bedlam kirjoitti:Iha hyvinhän tää netti pelittää ainakii näin wlanin välityksellä. Jeepujee.
On se oikeasti aika innostava peli. Hymy tulee huulille. Oikeastaan touch versio käyttöliittymästä parantaa sympparin käytettävyyttä kaikkialla muualla paitsi muutamassa kohdassa, jossa olet tottunut normaalinäppiksen olevan käytettävissä. Esim. kellon ajan/herätysajan laitto. Vähän voisi veikata tuon myyvän kuin kossu, kun äänipuolikin on tutkitusti laadultaan erinomainen. Jotakin kertonee, että Samsungin hylkäsi uusissa luureissaan Omniasta tutun (kökön, hyi) WinMobile käyttiksen ja otti S60:n.
Tietty tulevassa N97:ssä on myös qwerty.
EDIT: Jäi sellainen ajatus jotakin TM:ä lukiessa, että tuossa samsungissa olisi touch, mutta ei taida ollakaan.
Jaaha, kännykän huoltoliikkeestä tuli että pätskähtäneen Nokia 6131:n kansimekanismin (ei pysy kiinni) korjaus osineen maksaa €71. Kyseinen mekanismi pätskähti pari viikkoa takuun raukeamisen jälkeen. Faksasin heille kuitit sun muut, ja kuluttajansuojalakiin vedoten totesin että kyllä tämä silti pitää tehdä takuuhuoltona. Sieltä sanottiin että "ei ei, ei me voida, kun takuu on päättynyt, takuu päättyy päivälleen silloin" jaadajaada.
Kysymys kuuluukin: Kuuluuko minun saada moinen korjaus takuuhuoltona vaiko ei? Jos ei, minulla on kaksi vaihtoehtoa: maksaa €71 (enemmän kuin uusi kännykkä) korjauksesta, tai ottaa kännykkä takaisin ja maksaa €25 korjauksen hinta-arviosta (= korjaajasetä on vetkuttanut kantta ja sanonut "jaaha").
Työkaveri sanoi että ilman muuta minun kuuluu saada se takuuna, sillä kuluttajansuojalain mukaan tuotteen on pysyttävä käyttökelpoisena järkevän ajan takuun rauettuakin. Oliko hän oikeassa? Lähdenkö nyt kuluttaja-asiamiehelle whinettämään tästä?
Whinetin puhelimitse. Avulias kuluttaja-asiamies kertoi että tietotekniikan (johon kännykkä lukeutuu) vastuuraja on se kaksi vuotta, sen jälkeen laite katsotaan vanhentuneeksi. Muun tekniikan saralla voitaisiinkin vielä joustaa tommoset pari viikkoa, mutta kännyköiden kanssa ei. Ainoa johon siis voin vedota on liikkeen asiakastyytyväisyysperusteet. Tuskin menee läpi.
Kannattaako 6131:stä korjata €71 hinnalla? Joudun joka tapauksessa maksamaan sen €25 siitä että katsoivat sitä.
Ja tietty toinen kysymys: saako uusia kännyköitä enää mistään ilman kytkykauppoja? Mulla on jo liittymä, en tarvi uutta. En nyt välttämättä tarvi uutta, mutta jossain vaiheessa semmoinen Symbian-kännykkä, jolla tekstarit saa talteen kännykän omalle MicroSD -kortille, voisi houkuitella...
Ei kannata korjauttaa, mutta päätin korjauttaa sen silti. Ei jaksa ruveta sähläämään uuden kännykän kanssa, sellainen sopiva maksaisi kuitenkin jotain €300 - €400.
Duck kirjoitti:Ei kannata korjauttaa, mutta päätin korjauttaa sen silti. Ei jaksa ruveta sähläämään uuden kännykän kanssa, sellainen sopiva maksaisi kuitenkin jotain €300 - €400.
Mä en ymmärrä sun logiikkaa. Ostelet huvikses tonnin hoovereita mutta nuukailet vanhan paskan puhelimen kanssa. Minkälainen nörtti sä oikein olet?
Duck kirjoitti:
Kannattaako 6131:stä korjata €71 hinnalla? Joudun joka tapauksessa maksamaan sen €25 siitä että katsoivat sitä.
Sä asioit näköjään aivan väärässä liikkeessä
Mulla vastaavan puhelimen (ja vastaavan vian) katsominen ei maksanut mitään, korjauttaminen maksaisi 35 euroa jos korjauttaisin. Ostin kuitenkin E51:n, korjautan 6131:n varaluuriksi kun tästä ennätän...
^ Oliko takuu voimassa, ja missä liikkeessä sä asioit? Nyt on jo myöhäistä, mutta jos takuu kerran ei enää ole voimassa, niin liikkeitä olis tietty kannattanut kilpailuttaa... *facepalm*
Onslow kirjoitti:Ostelet huvikses tonnin hoovereita mutta nuukailet vanhan paskan puhelimen kanssa. Minkälainen nörtti sä oikein olet?
Vähän erilainen. Ei oo kännykät koskaan herättäneet mitään erikoisempia viboja. Käyttöesine.
Duck kirjoitti:^ Oliko takuu voimassa, ja missä liikkeessä sä asioit? Nyt on jo myöhäistä, mutta jos takuu kerran ei enää ole voimassa, niin liikkeitä olis tietty kannattanut kilpailuttaa... *facepalm*
No ei, kun takuu oli just reilu kuukausi aikaisemmin päättynyt
Lohjalla liikkeessä josta ostinkin ko. puhelimen.
Tietty silloin oli kotikenttäetu, täältä ei juuri tollasen asian takia kannata erikseen sinne ajaa yli 50 kilsaa.
Duck kirjoitti:Lähdenkö nyt kuluttaja-asiamiehelle whinettämään tästä?
Vaihda liikettä. Hemmetti ei voi olla yksittäisistä päivistä kiinni. Anna kun arvaan, että läpän toiminta tuntuu epävarmalta ja joku kuoristakin saattaa kääntäessä irvistää?
Softissa taitaa olla jonkinlainen muistivuoto, kun taustalle auki jääneet sovellukset vetävät puhelimen niin jumiin, ettei muu auta kuin akkubootti kerran päivässä. Ainakin ositekirja jumii todella vittumaisesti.
sivustahuutaja kirjoitti:
En ole kuullut moisesta. Kannattaa googlettaa ja ehkä käyttää luuri takuuhuollossa.
Just sen viikko sitten sieltä hain. HF-liitäntä oli paskana ja vaihtoivat koko kapulan takaosan. Sisällä myös uusin softa jo.. Toi ongelma taisi tulla uuden softan myötä.. Uudessa softassa on myös sellainen hauska ominaisuus, että kamerasta ei saa enää ääniä pois!
Hintaansa nähden uskomattomat ominaisuudet. Mm. WLAN, 5Mpix kamera.
Skadääm, näinkin jossain sivulla tuosta pienen jutun, mutta en tullut lukasseeksi. Toihan saattais olla jo ihan hyvä idis, koska luurit ovat nykyään kertakäyttötavaraa, niin huvidais panostaa montaa sataa juuroa enää niihin.
Onko edes olemassa matkapuhelinta sellaiselle käyttäjälle, joka kuuntelee radiot ja muut musiikit muista laitteista, käyttää kuvaamiseen oikeaa kameraa eikä koe tarvetta käyttää nettiä matkapuhelimella?
Ei juuri huvita maksaa ominaisuuksista, joita ei todellakaan tule käytettyä, siis ikinä.
Muutenkin inhoan matkapuhelinten ostamista. Ihan liian vaikeaa.
T. nimim. "Tahdon Nokian 2110:n uudestaan tuotantoon"
Gaia kirjoitti:Onko edes olemassa matkapuhelinta sellaiselle käyttäjälle, joka kuuntelee radiot ja muut musiikit muista laitteista, käyttää kuvaamiseen oikeaa kameraa eikä koe tarvetta käyttää nettiä matkapuhelimella?
Ei juuri huvita maksaa ominaisuuksista, joita ei todellakaan tule käytettyä, siis ikinä.
Muutenkin inhoan matkapuhelinten ostamista. Ihan liian vaikeaa.
T. nimim. "Tahdon Nokian 2110:n uudestaan tuotantoon"
Mä tykkään että luurissa on kamera, koska en jaksa pitää mukanani oikeeta kameraa, en oikeastaan ikinä. No ehkä jollain reissuilla, mutta jos niitä on pari vuodessa, niin luurin kamera tulee enemmän tarpeeseen spontaanien tilanteiden myötä.
Dumis kirjoitti:
Mä tykkään että luurissa on kamera, koska en jaksa pitää mukanani oikeeta kameraa, en oikeastaan ikinä. No ehkä jollain reissuilla, mutta jos niitä on pari vuodessa, niin luurin kamera tulee enemmän tarpeeseen spontaanien tilanteiden myötä.
Itse en taas pärjää ilman nettiä mitenkään. Pitäisikin päivittää E71 isompiruutuiseen kapulaan. N900 olis listalla..
^ Täytyy kyllä myöntää, että nettiin puhelimessa on tottunut jo. Kun on datapaketti liittymässä tulee googlesta katsottua jos tulee joku "mikähän tuo on" juttu.