Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:Lääkkeet, Freddie, lääkkeet.
Kiihottuneessa mielentilassa olevat miehet on suhteellisen seksikkäitä, joten olkoon ottamatta lääkkeitään. Muuten Pertsa mun päivittäinen orgasmi on myöhässä viisi minuuttia, et ole hoitanut näitä toyboy hommias nyt kunnolla eli keskity oleelliseen ;p
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:^No, etkö kovasti aina kysele, että kaikki tiedotko saadaan Halla-ahon blogista. Ja en kyllä nillitä, se on enemmän sun hommaa :)
En ole kysellyt. Olen kyllä piikitellyt Halla-aho innostustasi (mikä ei siis ole sama asia kuin väittää kaikkien ns. maahanmuuttokriitikoiden olevan Halla-ahon seuraajia), kuten kirjanoston mainostaminen.

Jos koet närkästystä siitä että sinua on epäilty Halla-ahon "seuraajaksi", voit halutessasi selventää mistä pääkohdista olet eri mieltä Jussin kanssa.

Huonosti sä vedät, jälleen kerran.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Muuten Pertsa mun päivittäinen orgasmi on myöhässä viisi minuuttia, et ole hoitanut näitä toyboy hommias nyt kunnolla eli keskity oleelliseen ;p
Ajattelin taas vaihteeksi koettaa hieman kiireettömämpää lipomista. Uskon sinun pitävän lopputuloksesta. ;)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Jos koet närkästystä siitä että sinua on epäilty Halla-ahon "seuraajaksi", voit halutessasi selventää mistä pääkohdista olet eri mieltä Jussin kanssa.

Huonosti sä vedät, jälleen kerran.
He he, miten sinä vihreitten naisten "seuraaja" eroat pääkohdissa esikuvistasi?

No daah! :)
Came here for school, graduated to the high life
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

exPertti kirjoitti:He he, miten sinä vihreitten naisten "seuraaja" eroat pääkohdissa esikuvistasi?
Tunnustan ja allekirjoitan ehdottomasti tämän mutkan kautta itseeni kohdistuvan väitteen! Tai kysymykseen sisältyvän leikkimielisyyden tms.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sanctus kirjoitti:Tai kysymykseen sisältyvän leikkimielisyyden tms.
Jeh. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:He he, miten sinä vihreitten naisten "seuraaja" eroat pääkohdissa esikuvistasi?
Näin äkkiseltään miettien ainakin:
- ydinvoima
- seksinostokieltolaki (Anna Kontulalla on mielestäni ehkä parhaimmat näkökannat tästä asiasta)
- luultavasti verotus (en ole ihan varma vihreitten naisten kannasta verotukseen, mutta oletan heidän kannattavan jyrkkää progressiota)
- luultavasti useat monet muut asiat, mahdollisesti maahanmuuttajiinkin liittyen.

En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
No daah! :)
Taidat olla ylpeä palstakyvyttömyydestäsi? ;)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olikos tämä kaikki taas esimerkki Pertin aiemmasta vaatimuksesta "asialliselle maahanmuuttokeskustelulle"? :)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
Vastaava kysymyshän tuo oli kuin Pupulle.

Viikonloppuja sinullekin murjottajalle. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
Vastaava kysymyshän tuo oli kuin Pupulle.
Niin, hänhän mainosti esim. ostaneensa Halla-ahon kirjan uunituoreena, joten ainakin jonkinlaista kiinnostusta ja vetoa Jussin esittämiin ajatuksiin päättelin olevan. Olen pahoillani jos olin täysin väärässä tuossa päättelyssäni.
Viikonloppuja sinullekin murjottajalle. :)
Sinä olet murjottanut varmasti enemmän kuin minä, todisteena se että käytän viesteissäni enemmän Pertti-hymiöitä kuin sinä. :) :lol: :) :lol: :) :lol:

