Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Niin?
Meni jo.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mutta tuo on oikeasti vaikeaa ettei siirrä omaa epäluuloisuuden ja ennakkoluulojensa taakkaa lapselleen. Mutta yrittää pitää.
Jokos teidän pienokainen on marssinut vappuna hoilottaen työväen lauluja?
Eiks tässä vaiheessa kannattaisi ennemmin kysyä josko iskä olisi valmis päästämään pienokaisen opiskelemaan Tampereen Yliopistoon humanistista alaa? :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Niin?
Meni jo.
Ehkä oli syytäkin. Käsittääkseni ehdotit, että minun pitäisi korvata omat ennakkoluuloni muitten ennakkoluuloilla (vappumarssilla tietääkseni juhlitaan ainakin alunperin neuvostoliittoa ja sen työläisiä).

Ei kannettu vesi kaivossa kestä, kuten sinun tästä jutustasi huomaa.
Came here for school, graduated to the high life
exPertti
Kitisijä

saira kirjoitti:Eiks tässä vaiheessa kannattaisi ennemmin kysyä josko iskä olisi valmis päästämään pienokaisen opiskelemaan Tampereen Yliopistoon humanistista alaa? :D
Jos hän olisi hyvä siinä. En ymmärrä mitä voittaisin siinä jos tahallani sabotoisin hänen oikeaa vahvuusaluettaan.

Tosin olisihan se pieni hämmästys jos suvussa, jossa on vain rakennusmestareita, insinöörejä, tiemestareita ja teknikoita tulisi jotakin muutakin kiinnostusta. Unohtamatta hoitoalaa

Vaikka kansallisrunoilijan geeniperimästäni olettekin saanut nauttia näitten kirjoitusten muodossa. Ja Tiedelehdenkin höpöhöpöälykkyystesti vahvisti sen mitä olen itse aina arvellut. Että kielellinen puoleni on vahvempi kuin matemaattinen.

EDIT
Viimeksi muokannut exPertti, 12.03.2009 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Ei kannettu vesi kaivossa kestä, kuten sinun tästä jutustasi huomaa.
Ei tämä ollut edes vaikea. Mainitsit itse kuinka vaikeaa on olla lanseeraamatta ennakkoluuloja lapsellensa. Sinullahan tunnetusti niitä on. Tartuin niistä ehkä näkyvimpään ja sinä olit hetkessä siellä missä linnutkin eli pihalla.
exPertti
Kitisijä

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ei tämä ollut edes vaikea. Mainitsit itse kuinka vaikeaa on olla lanseeraamatta ennakkoluuloja lapsellensa. Sinullahan tunnetusti niitä on. Tartuin niistä ehkä näkyvimpään ja sinä olit hetkessä siellä missä linnutkin eli pihalla.
En ollut pihalla, ihmettelin vaan miksi tosiaan pitäisi korvata ennakkoluulonsa muitten ennakkoluuloilla.

Vähän kuin olisi ollut narkkari ja koettaisi tehdä pojastaan alkoholistia. :lol:

Osaat sinä aika spede olla kyllä välillä.
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

exPertti kirjoitti:
saira kirjoitti:Eiks tässä vaiheessa kannattaisi ennemmin kysyä josko iskä olisi valmis päästämään pienokaisen opiskelemaan Tampereen Yliopistoon humanistista alaa? :D
Jos hän olisi hyvä siinä. En ymmärrä mitä voittaisin siinä jos tahallani sabotoisin hänen oikeaa vahvuusaluettaan.

Tosin olisihan se pieni hämmästys jos suvussa, jossa on vain rakennusmestareita, insinöörejä, tiemestareita ja teknikoita tulisi jotakin muutakin kiinnostusta. Unohtamatta hoitoalaa

Vaikka kansallisrunoilijan geeniperimästäni olettekin saanut nauttia näitten kirjoitusten muodossa. Ja Tiedelehdenkin höpöhöpöälykkyystesti vahvisti sen mitä olen itse aina arvellut. Että kielellinen puoleni on vahvempi kuin matemaattinen.

EDIT

Viittasin siis tässä lähinnä siihen, että vappumarssien lisäksi useat tapaamani punaiset ovat juurikin parin sukupolven takaisia YO-opiskelijoita, jotka nauttivat edelleen punaviinistä ja maailmanparantamisesta sen äärellä.

