Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

bedlam kirjoitti: En ole nähnyt niin. Luotin vaimokkeeseen, kun sanoi ettei sillä ole käytännön merkitystä vaikken noita ekoja ole nähnytkään.

No jaa no. Sama kai se olisi Bondien kanssa..

Mut kato se eka Rambo. Se noista paras on. 2 ja 3 on ihan kuraa.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Onslow kirjoitti: No jaa no. Sama kai se olisi Bondien kanssa..

Mut kato se eka Rambo. Se noista paras on. 2 ja 3 on ihan kuraa.
Kai tuo ekakin pitää joskus katsastaa juu. Vaikka ei tuosta nyt mitään varsinaista innostusta kyllä herännyt.
Onslow

bedlam kirjoitti:varsinaista innostusta kyllä herännyt.
No ei niistä innostuksia saa, mut eka Rambo on yhtä klassikko kategoriassaan kuin eka Alienkin.
bedlam

Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti:varsinaista innostusta kyllä herännyt.
No ei niistä innostuksia saa, mut eka Rambo on yhtä klassikko kategoriassaan kuin eka Alienkin.
Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria, Alien taas kuuluu mun diggailemaan genreen.
Viimeksi muokannut bedlam, 09.02.2009 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Rambo on kuningas. Rambo on green berets. Ja niille ei vittuilla!
Onslow

bedlam kirjoitti: Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria,
Okei. Älälälälälälälä vaan kato. Sori et sanoin jotain.
bedlam

Onslow kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Mutta kun se sylttyräiskintä ei ole minua kiinnostava kategoria,
Okei. Älälälälälälälä vaan kato. Sori et sanoin jotain.
Ääää. Tarkoitin nyt vain sitä, että epäilen etten siihen syvästi rakastu vaikka se tollasista leffoista diggailevien mielestä klassikko varmasti onkin. Sitä vain.
Onslow

bedlam kirjoitti: epäilen etten siihen syvästi rakastu
No et rakastu et, mutta pointti oli se, että se eka on Rambo ja muut vaan halpaa makkaraa.
Rouva Pupu

No ei se tarkalleen ottaen ole Rambo vaan First Blood, ja takerrun tähän vaan sen takia kun eräs naikkonen valitti ettei mistään leffaa löydä. Nojuu, eihän sitä Rambona löytynytkään, silloin. Nyt toki löytyy, mutta sekin sitten väärä :D
Onslow

Rouva Pupu kirjoitti:No ei se tarkalleen ottaen ole Rambo
Kyllä se vaan on vietnamin veteraaani John Rambo. Joka esiintyy First Blood nimisessä tositapahtumiin perustuvassa elämänkerrassa.
Rouva Pupu

^Leffana se löytyy nimellä First Blood, se oli se pointti.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jos ykkösen ja nelosen Rambot laitettaisiin viidakkoon kaksintaisteluun, kumpi tulisi elävänä takaisin? Nuoremmalla versiolla on ehkä parempi kunto mutta nelosella enemmän tappamiskokemusta?

Ykkösellä oli kuitenkin välillä vähän sellainen huithapeli räiskimismeininki toiminnassaan ja joutuihan se pakenemaan pahaisia poliisejakin kieli vyön alla siinä missä nelonen hyökkää armeijaa vastaan pelkällä jousipyssyllä, mutta hienoja ansoja ykkönen osasi kuitenkin rakentaa.

Kakkosesta ja kolmosesta en osaa niin sanoa. Kolmonen osasi kai jotain ihme muay thai:n ja escriman sekoitusta, mutta siitä tuskin olisi kovin paljoa apua tiheässä viidakossa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Battlestar Galactica - Season 3

Viimeiset kolme jaksoa olivat edelleenkin ihan parhautta, mutta täytejaksot hieman jo rasittivat. Lievääkin lievempää spoilerointia: Joku Baltarin muuttuminen Kristuksen näköiseksi pitkine tukkineen, partoineen ja pyyhe lanteillaan oli nyt toisella kerralla jo vähän... no emmäätiiä. Mutta sehän oiskin jo melkoinen tvisti, että Baltar olisikin Jeesus!

Battlestar Galactica: Razor

Tää oli vähän pettymys, vaikka nähtiinkin niitä 70-luvun "oikeita" cyloneita. Kuin keskivertojakso, joka oli venytetty puolitoistatuntiseksi. Tän sarjan keskivertojakso on tietty eri asia kuin jonkun paskasarjan keskivertojakso. Ja ehkä pettymykseen vaikuttaa sekin, että oisin halunnut tietenkin kolmoskauden jälkeen jatkaa suoraan eteenpäin loppushokista.

Täsä nyt kovasti tuputettiin spekulaatiota viimeisestä cylonista. Mut ei se se voi olla, kun sitä niin tuputetaan. Mielenkiintoisesti eräs alkuperäisestä minisarjasta mietityttämään jäänyt pieni kysymys sai nyt sitten vastauksen. Vaikkei tätä elokuvaa ja juonta varmasti ollut olemassa edes kenenkään päässä kun minisarja tuli. Hienosti ovat jättäneet joitain langanpätkiä auki.

Ja se taivasliitelyammuskelukohta...eijei. Mut kyllähän tuon katto, nyt pääsee itte viimesen kauden kimppuun. Aah.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_eNzna-RejY[/youtube]
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Dirty Dozen

Tarantinon "Inglorious Bastardsia" odotellessa tartti kerrata, mistä QT tulevan leffansa lainaukset ammentaa.

Lee Marvin kokoaa sotilasvankilasta tusinan elinkautisvankeja ja kuolemaantuomittuja suorittamaan itsemurhatehtävää. Alun army-buddy-meininki on ihan kelpo tavaraa, lopun "killing-a-lotta-Nazi-officers" lässähtää hieman tavanomaisen ww2-leffan tasolle. Suositellaan lähinnä varttuneemmille sotafilmien ystäville, luulen ettei nuoriso tästä saa hirveästi irti.

Muissa osissa mm. Telly Savalas, Charles Bronson, Ernest Borgnine ja Don Sutherland

Kuva
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

The day the earth stood still

Extraterrestiaalit tulee, ne uhkaa meitin hyvinvointia ja jenkit tyrii minkä kerkii. Käytetty ja kierrätetty idea. Keanu Reeves ja Jennifer Connelly näyttelevät pääosia tässä kohtuu ponnettomassa scifistelyssä.

2/5
bedlam

Suvinen kirjoitti: The day the earth stood still - ei ollenkaan niin huono kuin odotin. Kakara oli superärsyttävä ja loppu oli todella, todella typerä, mutta alkuperäisidea olisi ollut kehityskelpoinen.
Niin, tämäkinhän on uudelleenfilmatisointi ja ainakin imdb:n keskiarvosta (8.1) päätellen siinä alkuperäisessä on ideasta kehitelty ihan kelpo leffa.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Zack and miri oli loistava. Tiukkaa dialogia ja romanttinen loppuläsähdys.

Traitor oli loistava. Normaalia diipadaapaa tehtynä keskivertoa paremmin.

Alien raiders oli loistava. B-luokan alien-actionia tehtynä A-luokan asenteella.

Taken oli loistava. Äijäilyä ja tiukkaa actionia ilman marjanpoimintaa.

The Grand oli loistava, sopii pokerifaneille.

Catholic analgangbang girlschool oli genressään loistava.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kanuunakuularalli II

Kyllä tää sai edelleen naurunpyrskähdyksiä aikaan. Penskana katoin sen varmaan 100 kertaa naapurinpojan kans.

Sammy Davis Jr, Burt Reynolds, Dom De Luise, Dean Martin, Jackie Khan, Frank Sinatra....jne. Kohtuu kaarti näyttelijöissä.
Onslow

huima kirjoitti:Zack and miri oli loistava. .
Eikä ollut. Samaten The Wresteler oli iso pettymys, mutta onneksi RockNRolla pelasti. Guy Ritchie ja brittigangsterit rulaa!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

huima kirjoitti: Alien raiders oli loistava. B-luokan alien-actionia tehtynä A-luokan asenteella.
Mä en kyllä dikannut, enkä oikein osaa sanoa miksen :D
Ehkä se oli se low-budjet joka paistoi joka nurkassa ja söi sitten jotenkin liikaa... Tarkempi anaalisointi pääkopassa ilmoittaa ettei äksön&fiction-leffat toimi mulle jos budjetti on kälyinen. Komediat potkii paremmin pienellä manilla. Makuasioita, sanoi koira...
daddykillkill

Onslow kirjoitti:Samaten The Wresteler oli iso pettymys
Kärsiikö kysyä, mikä tökki?
Yksi harvoista elokuvista, joiden päähenkilö kykeni herättämään allekirjoittaneessa jonkinlaisen myötämielisen tunnereaktion...

The International vaikuttaa oikein lupaavalta, "realistiselta" jännäriltä. Ehtisi vaan katsoa joskus loppuun... osissa mm. Clive Owen ja Naomi Watts.

Kuva
Onslow

daddykillkill kirjoitti: Kärsiikö kysyä, mikä tökki?
No en osaa oikein sanoa. Kai se loppujen lopuksi ihan viihdyttävä leffa oli, kun tuntui että leffa meni kymmenessä minuutissa ohi, mutta toisaalta taas jäi semmonen fiilis, että taisin nukahtaa välillä, koska mitään ei jäänyt koko leffasta mieleen. Tusinatavaraa jotenkin.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

daddykillkill kirjoitti:The International
Pakko olla hyvä kun siinä on kuumaakin kuumempi Clive :h:

Huomiselle varattuna liput Benjamin Buttoniin, odotukset on kovat joten vähän jänskättää joudunko pettymään...
Work like a captain, play like a pirate.
daddykillkill

Vesper kirjoitti:Benjamin Buttoniin
Mä taidan skipata tämän, vaikka Fincherin leffoista yleensä olen tykännytkin. Arvosteluissa mainitut "jatkuva kertojaääni", "ylipitkä" ja "yltiösentimentaalinen" ovat aika vahvoja argumentteja jättää koko tekele väliin.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

daddykillkill kirjoitti:Mä taidan skipata tämän, vaikka Fincherin leffoista yleensä olen tykännytkin. Arvosteluissa mainitut "jatkuva kertojaääni", "ylipitkä" ja "yltiösentimentaalinen" ovat aika vahvoja argumentteja jättää koko tekele väliin.
Mä taas ajattelin että sen saamat Oscarit puhuu vahvasti leffakatsomisen puolesta. Aika monen rainan kun voi säästää kotisohvallekin katsottavaksi.
Work like a captain, play like a pirate.
Vastaa Viestiin