Työelämän kuviot tänään

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onslow kirjoitti:LOL
Tuo se oli. :)
Came here for school, graduated to the high life
exPertti
Kitisijä

Dumis kirjoitti:Eilen sain lomautusilmoituksen postissa. Toki tiesin siitä joka aikaisemminkin. Mutta koska lomautus on vain joka 4:s viikko ja senkin ajan saa liiton työttömyysrahoja suhteuttena KTA:han, niin en nyt ole ahdingossa... itse astiassa luultavasti töissä riittää sit ainakin överiä xD

Joten tulos on se että tulee lisää överiä ja lomia, kelpaa \o/
Muistaakseni sinä juuri olit ihan kyrpä otsassa hommistasi, joten loma ehkä kelpaakin? Kunhan ei veny liian pitkäksi.

Sinällään pitäisi ehkä vähän huolestua siitä, että satamissa ei tarvita työporukkaa...
exPertti
Kitisijä

http://www.talouselama.fi/uutiset/article237252.ece

Niin siis Onslow näitä kai on ollut tarjolla jos lehtiuutisesta oikein käsitin.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:http://www.talouselama.fi/uutiset/article237252.ece
näitä kai on ollut tarjolla jos lehtiuutisesta oikein käsitin.
Jaa joo. No kai joku noksulainen noista pääsee nauttimaan..
exPertti
Kitisijä

Onslow kirjoitti:Jaa joo. No kai joku noksulainen noista pääsee nauttimaan..
Tiedä nautinnosta.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Eilen sain lomautusilmoituksen postissa. Toki tiesin siitä joka aikaisemminkin. Mutta koska lomautus on vain joka 4:s viikko ja senkin ajan saa liiton työttömyysrahoja suhteuttena KTA:han, niin en nyt ole ahdingossa... itse astiassa luultavasti töissä riittää sit ainakin överiä xD

Joten tulos on se että tulee lisää överiä ja lomia, kelpaa \o/
Muistaakseni sinä juuri olit ihan kyrpä otsassa hommistasi, joten loma ehkä kelpaakin? Kunhan ei veny liian pitkäksi.

Sinällään pitäisi ehkä vähän huolestua siitä, että satamissa ei tarvita työporukkaa...
Kyllähän mä oon joo ollut kyrpäotsassa näiden henkilöstöpoliittisten ratkaisujen kanssa. Lomailu on erittäin tervetullutta ja vielä näillä ehdoin 8)
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin. :( Pitäisi kuulemma käydä läheisellä kaupallisella salilla, ja maksaa 1,50€ per käyntikerta.

Vitun lama. Laitoin eilen uuden työkännykän tilaukseen, saa nähdä tuleeko sitäkään vai pitääkö kärvistellä vanhalla!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti:No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin.
LOL. Ensin siellä kiellettiin externalien käynti ja nyt näköjään internaalitkin saavat banaania. No siinä se sitten kunto nousee kun raahaa muuttolaatikoita työpisteeltä vekka.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tuntuupa oma duunipaikka taas hyvältä, kuntosalikin on edelleen käytössä, vaikka flipperi onkin rikki.
Work like a captain, play like a pirate.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onslow kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:No voi vittu. Työpaikkamme punttisali suljettiin.
LOL. Ensin siellä kiellettiin externalien käynti ja nyt näköjään internaalitkin saavat banaania. No siinä se sitten kunto nousee kun raahaa muuttolaatikoita työpisteeltä vekka.
No tosiasiassa "sulkemisen" syynä taitaa olla se että kuntosalilaitteet muuttavat ennalta uuteen toimipisteeseen ja taloa hallinnoi uusi taho, ihmiset muuttavat sitten joskus perässä. Mutta silti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Tuntuupa oma duunipaikka taas hyvältä, kuntosalikin on edelleen käytössä, vaikka flipperi onkin rikki.
Meilkin on kuntosali ja sauna viel käytössä, bilispöytäkin on kunnossa.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin, niin työnantaja työntää pakkolomaakin \o/

(2kk:n päästä valitan täällä kun tuli fudut :D)
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tulee vaan lisää töitä kun pitää sopeuttaa työtömät taas takaisin työelämään ja työvoimapulaa odotellessa loppuunkouluttaa laiskoja dippi-inssejä ja kyllä ne vetää noksun ja muut koulutkset vielkiii..
Mulla tilanne on ihan sama jos työt loppuu meen eläkkeelle.. :cheer: :krooh: :beer: :perse:
Pyyhin Netikettiin..
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Meillä on tehty hyviä säästösuunnitelmia. Juuri sellaisia joita hallinnossa korkealla ja kaukana olevat suosivat.

- Vapaaehtoisesti suositellaan otettavaksi palkattomia virkavapaita 1-2 viikkoa
- Lomarahoja on suotavaa vaihtaa vapaaksi
- Yötyön aikahyvityksiä ei makseta rahana vaan aikana, toteutuvan listana aikana
- Ulkopuolisia sijaisia käytetään mahdollisimman vähän
- Ylitöitä ei saa tehdä

Meillä mikään näistä ei onnistu toiminnan vaarantumatta. Virkavapaita ei voi ottaa (ei sijaisia), lomarahoja ei voi vaihtaa (ei sijaisia), ylitöitä on pakko tehdä (ei niitä sijaisia), aikahyvityksiä ei voida antaa aikana (arvaa mitä puuttuu).

Käytännössä vaikuttaa, että toisaalla talossa tinkiminen johtaa siihen, että meillä pyritään kasvattamaan kassavirtaa ja paikat pidetään jatkuvasti täytenä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Näyttää yllättävän hyvältä (tapauksessani huonolta koska lomien palaminen on pakottavana tunteena takaraivossa), olen tyytyväinen. Tässä on ainakin seuraavan kohteen kanssa about 2 vuotta tehtävää joten ei niin kamalasti huolestuta.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Muista silti, että kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Hoe aluksi kymmenen kertaa ääneen: "Riitän, olen arvokas."
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Muista silti, että kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Hoe aluksi kymmenen kertaa ääneen: "Riitän, olen arvokas."
Riittää, että [email protected] - sähköpostiosoite on MUN.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Yhdessä firmassa, jossa olin töissä oli sama tilanne. Siellä oli Tero ja sisään tuli toinen Tero. Tero ykkönen nimesi Tero kakkosen "Markukseksi" ja humma skulasi taas.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olemme pyhiä eikä meihin kosketa kuin äärimmäisessä hädässä. Tosin tällä alalla taantumakin tuntuu(talouspuolella) hieman viiveellä, joten meni jatkossa siten tahi täten, laadullisia leikkauksia tehdään parin vuoden sisällä.

Toisaalta, pesti jonka olen jättämässä jälkeeni houkutteli 43 hakijaa. Viime vuosina vastaaviin on ollut 4-5 hakijaa. Ehkä ei ihan sattumaa.
Viimeksi muokannut nowaysis, 07.04.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Yläasteella kaveriporukassa oli parikin tyyppiä, joiden sukunimi oli Tero. Heidän serkkunsa etunimi oli Tero, jonka sukunimi oli taas jotain muuta. Vaikea arvata, että tyyppi kuitenkin tunnettiin Tero Terona :)
Prepare for the worstest.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuten pomo juuri sanoi: "Tässä viikossa on se hyvä puoli, että se on kohta ohi".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
exPertti
Kitisijä

http://www.youtube.com/watch?v=DMMmmLCOtb4

Siinä oli joku saanut kolmikirjaimisen. Huomaisinko jopa pientä kyynisyyttä tuossa?
exPertti
Kitisijä

http://www.talouselama.fi/uutiset/article273139.ece

Ja NSN:n Via Dolorosalle ennakoidaan jatkoa nro 31.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
Tiedä nautinnosta.
Niitä on muuten otettu ihan innolla kun on saanut itse valita. Esim Jlän tapauksessa into ja nautinto on ollut aika vähissä. Tunnen esim pääkaupunkiseudulta tapauksia jotka laskevat päiviä täpinöissään siihen että työvelvoite loppuu, kolmikirjaiminen läpsähtää kouraan ja uudet kuviot kutsuvat.

Itse olen huomannut muutoksen niin että työt vähenivät rajusti. Olen sitten tunkenut itseäni erinäisiin työryhmiin ja kehittänyt kehittävää kehitystä itselleni jotta töissä ei olisi tylsää. En kuitenkaan usko että työn väheneminen johtui suoraan lamasta vaan organisaatiomuutoksesta, jonka yksi syy on lama. Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota. Typerää ois istuttaa ihmistä tällä(kään) palkalla tyhjän panttina. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa. 1.5kk aikaa ennen kun ne nykyiset vähäisetkin hommat loppuu kokonaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

annepa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Tiedä nautinnosta.
Niitä on muuten otettu ihan innolla kun on saanut itse valita. Esim Jlän tapauksessa into ja nautinto on ollut aika vähissä. Tunnen esim pääkaupunkiseudulta tapauksia jotka laskevat päiviä täpinöissään siihen että työvelvoite loppuu, kolmikirjaiminen läpsähtää kouraan ja uudet kuviot kutsuvat.

Itse olen huomannut muutoksen niin että työt vähenivät rajusti. Olen sitten tunkenut itseäni erinäisiin työryhmiin ja kehittänyt kehittävää kehitystä itselleni jotta töissä ei olisi tylsää. En kuitenkaan usko että työn väheneminen johtui suoraan lamasta vaan organisaatiomuutoksesta, jonka yksi syy on lama. Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota. Typerää ois istuttaa ihmistä tällä(kään) palkalla tyhjän panttina. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa. 1.5kk aikaa ennen kun ne nykyiset vähäisetkin hommat loppuu kokonaan.
Mee LILDiin töihinsinne kuulemma tarvitaan osaavaa väkeä?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin