Autoilu 2
Niin kertakäyttögrilli menee muovipussiin ja linja-autoon mahtuu sitten kulkemaan?Onslow kirjoitti:No mihin sitä farkkua nyt yleensä vaan aina tarvitsee. Toki paku helpottaa elämää, mutta se farkku on vaan niin kätevä olemassa.. Vaan pärjää sitä kai ilmankin jos ei ole koiraa, isoja harrastevarusteita ja perhettä..

Pyyhin Netikettiin..
^^ No mä ajattelin just skodaa ostaessa et farkku on aika välttämätön, mut sitten huomasin tossa että siitä farkkuperseestä oli mun käytössä iloa ehkä 3 kertaa sen reilun neljän vuoden aikana minkä kyseisen mobiilin omistin. Ja nekin kerrat ois voinut sumplia muuten. Jos farmariperseestä maksaa sen 3 tonniakin extraa uudessa autossa, niin eihän siitä enää tuu kuin 1000 euroa/käyttökerta...
- McJanne
- Kitisijä
Jos ei ikivanha mankka ole, niin usb-lähtöön ipodi kiinni?Monsieur Manala kirjoitti:Keksiikös joku miten tollasen jaguarinpaskan sais soittamaan mp3:ia jotenkin muuten kuin jonkun rätisevän FM-lähetinkäikäleen kautta?
Jos on Pinohirven vai miksenytoli mankka niin siihen saa ipodi-liittimen ihan suoraan kiinni kanssa, mulla ois just sattumalta edelleen myynnissä vulgassa ko. tointa suorittanut värmine.
DVD-vaihtaja, 100 levyä, luulis siihen pari ämppäriä menevän?
Kirjoitan tätä alasti
- Pulkannaru
- Kitisijä
Ainakin eräistä S-Typeistä löytyy tavaratilasta 12-napainen liitin cd-boksille, johon saa laitettua mp3:sia soittavan boksin. Samoin 00-03 malleihin taitaa saada jotain johtohärpäkkeitä jenkeistä, en muista tarkkaan tuliko lopulta antennin kautta vai roiskautaako musiikin suoraan soittimen persiiseen. Google löytää tuon, ainakin pari kk sitten osui noi sivut kohdalleni.
Lopulta voi tietty heittää soittimen jorpakkoon ja laittaa omavalintaisen soittimen tilalle tuplaDIN-sovitteella? Joskin tuo oman soittimen laitto voi olla uusimmissa vuosimalleissa tekemätön paikka, soitin saattaa pitää sisällään autolle itselleen tarpeellista elektroniikkaa. Eli jos ei orkkis soitinta, ei auto liiku tai se halvaantuu joiltain osin.
Lopulta voi tietty heittää soittimen jorpakkoon ja laittaa omavalintaisen soittimen tilalle tuplaDIN-sovitteella? Joskin tuo oman soittimen laitto voi olla uusimmissa vuosimalleissa tekemätön paikka, soitin saattaa pitää sisällään autolle itselleen tarpeellista elektroniikkaa. Eli jos ei orkkis soitinta, ei auto liiku tai se halvaantuu joiltain osin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
No naamassa ei ainakaan ole, eikä missään keskikonsolissa. Tokihan ongelma olisi tuolla ratkennut ainakin jollain tapaa. Sitä en tiedä mitä laitteen perseessä on, mutta epäilen kyllä ettei tuollaisen integroidun laitteen hanurissa ole mitään sisääntuloja.Onslow kirjoitti:Onko sen soittimen perässä tai naamassa erillisiä plugineja muille soittimille?
Käskystä. Pitäisi ottaa itse vähän parempia kuvia. Noi autoliikkeen perseellään olevalla valkotasapainolla olevat kuvat ei hirveästi anna pappa-autolle oikeutta:bliss kirjoitti:Laita Manala ees kuva Jaguaarista jookojooko?

Njoo, itsekin törmäsin johonkin mp3-adapteriin, jolla pitäisi kai saada konttiin mp3-changeri. En vaan löytänyt oikein mistään hintoja enkä tarkempaa kuvausta sille miten moinen rakennellaan. Täytynee kysellä jakulaariforumilta enemmän jos sattuisivat tietämään. Eivät vaan perkuleet ole vielä vahvistaneet rekisteröitymistäni...Pulkannaru kirjoitti:Ainakin eräistä S-Typeistä löytyy tavaratilasta 12-napainen liitin cd-boksille, johon saa laitettua mp3:sia soittavan boksin. Samoin 00-03 malleihin taitaa saada jotain johtohärpäkkeitä jenkeistä, en muista tarkkaan tuliko lopulta antennin kautta vai roiskautaako musiikin suoraan soittimen persiiseen. Google löytää tuon, ainakin pari kk sitten osui noi sivut kohdalleni.
