Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mä olen tässä sydäntalvella huomannut omassani jarrujen ujelluksen kevyellä pintapainalluksella. Mistähän tämä juontuu?
Joko sonnasta/lasittuneista jarrupalojen pinnoista (jopa palatkin voivat olla lopussa) tai nykyautoissa enenevässä määrin liikkumaan (=värisemään) pääsevistä jarrupaloista joka esiintyy juuri kevyissä painalluksissa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onslow kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.

Tuttu ominaisuus myös Audista.
VW-konsernista jäi muistot, että pakkasella joskus ovea ei saanut edes lyötyä kiinni lukkomekanismin jumitettua ilman yletöntä voimaa. Ei sellaista enää, kiitos.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Joko sonnasta/lasittuneista jarrupalojen pinnoista (jopa palatkin voivat olla lopussa) tai nykyautoissa enenevässä määrin liikkumaan (=värisemään) pääsevistä jarrupaloista joka esiintyy juuri kevyissä painalluksissa.
:sir:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.

Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Logiikkahan on varsin yksinkertainen. Sisäilman kierrätys saa auton lasit huuruun alta aikayksikön, koska hengityksen mukana poistuva kosteus ei pääse autosta ulos vaan tiivistyy ikkunapinnoille. Teppo Tavistyperys ei tätä välttämättä ymmärrä, vaan ihmettelee kun auto rupee huurtumaan. Nokkela ratkaisuhan on a) painaa tuulilasin huurteenpoistokytkintä ja takalasin lämmitinkytkintä. Sääli vain ettei niistä ole paskaakaan hyötyä, jos sisällä ikkunapinnoille tiivistyvä kosteus ei pääse autosta ulos sisäilman kierrätyksen ollen kytkettynä.

Toisin sanoen logiikka on se, ettei kaiken maailman Frederik Kruegerit soittaisi Toyotan päivystävään puhelimeen sisäilmankierto päällä, ja esittäisi typeriä kysymyksiä siitä miksi autoni menee ihan huuruun sisältä eikä aukea, vaikka miten painelen tuulilasin ja takalasin huurteenpoistonappuloita.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.

Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Logiikkahan on varsin yksinkertainen. Sisäilman kierrätys saa auton lasit huuruun alta aikayksikön, koska hengityksen mukana poistuva kosteus ei pääse autosta ulos vaan tiivistyy ikkunapinnoille. Teppo Tavistyperys ei tätä välttämättä ymmärrä, vaan ihmettelee kun auto rupee huurtumaan. Nokkela ratkaisuhan on a) painaa tuulilasin huurteenpoistokytkintä ja takalasin lämmitinkytkintä. Sääli vain ettei niistä ole paskaakaan hyötyä, jos sisällä ikkunapinnoille tiivistyvä kosteus ei pääse autosta ulos sisäilman kierrätyksen ollen kytkettynä.

Toisin sanoen logiikka on se, ettei kaiken maailman Frederik Kruegerit soittaisi Toyotan päivystävään puhelimeen sisäilmankierto päällä, ja esittäisi typeriä kysymyksiä siitä miksi autoni menee ihan huuruun sisältä eikä aukea, vaikka miten painelen tuulilasin ja takalasin huurteenpoistonappuloita.
Kylläpä taas yksi keuhkoaa, ihan turhaan. Varmaan sillä on taas huono päivä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Voi voi. Ottipa se koville. Käy nyt myös kirjoittamassa vikaraportti siitä syystä, että kun painat tuulilasin huurteenpoistonappulaa, niin ilmastointi kytkeytyy itsestään päälle, vaikka ulkona ei ole edes hellettä!
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.

Tuttu ominaisuus myös Audista.
VW-konsernista jäi muistot, että pakkasella joskus ovea ei saanut edes lyötyä kiinni lukkomekanismin jumitettua ilman yletöntä voimaa. Ei sellaista enää, kiitos.
Ei ole Audissa ollut koskaan tuota ongelmaa ja uudemmassa volkkarissa olikohan kerran. Ja on niitä muissakin merkeissä kun sää sattuu sopivaksi ... ;)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Leevi kirjoitti:Ja on niitä muissakin merkeissä kun sää sattuu sopivaksi ... ;)
Eipä ole sellaista muuta merkkiä vielä sattunut kohdalle.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Päivitystä Toyotan hallintalaitekeskusteluun. Enhän mä eilen aamulla mitään takalasinlämmitinnappulaa edes painanut, vaan sen yläpuolella olevaa, aivan liian samannäköistä, namiskaa joka tehostaa tuulilasin tuuletusta (niissä on melkein identtisen näköiset pienet symbolit). Sitähän painaessa on ihan ymmärrettävää että sisäilmankierrätys kytkeytyy pois päältä, koska koko nappulan tarkoituksena on tehostaa tuulilasin huurteen poistoa.

Takalasin lämmittimen nappulan painaminen ei poista sisäilman kierrätystä, joten aikaisemman lapsellisen kiistelyn ja muka-päivänselvät perustelut sen logiikasta voi unohtaa (sori Manala 8) ).

Mutta tämähän ei jää tähän, logiikka on edelleen jotenkin monitahoinen, ellei jopa outo. Joskus tuulilasipuhallustehostimen painaminen poistaa sisäilman kierrätyksen, joskus ei. Jos systeemin on tarkoitus toimia noin, saattaa se liittyä joko moottorin lämpötilaan, tai lämpötilaeroihin auton ulko- ja sisälämpötilan välillä. Ehkä vastaus löytyy käyttäjämanuaalista, ehkä muistan tänään tarkistaa.

Lisäksi, jo pelkän sisäilmakierrätysnappulan painaminen toimii vähemmän ennalta-arvattavasti sikäli että joskus se kytkeytyy itsestään pois päältä jo puolen minuutin tai minuutin jälkeen, joskus taas pysyy vaikka kuinka kauan päällä.

Olettaen että nuo kaikki yllämainitut tapaukset ovat ominaisuuksia eivätkä vikoja, olen kuitenkin sitä vastaan että systeemi yrittää liikaa päätellä mitä käyttäjä haluaa tehdä, varsinkin jos logiikka ei ole kovin ennalta-arvattava kun systeemi toimii eri tilanteissa eri tavalla. Liika ennaltapäättely tekee systeemin vain monimutkaisemmaksi käyttäjälle. Mahtaa ilmastointisysteemin logiikka olla aikamoinen vuokaavio, ilmeisesti joku japsi-insinööri teki siitä lopputyönsä.

Vielä selvennyksenä että yllämanituissa tapauksissa ilmastointiautomatiikka on kytketty pois päältä, eli hallinnan on tarkoitus tapahtua manuaalisesti. Automatiikan ollessa päällä ei tiedä ennalta välttämättä ollenkaan mihin ja millä teholla systeemi suuntaa ilmavirrat, jotenkin se on päättelevinään mikä on käyttäjälle parasta. Siksi en automatiikkaa käytäkään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:yllämanituissa tapauksissa ilmastointiautomatiikka on kytketty pois päältä
Omassa autossani automaatti-ilmastointi kytkeytyy pois päältä aina jos laitat "häkäpöntönestimen" päälle.
Came here for school, graduated to the high life
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:Päivitystä Toyotan hallintalaitekeskusteluun. Enhän mä eilen aamulla mitään takalasinlämmitinnappulaa edes painanut, vaan sen yläpuolella olevaa, aivan liian samannäköistä, namiskaa joka tehostaa tuulilasin tuuletusta
Joo, helpostihan noi keskenään sekottaa. Onhan se ihan loogista että tuuletusjärjestelmä alkaa pitämään aivan saatanallista puhallinmöykkää kun kytket "takalasinlämmittimen" päälle. :roll:

Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa. Ja joo, monissa autoissa takalasinlämmittimen päällepainaminen ottaa sisäilmankierron pois, sen sijaan käytännössä lähes kaikissa autoissa tulilasin huurteenpoistonapin painaminen ottaa sen pois ja useissa kytkee myös ilmastoinnin päälle.

Aatteles mua raukkaa, mulla on noiden kahden nappulan lisäksi vielä tuulilasin sähkölämmitysnappulakin, ja kaikki kolme nappulaa vierekkäin kiinni toisissaan. Ei ole helppoa ei. :(
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Monsieur Manala kirjoitti:Ei ole helppoa ei. :(
Entäs minulla, kun painat tuulilasin täysillä putsaamisnappia kytkeytyy AC aina päälle, automaatti-ilmastointi pois ja vielä takalasinkin lämmitin päälle. Onneksi joko "AUTO" napin painallus tai saman napin uudelleen painallus poistaa tämän kauheuden.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Monsieur Manala kirjoitti:Joo, helpostihan noi keskenään sekottaa. Onhan se ihan loogista että tuuletusjärjestelmä alkaa pitämään aivan saatanallista puhallinmöykkää kun kytket "takalasinlämmittimen" päälle. :roll:

Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa.
Tai sitten tuulilasin puhallus oli jo ennestäänkin varsin voimakkaalla, joten möykkätaso oli suunnilleen sama. Mutta sinun möykkätasoosi tämä tieto tuskin vaikuttaa. :)
Aatteles mua raukkaa, mulla on noiden kahden nappulan lisäksi vielä tuulilasin sähkölämmitysnappulakin, ja kaikki kolme nappulaa vierekkäin kiinni toisissaan. Ei ole helppoa ei. :(
Jep, ja ilmeisesti kaikissa kolmessa kovin samannäköiset pienet symbolit jotka eivät erotu hämärässä. Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.

Sama ongelma muuten CD-soittimen eject-nappulan kanssa, sitä ei näe hämärässä joten joutuu menemään muistinsa mukaan kummalla puolella soitinta oleva erillinen painike oli eject, ja kumpi "jokin muu". Silloin tällöin menee vikaan kun tulee ejectiä kovin harvoin käytettyä. Hämärässä ei meinaa edes erottaa missä kohtaa kojelautaa kyseiset näppäimet ovat. On se, vaikeaa.

Ennenkuin syylliseksi epäillään vajavaista hämäränäköäni, syön kyllä paljon mustikoita (jotka parantavat hämäränäkökykyä, mistä syystä esim. WWII brittipommituslentäjät söivät aina ennen lentotehtävää mustikkakeittoa), ja aikaisemmassa Volkkarissani en kokenut ongelmia hallintalaitteiden tunnistettavuuden kanssa. Piste Volkkarille, ainakin tuon tekivät paremmin.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 04.03.2009 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.
Aiheeseen liittyvä tarina: itse ihmettelin alkuvaiheessa Hondan ostettuani että miksi kojelauta on pimeänä. Syynä olivatkin automaattivalot, jotka ovat aina päällä kun auto on käynnissä. Kun valokytkin on "off" -asennossa, ajovalot kyllä ovat päällä mutta kojelauta on pimeänä. Pimeällä ne valot piti laittaa silleen "päälle päälle" jotta kojelautakin syttyi.

Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Duck kirjoitti: Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
Minullakin on miestyökaveri joka ajoi 200 kilsan matkan Turusta Espooseen lyhyillä valoilla, koska ei osannut laittaa pökötissään pitkiä valoja päälle. :P
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:Pimeällä ne valot piti laittaa silleen "päälle päälle" jotta kojelautakin syttyi.

Joo, se oli mulle uutta tietoa, kun sitä ennen olin ajanut Twingolla josta piti aina laittaa valot erikseen päälle.
No niin, jos alkaisin sitten ajaa tästälähin taajamassakin valot päällä-päällä. :oops:

No siitä huolimatta, kyseiset symbolit ovat valaistuinakin kovin samannäköisiä, ja alkuperäiseen ihmettelyyni tuuletuksen hallinnan ylenpalttisesta logiikasta se ei vaikuta. :leuhka:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:No siitä huolimatta, kyseiset symbolit ovat valaistuinakin kovin samannäköisiä, ja alkuperäiseen ihmettelyyni tuuletuksen hallinnan ylenpalttisesta logiikasta se ei vaikuta. :leuhka:
Pidä tuo, ja pidäthän sinä aina. :)
Came here for school, graduated to the high life
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Frederik Krueger kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Jos sitä metakkaa ei oikeasti huomaa mikä "väärän nappulan" painamisesta tossa tapauksessa alkaa, täytyy aistihavainnoissa olla hieman vikaa.
Tai sitten tuulilasin puhallus oli jo ennestäänkin varsin voimakkaalla, joten möykkätaso oli suunnilleen sama. Mutta sinun möykkätasoosi tämä tieto tuskin vaikuttaa. :)
Herranjestas miten kammottava ajatus että joutuisi ajamaan autoa jonka flektiä joutuu huudattamaan niin voimakkaalla. Luulin että sellaiset autot jäivät 80-luvulle.
Jep, ja ilmeisesti kaikissa kolmessa kovin samannäköiset pienet symbolit jotka eivät erotu hämärässä. Ainakaan Toitsussani kyseisten nappuloiden symbolit eivät valitettavasti ole valaistuja, mielestäni saisivat olla.
No onhan ne helposti varsin samannäköisiä, mutta mulla on silti joku omituinen skilli oppia perusnappuloiden paikat viikon-parin omistussuhteen jälkeen, jolloin nappulat eivät enää sekoitu keskenään. Ja toki kaikissa hallintalaitteiden nappuloissa on valot niin että ne näkee pimeässäkin. Ainakin Jaguareissa!!11

Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella. Tosin en sitten tiedä jos tojota on tuon jotenkin mokannut integroidussa soittimessa? Kun tuossa tammikuussa koeajelin Corollaa, niin itseäkin alkoi kyllä heti ärsyttämään jollain tavalla outo ja huono ergonomia. Tuntui että kaikki nappulat ja toiminnot vaativat hirveästi etsimistä, vaikka oli ihan perusasioista kyse. Lisäksi ajotietokone oli jotenkin todella köyhä, ja näytti vielä kulutuksenkin väärinpäin eli kilometrejä/litra eikä litroja/100km.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Höh, en tiiä liittyykö asiaan, mutta Opelissa menee sisäilman kierto automaagisesti päälle kun ulkoilmanlaatu on huono, talvi ja ruuhka ainakin tekee temput.
Kirjoitan tätä alasti
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Fcuk kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
Aika homoa.
Cd-boksi se olla pitää, ettei joudu levyjä näpräämään ajaessa.
Ja vanhan kansan miehellä myös kasettisoitin.

Vitutuksena mainittakoon, että lelulantikassani on brittiläisittäin todella surkea lämmityslaite. Ja viheliäisin keksintö on, että takaluukun (sivusuuntaan tuossa) aukeaminen vaatii takalasin pienen laskeutumisen (sähkömoottorilla), eli siis pakkasella kylmän auton takaluukkua ei pidä yrittääkään auki. Voi mennä sulake tai sitten jumittuu raolleen se lasi, ovi melkein auki vaikkei kiinnikään ja pitää sulattaa yli tunti. Koettu on.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Gat kirjoitti:Aika homoa.
Cd-boksi se olla pitää, ettei joudu levyjä näpräämään ajaessa.
Ja vanhan kansan miehellä myös kasettisoitin.

Vitutuksena mainittakoon, että lelulantikassani on brittiläisittäin todella surkea lämmityslaite. Ja viheliäisin keksintö on, että takaluukun (sivusuuntaan tuossa) aukeaminen vaatii takalasin pienen laskeutumisen (sähkömoottorilla), eli siis pakkasella kylmän auton takaluukkua ei pidä yrittääkään auki. Voi mennä sulake tai sitten jumittuu raolleen se lasi, ovi melkein auki vaikkei kiinnikään ja pitää sulattaa yli tunti. Koettu on.
CD-Boxi? Myydäänkö noita 90-luvun kilkkeitä vielä jossakin nostalgiakaupassa? :)

Aikoja sitten näin sellaisen etupaneelissa olevan 3-levyn vaihtajan. Sen juuri ja juuri voisi laittaa autoon.
Came here for school, graduated to the high life
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:No niin, jos alkaisin sitten ajaa tästälähin taajamassakin valot päällä-päällä. :oops:
No oliko se siitä kiinni? Vai ovatko nuo napit pimeinä valot päällä-päälläkin ajaessa?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
No se nyt ei yhtään ihmetytä että Opel tekee kaiken päin vittua, vakka sitten väkisin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti: CD-Boxi? Myydäänkö noita 90-luvun kilkkeitä vielä jossakin nostalgiakaupassa? :)

Aikoja sitten näin sellaisen etupaneelissa olevan 3-levyn vaihtajan. Sen juuri ja juuri voisi laittaa autoon.
Jaa ettäkö kaikki HYVÄT asiat on nyt vääriä, kato ku nyt niiku eletään 2000-lukua, niiku?

Ehä mää CD-vaihtajia muuten.
Eikä meitin autoissa ennen ole edes ollut cd-soitinta.
Vaan isin Mitsussa on nyt sellanen tavallinen CD-värme, ja mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.

Ja varmaan missään ei ole enää kasettisoitinta myös?
Näin vanhalle kun minä on kertynyt paljon ns. kesämökkikasetteja, joille ei ole välii vaikka autossa säilyttäis. Joten hyvä, että niillekin on Pesä. Tosin joo, niitä täytyis Hiplata Kädellä.

Muuten hanurista se laite. Ei edes näyttöä ja liikaa äänenvärin ja balancen säätöjä saman nupin kautta.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Vastaa Viestiin