Autoilu 2
"Hyundai houkuttelee hinnallaan - se maksaa 65.000 euroa."
Jostain syystä tulee samaan rahaan aika monta houkuttelevampaakin vaihtoehtoa mieleen. Vaikkapa Subaru Outback 3.0R automaagi kaikilla mahdollisilla himmeleillä ja silti jää vielä 5 tonnia karkkirahaa...
Eihän se toki ihan niin maastoauton näköinen ole, mutta pöllyttänee kyllä huihain nelivetotekniikallaan 5-0 eikä tiloiltaankaan tarvitse hävetä. Ylipäätään ihmetyttää nää perhemaasturit. Painoa älyttömästi, ulkomittoja älyttömästi ja niihin nähden sisätiloja huonommin kuin monissa farkuissa eikä pahoissa paikoissakaan etenemiskyky juuri vakuuta.
Kuka noita tohon rahaan ostaa?!?!
Jostain syystä tulee samaan rahaan aika monta houkuttelevampaakin vaihtoehtoa mieleen. Vaikkapa Subaru Outback 3.0R automaagi kaikilla mahdollisilla himmeleillä ja silti jää vielä 5 tonnia karkkirahaa...
Eihän se toki ihan niin maastoauton näköinen ole, mutta pöllyttänee kyllä huihain nelivetotekniikallaan 5-0 eikä tiloiltaankaan tarvitse hävetä. Ylipäätään ihmetyttää nää perhemaasturit. Painoa älyttömästi, ulkomittoja älyttömästi ja niihin nähden sisätiloja huonommin kuin monissa farkuissa eikä pahoissa paikoissakaan etenemiskyky juuri vakuuta.
Kuka noita tohon rahaan ostaa?!?!
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Toyota Corolla Verso vähiten vikainen saksalaisessa arvostetussa TÜV-vikaraportissa parivuotiaiden autojen sarjassa.
Mun Auris toimii edelleen, tehtiin tuossa pitkä edestakainen matka Pohjanmaalle, muut päivittäiset ajot ovat lähinnä Kehä III sisäpuolella. Yllättävän hyvin 1.6L moottori jaksoi Pohjanmaan-reissulla viisi aikuista + pakaasit. Pahus etten tajunnut testata vakionopeudensäädintä kyseisellä matkalla.
Jarrut kitisevät välillä, uutuuttaanko vain?
Lomamatkalla ulkomailla alle sattui vuokra-Toyota (oli ainoa vapaana ollut auto), joku nelivetoinen 3.0L turbodiisseli avolavamaasturi automaattivaihteistoilla. Ihan hyvin pelitti, ja melkein tekisi mieli hankkia itsellekin automaatti. Mutta eivätkös manuaalit kuluta vähemmän polttoainetta? En halua myöskään unohtaa miten manuaalia ajetaan. Onkos se kuitenkin kuin pyörälläajossa että kun on kerran oppinut ajamaan manuaalia, sujuu se aina myöhemminkin?
Mun Auris toimii edelleen, tehtiin tuossa pitkä edestakainen matka Pohjanmaalle, muut päivittäiset ajot ovat lähinnä Kehä III sisäpuolella. Yllättävän hyvin 1.6L moottori jaksoi Pohjanmaan-reissulla viisi aikuista + pakaasit. Pahus etten tajunnut testata vakionopeudensäädintä kyseisellä matkalla.
Jarrut kitisevät välillä, uutuuttaanko vain?
Lomamatkalla ulkomailla alle sattui vuokra-Toyota (oli ainoa vapaana ollut auto), joku nelivetoinen 3.0L turbodiisseli avolavamaasturi automaattivaihteistoilla. Ihan hyvin pelitti, ja melkein tekisi mieli hankkia itsellekin automaatti. Mutta eivätkös manuaalit kuluta vähemmän polttoainetta? En halua myöskään unohtaa miten manuaalia ajetaan. Onkos se kuitenkin kuin pyörälläajossa että kun on kerran oppinut ajamaan manuaalia, sujuu se aina myöhemminkin?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Tää on vähän sama kuin sanois että Rosie O'Donnellin geeneissä on vähiten perinnöllisiä sairauksia. Whoopiedoo.Frederik Krueger kirjoitti:Toyota Corolla Verso vähiten vikainen saksalaisessa arvostetussa TÜV-vikaraportissa parivuotiaiden autojen sarjassa.
Uusimmat kaksoiskytkimellä varustetut automaattivaihteistot (esim. VW:llä, Seatilla ja Skodalla DSG, Audilla S-Tronic, Porschella PDK, Mitsulla TC-SST, BMW:llä DCT) kuluttavat jopa vähemmän kuin manuaalivaihteiset ja ovat myös näitä suorituskykyisempiä. Kaikissa on myös käsivalintamahdollisuus muttei perinteistä kytkinpoljinta.
Hai hai!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X4HpD5K6Qws[/youtube]
http://www.kvmarketing.com.ar/megane/motor.jpgMonsieur Manala kirjoitti:Jos tästä kattoo viidestä ja puolesta minuutista eteenpäin, niin en nyt kyllä oikein ymmärrä mitä peittoja sä tästä voit nostella?
Kuvan perusteella vasemmalla ei olisi sellaista kohtaa. Oikealle sai tuota pissapojan täyttösäiliön peittoa raottamalla täyden näkyvyyden kohteeseen ja vaihtokin onnistui yläkautta. Tietty yleensä kun yhden vaihtaa onnistuu toinenkin.
Vaikeintahan tuossa projektissa on näkemättä arvailla mikä kohta toimii mitenkin. Siksi sitä näkyvyyttä oli pakko saada alussa.
BTW, kuulemma Megane III:ssa tulee mukana avain, jolla umpio lähtee ulospäin irti (kaksi kiinnikettä ilmeisesti) ja sitten voit kaikessa rauhassa vaihtaa haluamasi polttimot. Jotakin kehitystä.
Came here for school, graduated to the high life
Se on kuulemma Auriksen "Feature". Ei korjaussarjaa saatavilla, joten totu vaan siihen.Frederik Krueger kirjoitti:Jarrut kitisevät välillä, uutuuttaanko vain?
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... ntry805444
Came here for school, graduated to the high life
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Eiks tuolla linkin takana nimenomaan sanottu että korjaus on saatavilla?exPertti kirjoitti:Se on kuulemma Auriksen "Feature". Ei korjaussarjaa saatavilla, joten totu vaan siihen.Frederik Krueger kirjoitti:Jarrut kitisevät välillä, uutuuttaanko vain?
http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... ntry805444
Voisihan tuota käydä kyselemässä kun kerran takuuta on vielä jäljellä. Eipä ääni kovin häiritsevä ole, mutta joskus sen on pannut merkille hiljaa jarruttaessa. En tiedä mistä riippuu milloin se kuuluu, koska ei sitä aina ainakaan huomaa.there is a modification part for the calipers
Wolkkarini jarrut kitisivät aina, ja paljon kovempaa, mutta olihan se vanhempi autokin. Muinaisen Toyota Tercelin jarrut ne vasta vinkuivatkin, oikeastaan ulvahtivat kovaa jos painoi yhtään kovempaa jarruja. Muutama suojatietä ylittänyt jalankulkija sai niistä paskahalvauksen.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 26.01.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ne "korjaussarjat" ovat ne yhdet ja samat kitkapalat palojen taakse, joita tungetaan noihin toimimattomiin autoihin. No, toisaalta esimerkiksi pari muuta laatuautomerkkiä, kuten Renault on korjattu samalla tavalla.Frederik Krueger kirjoitti:Eiks tuolla linkin takana nimenomaan sanottu että korjaus on saatavilla?
there is a modification part for the calipersVoisihan tuota käydä kyselemässä kun kerran takuuta on vielä jäljellä. Eipä ääni kovin häiritsevä ole, mutta joskus sen on pannut merkille hiljaa jarruttaessa. En tiedä mistä riippuu milloin se kuuluu, koska ei sitä aina ainakaan huomaa.Your dealer will change the jets for you under warranty.
Wolkkarini jarrut kitisivät aina paljon kovempaa, mutta olihan se vanhempi autokin. Muinaisen Toyota Tercelin jarrut ne vasta vinkuivatkin, oikeastaan ulvahtivat kovaa jos painoi yhtään kovempaa jarruja. Muutama suojatietä ylittänyt jalankulkija sai niistä paskahalvauksen.
Ero VW:ssä ja tuossa on se, että VW:ssä jarrut olivat todennäköisesti jumissa/jarrupölystä likaiset/laahaavat ja toitsussa taas palojen kiinnityksen toleranssit ovat alusta alkaen päin helvettiä. Eli pääsevät kevyesti jarrutettaessa liikkumaan jarrutettaessa.
Came here for school, graduated to the high life
Ömh? Veyronhan tekee 0-60mph:n 2,4 sekunnissa. Tuo kikotin tasan sekunnin hitaammin videolla.Onslow kirjoitti:Tuli Bugatti Veyronille kuokkaan
0-100mph menee Veyronilta 5,5 sekunnissa, tuolta 6,4. Ei noi mitään maailmanennätysaikoja siis todellakaan vielä ole, vaikka kytkimen luistamisen ottaakin huomioon.
Sen lisäksi Veyron tekee 0-100-0:n 9,9 sekunnissa. Se tarkoittaa sitä että se tarvitsee jarruttamiseen 9.9-5.5 sekuntia eli 4.4 sekuntia. Aika kovia optimisteja pojat ovat, kun puhuvat että yli 3 sekuntia jarrutusajaksi satasesta olisi tuolle kikottimelle jotenkin plenty. Toki Veyron on painavampi, mutta ei se paino tässä yhtälössä ihan noin hirveitä merkitse.
Vertailun vuoksi täysin radalle rakennettu 456kg painava Ariel Atom 2 Supercharged 300 tekee 0-100-0:n 10,7 sekunnissa josta 3,8 sekuntia jarrutukseen. 0-100 kiihtyvyys on suht samaa luokkaa, eli 6,86 sekuntia kuin tuon videon mäksimyksellä. Paremmin tätä Atomia pysähtyvää autoa ei juuri taida olla edes olemassa, enkä millään jaksa uskoa tuon pepsimaxxin pystyvän samaan.
Eli on pojilla kyllä vielä noista lukemista tekemistä ihan tarpeeksi, jos meinaavat maailmanennätyksiä rikkoa ja Veyronille kuokkaan antaa. Potentiaalia siihen saattaa olla, mutta noilla ajoilla se ei vielä tapahdu.
http://www.autoblog.com/2006/06/29/buga ... n-9-9-sec/
Edit: Joo, onhan toi kikkare näemmä tehnyt reippaasti rivakampia aikoja kuin mitä tuossa videossa oli. 0-100mph 6.4s -> 4,4s on jo ihan toiselta planeetalta. 100-0 jarrutukseen tuo näemmä vaatii 4,3 sekuntia, eli ei tosiaan ihan Atom-luokkaa vielä.
^ 1600 kaakkia ja 2.1 sekkaa 0-60 tiesi iltapulu kertoa spekseiksi.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1643264
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1643264
Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.exPertti kirjoitti:...C5...Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
*linkki*
Älä löi! En ole hurrit!
Hei kamoon. Ranskalaisista autoista vittuilu on ihan OK, mutta ei samaan viestiin missä dumppaa linkin johonkin...tommoseen.Kimmen kirjoitti:Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.exPertti kirjoitti:...C5...Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
*linkki*
Luulisin että tässä vois olla samassa tilaluokassa aika sankarivalinta: http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=117186
Itse oon just funtsinut Legacyä tässä. Ensin 3 litraista bensaa mutta nyt pohdin että riittäiskö 2 litranen dieselkin. Dieselvero ei oikein houkuta, mutta 3 litraseen bensaan verrattuna lähes kaksi kertaa pienempi kulutus houkuttaa.
Nih. Subarun järein automaagi taitaa kestää vaan 300Nm vääntöä, eli just-ja-just 3 litrasen vaparin verran. Toi diesel kun dumppaa 350Nm ulos, niin ei puljusta löydy askia minkä uskaltaisi perään panna ilman että metallisilppu lentää.
Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
270:stä. Käytettynähän mä tota ajattelin. Kysymykseni nykyautoista oli näemmä hieman harhaanjohtava. Ei uusinta uutta, vaan muutaman vuoden vanhaa..
Siis joku tommonen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2388983
Siis joku tommonen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2388983