bliss kirjoitti:mutta sain kuitenkin ohjattua valitsemaan vihreän
Syyllistyinkö mä nyt kamalaan rikokseen?
No pientähän tuo. Minä olen tarjonnut juniorille oikean käden nyrkkiään imeskeltäväksi vasemman sijaan. Mukisematta se on nyt keskittynyt enemmän sen oikean käden koordinaation harjoitteluun
exPertti kirjoitti:Suunnittelit myös panttaavasi lapsesi sukupuolta. Ei toimi. Tuo kohta herätti ajatuksen siitä Perhe-lehden Ruutista, jolla ei ole isää eikä äitiä. On vain (oliko) susi ja kettu.
Olisinko minä kuitenkin eri henkilö kuin perhelehdessä haastatellut susi ja kettu? Ja olisiko vanhempien sukupuolien panttaaminen lapselta vähän eri asia kuin lapsen sukupuolen panttaaminen sitä kysyviltä vierailta? Mitäs luulet?
Yleisesti ottaen suosittelisin lukemaan tekstini ajatuksella, ei ennakkoluuloilla, ennen kuin vastaat.
Hah, olen lukenut aika monet mukelojutuistasi, ja nyt tuli ensimmäistä kertaa tarve miettiä, mitä sukupuolta hän mahtaa olla. Tarve siis syntyi tästä sukupuoliin liittyvästä keskustelusta - muuten olisin varmasti ihan tyytyväisenä vain jatkanut lukemista hänestä lapsena.
Poikahan tuo tosiaan on, kuten ehkä tässä ketjussa on käynyt ilmi.
bliss kirjoitti:Syyllistyinkö mä nyt kamalaan rikokseen?
Auuuuts.
Sanotaan nyt vielä, että se vihreäkin oli tyttöväri (semmonen sievä hennon omenanvihreä), beige ja oranssi olivat pojille tarkoitettuja. Muka.
EveryWoman kirjoitti:Yleisesti ottaen suosittelisin lukemaan tekstini ajatuksella, ei ennakkoluuloilla, ennen kuin vastaat.
Oletan, että näitä sanoja voisi laittaa sinne päin. Sen verran kituliaasti olet ajatuksiani kommentoinut.
Itse asiassa en pidä sinua tyhmänä tai ajatuksiltasi pääosin itsestäni eroavana. Mm. näihin palstakiusaamisiin liittyvissä asioissa olen säästynyt näppäimistön kuluttamiselta, kun olet sanonut mitä minä pääosin ajattelen. Siksi iskikin huoli kun rupesit tällaisia tässä puhuttuja suunnittelemaan.
prosessi kirjoitti:Ala-asteaikaisen suuren ihastukseni lempiväri oli pinkki. Hän oli poika. On nykyään insinööri. Ja hetero.
Olen nähnyt sen tyypin, kuvauksesta ei voi erehtyä. Entä veljesi?
En usko että olet nähnyt, ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen asunut Suomessa. Veljeni puolestaan on puolivalmis fyysikko, joka kyllä juuri vaihtoi alaa historiaan. Ja hetero. Joka osaa käyttää moottorisahaa ja kirvestä, omistaa moottoripyörän ja veneilee, metsästää ja kalastaa. Kumma juttu, että sattuukin edelleenkin pitämään punaisesta väristä.
prosessi kirjoitti: Toivottavasti poikasi lempiväreihin ei kuulu punainen, kuten esim. minun pikkuveljeni kohdalla oli.
Heh.
Olin pikkuäijän kanssa keväthaalariostoksilla. Samasta haalarista oli neljä värivaihtoehtoa (vaaleanpunainen, vihreä, oranssi ja beige) ja annoin pojan itse valita värin. Mieluisin olisi jätkälle ollut se vaaleanpunainen, mutta sain kuitenkin ohjattua valitsemaan vihreän
Syyllistyinkö mä nyt kamalaan rikokseen?
Juu, traumatisoit pikkuäijäsi varmasti niin pahasti, että murrosiässä sitten värjää hiuksensa pinkeiksi!
Hah, olen lukenut aika monet mukelojutuistasi, ja nyt tuli ensimmäistä kertaa tarve miettiä, mitä sukupuolta hän mahtaa olla. Tarve siis syntyi tästä sukupuoliin liittyvästä keskustelusta - muuten olisin varmasti ihan tyytyväisenä vain jatkanut lukemista hänestä lapsena.
Pidin tuota itsestäänselvänä, kuka kutsuu tyttöä mukeloksi?
Siksi nostankin tämän varmaan ohi menneen edittini uudestaan tähän:
EDIT: en tietääkseni ole puhunut palstalla lapseni sukupuolesta, joten mistä tuo arvelu?
prosessi kirjoitti:En usko että olet nähnyt, ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen asunut Suomessa. Veljeni puolestaan on puolivalmis fyysikko, joka kyllä juuri vaihtoi alaa historiaan. Ja hetero. Joka osaa käyttää moottorisahaa ja kirvestä, omistaa moottoripyörän ja veneilee, metsästää ja kalastaa. Kumma juttu, että sattuukin edelleenkin pitämään punaisesta väristä.
Se oli niin kutsuttua humööriä. Epäonnistui sekin.
Meillä tyttö on tyttö. Olipa kerran Elämä:stä kiinnostunut tyttö tietää jo siittiöistä ja munasoluista sen verran kuin kymmeniä kertoja sarjan jo katsonut lapsi voi tietää. Olemme myös jutelleet hiukan asiasta. Sukupuolien biologiset erot ovat siis jo osittain tiedossa, siis mitä tuon ikäinen pystyy niistä sisäistämään. Ja kyllä asioista keskusteleminen on ollut selkeästi tytölle tärkeää. Tietää kuka on. Ei tosiaan niin, että sen antaisi rajoittaa mitään, vaan ennemmin löytää potentiaalin ja mahdollisuudet sen kautta.
Edit. tämä siis vielä mietintää Perhe-lehden jutusta
Viimeksi muokannut saira, 11.03.2009 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
EveryWoman kirjoitti:
Pidin tuota itsestäänselvänä, kuka kutsuu tyttöä mukeloksi?
Minä? Pikkusiskoanikin kutsuin.
Siksi nostankin tämän varmaan ohi menneen edittini uudestaan tähän:
EDIT: en tietääkseni ole puhunut palstalla lapseni sukupuolesta, joten mistä tuo arvelu?
prosessi kirjoitti:En usko että olet nähnyt, ei ole enää pariinkymmeneen vuoteen asunut Suomessa. Veljeni puolestaan on puolivalmis fyysikko, joka kyllä juuri vaihtoi alaa historiaan. Ja hetero. Joka osaa käyttää moottorisahaa ja kirvestä, omistaa moottoripyörän ja veneilee, metsästää ja kalastaa. Kumma juttu, että sattuukin edelleenkin pitämään punaisesta väristä.
Se oli niin kutsuttua humööriä.
Oletko varma?
Epäonnistui sekin.
Oletko varma?
Saatoinhan vastata osin sen takia, että tuo kontrasti viehättää minua. Mistä tulikin mieleeni: onko miehekästä pitää siitä, että tyttöystävä pukeutuu pinkkiin?
Saatoinhan vastata osin sen takia, että tuo kontrasti viehättää minua. Mistä tulikin mieleeni: onko miehekästä pitää siitä, että tyttöystävä pukeutuu pinkkiin?
En, olen Pertti!
Vähemmän alleviivaaviin ei sukupuolelle olennaisiin väreihin juniorimme on puettu. Näin kryptisesti sanoen.
Kysymyksestä on vaikea sanoa, pinkki sinällään sopii minusta useille naisille. Ei sillä ei ole pahaa sanottavaa taivaansinisestä pitävillekään naisille.
EveryWoman kirjoitti:Yleisesti ottaen suosittelisin lukemaan tekstini ajatuksella, ei ennakkoluuloilla, ennen kuin vastaat.
Oletan, että näitä sanoja voisi laittaa sinne päin. Sen verran kituliaasti olet ajatuksiani kommentoinut.
Itse asiassa en pidä sinua tyhmänä tai ajatuksiltasi pääosin itsestäni eroavana. Mm. näihin palstakiusaamisiin liittyvissä asioissa olen säästynyt näppäimistön kuluttamiselta, kun olet sanonut mitä minä pääosin ajattelen. Siksi iskikin huoli kun rupesit tällaisia tässä puhuttuja suunnittelemaan.
Mä jotenkin oletan, että keskusteluun osallistuva lukisi ketjusta muutkin viestit kuin ne, joissa kommentoidaan nimenomaan hänen sanomisiaan. Ainakin minun osaltani niin kannattaisi tehdä. Välillä turhauttaa, että samat asiat pitäisi jankuttaa monta kertaa uudestaan ja uudestaan jokaiselle valikoivalle lukijalle erikseen.
Edelleen minulle on epäselvää, mitä tarkoitat tässä puhutuilla, ja millä perusteella oletat minun suunnittelevan juuri sitä, mitä itselläsi pyörii mielessä.
Frederik Krueger kirjoitti:Siis saatanan saatana! Jos itsepintaisesti kieltäydyt paljastamasta lapsellesi hänen sukupuoltaan, olet kauhistuttava ihmishirviö.
Tarkennus: oletin tämän olevan vitsi. Toki kertoisin lapselleni hänen sukupuolensa.
EveryWoman kirjoitti:Mä jotenkin oletan, että keskusteluun osallistuva lukisi ketjusta muutkin viestit kuin ne, joissa kommentoidaan nimenomaan hänen sanomisiaan. Ainakin minun osaltani niin kannattaisi tehdä. Välillä turhauttaa, että samat asiat pitäisi jankuttaa monta kertaa uudestaan ja uudestaan jokaiselle valikoivalle lukijalle erikseen.
Edelleen minulle on epäselvää, mitä tarkoitat tässä puhutuilla, ja millä perusteella oletat minun suunnittelevan juuri sitä, mitä itselläsi pyörii mielessä.
_Mielestäni_ keskustelu tällä palstalla polveilee niin älyttömästi, että jokaisen kommentin lukeminen ja sen sisällön sisäistäminen sekoittaa lopunkin järjen kommenteista.
Tässä puhutuilla tarkoitin ensireaktiota siihen mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle.
exPertti kirjoitti:Tässä puhutuilla tarkoitin ensireaktiota siihen mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle.
Kävin muuten vilkaisemassa Perhe-lehden keskustelupalstaa, kun tulit yhdistäneeksi minut Suteen ja Kettuun (nämä ovat lempinimiä, omassa parisuhteessani sattumoisin käytetään mm. nimiä Kissa ja Koira). Susi oli kirjoittanut sinne viestin, jossa kertoi, että he eivät salaa Ruulta tämän biologista sukupuolta eivätkä kiellä tätä leikkimästä tyttöjen ja poikien leluilla jne. Samassa ketjussa on suorastaan tulvimalla viestejä, joissa ihmetellään, miksi pariskunta salaa lapseltaan tämän sukupuolen ja kieltää leikkimisen tyttöjen ja poikien leluilla.
Pitäisiköhän ihmisten opetella lukemaan ennen lasten hankkimista?
exPertti kirjoitti:Tässä puhutuilla tarkoitin ensireaktiota siihen mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle.
Kävin muuten vilkaisemassa Perhe-lehden keskustelupalstaa, kun tulit yhdistäneeksi minut Suteen ja Kettuun (nämä ovat lempinimiä, omassa parisuhteessani sattumoisin käytetään mm. nimiä Kissa ja Koira). Susi oli kirjoittanut sinne viestin, jossa kertoi, että he eivät salaa Ruulta tämän biologista sukupuolta eivätkä kiellä tätä leikkimästä tyttöjen ja poikien leluilla jne. Samassa ketjussa on suorastaan tulvimalla viestejä, joissa ihmetellään, miksi pariskunta salaa lapseltaan tämän sukupuolen ja kieltää leikkimisen tyttöjen ja poikien leluilla.
Pitäisiköhän ihmisten opetella lukemaan ennen lasten hankkimista?
Mä tässä odotan vaan sitä, että saan haettua lehden, vaikea keskustella tarkemmin aiheesta kun ei tiedä mitä on kirjoitettu ja miten.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein