Kill Arman

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset

Aiotko katsoa?

Juu
6
40%
Ei
4
27%
Ehkä
3
20%
En tiedä
2
13%
Päätän h-hetkellä
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 15

Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti: Jospas nyt:

1. Juttujesi perusteella ainaskin kuvittelen, että olet kasvanut jossain Lapin tuppukylässä. 1.1 Puoli sukuasi on murhannut ja itsemurhannut toisiaan ja itseään. Tulee vaikutelma, että scene on kuin jostain Kalervo Palsan muistelmista. 1.2 Kaikki vanhoillislesdatiolaisia ja/tai pirtua ja hokmannin tippoja vetäviä puliukkoja. Jos ei hokmannissa ole tarpeeksi eetteriä, niin sitten paleltuivat sammuneena hankeen. 1.3 Nussittuaan ensin siskoaan. Hirttoköyden käytössä ei varmaan epäröity.

2. Ehkä pirtaasi ei sopinut ryhtyä konsulttijupiksi, tai ehkä kykysi eivät vie sinne suuntaan. Myöskään portsariksi sinusta (tai minusta) ei fyysisesti ole.

3. Mutta ah, olihan Hesassa urbaani vastakulttuuri, edistykselliset vaihtoehtonuoret, jotka liimailivat lappuja seinille! Sinusta tuli kävelevä klisee. Päätäsekoittavat laittomat huumeet opettelit. Olit talonvaltauksissa, totta kai kaikki käyttämätön omaisuus pitäisi kuulua teille huumehipeille! Luit juku Castanedaa ja Hunter S. Thompsonia! Se on niiku kapinaa! Word!

4. Ja suurimpia hupejasi on kuunnella teknoa Ipodista ratikassa ja metrossa, samalla kuvitellen musiikin tahtiin juonikuvioita siellä näkemistäsi ihmisistä? Juku, ihan kuin siinä suomalaisessa teknovideossa, jonka nimeä en muista, mutta varmaan sen tekijät on sun kamuja!

5.Tietysti elantokin piti saada, joten kas, sinä osasit jonglöörata, ja kuinka ollakaan sait hikiseltä pikkuasemalta oikein "Oman shown" ! Ja pääsit tapaamaan melkein-julkkuja! Onko teillä Vip-kortit samoihin paikkoihin, missä Johanna Tukiainen käy? :D

Nonih, katsotaan kuinka oikeaan sinä osuit:

1. Oikein. 1.1. Isoisä tappoi veljensä, muutama satunnainen itsari, eli melkein oikein. 1.2. Väärin, kuppi kyllä maistuu ns normaalisti osalle suvusta. Ja meinaan ihmisten normaalisti, ei Gattaca- normaalisti. 1.3 Väärin valtaosin, yksi hirttoköysi-case löytyy, yli 80 papparainen päätti oikaista vähän.

2. Portsariksi en tahdo, konsultiksi saatan päätyä, mutta haaveilen salaa projektien suunnittelusta & johtamisesta.. Ehkä joskus sitten kun saa nykyisen koulun pakettiin.

3. Laittomista päihteistä aloin opiskella jo ihan lapissa asuessani, huonon huumevalistuksen innoittamana. En koskaan ole mielestäni ns. harrastanut mitään vastakulttuuria, sen sijaan olen käynyt mielenosoituksissa tärkeiksi kokemieni asioiden puolesta. En ole yhtään julistetta liimannut tai graffitia maalannut. Kiviäkään ei ole tullut heiteltyä. Elektronisen musiikin tapahtumisssa tuli käytyä monestakin syystä, mutta päihteet ei ole koskaan ollut se tärkeä syy.

4. Väärin, en omista ipodia tai muutakaan soitinta enään. En siis kuuntele musiikkia julkisissa, enkä kyllä ajattele juonikuvioita ihmisistä, mutta paljon muita asioita kylläkin. Mutta joo, tunnen osan tekijäporukasta jotka puuhaili Korkeimman oikeuden kanssa.

5. Kaikki muu väärin paitsi että työskentelin kanavalla. En vielä silloin jonglöörannut, tai käynyt baareissa, koska olin alaikäinen. En ole koskaan omistanut kuin yhde vip-kortin, ja sen voitin jostain kämäsestä kirjoituskilpailusta.

Yritit mutta et osunut, ensikerralla paremin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haemaeraemies kirjoitti:.
Suunnilleen tyyliltään mitä arvelinkin. Mutta turha riidellä, minähän melkein pidän sinusta ja joissakin asioissa ollaan samoilla linjoilla. Pus!
McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:McJannelle tämän jälkeen Surkuteltava kommentti.
*antaa isällisen läpsäytyksen Gattakan molemmille korville*

1. Herää
2. Herää myös henkisesti paikanpäälle
3. Kuuntele

Fyysinen kontakti on vasta kolmas ottelun vaihe. Asiaan perehtymätön suuntaan monesti ajatuksensa fyysiseen toimintaan ajatellen, pohtien ja todistaen paremmuuksia, toiset nyrkkien, toiset jalkojen puolesta.

Tälläinen, todellisuuteen vihkiytymätön henkilö on aina hävinnyt ottelun kauan ennenkuin se on ajan ulottuvuudessa alkanut.

Usko filosofiaan jos et halua tätä niellä, ei ole olemassa oikeita tahi voittavia tekniikoita. Tilanteeseen sopivia ja jopa vaurioita aiheuttavia on, mutta paremmuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, huolimatta siitä, mikä on ottelun lopputulema. Samoin kuin hihhuleille jokainen kirkko on erilainen, on jokaisen budokan hengen temppeli eri- ja omanlaisensa.

Minä sanon vielä kerran, Sinun perehtyneisyytesi ei riitä arvioimaan yhtäkään fyysisen osa-alueen teoriaa, saati vertailemaan eri lajien ajattelumaailmaa toisiinsa nähden.

Lainatakseni idoliani Musashia: "Tätä sinun tulee pohtia tarkoin".

Minua loukkaa tietämättömyytesi syvästi.
????? :D ????? :D ????
Tuollainen vuodatus siitä, että mielestäni tappelustyyleissä on väkisinkin paljon samaa? Miten se olisi vastakkainen tuolle henkistyneelle :D " ei ole olemassa oikeita tahi voittavia tekniikoita. Tilanteeseen sopivia ja jopa vaurioita aiheuttavia on, mutta paremmuuden kanssa niillä ei ole mitään tekemistä, huolimatta siitä, mikä on ottelun lopputulema" -mantrallesi? Niinpäinhän just meinaan, että ei pidä uskoa liikaa tekniikoihin tai tyyleihin, vaan ne ovat työkaluja sille mitä on tekemässä ja missä. Ja silloinhan jo filosoofisesti EI keskity tekniikoiden yleispätevään "paremmuuteen". tms fyysiseen "mun sokuto on kovempi kuin sun mawa" -pönötykseen. Vaan paremminkin tekniikat on logistiikkaa tehdä joku tilanteen mukainen asia.

Joku mentaliteetti- ero meillä voi olla tuossa, että sun mukaan "lopputulemalla ei ole tekemistä paremmuuden kanssa" tms. Minkä vitun paremmuuden? Lopputuleman takiahan siinä ollaan, ja heilutaan sen takia, että pysyisi esim. hengissä. Missä sfääreissä se paremmuus sitten leijuu? Siinäkö noudattaako sen ihmisten keksimän tyylinsä perinteitä? Ja silloin on se "paremmuus" vaikka saisi turpiinsa? Hihhulihuuhaata.

Siltähän se vaikuttaa:
"Samoin kuin hihhuleille jokainen kirkko on erilainen, on jokaisen budokan hengen temppeli eri- ja omanlaisensa."

Asenne ero-joo.
Minä kun pidän arvossa (klisee sanoa) Bruce Leen aloittamaa vapautumista perinteistä. Ja sen etsimistä, mikä toimii itselle ja missä tilanteessa. Se on silloin luova ja tutkiva prosessi eikä jonkun perinteen mahdollisimman täydellistä opettelua. Mitä itse pidän aika turhana, jos ei tosiaan harrasta sitä samassa hengessä kuin kansantanhuja, kulttuurihistoriana. Jolloin lahjakas varmaan oppii siinä sivussa tappelemaankin, mutta minulle (ja oikeille käytännöllisille osaajille vapaammissa länsimaisissa tyyleissä) siinä olisi liikaa turhaa, liikaa itselle sopimatonta ja paljon uutta jäisi tutkimatta. Kun tavoite epähienosti olisi selvitä, tai vaikkei tappelukseen koskaan joudukaan, nauttia siitä luovasta ja tutkivasta prosessista. .. eikä kopioida kansantanhuja.

Kun sulla oli galleriassa se kuva, jossa poseeraat lakana päällä jossain mikälie poomse-asennossa, niin tiedätkö itsekään mitä siinä ollaan tekemässä ja onko siitä oikeesti mitään hyötyä? Välitätkö edes. Vai saatko kiksit siitä, että nyt teet tyylisi mukaan jotain "täydellisesti", ah. Siis robottejako te haluatte olla?

Mikäs siinä, jos jotkut haluavat seurata tyylinsä perinnettä kuin jonain "temppelinä". Minusta vaan vieraannuttava ihmistyyppi, sukua joo uskonhihhuleille. Se elämänasenne ja oppimistyyli vistottaa minua muillakin elämänaloilla.

Mutta onhan toki hyvä, että perinteet säilyvät. Sopis kumminkin muistaa:

-nykyään "klassisina" pitämämme tyylit eivät nykymuodossaan ole kovin vanhoja
-ne on alunperin tehty käytännön tarpeisiin
- ne ovat ihmisten tekemiä, ei Buddhan
-ne ovat muokkautuneet, muuntuneet ja sulautuneet koko ajan

Siteeraamasi Musashikin kehitti ihan oman tyylin eikä vain seurannut perinnettä. Musashin miekkatyyliä ei juuri enää opeteta, sopi luultavimmin parhaiten vain Musashille itselleen.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Gat kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:.
Suunnilleen tyyliltään mitä arvelinkin. Mutta turha riidellä, minähän melkein pidän sinusta ja joissakin asioissa ollaan samoilla linjoilla. Pus!
heheh. Mjoo, antaa asioiden tapella ihmisten sijaa :)
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:????? :D ????? :D ????
Et siis edelleenkään ole samalla sivulla, saati edes samassa kirjastossa. Huolimatta ohjaavasta yrityksestäsi, en näe taistelutyyleissä mitään samaa.

Koetan lyhyesti vielä. Se, kenen ei tarvitse aloittaa fyysistä taistelua, on voittanut. Se kenen on aloitettava fyysinen taistelu, on sen hävinnyt.

Tämä on äärimmäisen oleellinen kohta, ja tätä sinun tulee pohtia tarkoin. Ainoa tekniikka, minkä voit tehdä oikein, on jättää se tekemättä.

Kuten edellä siis todettu, taistelun lopulla ei ole mitään merkitystä, taistelussa käytetyillä tekniikoilla tai tyyleillä vielä vähemmän.

Yrityksesi viitata galleriakuvan perusteella tyyliin tai tekniikkaan, vieläpä tietämättä kumpaakaan, menee jo kevyesti alle riman jopa kontra pillujuttujen tason, joten tyydyn toteamaan että onhan siinä kiva nurmikko sentään ja paljon rakkaita muistoja.

Edelleen, rinnastusyrityksesi tyylin ja hengen temppelin välillä on lähinnä säälittävä ja vihjaa jopa sisälukutaidon puutteeseen.

Klassista henkistä kehitystä harjoitetaan pohjimmiltaan samalla metodilla kuin aina ennenkin; fyysisillä harjoitteilla. Tämän ymmärtämisen kieltäminen saa minut kovin surulliseksi puolestasi eikä siihen auta edes säälittävät hakuammunnat uskonnollisuudella ratsastaen. Jokainen on aina ollut ja tulee aina olemaan itse vastuussa omasta kehityksestään.

Kun nyt välttämättä tahdot suorittaa vertailevaa tutkimusta Musashin tyylistä, voisimmeko aloittaa vaikka sillä että perehdyt lähdekirjallisuuteen ja viet käytännön tasolle miekkaharjoittelun siinä määrin että osaisit kuvailla tai muuten tehdä selväksi tyylin käsitteen? 30-40 vuotta luultavasti edesauttaisi tässä, mutta lupaan pitää mielessä keskustelun ajankohdan.

Olen edelleen äärettömän tyrmistynyt tietämättömyydestäsi. Asenne-erosta ei voida moisen typeryyden edessä edes keskustella.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei kannattaisi vastata.
Tämä se on häiritsevää Kitinän rinnakkaistodellisuudessa, että vaikka miten itsestäänselviä ja tunnettuja asioita olisi, aina löytyy sinun kaltaisesi pelle jonka mukaan kaikki onkin ihan päinvastoin. Ja perustelee sen puppugeneraattorisoopalla, joka sinullla vetää vertoja Petri FB:lle. Ja minä kun en enää jaksa inttää teidän huuhaadogmaatikkojen kanssa.

Minäkin voisin olla "syvästi loukkaantunut" :D tietämättömyydestäsi. Tarjoilet iänikuisia hyviäkin kliseitä, toistaen niitä kuin opetettu papukaija. Ja sitten olet muka ihan tietämätön siitä vapaammasta ja jo yleisemmästä asenteesta kamppailulajien tai itsepuolustuksen maailmassa, joka ei kiellä kliseitäsi, mutta ei pysähdykään niihin. Luuletko, ettei asennettasi tunneta ja etteikö sitä olisi jo käsitelty maailmalla ja naurettu jo pitkään? Avaa itse silmäsi.
McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:????? :D ????? :D ????
Et siis edelleenkään ole samalla sivulla, saati edes samassa kirjastossa. Huolimatta ohjaavasta yrityksestäsi, en näe taistelutyyleissä mitään samaa.
Sitten sinun täytyy olla sokea.
Tiedäthän, että vaikka karatessa ja taekwondossa on paljon samaa. Karaten juuret taas ovat osittain Kiinan kungfutyyleissä. Nykykaraten opetus taas on mitä on, johtuen että japsit sotkivat Okinawan vanhaan karateen sotilaskuriaan, rivissä marssimisineen. Thaiboxing on nykymuodossaan omaksunut paljon länsimaista nyrkkeilyä. Kuten ranskalaisten savate on yhdistelmä satamahuligaanien jalkatappelusta ja englantilaisesta nyrkkeilystä. Brasilialainen jujutsu ei perustu suoraan klassiseen jujutsuun, vaan alkoi perusjudon muunnelmasta. Kuten myös venäläinen sambo. Lukkopaini perustuu vanhaan eurooppalaiseen ja amerikkalaiseen kansanpainiin, ja johtuen ihmisten fysiikasta, on paljolti vaihtokelpoista sekä itämaisen että brassien mattopainin kanssa. Heittämislajeissa kuten painissa ja judossa pystyssä kulkevan neliraajaisen otuksen vipuvarsikinetiikka on pakosta samaa. Erona käytetäänkö kahvaksi kelpaavaa judogia vai ollaanko nahka paljaana, ja myös tässä kuten muutenkin kilpaurheilupuolella säännöissä, mitä saa tehdä. Filippiinilajien historiaa en tunne.

Sitten on paljon moderneja eklektisiä lajeja, kuten Bruce Leen aloittama ja (ihanteen mukaan) vapaasti kehittyvä Jeet Kune Do. Tai vaikka sotilaskäyttöön tehdyt defendo ja krav maga. Nekin laajalti eri lajeista vaikutteita imeneitä yhdistelmiä. Muttei palapelejä, vaan tavoitteeseensa yhtenäisesti hyödyntäen.

Asetyyleissä ainakin länsimainen miekkailu muuttui ja kehittyi jatkuvasti tilanteen vaatimusten ja uusien asetyyppien mukaan. Jotkut väittävät myös, että Musashi sai vaikutteita portugalilaisilta, mutta sitä ei voi todistaa.

Mikään "Klassinen" tyylikään ei ole nykymuodossaan ikivanha eikä varsinkaan erikseen syntynyt ja kehittynyt. Ne ovat imeneet toisiltaan vaikutteita, yhdistyneet, eriytyneet, sekoittuneet taas.

'Tämä on mahdollista, koska ihmiset ovat fyysisesti suunnilleen samanlaisia siten, että joillakin ei ole esim kolmea jalkaa, neljää kättä ja häntä. Hieman modifioimalla toisen tyylin juttuja voi sulauttaa toiseen lajiin. Paitsi klassikkopuristien dogmaattisissa kuvitelmissa. Heitä kun kiinnostaa vain poseeraus, oma arvovalta ja näytelty "henkisyys"

Human Weaponissakin (vaikka vähän höpösarja olikin) näki miten ne jätkät nopeasti oppivat uusien lajien ainakin perusasiat. Koska heillä oli jo pohjaa. Monet periaatteet ja tekniikat jo valmiiksi tuttuja muista tyyleistä, ja uuden tyylin kanssa tarvitsivat vain pieniä modifikaatioita. Muutenhan niillä olsi mennyt sen 30 vuotta joka jaksoon :D Se, etteivät mitään tyyliä oppineet "täydellisesti" siinä ajassa, on minusta yhdentekevää. Tapellahan ne osasi ja uutta tietoa hankkivat. Termeistä viis sitten.

Mutta uudestaan: Kilpailusääntöjen ulkopuolella edistyneimmillään nuo eri tyyleistä poimitut olisi hyvä kokea ei kikkoina ja tekniikoina, vaan logistiikkana viedä joku jutska jonnekin, keinolla tilanteen mukaan. Oli se sitten potku karaten tyyliin tai savaten chasse, jota muuten Bruce-vainaa suosi, mutta tarvinnee olla Bruce itte, että sillä kaukaa ehtii osumaan :D
McJanne kirjoitti: Koetan lyhyesti vielä. Se, kenen ei tarvitse aloittaa fyysistä taistelua, on voittanut. Se kenen on aloitettava fyysinen taistelu, on sen hävinnyt.

Tämä on äärimmäisen oleellinen kohta, ja tätä sinun tulee pohtia tarkoin. Ainoa tekniikka, minkä voit tehdä oikein, on jättää se tekemättä.

Kuten edellä siis todettu, taistelun lopulla ei ole mitään merkitystä, taistelussa käytetyillä tekniikoilla tai tyyleillä vielä vähemmän.
:D
Sormea heristäen onnenkeksifilosofiaa sinulta.
Periaate välttää väkivaltaa on universaali ihanne.
Kuitenkin juuri kamppailutyylit ovat kamppailutyylejä sen ikävän tosiasian takia, että syystä tai toisesta on jouduttu ja joskus joudutaan puolustautumaan tai peräti hyökkäämään. Muuten ei olisi kamppailutyylejä, vaan kukkien asettelu riittäisi. Jokainen sinunkin lyöntisi ja potkusi on suunniteltu taisteluun, ja torjuntasi taistelussa suojautumiseen. Ja historiallisesti se oli aikanaan tositilannetta varten. Musashikin, vaikka sanotaankin "miekkapyhimykseksi", muuten tappoi aika monta vastustajaa. Haasteissa joista totta kai olisi voinut vetäytyä. Ja suunnitteli oikeaa sotataktiikkkaa jota yritti kaupustella sotaherroille. Kirjastaankin paistaa intentio voittamiseen. Tai ainakaan ei hän häviämistä opettanut. Ja silti voi hyväksyä olevansa jo kuollut, siinä se konsti!

Joten oikeastaan kamppailutaitojen perinteen kunnioitusta olisi suunnitellla toimivia asioita nykyhetken käytännön tilanteeseen. Ja se tarkoittaa nimenomaan tekniikan miettimistä.

Sitten on klassikkoharrastajia, jotka ovat unohtaneet sen tavoitteen, toistavat vanhaa ja ovat henkistyvinään sillä. On myös käytännöllisempää väkeä, jotka eivät myöskään kulje snagarilla pieksämässä ihmisiä, eivät koskaan joudu tai pyri tappeluun, mutta ovat periaatteesta kiinnostuneet juuri siitä puolesta, miten juttuja voi kehittää toimivammaksi. Se ei ole edes vähemmän "Henkistä", mutta elävämpää. Vapautumista, mitä zeninkin pitäisi olla. Eikä poseerausta mietelausein.
McJanne kirjoitti: Yrityksesi viitata galleriakuvan perusteella tyyliin tai tekniikkaan, vieläpä tietämättä kumpaakaan, menee jo kevyesti alle riman jopa kontra pillujuttujen tason, joten tyydyn toteamaan että onhan siinä kiva nurmikko sentään ja paljon rakkaita muistoja.

Edelleen, rinnastusyrityksesi tyylin ja hengen temppelin välillä on lähinnä säälittävä ja vihjaa jopa sisälukutaidon puutteeseen.
Kuvakysymys oli vain sitä, että tunnetusti kukaan ei enää oikeasti tiedä, mitä vaikka karaten katat oikeasti kaikilta yksityiskohdiltaan tarkoittavat. Itse asiassa se oli usein salaisuus, joka harvoille selitettiin. Mietin tiedätkö sinäkään tuosta hassusta asennosta.

Tyylin ja temppelin rinnastuksen luulin sopivan omaan ajatteluusi, mutta jos tarkoititkin että jokainen yksilö omansa mukaan, niin sittenhän se olisi lähellä mitä minä tuumaan. Mutta ei sinustakaan kuule selvää saa, meillä on ilmeinen kulttuurista tai luonteistamme johtuva kommunikaatioblokki.
McJanne kirjoitti: Klassista henkistä kehitystä harjoitetaan pohjimmiltaan samalla metodilla kuin aina ennenkin; fyysisillä harjoitteilla. Tämän ymmärtämisen kieltäminen saa minut kovin surulliseksi puolestasi eikä siihen auta edes säälittävät hakuammunnat uskonnollisuudella ratsastaen. Jokainen on aina ollut ja tulee aina olemaan itse vastuussa omasta kehityksestään.
.
No se on sitten "Klassista" henkistä kehitystä eli vajakeille jotka apinoivat muotoa ja luulevat menetelmää ihte asiaksi. Katsos kun jopa zenin sisälläkin on toinen suunta, jonka mukaan valaistumista ei saavuteta valaistusta harjoituksin pinnistelemällä. Ei za-zenissä istumalla tai kataa suorittamalla tai muulla ritualistisella formaalilla tavalla. Vaan paremminkin antamalla maailmanselityksensä purkautua eikä yrittämällä. Yrittämällä puristaa liikaa ja satorihan ei puristamista ole, vaan päin vastoin vapautumista. (no niin, nyt minäkin kuulostan onnenkeksiltä :D )

Tietysti on mahdollista, että itämaiseen tyyliin sulkijalihas tiukalla, pinnistäen mitä vaan formaalia kyllästymiseen asti tekemällä.. lopulta kyllästyy ja sen vastakohdan kautta saa vittuuks-tässä -oivalluksen :D Joillekin kenties sopiikin.

Mutta muuten vapautuminen on "Ihme, voin istua, voin kävellä, voin käydä paskalla. Olen vapaa kärsimyksestä joka tapahtuu minulle, koska se tapahtuu minulle." Vapautta sosiaalisista konventioista sen kautta, että filosofiset ongelmat raukeavat tyhjiin.. koska niitä ei ole kuin houreissamme.

(Vittu, mun satorit ei ole kauaa kestäneet, vaikka selvin päin ja spontaanisti joskus tuo on tullut :D )

Jos sitä olotilaa sitten haluaa käyttää vaikka kamppailulajien harjoitteluun, niin auttaahan se varmaan siihenkin. Muttei niin, että fyysiset harjoitteet olisivat tie siihen oivallukseen.. vaan osa sitä ihmeellistä arjen elämää siinä missä paskalla käynti tai tenttiin luku.
McJanne kirjoitti: Kun nyt välttämättä tahdot suorittaa vertailevaa tutkimusta Musashin tyylistä, voisimmeko aloittaa vaikka sillä että perehdyt lähdekirjallisuuteen ja viet käytännön tasolle miekkaharjoittelun siinä määrin että osaisit kuvailla tai muuten tehdä selväksi tyylin käsitteen? 30-40 vuotta luultavasti edesauttaisi tässä, mutta lupaan pitää mielessä keskustelun ajankohdan..
Ja nytkös sittenkin pidät tärkeänä nippelitietoa tyyleistä? :D Koeta päättää. Kyllä sitä mistä vaan voi perusasioita tietää, vaikkei 40 vuotta treenannut olekaan. Minä esimerkiksi en varmaan ikinä pääsisi opiskelemaan TKK:lle saati rakettitieteilijäksi, mutta silti oman kiinnnostuksen takia tiedän keskivertoa enemmän avaruusalusten tekniikasta.

Sitten miekkailusta minulla ei ole kuin lyhyt kokemus länsimaisen pistomiekkailun perusteista. Sitä kautta ja kiinnostuksen myötä vielä vähäisempi tieto lyömämiekkailusta.

Mutta se mitä sanoin, että Musashilla oli omanlaisensa tyyli, lienee selviö Musashista kuulleille. Ei sen tietäminen edellytä, että minun samantien pitäisi osata kuvata tyylinsä pilkulleen. Sitäpaitsi Musashi-kommentaattoritkin myöntävät, että aina ei tiedetä mitä Musashi milläkin tarkoitti.

Mutta noin karkeasti jos muistelen pelkkää tekniikkaa:

-Musashi suosi, siihen aikaan Japanissa poikkeuksellisesti, miekan pitelyä yhdellä eikä kahdella kädellä. Näin koska koki silloin liikeratojensa olevan vapaampia
-Musashi luettelee jalkatyö (askellus-) tapoja, joista ei pidä, ja väittää taistellessaan kävelevänsä samalla tavalla kuin kadulla kävelee muutenkin
-Musashi ei väistellyt, vaan laittoi vastustajans väistelemään ja kiemurtelemaan
-Pitkän ja lyhyen miekan yhtäaikainen käyttö yhdistetään Musashiin, mutta käytännössä taisi käyttää harvoin. Vangin ottoon suositteli.
-Muistaakseni useimmat Musashin ohjeistamat iskut suuntautuivat vastustajan käsiin, ei torsoon tai päähän tai jalkoihin
-Musashi suositteli myös vapaan käden nyrkin käyttöä

Miten se sitten käytännössä meni, ei kai ihan tiedetä. Eihän noita voi aina suoraan soveltaa, koska Musashi tykkäsi tapella puumiekalla eikä teräsmiekalla. Kerran käytti airoakin viedäkseen ylipitkään miekkaansa liikaa luottavan vastustajan edun ja varmuuden.
McJanne kirjoitti: Olen edelleen äärettömän tyrmistynyt tietämättömyydestäsi. Asenne-erosta ei voida moisen typeryyden edessä edes keskustella.
Luulenpa tunnistavani mistä sinä tulet. Ja teitä on valitettavan paljon, vajakkiudessanne paskantärkeinä pönöttämässä. Mutta sinä et kykene ymmärtämään minua. Et edes sen vertaa, että pystyisit arvottamaan sitä. Sanani kuulet, mutta ne ovat kuin yrittäisin todistaa minulle jo tutun tasomaan kaksiulotteiselle oliolle, että kolmaskin ulottuvuus on olemassa. Vastaavat ovat aina turhia yrityksiä. Sinä se loukkaat, ja tyrmistyttää tuollaisten zombien kuin sinä lukumäärä ja ylimielisyys. Ja eikö teille mitään voi. Surullista. Osaisinpa vain sääliä sinunlaisiasi :D
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:Ei kannattaisi vastata.
Tämä se on häiritsevää Kitinän rinnakkaistodellisuudessa, että vaikka miten itsestäänselviä ja tunnettuja asioita olisi, aina löytyy sinun kaltaisesi pelle jonka mukaan kaikki onkin ihan päinvastoin. Ja perustelee sen puppugeneraattorisoopalla, joka sinullla vetää vertoja Petri FB:lle. Ja minä kun en enää jaksa inttää teidän huuhaadogmaatikkojen kanssa.

Minäkin voisin olla "syvästi loukkaantunut" :D tietämättömyydestäsi. Tarjoilet iänikuisia hyviäkin kliseitä, toistaen niitä kuin opetettu papukaija. Ja sitten olet muka ihan tietämätön siitä vapaammasta ja jo yleisemmästä asenteesta kamppailulajien tai itsepuolustuksen maailmassa, joka ei kiellä kliseitäsi, mutta ei pysähdykään niihin. Luuletko, ettei asennettasi tunneta ja etteikö sitä olisi jo käsitelty maailmalla ja naurettu jo pitkään? Avaa itse silmäsi.
Argumenttina henkilökohtaiset loukkaukset eivät ole "keskustelua". Ehkä sinun tulisi pohtia koko "keskustelun" konseptia ennen näppäimistöön tarttumista?

Myönnän toki, että nykyisin lähes laji kun laji on pilattu tekemällä siitä urheilua, uskon vastavuoroisesti että myös sinun ajattelusi erottaa urheilun ja budon toisistaan.

Valitettavasti minun on kuitenkin tuotettava sinulle pettymys, olen aivan itse muodostanut mielipiteeni; niitä kun ei päähäni pysty minkäänlainen profeetta valmiina laittamaan.

Gat kirjoitti:Sitten sinun täytyy olla sokea.
Tiedäthän, että vaikka karatessa ja taekwondossa on paljon samaa. Karaten juuret taas ovat osittain Kiinan kungfutyyleissä. Nykykaraten opetus taas on mitä on, johtuen että japsit sotkivat Okinawan vanhaan karateen sotilaskuriaan, rivissä marssimisineen. Thaiboxing on nykymuodossaan omaksunut paljon länsimaista nyrkkeilyä. Kuten ranskalaisten savate on yhdistelmä satamahuligaanien jalkatappelusta ja englantilaisesta nyrkkeilystä. Brasilialainen jujutsu ei perustu suoraan klassiseen jujutsuun, vaan alkoi perusjudon muunnelmasta. Kuten myös venäläinen sambo. Lukkopaini perustuu vanhaan eurooppalaiseen ja amerikkalaiseen kansanpainiin, ja johtuen ihmisten fysiikasta, on paljolti vaihtokelpoista sekä itämaisen että brassien mattopainin kanssa. Heittämislajeissa kuten painissa ja judossa pystyssä kulkevan neliraajaisen otuksen vipuvarsikinetiikka on pakosta samaa. Erona käytetäänkö kahvaksi kelpaavaa judogia vai ollaanko nahka paljaana, ja myös tässä kuten muutenkin kilpaurheilupuolella säännöissä, mitä saa tehdä. Filippiinilajien historiaa en tunne.

Sitten on paljon moderneja eklektisiä lajeja, kuten Bruce Leen aloittama ja (ihanteen mukaan) vapaasti kehittyvä Jeet Kune Do. Tai vaikka sotilaskäyttöön tehdyt defendo ja krav maga. Nekin laajalti eri lajeista vaikutteita imeneitä yhdistelmiä. Muttei palapelejä, vaan tavoitteeseensa yhtenäisesti hyödyntäen.

Asetyyleissä ainakin länsimainen miekkailu muuttui ja kehittyi jatkuvasti tilanteen vaatimusten ja uusien asetyyppien mukaan. Jotkut väittävät myös, että Musashi sai vaikutteita portugalilaisilta, mutta sitä ei voi todistaa.

Mikään "Klassinen" tyylikään ei ole nykymuodossaan ikivanha eikä varsinkaan erikseen syntynyt ja kehittynyt. Ne ovat imeneet toisiltaan vaikutteita, yhdistyneet, eriytyneet, sekoittuneet taas.

'Tämä on mahdollista, koska ihmiset ovat fyysisesti suunnilleen samanlaisia siten, että joillakin ei ole esim kolmea jalkaa, neljää kättä ja häntä. Hieman modifioimalla toisen tyylin juttuja voi sulauttaa toiseen lajiin. Paitsi klassikkopuristien dogmaattisissa kuvitelmissa. Heitä kun kiinnostaa vain poseeraus, oma arvovalta ja näytelty "henkisyys"

Human Weaponissakin (vaikka vähän höpösarja olikin) näki miten ne jätkät nopeasti oppivat uusien lajien ainakin perusasiat. Koska heillä oli jo pohjaa. Monet periaatteet ja tekniikat jo valmiiksi tuttuja muista tyyleistä, ja uuden tyylin kanssa tarvitsivat vain pieniä modifikaatioita. Muutenhan niillä olsi mennyt sen 30 vuotta joka jaksoon :D Se, etteivät mitään tyyliä oppineet "täydellisesti" siinä ajassa, on minusta yhdentekevää. Tapellahan ne osasi ja uutta tietoa hankkivat. Termeistä viis sitten.

Mutta uudestaan: Kilpailusääntöjen ulkopuolella edistyneimmillään nuo eri tyyleistä poimitut olisi hyvä kokea ei kikkoina ja tekniikoina, vaan logistiikkana viedä joku jutska jonnekin, keinolla tilanteen mukaan. Oli se sitten potku karaten tyyliin tai savaten chasse, jota muuten Bruce-vainaa suosi, mutta tarvinnee olla Bruce itte, että sillä kaukaa ehtii osumaan :D
Niin. Tässä palataan taas siihen asian todellisen laidan ymmärtämättömyyteen. Sinä sanot että lajit ovat samoja. Minä sanon että harjoittajan oma sisin on jokaisella harjoittajalla omanlaisensa.

Kaikkien lajien alku on sama, lienee siis täysin perusteltua pitäytyä edelleen kannassani. Kiteytettynä: "Ei ole väliä mitä harjoittaa, kunhan harjoittaa".
Sinulle vitsi on siinä, että harjoittamisesta ei voi ilman pitkällistä perehtymistä puhua.

En kiistä tietotasoasi niistä avaruushärpäkkeistä, mutta uskallan olettaa että asiasta leipänsä repivä todennäköisesti kokisi turhautumisen tunteita keskustelussa kanssasi.
Gat kirjoitti::D
Sormea heristäen onnenkeksifilosofiaa sinulta.
Periaate välttää väkivaltaa on universaali ihanne.
Kuitenkin juuri kamppailutyylit ovat kamppailutyylejä sen ikävän tosiasian takia, että syystä tai toisesta on jouduttu ja joskus joudutaan puolustautumaan tai peräti hyökkäämään. Muuten ei olisi kamppailutyylejä, vaan kukkien asettelu riittäisi. Jokainen sinunkin lyöntisi ja potkusi on suunniteltu taisteluun, ja torjuntasi taistelussa suojautumiseen. Ja historiallisesti se oli aikanaan tositilannetta varten. Musashikin, vaikka sanotaankin "miekkapyhimykseksi", muuten tappoi aika monta vastustajaa. Haasteissa joista totta kai olisi voinut vetäytyä. Ja suunnitteli oikeaa sotataktiikkkaa jota yritti kaupustella sotaherroille. Kirjastaankin paistaa intentio voittamiseen. Tai ainakaan ei hän häviämistä opettanut. Ja silti voi hyväksyä olevansa jo kuollut, siinä se konsti!

Joten oikeastaan kamppailutaitojen perinteen kunnioitusta olisi suunnitellla toimivia asioita nykyhetken käytännön tilanteeseen. Ja se tarkoittaa nimenomaan tekniikan miettimistä.

Sitten on klassikkoharrastajia, jotka ovat unohtaneet sen tavoitteen, toistavat vanhaa ja ovat henkistyvinään sillä. On myös käytännöllisempää väkeä, jotka eivät myöskään kulje snagarilla pieksämässä ihmisiä, eivät koskaan joudu tai pyri tappeluun, mutta ovat periaatteesta kiinnostuneet juuri siitä puolesta, miten juttuja voi kehittää toimivammaksi. Se ei ole edes vähemmän "Henkistä", mutta elävämpää. Vapautumista, mitä zeninkin pitäisi olla. Eikä poseerausta mietelausein.
Niin, kun lähdetään tuota purkamaan niin ensimmäiseksi pitäisi varmaan miettiä mitä tarkoittaa "kamppailulaji" ja mitä tarkoittaa "budo". Näkemykseni mukaan esimerkiksi jalkapallo on kamppailulaji.
Musashi hävisi myös otteluja, tseasiassa hän pettyi jokaiseen otteluun jossa vastustaja kuoli, paitsi siihen minkä totesi hävinneensä ja vastustaja ei kuollut. Mieti tätä.

Enhän ole väittänyt että tekniikoiden miettiminen on huono juttu, vai olenko? Sitävastoin olen sitkeästi sitä mieltä, että tekniikan sisäistäminen vaatii vuosien itsepintaisia harjoitteita eli "oikotietä onneen" Blackbeltin 20v vuosikerroilla ei voi saavuttaa. Koska kertomasi perusteella sinulla ei tälläistä käytännön harjoittamisen kokemusta ole, katson ettei sinulla senkään peruja ole edellytyksiä tehdä vertailevaa tutkimusta. Yhden lajin vertaaminen toiseen on ylettömän hankalaa ja nollan lajin vertaamineen kaikkiin lajeihin on käytännössä mahdotonta (osaisikohan joku matemaatikko piirttä hienon yhtälön tästä?).
Gat kirjoitti:Kuvakysymys oli vain sitä, että tunnetusti kukaan ei enää oikeasti tiedä, mitä vaikka karaten katat oikeasti kaikilta yksityiskohdiltaan tarkoittavat. Itse asiassa se oli usein salaisuus, joka harvoille selitettiin. Mietin tiedätkö sinäkään tuosta hassusta asennosta.

Tyylin ja temppelin rinnastuksen luulin sopivan omaan ajatteluusi, mutta jos tarkoititkin että jokainen yksilö omansa mukaan, niin sittenhän se olisi lähellä mitä minä tuumaan. Mutta ei sinustakaan kuule selvää saa, meillä on ilmeinen kulttuurista tai luonteistamme johtuva kommunikaatioblokki.
Kuvakysymys siis oikeasti kuuluu: "Mitä olet tekemässä"?
Gat kirjoitti:No se on sitten "Klassista" henkistä kehitystä eli vajakeille jotka apinoivat muotoa ja luulevat menetelmää ihte asiaksi. Katsos kun jopa zenin sisälläkin on toinen suunta, jonka mukaan valaistumista ei saavuteta valaistusta harjoituksin pinnistelemällä. Ei za-zenissä istumalla tai kataa suorittamalla tai muulla ritualistisella formaalilla tavalla. Vaan paremminkin antamalla maailmanselityksensä purkautua eikä yrittämällä. Yrittämällä puristaa liikaa ja satorihan ei puristamista ole, vaan päin vastoin vapautumista. (no niin, nyt minäkin kuulostan onnenkeksiltä :D )

Tietysti on mahdollista, että itämaiseen tyyliin sulkijalihas tiukalla, pinnistäen mitä vaan formaalia kyllästymiseen asti tekemällä.. lopulta kyllästyy ja sen vastakohdan kautta saa vittuuks-tässä -oivalluksen :D Joillekin kenties sopiikin.

Mutta muuten vapautuminen on "Ihme, voin istua, voin kävellä, voin käydä paskalla. Olen vapaa kärsimyksestä joka tapahtuu minulle, koska se tapahtuu minulle." Vapautta sosiaalisista konventioista sen kautta, että filosofiset ongelmat raukeavat tyhjiin.. koska niitä ei ole kuin houreissamme.

(Vittu, mun satorit ei ole kauaa kestäneet, vaikka selvin päin ja spontaanisti joskus tuo on tullut :D )

Jos sitä olotilaa sitten haluaa käyttää vaikka kamppailulajien harjoitteluun, niin auttaahan se varmaan siihenkin. Muttei niin, että fyysiset harjoitteet olisivat tie siihen oivallukseen.. vaan osa sitä ihmeellistä arjen elämää siinä missä paskalla käynti tai tenttiin luku.
Ei omaa kehitystään ole mahdollista apinoida. Jokainen vastaa itse omasta kehityksestään. Nyt minua jo rupesi hieman huvittamaan tuo arvuuttelusi liikesarjojen tekemisen syistä.

Modernisti liikesarjat ovat pakollisia vain vyöarvojen saavuttamiseksi. Tämä on erinomaisen surullinen kehityssuunta ja tunnen suurta ahdistusta lajien pilaamisesta tekemällä niistä urhelua. Suoritekeskeisyys tappaa orastavan kehityksen.

Fyysinen harjoite on ainut tie henkiseen kehitykseen. Henkinen kehitys ei ole tässä väkisin kohti "valaistumista" viemäsi asia. Henkisesti kehittynyt ihminen voi olla ihan yhtä huono kun kehittymätönkin.
(mm. allekirjoittanut, ei sillä että väittäisin henkisyyttäni kovinkaan kehittyneeksi, on pakko sanoa että kännipäissäni olen varmasti ärsyttävimmästä päästä mitä voi olla).
Gat kirjoitti:Ja nytkös sittenkin pidät tärkeänä nippelitietoa tyyleistä? :D Koeta päättää. Kyllä sitä mistä vaan voi perusasioita tietää, vaikkei 40 vuotta treenannut olekaan. Minä esimerkiksi en varmaan ikinä pääsisi opiskelemaan TKK:lle saati rakettitieteilijäksi, mutta silti oman kiinnnostuksen takia tiedän keskivertoa enemmän avaruusalusten tekniikasta.

Sitten miekkailusta minulla ei ole kuin lyhyt kokemus länsimaisen pistomiekkailun perusteista. Sitä kautta ja kiinnostuksen myötä vielä vähäisempi tieto lyömämiekkailusta.

Mutta se mitä sanoin, että Musashilla oli omanlaisensa tyyli, lienee selviö Musashista kuulleille. Ei sen tietäminen edellytä, että minun samantien pitäisi osata kuvata tyylinsä pilkulleen. Sitäpaitsi Musashi-kommentaattoritkin myöntävät, että aina ei tiedetä mitä Musashi milläkin tarkoitti.

Mutta noin karkeasti jos muistelen pelkkää tekniikkaa:

-Musashi suosi, siihen aikaan Japanissa poikkeuksellisesti, miekan pitelyä yhdellä eikä kahdella kädellä. Näin koska koki silloin liikeratojensa olevan vapaampia
-Musashi luettelee jalkatyö (askellus-) tapoja, joista ei pidä, ja väittää taistellessaan kävelevänsä samalla tavalla kuin kadulla kävelee muutenkin
-Musashi ei väistellyt, vaan laittoi vastustajans väistelemään ja kiemurtelemaan
-Pitkän ja lyhyen miekan yhtäaikainen käyttö yhdistetään Musashiin, mutta käytännössä taisi käyttää harvoin. Vangin ottoon suositteli.
-Muistaakseni useimmat Musashin ohjeistamat iskut suuntautuivat vastustajan käsiin, ei torsoon tai päähän tai jalkoihin
-Musashi suositteli myös vapaan käden nyrkin käyttöä

Miten se sitten käytännössä meni, ei kai ihan tiedetä. Eihän noita voi aina suoraan soveltaa, koska Musashi tykkäsi tapella puumiekalla eikä teräsmiekalla. Kerran käytti airoakin viedäkseen ylipitkään miekkaansa liikaa luottavan vastustajan edun ja varmuuden.
Uskoisin että kolmessakymmenessä vuodessa myös sinulle tarttuu jotain muuta kuin nippelitietoa päähän.

Edelleen, ylläolevan perusteella spekulointisi Musashista on epäkuranttia ja epäoleellista. Oikeaan osuit siinä, että jokaisella todellakin on oma tyyli ja omat fyysiset rajoitukset. Näin ollen vertailusi lienee entistä enemmän hakoteillä, pääosin toki siksi, ettet ole harjoitellut miekkailua ja ettet ole Musashi, eikös näin?
Gat kirjoitti:Luulenpa tunnistavani mistä sinä tulet. Ja teitä on valitettavan paljon, vajakkiudessanne paskantärkeinä pönöttämässä. Mutta sinä et kykene ymmärtämään minua. Et edes sen vertaa, että pystyisit arvottamaan sitä. Sanani kuulet, mutta ne ovat kuin yrittäisin todistaa minulle jo tutun tasomaan kaksiulotteiselle oliolle, että kolmaskin ulottuvuus on olemassa. Vastaavat ovat aina turhia yrityksiä. Sinä se loukkaat, ja tyrmistyttää tuollaisten zombien kuin sinä lukumäärä ja ylimielisyys. Ja eikö teille mitään voi. Surullista. Osaisinpa vain sääliä sinunlaisiasi :D
Luulenpa että sinulta ovat argumentit loppuneet kun pyrit noin henkilöönkäyvästi kategorisoimaan jonnekkin viha-viha-maastosi ryhmään ja katsot olevasi riittävän ylevä jakelemaan sieltä näkemyksiäsi.
Luulen myös, että ymmärrän ymmärtämättömyytesi täydellisesti, mutta päinvastoin kun useat muut, en aio sinua ryhtyä opastamaan.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Kill Arman

Viesti Kirjoittaja annepa »

Off: Tapelkaa pojat saatte banaania.

On:
Frederik Krueger kirjoitti:pääosassa on iranilainen muslimi, eli suomeksi mamu.
Lolita kirjoitti: Sopiihan se kaikille, Arman ei ole muslimi.
Ja eikös Arman ole tätä nykyä suomalainen? Onko ikinä ollutkaan iranilainen (en tiedä missä hän on syntynyt ja onko sekä isä että äiti iranilaisia)?

Ja vaikka onkin vähemmistöedustaja (en siis tiedä onko mamu vai syntynyt täällä), niin aika kriittinen. On sanonut mm että "mua vituttaa tommonen valitus että täällä on kylmää ja kauheeta ja ihmiset on ihan perseestä. Mee vittu kotiis jos ei täällä kiinnosta olla."Ei ollut suora lainaus mutta ajatus ja tyyli oli tämä Armanin sanomassa.

EDIT: Tarkistin; paennut Iranista 8-vuotiaana perheensä kanssa.
Frederik Krueger kirjoitti:Toisaalta ehkä se saa turpiinsa joka jaksossa?
Ehkä?? se oli käynyt kaverin krav maga -harkoissa ja aika heikolta kuulema näytti. Sinänsä siis että kun se käy kuulema kokeileen kutakin lajia vähän, niin eihän siitä mitään tule. Mielenkiinnolla odotan, jo sen takia että lajit kiinnostaa ja sen takia että Arman on hyvä pelle.
Viimeksi muokannut annepa, 13.03.2009 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kill Arman

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

annepa kirjoitti:Ja vaikka onkin vähemmistöedustaja (en siis tiedä onko mamu vai syntynyt täällä), niin aika kriittinen. On sanonut mm että "mua vituttaa tommonen valitus että täällä on kylmää ja kauheeta ja ihmiset on ihan perseestä. Mee vittu kotiis jos ei täällä kiinnosta olla."Ei ollut suora lainaus mutta ajatus ja tyyli oli tämä Armanin sanomassa.
Tuon takia mamut saisivat olla ensin koeajalla. Seulottaisiin seasta Armaneita, jotka sitten nostaisivat suomi-vellihousujen tasoa joko esimerkillään tai nussimalla kaikki naiset.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Melkein tuli kyynel silmään miten hienosti asian voi esittää:
Kamppailutaiteiden maaritelma
Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti paamaaraa, jossa vallitsee taydellinen harmonia ja vakivallattomuus.
Lähde
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin