesin, ettei hän vielä ole onnistunut vakuuttamaan minua edes siitä, että häneen kannattaisi kuluttaa aikaa edes kahvikupillisen verran. Siinä vaiheessa umpiluupää kiivastui ja totesi, että näillä tiedoilla kaffen on kelvattava tai sitten unohdetaan koko juttu. Yllättäen minuun iski äkillinen varhaisdementia... Jessus minkälaisia ihmisiä maa päällään kantaakin. Ei mikään ihme, että kyseisenlainen ihminen geneerisen komeasta ulkonäöstään ja varakkuudestaan huolimatta joutuu etsimään seuraa deitti.netistä. Kiivastun kun vain muistelenkin sitä dialogia.

Mutta sitten minuun iski uteliaisuus. Päätin vanhojen aikojen muistoksi väsätä oman ilmoituksen ja selvittää onko maailma oikeasti niin paha paikka kuin miltä se vaikuttaa. Ensiksi väsäsin viime perjantaina ilmoituksen, jonka otsikoksi laitoin "Säätiedotus". Ilmoitus koostui jonkinlaisesta selonteosta siitä, miksi minä en oikein voi harkitakaan parisuhteilua. Se oli näkyvillä ehkä viitisen minuuttia, minkä jälkeen poistin sen deitti.netiin sopimattomana. No, ei siinä mitään, mutta lauantaina minua alkoi häiritä, enkö tosiaan enää edes osaa kirjoittaa oikeata deitti-ilmoitusta, joten kirjoitin.

Lopputulos oli niin minun näköiseni kuin vain olla voi, ja siinä oli kuvattu nykyelämäni hyvin kattavasti, joten päätin sen avulla huvikseni selvittää markkinasegmenttini. Lopputulos oli... ...hämmentävä. Mitä ihmettä minussa näkee vuoristokiipeilijä? Entä fanaattinen purjehtija, jonka ex-vaimo oli vaatinut valitsemaan itsensä ja veneen väliltä? (Vene vissiin voitti...) Edellistäkin fanaattisempi sekä työkseen että harrastuksekseen kipparoiva? Entä vuosia ulkomailla työskennelleet paluumuuttajat? Miksi seassa oli vain yksi sympaattisen oloinen yh-isä? Toin kuitenkin ilmoituksessa korostetusti esiin sen, että minulla on lapsi. Jotenkin vaikea tajuta, miksi tuontyyppiset yliurheilulliset maailmanmatkaajat pitäisivät minunlaistani yh-äitiä mielekkäänä kumppanina, kun heistä saa sen kuvan, etteivät he aiemmin ole oikein ehtineet parisuhteilemaan tosissaan. Yksi maailmanmatkaajista oli vieläpä kuulemma yrittänyt vastata säätiedotukseenikin, mutta postaus oli epäonnistunut kun olin hänen kirjoittamisensa aikana ehtinyt poistaa mokoman pessimismipurkauksen, joten hän oli lauantaina tullut vartavasten tarkistamaan josko olisin ilmestynyt takaisin, ja oli muistanut nimimerkkini ja tunnistanut samaksi, vaikka ilmoitus oli täysin erilainen.

Jotenkin pelottavaa, poistinkin myös tuon uuden ilmoituksen kun vastausten määrä ja laatu alkoi ahdistaa liikaa. Nuo osaavat kaikki jopa yhdyssanat ja pilkkusäännöt.
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

^Sulla on vaan niin mieletön lahja tohon kirjottamiseen, että ehkä ne "maailmanmatkaajat" haluaa siksi tutustua suhun. Niinku et haluaa nähdä minkälainen tyyppi on kyseisten tekstien takana.
Öö..en oo tosin käyny deittinetissä vuosiin, enkä ehkä ymmärrä ihan sitä ideaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

prosessi kirjoitti:deitti.netin olemassaolon...

Mutta sitten minuun iski uteliaisuus. Päätin vanhojen aikojen muistoksi väsätä oman ilmoituksen ja selvittää onko maailma oikeasti niin paha paikka kuin miltä se vaikuttaa. Ensiksi väsäsin viime perjantaina ilmoituksen, jonka otsikoksi laitoin "Säätiedotus". Ilmoitus koostui jonkinlaisesta selonteosta siitä, miksi minä en oikein voi harkitakaan parisuhteilua. Se oli näkyvillä ehkä viitisen minuuttia, minkä jälkeen poistin sen deitti.netiin sopimattomana. No, ei siinä mitään, mutta lauantaina minua alkoi häiritä, enkö tosiaan enää edes osaa kirjoittaa oikeata deitti-ilmoitusta, joten kirjoitin.

Lopputulos oli niin minun näköiseni kuin vain olla voi, ja siinä oli kuvattu nykyelämäni hyvin kattavasti, joten päätin sen avulla huvikseni selvittää markkinasegmenttini. Lopputulos oli... ...hämmentävä. Mitä ihmettä minussa näkee vuoristokiipeilijä? Entä fanaattinen purjehtija, jonka ex-vaimo oli vaatinut valitsemaan itsensä ja veneen väliltä? (Vene vissiin voitti...) Edellistäkin fanaattisempi sekä työkseen että harrastuksekseen kipparoiva? Entä vuosia ulkomailla työskennelleet paluumuuttajat? Miksi seassa oli vain yksi sympaattisen oloinen yh-isä? Toin kuitenkin ilmoituksessa korostetusti esiin sen, että minulla on lapsi. Jotenkin vaikea tajuta, miksi tuontyyppiset yliurheilulliset maailmanmatkaajat pitäisivät minunlaistani yh-äitiä mielekkäänä kumppanina, kun heistä saa sen kuvan, etteivät he aiemmin ole oikein ehtineet parisuhteilemaan tosissaan. Yksi maailmanmatkaajista oli vieläpä kuulemma yrittänyt vastata säätiedotukseenikin, mutta postaus oli epäonnistunut kun olin hänen kirjoittamisensa aikana ehtinyt poistaa mokoman pessimismipurkauksen, joten hän oli lauantaina tullut vartavasten tarkistamaan josko olisin ilmestynyt takaisin, ja oli muistanut nimimerkkini ja tunnistanut samaksi, vaikka ilmoitus oli täysin erilainen.

Jotenkin pelottavaa, poistinkin myös tuon uuden ilmoituksen kun vastausten määrä ja laatu alkoi ahdistaa liikaa. Nuo osaavat kaikki jopa yhdyssanat ja pilkkusäännöt.
Deitti netin ongelma on, että (en ole tehnyt ilmoitusta) mutta jos naisten ilmoituksista voisi jotakin päätellä niin miesten ilmoituksen pitää olla tosi uniikki ja käsitellä totuutta vähintäänkin viitteellisesti. Koska näin oletetaankin tekevän. Näin samaisesta hevosen suusta olen kuullut ja uskon sen pitävän paikkansa muistaen omat nettideittailuaikani. Jos vastaat kertoen rehellisesti asiat miten ne ovat ilman sokerikuorrutusta siitä rehellisyydestäsi otetaan sokerikuorrutus pois joka tapauksessa.

Toisena pulmana voisi pitää, että jos ajatellaan sellaista tilannetta että olisin sinkku. Lukisin itselleni tuntemattoman Prosessin ilmoitusta citystä en luultavasti ymmärtäisi mitä haet tai millainen olet. Palstatuntemukseni perusteella taas luultavasti olisin (hienovaraisesti pröystäilemättä tietty :) ) vonkaamassa sinua.

Deitti.net vaatii sellaista tiettyä akateemisen puutarhurin röyhkeyttä copy-pastata sama vastaus kaikille ja katsoa tarttuisiko jotakin verkkoihin jota taas ei ihan kaikilla ole.
Came here for school, graduated to the high life
prosessi

sipsi kirjoitti:^Sulla on vaan niin mieletön lahja tohon kirjottamiseen, että ehkä ne "maailmanmatkaajat" haluaa siksi tutustua suhun. Niinku et haluaa nähdä minkälainen tyyppi on kyseisten tekstien takana.
Näköjään. Olen lähettänyt niille kiltisti myös mm. sen Salvador Dali -viiksikuvani, joka minulla oli joskus täällä avatarina ja pelotellut kaikilla keksimilläni tavoilla, mutta silti ne vain sitkeästi vastaavat. Ilmeisesti niistä on hauskaa tulla pelotelluiksi. Luulen, että varsinkaan sitä tapausta, joka yritti vastata jopa siihen säätiedotukseeni, ei ole mahdollista pelotella karkuun millään keinolla. Mutta silläpä onkin sellainen Duckin kaihoama sankarileuka ja muutenkin vähän Teräsmiesmäinen ruumiinrakenne, joten ehkä ei pitäisi olla yllättynyt... Asetelma on kyllä niin tragikoominen, ettei paremmasta väliä: maailmalla seikkaillut Teräsmies palaa kotiin ja valitsee kohteekseen minut, kaikista maailman ihmisistä. Ja pohdiskelee josko mukelo piankin osaisi pelata jalkapalloa. Seuraavaksi voisin kysyä siltä kuinka monta kirjaa minun sadan kirjan listaltani se on lukenut ja ehdottaa osallistumista seuraavaan burleskitapahtumaan, pakko sen on jostain peljättyä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
Miksi ahdistaa ja pelottaa saada vastauksia deitti-ilmoitukseensa?

Olen ymmärtänyt, että naisen on jokseenkin mahdotonta laatia deitti-imoitusta, johon ei vastattaisi.

Mutta kokeilepa tällaista:

"Hei!

Oletko sadun ritari?

Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja (mieheni istuu juuri vankilassa mustasukkaisuuspäissään tekemästään taposta). Siat polttivat vielä äijän lomatkin, kun alkoi viime lomalla taas tappelemaan, hakkasi yhden jätkän, joka lähipubissa jutteli mulle.

Nyt oon miettinyt, että täytyy tuosta äijästä päästä eroon. Mutta se ei usko, että mä en enää halua sitä.

Läydänkö näin kunnon miehen? Kirjoitellaan!"
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja (mieheni istuu juuri vankilassa mustasukkaisuuspäissään tekemästään taposta).
Multa on mennyt kokonaan ohi, että Elukka on tappanut jonkun ja on nyt vankilassa?
NuoriD

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja (mieheni istuu juuri vankilassa mustasukkaisuuspäissään tekemästään taposta).
Multa on mennyt kokonaan ohi, että Elukka on tappanut jonkun ja on nyt vankilassa?
Tieteellisen tutkimuksen nimissä voimme hieman venyttää totuutta. Jos tuokin ilmoitus saa akateemisen puutarhurin ja kumppanit heruttamaan, niin uskon, että nainen ei voi kirjoittaa viestiä, joka ei poikisi vastauksia.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

^ Repesin.

Piti ihan tämän keskustelun herättämänä mennä kattomaan deitti-ilmoja. Olikohan viides vai kuudes ylhäältä alas naksuteltuna, kun törmäsi ihan helmeen. Itsetunto ainakin kunnossa.

http://www.city.fi/deitti/71671/
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Paha Keisari kirjoitti: http://www.city.fi/deitti/71671/
Ton on pakko olla läppää :shock:

Irtoiskohan tällä:
Pahantuulinen, parhaat päivänsä jo viime vuosituhannella nähnyt yh-äiti etsii komeaa, nuorekasta ja hyvin toimeentulevaa seuraa.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

bliss kirjoitti:nuorekasta
Haluat vastauksia isäsi ikäisiltä?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Paha Keisari kirjoitti:
bliss kirjoitti:nuorekasta
Haluat vastauksia isäsi ikäisiltä?
Enkä! Mä oon ihan kohta ite isäni ikäinen. Eiku...
NuoriD

bliss kirjoitti:

Pahantuulinen, parhaat päivänsä jo viime vuosituhannella nähnyt yh-äiti.
*kiihottuu*
prosessi

http://www.city.fi/deitti/71691/

No niin, ND. Kohta se selviää.
NuoriD

prosessi kirjoitti:http://www.city.fi/deitti/71691/

:D

Kai saan kutsun häihin?
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:http://www.city.fi/deitti/71691/

Oikeasti hetken mietin, että se olet sittenkin sinä ja melkein vastasin etsien pk-seuraa. :lol:
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Taas tätä samaa. Mä olen ainakin niin lahjakas, että olen voinut saada deitti-ilmoitukseen alle kymmeen vastausta (muistaakseni jopa alle viisi, muta ainakin alle kymmenen on totta) tyypeiltä, jotka eivät joko ole lukeneet ilmoitustani lainkaan tai jotka ovat lukeneet, mutta ymmärtäneet vain sanan nainen.
NuoriD

nastamuumio kirjoitti: nainen.
*kiihottuu*
NuoriD

Jos prossu kohtaa elämänsä miehen mun kirjoittamalla deitti-ilmoituksella niin mitä se tarkoittaa mun kannalta? :apuva:
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

No ainakin saadut vastaukset tulee julkistaa tällä palstalla ja mielellään myös prossun oma vastine.
prosessi

Nehemiah James kirjoitti:No ainakin saadut vastaukset tulee julkistaa tällä palstalla ja mielellään myös prossun oma vastine.
:cheer: Sain jo ensimmäisen vastaukseni! Se näköjään myönsi olevansa prinssi.
Otsikko: mahtava kombo

Olen. Lisäksi arvostan infinitiivivirheitä!

http://www.city.fi/deitti/70934/
Ilmeisesti jokaiselle naiselle löytyy joku, jopa ND:lle. Vai miten se menikään?
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:No ainakin saadut vastaukset tulee julkistaa tällä palstalla ja mielellään myös prossun oma vastine.
:cheer: Sain jo ensimmäisen vastaukseni! Se näköjään myönsi olevansa prinssi.
Otsikko: mahtava kombo

Olen. Lisäksi arvostan infinitiivivirheitä!

http://www.city.fi/deitti/70934/
Ilmeisesti jokaiselle naiselle löytyy joku, jopa ND:lle. Vai miten se menikään?
Se on menoa nyt? Kätevää laittaa itse Raivo_R nimimerkiksi.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Tuli vähän samanlainen olo kuin mainoksesta josta ei lainkaan voi tietää mitä siinä mainostetaan. Mut onhan hän kuitenkin nähnyt Lauran livenä...
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Mun mielestä tuosta tulee harvinaisella tavalla kuva ihan oikeasta ihmisestä. Toisin kuin niistä kaavamaisista "Olen huumorintajuinen ja musiikkia kuunteleva, urheilullinen ja siisti mies" -luetteloinneista.

Ei sopisi itselleni (kuten ei juuri kukaan muukaan), mutta uskon hänen kyllä löytävän ottajansa.
Vastaa Viestiin