Hyviä viikonloppuja itse kullekin, älkää nähkö painajaisia minuun tai muihinkaan liittyen. En minäkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: En lue Vihreiden Naisten blogeja enkä osta heidän kirjojaan, myöskään maahanmuuttokysymykseen liittyen, joten en tiedä mistä sinulle tuli kuva että he olisivat esikuviani.
Luen kaikenlaista kirjallisuutta, jopa mokusellaista. Suosin kirjaa enemmän kuin nettiä. En koe kirjan ostamisen olevan merkki innosta, mutta jos haluat sen sellaisena nähdä niin sulla on siihen oikeus. Enkä närkästy jos minut miellettäisiin Halla-aholaiseksi, mutta jos Stalinin seuraajaksi väittäisit niin tilanne olisi toinen. Tuskin olen kovin eri linjoilla Halla-ahon kanssa, ehkä vastaan tähän sitten kun olen kirjan lukenut. Mutta esim. Sampo Terho on enemmän siellä missä minäkin.

Et sinäkään kovin hyvin vedä, joskus on pieniä valonpilkkuja. Kirjoitat hyvin ja teksti saattaa näyttää fiksulta. Liikaa kuitenkin olkiukkoja, tahallaan väärin ymmärtämistä jne. Kuitenkin pidät itseäsi kovana ja vaikeana vastustajana. En voi yhtyä luuloosi. Tiedän todella monta ns. hankalaa vastustajaa mokurintamalta, sellaisia jotka saavat kyseenalaistamaan ja myös keskustelevat ilman näitä alkeellisia mokustereotypioita. On niitä kyllä lähipiirissäkin (koska asiat riitelee, ei henkilöt). En näe, että olet lähelläkään sitä pistettä, ehkä joskus tulevaisuudessa :) Mutta seksikkyys on aina plussaa. Mä en vaan usko, että voit keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin menoa. Asiat ei nyt riitele vaan nimenomaan henkilöt.

Moni ei varmastikaan koe keskustelua kovinkaan hedelmälliseksi (kun sen voi käydä muualla mielenkiintoisempana), mutta se on voitto sulle, kun tiedottomat mokukriittiset luovuttaa ts. niiltä loppuu tietotaito :)

Pahoittelen typoja, syötän vauvelia samaan aikaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Okei, nyt taas vaihteeksi yritetään keskustella aikuisten oikeesti onelinereitten, hymiöiden ja hitaasti lipomisten sijaan. Hyvähyvä.
Rouva Pupu kirjoitti:En koe kirjan ostamisen olevan merkki innosta, mutta jos haluat sen sellaisena nähdä niin sulla on siihen oikeus.
Sinähän sitä hehkutit, en minä. Ehkä haluat tässä vaiheessa sanoa että kyseessä oli vain provo, vaikka minuahan Spede syytti kaksi päivää sitten siitä että vetoan provoilemiseen jos en muuten pääse tilanteesta ulos.
Tuskin olen kovin eri linjoilla Halla-ahon kanssa, ehkä vastaan tähän sitten kun olen kirjan lukenut.
Niin, mistä keskustelimmekaan? Luulin että irtisanouduit joistakin Jussin näkökannoista, ja mielelläni kuulin mitkä ne ovat.
Kuitenkin pidät itseäsi kovana ja vaikeana vastustajana.
Pikemminkin ehkä niin että vastakkaista kantaa äänekkäimmin tällä palstalla esittävät ovat argumentointikyvyiltään niin surkeita, ja heillä hajoaa pakka jatkuvasti käsiin. Ei niinkään se että minä olisin absoluuttisesti erityisen hyvä väittelijä tässä asiassa. Se kontrasti, kato, se kontrasti.

Katso nyt tuota Perttiäkin joka vetoaa heti kiireisiinsä kun pyrin keskustelemaan asiallisesti ja kiteytän perusteluni hänen arvioitavakseen, tai elcoa joka näyttelee etten olisi jo aiemmin vastannut hänen esittämiinsä suoriin kysymyksiin ja valittaa että yritän vain jarruttaa keskustelua kun en ole hänen kanssaan samaa mieltä, ja muita esimerkkejä. Ei teidänkään leirillä hyvin mene.
Mä en vaan usko, että voit keskustella ilman henkilökohtaisuuksiin menoa.
Uskon että onnistuu jos edes yrittäisitte keskustella asiallisesti. Katso nyt Pertinkin viimeaikaisia kontribuutioita.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tässä lyhyesti joitakin asioita, sitten on palattava perhe-elämän pariin ja jatkettava ensi viikolla:

- Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Mutta näen myös ongelmia siinä, että ns. köyhistä maista rahdataan ihmisiä tekemään "paskahommia" ja pahimmassa tapauksessa polkemaan palkkoja. Jonkinasteista nykyaikaista orjuuttamista.

- Kannatan pakolaiskiintiöitä eli pakolaisleireiltä otetaan vastaan sopimuksen mukainen määrä hädänalaisia ihmisiä. Kiintiöstä vähennetään Suomeen itsenäisesti hakeutuva pakolaisstatuksen saava ihminen. Kiintiö pysyy siis samana. En kannata esim. oleskelulupia humanitaarisista ym. syistä.

- Uskon maahanmuuton "räjähtävän" käsiin. Tänä vuonna on jo kapasiteetit ylitetty ja lisää rahaa pitäisi saada. Rahan käyttäisin mieluummin suomalaisten olojen parantamiseen.

- En usko, että nykyiset turvapaikanhakijat pääsääntöisesti pystyvät paikkaamaan mahdollisesti saapuvaa työvoimapulaa. Liikaa kouluttamattomia, luku-ja kirjoitustaidottomia.

- Kotouttaminen ei toimi.

Jatkan myöhemmin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Ihan mielenkiintoinen lista, jonka kohdista en välttämättä edes ole erityisen paljon eri mieltä. Jotkut kohdat tosin ovat niin laveasti sanottu että voivat kattaa monia erilaisia näkemyksiä, eivätkä vastaa kysymykseen "Mitä asialle pitäisi sitten tehdä?". Kuten kohta "Kotouttaminen ei toimi", jonka minä olisin sanonut esim. "Kotouttamisessa on havaittu ongelmia", ja sitten mietitään mitä asialle pitäisi tehdä. Ykskantaan esitetty "Kotouttaminen ei toimi"-väite kuulostaa siltä kuin että esim. kielikursseille menevät mamut eivät oppisi suomenkieltä, ja sitä rataa. Epic fail? Missä vaiheessa voitaisiin vihdoinkin todeta että kotouttaminen sittenkin toimii?

Luulen että ne kiistakysymykset tulevatkin juuri ratkaisukeinojen hakemisessa, ei niinkään siinä mitä ongelmia on havaittu.

Lisäksi, minä olen kiinnittänyt keskustelussa yleensä enemmän huomiota kysymykseen "Miten maahan saapuviin ja täällä jo asuviin mamuihin suhtaudutaan". Minulla ei ole näkemystä että Suomeen pitäisi ehdoin tahdoin väkipakolla ottaa massoittain pseudo-pakolaisia, tai ns. rikastuttaa kulttuuria jonkinlaisena ehdottomana päämääränä. (kulttuurinrikastamismantraahan tuntuvat toistelevan lähinnä vain ns. maahanmuuttokriitikot).

Vierastan kuitenkin voimakkaasti näissä keskusteluissa monesti ilmeneviä ksenofobioita ja ennakkoluuloja. Nähdäkseni esim. Halla-aho lietsoo tarkoituksella epäluuloa ja suoranaista vihaa myös jo maassa asuvia maahanmuuttajia kohtaan.

Nyt joudun valitettavasti lähtemään vkl viettoon, yritän kuitenkin ehdottomasti päästä välillä kitisemäänkin.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 27.03.2009 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Lupasin jatkaa myöhemmin, mulla kun on tuo vauveli katsos. Pakko juosta ym. Esmes kotouttamiseen palaan myöhemmin.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 19:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Frederik Krueger kirjoitti:Missä vaiheessa voitaisiin vihdoinkin todeta että kotouttaminen sittenkin toimii?
Kotouttaminen ideana on jo aika omalaatuinen, tai siis se että siihen käytetään yleensäkkin ottaen yhteiskunnan resursseja.
Kysynkin siis yleisemmin, miksi yhteiskunnan pitäisi erikseen käyttää resursseja siihen että maahan tulevat ihmiset kotoutuvat tänne?
Eikö se ole sen maahantulijan tehtävä kotouttaa itsensä maahan johon hän haluaa jäädä?
Kieli- ja kulttuurikurssit ymmärrän kyllä että niitä järjestetään kun niitä on hankala ulkomailla tehdä mutta muuten?
Jos ei ihminen niillä tiedoilla kotiudu niin hankalaa on ja ei häntä silloin oikeastaan täällä tarvitakkaan. Aina voi myös palata takaisin / vaihtaa toiseen maahan jos ei viihdy.

(Sitten tulee tietysti chinatown tyyppisiä ratkaisuja jossa haetaan omista turvaa mutta niin näyttää jokatapauksessa käyvän tällähetkellä.)

Pakolaisperäisestä ja ei kiintiöidystä maahantulosta ihan pikkaisen:
Nykyiseen verrattuna oikeastaan tarvittaisiin vain pieni muutos, lisää jengiä käsittelemään pakolaisiksi pyrkivien hakemuksia ja hakemuksen käsittely yksinkertaisemmaksi (esim. valittaa saat mutta ensin menet maasta pois) ja nopeammaksi. Sitähän kaikki haluavat että hakemusajat ovat lyhyitä eikä odotteluaikaa tule.

Jos joku on käsittelyyn perehtynyt niin mikä siinä esim. ruotsista tai muusta turvallisesta maasta tulevan papereiden ensimmäisessä hylkäämisessä kestää? Eikös se ole ns. selvä juttu? (=hylätty leima hakemukseen ja käännytys rajalta luulisi kestävän about 2 minuuttia?). Ulkomailta saa sitten tietty hakea oikaisua jos tuntee itsenä loukatuksi.

Lähinnähän siinä eniten kaikkia nyppii se kun käsitellään ilmiselvän tuntuisia tapauksia pitkään ja hartaasti eikä ko henkilö saa tehdä oikein mitään paitsi idlata ja ylläpito maksaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

JoeB kirjoitti: Nykyiseen verrattuna oikeastaan tarvittaisiin vain pieni muutos, lisää jengiä käsittelemään pakolaisiksi pyrkivien hakemuksia ja hakemuksen käsittely yksinkertaisemmaksi (esim. valittaa saat mutta ensin menet maasta pois) ja nopeammaksi. Sitähän kaikki haluavat että hakemusajat ovat lyhyitä eikä odotteluaikaa tule.
Sen sijaan pistetään hirmuisesti rahaa vastaanottokeskuksiin. Toisaalta ymmärrän sen, johonkihan ne ihmiset pitää saaha säältä suojaan, mutta jos vastaanottokeskusten perustaminen on ainoa ratkaisu niin silloin minun mielestä mennään mettään. Käsittelyjen nopeuttamiseen pitäisi myös laittaa raha (vaan mistäpä sitä tässä taloustilanteessa saisi... Ai niin mutta ne vastaanottokeskuksetkin maksaa..!)
JoeB kirjoitti: Lähinnähän siinä eniten kaikkia nyppii se kun käsitellään ilmiselvän tuntuisia tapauksia pitkään ja hartaasti eikä ko henkilö saa tehdä oikein mitään paitsi idlata ja ylläpito maksaa.
Nythän ne alkaa saamaan tehdä töitä kun se lainuudistus tuli (tulee?) voimaan. En kyllä usko että lainuudistuksella on mitään vaikutusta käytäntöön. Syitä en tiedä, liekö huono taloustilanne vai se että "helpommalla pääsee ko valtio maksaa".

Olen myöskin ylen pöyristynyt pyhästä lehmästä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

JoeB kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Missä vaiheessa voitaisiin vihdoinkin todeta että kotouttaminen sittenkin toimii?
Kotouttaminen ideana on jo aika omalaatuinen, tai siis se että siihen käytetään yleensäkkin ottaen yhteiskunnan resursseja.
Kysynkin siis yleisemmin, miksi yhteiskunnan pitäisi erikseen käyttää resursseja siihen että maahan tulevat ihmiset kotoutuvat tänne?
Eikö se ole sen maahantulijan tehtävä kotouttaa itsensä maahan johon hän haluaa jäädä?

Kaikki tuo, ja sitten kuitenkin lopuksi toteat:
Kieli- ja kulttuurikurssit ymmärrän kyllä että niitä järjestetään kun niitä on hankala ulkomailla tehdä mutta muuten?
Niin, oliko kotouttaminen huono idea vai ei? Eivätkö kieli- ja kulttuurikurssit ole aika keskeinen osa ns. kotouttamista, varsinkin kun jotkut tämänkin palstan maahanmuuttokriitikot valittavat etteivät mamut opi/osaa suomenkieltä? Ilmeisesti emme puhukaan siitä ovatko kotouttamisyritykset turhia, vaan mitä siihen pitäisi kuulua.

Anna joitakin esimerkkejä mitä osia ns. kotouttamisesta pitäisi mielestäsi poistaa, jatketaan keskustelua sitten siitä.
Jos ei ihminen niillä tiedoilla kotiudu niin hankalaa on ja ei häntä silloin oikeastaan täällä tarvitakkaan.
Puhummeko pakolaisista, vai työperäisestä maahanmuutosta? Turvapaikan myöntämisen ideana ei käsittääkseni ole ainakaan ensisijaisesti se "tarvitaanko" kyseistä henkilöä täällä, ainakaan ei mielestäni pitäisi olla. Ei suomalaisia sotalapsiakaan varsinaisesti tarvittu Ruotsissa, aivan varmasti olisivat pärjänneet ilman, silti niitä otettiin vastaan.
Aina voi myös palata takaisin / vaihtaa toiseen maahan jos ei viihdy.
Sanomattakin selvää. Kotouttamisen ideana kuitenkin lienee pyrkimys vähentää maahanmuuttajien ja valtaväestön välisiä kulttuuritörmäyksiä tms., joten osittain kyse kai on myös valtaväestön viihtyvyydestä. Onko tämä mielestäsi turha ja jopa epätoivottava tavoite? Ehkä valtaväestönkin jäsenille voi sitten todeta tuon saman, eli maata voi vaihtaa jos ei viihdy, vai? En puhu vain pelkästä rikollisuudesta, vaan jo siitä että erilaiset tavat voivat aiheuttaa epäluuloa ja eripuraa.
(Sitten tulee tietysti chinatown tyyppisiä ratkaisuja jossa haetaan omista turvaa mutta niin näyttää jokatapauksessa käyvän tällähetkellä.)
Ihan normaalia, aivan kuten Yhdysvalloissa on edelleen esim. suomalaisyhdyskuntia. Pitäisikö Chinatown-tyyppisiä ratkaisuja mielestäsi pyrkiä aktiivisesti välttämään jollain tavoin? Auttaako "kotouttaminen" tässä pyrkimyksessä, esim. kielikurssit ja ohjaava neuvontatoiminta?
Lähinnähän siinä eniten kaikkia nyppii se kun käsitellään ilmiselvän tuntuisia tapauksia pitkään ja hartaasti eikä ko henkilö saa tehdä oikein mitään paitsi idlata ja ylläpito maksaa.
Väärinhän tuo on. Minulla ei ole mielessä tällaisia yksittäistapauksia, joten voitko antaa esimerkkejä päivänselvistä tapauksista joihin olet tutustunut lähemmin?
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.03.2009 10:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

annepa kirjoitti:Olen myöskin ylen pöyristynyt pyhästä lehmästä.
Mikä tämä pyhä lehmä olikaan joka vähän väliä mainitaan? Onko Aasi mennyt poistelemaan maahanmuuttokriittisiä kirjoituksia palstalta?

Siitä en ole eri mieltä että turvapaikkahakemusten käsittelyajat pitäisi saada mahdollisimman lyhyiksi. Luulisin että kaikki valtaväestöön kuuluvat, ja useimmat turvapaikkapäätöstä odottelevat, ovat tästä samaa mieltä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Frederik Krueger kirjoitti:Mikä tämä pyhä lehmä olikaan joka vähän väliä mainitaan?
Rouva Pupu kirjoitti:Mä en puhu syytteestä vaan siitä, että olemassa on kuin onkin pyhiä lehmiä.
On olemassa asioita, joista Suomessa ei saa puhua tai ei saa puhua ainakaan negatiivisesti. EDES esimerkinomaisesti tai hypoteettisesti.

Muuten, kun kävin Intiassa, ei ne lehmät siellä mitenkään pyhiltä vaikuttaneet. Paikallinen työtoveri kertoi, että ne on siis ihan kotieläimiä ja menee illalla kotiin syömään. Ne nyt vaan sattuu oleen siellä liikenteen seassa kun ei ole laitumia. Jos joku sattui siinä hillittömässä liikenteessä tööttäämään lehmän hengettömäksi, siitä seurasi lehmän arvon korvaaminen omistajalle, ei sen kummempaa. Voihan olla että muissa osissa maata toisella tavalla, mutta näin Bangaloressa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

annepa kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Mikä tämä pyhä lehmä olikaan joka vähän väliä mainitaan?
Rouva Pupu kirjoitti:Mä en puhu syytteestä vaan siitä, että olemassa on kuin onkin pyhiä lehmiä.
On olemassa asioita, joista Suomessa ei saa puhua tai ei saa puhua ainakaan negatiivisesti. EDES esimerkinomaisesti tai hypoteettisesti.
Huoh. En kysynyt "pyhän lehmän" määritelmää, vaan esimerkkejä tällaisesta suomalaisessa keskustelussa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:...Spede... ...Perttiäkin... ...Pertinkin...
Aika hyvin ihmiseltä, joka ei ole edes paikalla.

Tarvitseeko sinulle erityisesti vielä rautalangasta vääntää miksen keskustele vakavissani kanssasi yhtään mistään?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Nuoret KURIIN! :cheer:

Vaikka minua vanhana pitäisitte, niin ettepä paljon nuorempia ole! :wink:
Suhteellisesti ottaen joka päivä vähemmän!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Frederik Krueger kirjoitti:
annepa kirjoitti: On olemassa asioita, joista Suomessa ei saa puhua tai ei saa puhua ainakaan negatiivisesti. EDES esimerkinomaisesti tai hypoteettisesti.
Huoh. En kysynyt "pyhän lehmän" määritelmää, vaan esimerkkejä tällaisesta suomalaisessa keskustelussa.
Huoh itelles. Ilmeisesti et ole lukenut/nähnyt uutimia.
Maahanmuuttajista ei saa sanoa pahaa sanaa (vaikka kantasuomalaisista saa). Islamista ei saa sanoa pahaa sanaa (vaikka kristinuskosta saa).
Meillä on myös syntipukkeja kuten Nokia. Kaikki paska mitä Nokia on mahollisesti tehnyt ihan varmasti tuodaan esiin joka mediassa ja parhaimmassakin tapauksessa vähän vääristeltynä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

annepa kirjoitti:Maahanmuuttajista ei saa sanoa pahaa sanaa (vaikka kantasuomalaisista saa). Islamista ei saa sanoa pahaa sanaa (vaikka kristinuskosta saa).
Luemme ilmeisesti jotensakin eri viestimiä, sillä ymmärtääkseni Islamin lähteiden tulkintaan nojaavaan väkivaltaan on otettu aina kielteinen ja vähintäänkin moraalisesti tuomitseva kanta.
Vastaa Viestiin