TuplaDIN-sovitinta tuohon tuskin saa. Tai no, saattaa saada, mutta menee kyllä hankalaksi asennus. Noi sisustan nahkaompeleet kun tulevat "eteen" ja peittävät kaikki mahdolliset reunat tuosta laitteesta. Lisäksi se mankkayksikkö sisältää ainakin puhelimen hands freen kontrollit. Sijaitsee tuossa yläreunan ilmastoinnin ja alareunan kytkinrivistön välissä:

Yksi ärsyttävä ominaisuus mikä tuossa laitteessa myös on, on nopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus. En löytänyt mistään asetusta mistä moisen saisi poistettua. Varsinkin neljänkympin nopeudessa hieman nopeutta laskemalla ja nostamalla saattaa äänenvoimakkuus nousta ja laskea ainakin omin korvin liian kuultavilla portailla lähes jatkuvasti.
-
- Kitisijä
Googleta vaan kiltisti.Monsieur Manala kirjoitti:Njoo, itsekin törmäsin johonkin mp3-adapteriin, jolla pitäisi kai saada konttiin mp3-changeri. En vaan löytänyt oikein mistään hintoja enkä tarkempaa kuvausta sille miten moinen rakennellaan. Täytynee kysellä jakulaariforumilta enemmän jos sattuisivat tietämään. Eivät vaan perkuleet ole vielä vahvistaneet rekisteröitymistäni...
http://www.caraudiocentre.co.uk/product ... -21315.htm
http://www.mp3yourcar.com/
http://www.dynamicsounds.co.uk/connects ... -2256.html
- Pulkannaru
- Kitisijä
^^
TuplaDin-sovite: http://www.installer.com/item/display_i ... it=99-9500
Kuvan perusteella sopii. Sit vaan etsimään ominaisuuksiltaan auto kanssa pelittävää soitinta. Ellei löydy muuten parempaa vaitoehtoa. Nykyisen soittimen saa kyllä pois vaikka verhoilu on tiellä. Kuvan perusteella vois luulla hommaan sisältyvän ainakin keskikonsolin purkua. Muistelen englantilaisten autojen olevan aika työllistäviä rakenteeltaan, varmaan tuoltakin osin.
Kuvan perusteella sopii. Sit vaan etsimään ominaisuuksiltaan auto kanssa pelittävää soitinta. Ellei löydy muuten parempaa vaitoehtoa. Nykyisen soittimen saa kyllä pois vaikka verhoilu on tiellä. Kuvan perusteella vois luulla hommaan sisältyvän ainakin keskikonsolin purkua. Muistelen englantilaisten autojen olevan aika työllistäviä rakenteeltaan, varmaan tuoltakin osin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
Muuten hyvä mutta autossani ei ymmärtääkseni ole ykköslinkin tuotetta, joka käsittääkseni on kasettisoitin eikä kolmoslinkin tuotetta joka käsittääkseni on integroitu navigaattori-soitin-järjestelmä.sivustahuutaja kirjoitti:Googleta vaan kiltisti.
http://www.caraudiocentre.co.uk/product ... -21315.htm
http://www.mp3yourcar.com/
http://www.dynamicsounds.co.uk/connects ... -2256.html
Ja kakkoslinkin tuote on FM-lähetin, jonka excludetin jo kysymyksen sisältäneessä viestissäni.
(Eikä se, että ovat ainoastaan ipodeille ole ainakaan plussaa.)
Nju. Kiitos linkistä. Toi on kyllä se viimeinen vaihtoehto sitten. Ei haluaisi nimittäin ihan hirveästi terrorisoida kojetaulun ulkonäköä, mitä joku vilkevilke-mankka helposti tekee. Miksiköhän ne lupaa yhteensopivuutta S-Typeen ainoastaan vuoteen 2006? Oma on 2007...Pulkannaru kirjoitti:^^
Kuvan perusteella sopii.
Taitaa olla ykkösvaihtoehtona se konttiin tuleva changer-viritys jollain mp3-logiikka-adapterilla.
Ajaessani kohti huimahallia panin merkille edessäni olevan Pösön takavalot. Äkkiseltään vilkaistuna se näytti LED-rykelmältä, mutta se olikin oikeasti vaan tavallinen hehkulamppu jonka eteen oli laitettu reiällinen peltilevy jotta se saataisiin näyttämään LEDeiltä.
Kui varte? Ihme halpisfeikkaamista tommonen. Valo näkyisikin paremmin jos sen edessä ei olis tommosta raastinrautaa. Olisivat vaan jättäneet sen pois.
Kui varte? Ihme halpisfeikkaamista tommonen. Valo näkyisikin paremmin jos sen edessä ei olis tommosta raastinrautaa. Olisivat vaan jättäneet sen pois.
Pojat tykkää tuunaa katoDuck kirjoitti:Ajaessani kohti huimahallia panin merkille edessäni olevan Pösön takavalot. Äkkiseltään vilkaistuna se näytti LED-rykelmältä, mutta se olikin oikeasti vaan tavallinen hehkulamppu jonka eteen oli laitettu reiällinen peltilevy jotta se saataisiin näyttämään LEDeiltä.
Kui varte? Ihme halpisfeikkaamista tommonen.

No vertaa passatin aitoihin ledeihin ja pystyt käsittämään miksi valot on tehty oikealla lampulla.Duck kirjoitti:Ajaessani kohti huimahallia panin merkille edessäni olevan Pösön takavalot. Äkkiseltään vilkaistuna se näytti LED-rykelmältä, mutta se olikin oikeasti vaan tavallinen hehkulamppu jonka eteen oli laitettu reiällinen peltilevy jotta se saataisiin näyttämään LEDeiltä.
Muuten en ota designiin kantaa.
Came here for school, graduated to the high life
Does not compute. LEDithän ovat join viissataatuhattamiljaaardia kertaa kestävämpiä ja virtapihimpiä kuin hehkulamput. No ei ihan, mut silti. Ovat vielä toistaiseksi hieman himmeämpiä ja välkkyvät (ei silmin havaittavasti), mutta signaalitarkoituksiin (vilkut) tuommoinen on aivan riittävää.exPertti kirjoitti:No vertaa passatin aitoihin ledeihin ja pystyt käsittämään miksi valot on tehty oikealla lampulla.
Ymmärtääkseni puhuit 307:n takalampuista? Käytetäänkö niissä noita reikälevyjä edes vilkkuihin vai onko se vaan se outo ympyrä takavalo?Duck kirjoitti:Does not compute. LEDithän ovat join viissataatuhattamiljaaardia kertaa kestävämpiä ja virtapihimpiä kuin hehkulamput. No ei ihan, mut silti. Ovat vielä toistaiseksi hieman himmeämpiä ja välkkyvät (ei silmin havaittavasti), mutta signaalitarkoituksiin (vilkut) tuommoinen on aivan riittävää.exPertti kirjoitti:No vertaa passatin aitoihin ledeihin ja pystyt käsittämään miksi valot on tehty oikealla lampulla.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
Toyota toimii edelleen. Jarrut kitisevät edelleen pikkaisen (en jaksanut viedä niiden takia huoltoon), ja myös toisen uuden "ominaisuuden" olen löytänyt:
Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.
Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Niinjoo, autossani tuntuu myös olevan Pertin suosimalta Toyotan viat-foorumilla mainittu "ominaisuus" että tuulilasin vasemmanpuoleinen vesiruisku on joko aavistuksen verran liian heikkotehoinen, tai suunnattu hieman liian alas. Tahtoo sanoa että kovemmassa vauhdissa vasemman puolen vedet suuntautuvat enemmän tuulilasin alareunaan, onneksi kuitenkin pyyhkijän yläpuolelle.
Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.
Jos painaa painokytkintä joka kierrättää ilmastoinnissa vain sisäilmaa (jos edessä on haiseva kuorma-auto tms.), menee se itsestään pois päältä joidenkin muiden hallintalaitenappuloiden näpelöimisestä. En ole ihan varma mistä kaikista ja meneekö se välillä jopa itsestään pois päältä, mutta ainakin takalasilämmitinnappulan painaminen saa "sisäilmakierrätys PÄÄLLÄ" nappulan kytkeytymään pois päältä.
Eipä tuo suuri juttu ole, mutta kyllä minä tuollaisestakin kirjoittasin C-luokan vikaraportin jos olisin testaajana Toyotan Q&A-osastolla. Ellei se sitten kytkeydy pois tarkoituksella (esim. koska sisäilmakierrätys saa takalasinkin huurtumaan), mutta en ymmärrä logiikkaa.
Niinjoo, autossani tuntuu myös olevan Pertin suosimalta Toyotan viat-foorumilla mainittu "ominaisuus" että tuulilasin vasemmanpuoleinen vesiruisku on joko aavistuksen verran liian heikkotehoinen, tai suunnattu hieman liian alas. Tahtoo sanoa että kovemmassa vauhdissa vasemman puolen vedet suuntautuvat enemmän tuulilasin alareunaan, onneksi kuitenkin pyyhkijän yläpuolelle.
Vielä ei onneksi ole tullut yhtä vittumaista vikaa eteen kuin vaikka Volkkarini ovien lukkomekanismien jähmettyminen pikkupakkasilla.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 03.03.2009 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
Mä olen tässä sydäntalvella huomannut omassani jarrujen ujelluksen kevyellä pintapainalluksella. Mistähän tämä juontuu?Frederik Krueger kirjoitti:Toyota toimii edelleen. Jarrut kitisevät edelleen pikkaisen (en jaksanut viedä niiden takia huoltoon), ja myös toisen uuden "ominaisuuden" olen löytänyt:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Taisin googlettaa tuon saitin, en siellä muuten ole käynyt. Miksi ihmeessä haluaisin lukea toitsun vioista kun olen enemmän kiinnostunut omien ajopelieni liikkeessä pitämisestä?Frederik Krueger kirjoitti:Toyota toimii edelleen. Jarrut kitisevät edelleen pikkaisen (en jaksanut viedä niiden takia huoltoon), ja myös toisen uuden "ominaisuuden" olen löytänyt:
On outo softavika. Ilmeisesti tuo on tehty tahallaan, kuten muutamissa automaatti-ilmastoiduissa autoissa joissa ilmankiertonapin painaminen kytkee AC:n päälle aina. Jos siellä on joku nero ajatellut, että kun ottaa kierron pois niin sillä se takalasi aukeaa. Sama se mitä asiakas haluaa.