Jäin nyt itse miettimään oman suvun ammatteja, mutta meillä taitaa löytyä kaikkea muuta mainitsemistasi lähtien hammaslääkäreihin ja kemisteihin ja koirankouluttajiin asti. Mietin hetken, että kauppiaita ei löydy, mutta parin sukupolven takaa löytyy niitäkin, ukin isä oli yksi Keskon perutajista. Täytyypä oikein miettiä mitä mieltä ei löydy.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Tosin olisihan se pieni hämmästys jos suvussa, jossa on vain rakennusmestareita, insinöörejä, tiemestareita ja teknikoita tulisi jotakin muutakin kiinnostusta.
Ehkä suvussanne vain on harjoitettu enemmänkin manipuloivaa kasvatusta? Kun ei kerran edes punaista väriä saa käyttää, jos on poika.
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Ehkä suvussanne vain on harjoitettu enemmänkin manipuloivaa kasvatusta? Kun ei kerran edes punaista väriä saa käyttää, jos on poika.
Kuka sellaista väittää ettei saa käyttää? Viimeksi toissapäivänä.
prosessi

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ehkä suvussanne vain on harjoitettu enemmänkin manipuloivaa kasvatusta? Kun ei kerran edes punaista väriä saa käyttää, jos on poika.
Kuka sellaista väittää ettei saa käyttää? Viimeksi toissapäivänä.
Siinä tapauksessa puhut aika epäselvästi, olethan sanonut näin:

Suunnittelet pukevasi lapsen sukupuolineutraalisti. Se menettelee jos ei lähde tahallaan pukemaan poikaa tytöksi kuten tietyt murhaajahoitajat vaan pitäytyy vaikkapa neutraaleissa vaaleissa sävyissä.

ja:

Vähemmän alleviivaaviin ei sukupuolelle olennaisiin väreihin juniorimme on puettu. Näin kryptisesti sanoen.
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Siinä tapauksessa puhut aika epäselvästi, olethan sanonut näin:
Koetin jo aiemmin sanoa, että juuri oli päällä punaista, mutta en viitsinyt kun en ole pitänyt niin suurta melua juniorin sukupuolesta tällä palstalla.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Moon aina olettanut että pertsalla on poika, lieko nimitys juniori iskostunut päähän "poikamaisena". No, ei mun maailmani kaadu jos tytsästä tulee rastapäinen maailmanparantaja, ei ole ongelmia aiheuttanut se, että muu perheeni on vasureita ja se hiton entinen kommunisti iskä. En edes vittuile siitä sille tosissaan, ainoastaan silloin kun se saa päähänsä mun olevan Hitleri.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

exPertti kirjoitti:
Koetin jo aiemmin sanoa, että juuri oli päällä punaista, mutta en viitsinyt kun en ole pitänyt niin suurta melua juniorin sukupuolesta tällä palstalla.
Ja sekös meitä kaikkia onkin kiusannut ihan saatanasti alusta lähtien! Nyt päätit kuitenkin pitää melua siitä, ettet ole pitänyt melua.

Ettehän te nyt vaan voi saada väittelyä aikaiseksi lapsen vaatteiden väreistä? Kai se nyt on sanomattakin selvää, että poikalapset saavat ihottumaa ja traumoja (joista tuskin toipuvat ilman pitkäkestoista psykiatrista hoitoa aikuisiässä) punaisista vaatteista. Ei tää voi olla niin vaikeeta!
prosessi

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Siinä tapauksessa puhut aika epäselvästi, olethan sanonut näin:
Ymmärsin kyllä, että juuri oli päällä punaista, mutta totesin aiempien puheittesi olevan ristiriidassa sen kanssa. Siitä siis tuo väite epäselvästä puheesta.
exPertti
Kitisijä

MGandhi kirjoitti:Ja sekös meitä kaikkia onkin kiusannut ihan saatanasti alusta lähtien! Nyt päätit kuitenkin pitää melua siitä, ettet ole pitänyt melua.

Ettehän te nyt vaan voi saada väittelyä aikaiseksi lapsen vaatteiden väreistä? Kai se nyt on sanomattakin selvää, että poikalapset saavat ihottumaa ja traumoja (joista tuskin toipuvat ilman pitkäkestoista psykiatrista hoitoa aikuisiässä) punaisista vaatteista. Ei tää voi olla niin vaikeeta!
Yllä on aika hyvin kuvattu se miksei yleensäkään ottaen henkilökohtaisista asioista pitäisi sanoa yhtään mitään täällä.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

exPertti kirjoitti:Yllä on aika hyvin kuvattu se miksei yleensäkään ottaen henkilökohtaisista asioista pitäisi sanoa yhtään mitään täällä.
No kyllä nyt ainakin lasten kuvat kannattaa laittaa ikuisesti internettiin.
prosessi

MGandhi kirjoitti:Ettehän te nyt vaan voi saada väittelyä aikaiseksi lapsen vaatteiden väreistä? Kai se nyt on sanomattakin selvää, että poikalapset saavat ihottumaa ja traumoja (joista tuskin toipuvat ilman pitkäkestoista psykiatrista hoitoa aikuisiässä) punaisista vaatteista. Ei tää voi olla niin vaikeeta!
Voi kuule. Päiväkodissakin ihastelivat kovasti mukelon punaisia samettihousuja, ja olen aivan varma siitä, etteivät olisi ihastelleet yhtä paljon, jos niiden sisällä olisi ollut tyttö. Yrittivät vaikuttaa siltä, etteivät mukamas pitäneet minua ollenkaan harkitsemattomana, ehkä jopa julmana äitinä. Ties mitä ne puhuvat selkäni takana mukelon kaksista kukallisista sukkahousuista! Lastensuojeluviranomaisia odotellessa...
exPertti
Kitisijä

sanctus kirjoitti:No kyllä nyt ainakin lasten kuvat kannattaa laittaa ikuisesti internettiin.
Ehdottomasti. Älä kuitenkaan varuilta pidätä hengitystä odotellessa.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

exPertti kirjoitti:
sanctus kirjoitti:No kyllä nyt ainakin lasten kuvat kannattaa laittaa ikuisesti internettiin.
Ehdottomasti. Älä kuitenkaan varuilta pidätä hengitystä odotellessa.

Hetkinen!

"Älä kuitenkaan varuilta pidätä hengitystä odotellessa." Eli siis pidätä mitä, kun odotan hengitystä?

Itse suosittelen toki, että moiset urpoilut, kuten omien lasten kuvien levittäminen ympäri nettiä, olisi vain ohimenevä - pienen kansanosan harrastama "viihdemuoto".
exPertti
Kitisijä

sanctus kirjoitti:Itse suosittelen toki, että moiset urpoilut, kuten omien lasten kuvien levittäminen ympäri nettiä, olisi vain ohimenevä - pienen kansanosan harrastama "viihdemuoto".
Tällä palstalla ymmärrän sen vielä jotenkin, kun tämä on tälläinen ankkalammikko.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

sanctus kirjoitti: Itse suosittelen toki, että moiset urpoilut, kuten omien lasten kuvien levittäminen ympäri nettiä, olisi vain ohimenevä - pienen kansanosan harrastama "viihdemuoto".
Höpö höpö. Mitä enemmän jengi postaa kuvia vähäpukeisistaan tai mieluiten alastomista lapsistaan nettiin, niin sitä hauskempaa joillakin on..
MGandhi

exPertti kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:Ja sekös meitä kaikkia onkin kiusannut ihan saatanasti alusta lähtien! Nyt päätit kuitenkin pitää melua siitä, ettet ole pitänyt melua.

Yllä on aika hyvin kuvattu se miksei yleensäkään ottaen henkilökohtaisista asioista pitäisi sanoa yhtään mitään täällä.
:D Mitä sanomassani oli sellaista, että olisin jollain tavoin viitannut johonkin asiaan mitä olisit kertonut. Minähän nimenomaan sanoin (rivien välissä), että henkilökohtaisen asian kertomatta jättäminen ei kiinnosta ketään.
MGandhi

prosessi kirjoitti:Ties mitä ne puhuvat selkäni takana mukelon kaksista kukallisista sukkahousuista! Lastensuojeluviranomaisia odotellessa...
Tämä kyllä kieltämättä on aika saatanan julmaa! :)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Olen kyllä vähän sitä mieltä, että jos puet lapsesi väärin, niin eikö lapsi tule itkien syliin kertomaan, kuinka toiset lapset kiusaa tai kuinka hävettää. Miten tässä edes voi kunnolla mokata?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

MGandhi kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Ties mitä ne puhuvat selkäni takana mukelon kaksista kukallisista sukkahousuista! Lastensuojeluviranomaisia odotellessa...
Tämä kyllä kieltämättä on aika saatanan julmaa! :)
Mun mielestä kukkakuosit ylipäätänsä lapsilla on julmuuden huipentuma ;p
Vastaa Viestiin