Mielikuvasi nimimerkistä kirjoittelun perusteella

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:En millään tunnistaisi Ylermiksi.
Olen ehkä niitä harvoja, joka ei ole tavannut yhtään teistä livenä. Vaikuttaneeko arvioihini?
En minäkään ole, joten tuskin asia ainakaan tähän käsityseroon vaikuttaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

exPertti kirjoitti:Mitä lienee tapahtunut? Tuollainen olotila on kuitenkin aika hirveä pitemmän päälle, joten kai valoa on tunnelin päässä?
No lapsen ja äitin kuolemat ne isoimmat mut kyllä kieltämättä miehen sikailutkin varmaan muuttaneet perusturvallisuusfiilistäni. Psyketäti sanoo mua taistelijaks, ei huolta, joskushan menee jo viikkoja ilman ahdistusta. Koitan panostaa Kitinän erotiikkaketjuihin ja ruokatopikkeihin värittääkseni mielikuvaasi pinkimmäksi. Älä kysy miks! Liittyy itsetuntoon ja suureen tarpeeseeni tulla hyväksytyks!

Ei ku siis hyväksyminen ei riitä, mua pitää rakastaa. Se tarttuu muhunkin. ;)
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rouva Pupu kirjoitti:Mä haluan kanssa perttianalyysin.
Sinusta en oikein saa otetta.

Ainoa selkeä juttu viime aikoina minkä olen huomannut, että tuleva vanhemmuus arveluttaa sinua kovasti. Mikä on kyllä ihan normaalia.

Vaikutat empaattiselta.
Came here for school, graduated to the high life
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Mun tekee ainakin mieli näissä kanssakirjoittelijoiden määrittelyissä nähdä asiat parhain päin. Kaikenlaista häijyä voi tulla ajoittain mieleen mutta pääasiassa tulkitsen aikeet ja taustat hyviksi. Tai ainakin koitan sanoa vain niitä vähemmän ikäviä asioita tai ikäviä rakentavasti tai jotain.

Kumpi edes on oikeampaa, se mitä koet olevasi vai se minkä mielikuvan annat?

Sain eilen itse kokea pientä ristiriitaa kun töissä sivuttiin osaston rouva suorasuuta, joka on pahoittanut erittäin monen mielen tölvimisillään. Kommentoin vain, etten ole kohdannut tuon henkilön taholta mitään ongelmia koskaan, jolloin työkaverit räjähtivät nauramaan ja sanoivat ettei hän nyt minua uskalla nälviä. Olen kuulemma niin suora ja sen vuoksi pelottava. Omasta mielestäni olen hyvin sovitteleva ja varovainen sanoissani, pitää vielä miettiä mitä sitten oikeasti olenkaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Työkaverisi eivät vaan uskalla sanoa itsestäänselvyyksiä kun pelkäävät negatiivista reaktiota kritiikkiin, mielestäni sinä et pelkää. Suoraan puhuminen vaatii pokkaa, yllättävän monella ei ole sitä.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Voi olla. Omalta kannalta positiivinen tulkinta tietysti houkuttaa. Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Melnais kirjoitti:Voi olla. Omalta kannalta positiivinen tulkinta tietysti houkuttaa. Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Suoruus pelottaa aina jotakuta, oli se kuinka pehmeästi ilmaistua tahansa. Aina löytyy ihmisiä, jotka on kasvatettu olemaan asioista hiljaa, ja jotka mm. tämän vuoksi tulkitsevat suoruuden julmuutena.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

En minä pahoittanut mieltäni noista tämän ketjun itseeni kohdistuvista huomioista. Ihan osuvia, tosin aika .. no, itsestäänselviäkin. Ei täs mittään. (ihan vaan jos joku nyt oli siitä huolissaan)

Ann:ista voin todeta sen että hänen kirjoittelustaan saamani mielikuva ei nyt kyllä ihan vastaa hänestä livenä saamaani. Taitaa harrastaa samanlaista Jekyll & Hyde -leikkiä kun Letkukin.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Muistin juuri, että huomionkipeänä olin itsekin pyytänyt analyysiä itsestäni jo joskus viime syksynä. Katsotaas, etsin, löytyi!
Toisessa ketjussa jo kolme kuukautta sitten urpiainen kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Toisessa ketjussa urpiaisen arveltiin porvarillistuneen. Mun mielestä urpiainen on muuten vaan muuttunut kummallisempaan suuntaan. Mitä sulle, urpiainen, on tapahtunut? Jaa se meidän kanssa.
En tiedä, osaanko itse arvioida oman henkisen tilani muutoksia. Ehkä tarvitsisimme gallupin ja keittiöpsykologisoinnin yhdistävän analyysiketjun. Mihin viittaat kummallistumisella?
No niin, ketju on täällä. Anna palaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Stevie Ray kirjoitti:Analysoikaa Pertti. Miksi Pertti löytää palstalaisista vain negatiivisia piirteitä?
Samaa ihmettelen itsekin. Suhteellisen säännöllisesti pertti kokee tarvetta pullauttaa tämän tyylisen ketjun ahteristaan, jossa sitten varsin offensiivisesti ja arrogantisti esittää halventavia mielikuvia lähes kaikista kanssakeskustelijoistaan. Väistämättäkin tulee mieleen että onkohan kaverilla ihan kaikki reilassa.

Tosin...
exPertti kirjoitti:Vaikutat empaattiselta.
Nyt piirrän kyllä X:n seinään, ja jumalauta kaunolla.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Monsieur Manala kirjoitti:Samaa ihmettelen itsekin. Suhteellisen säännöllisesti pertti kokee tarvetta pullauttaa tämän tyylisen ketjun ahteristaan, jossa sitten varsin offensiivisesti ja arrogantisti esittää halventavia mielikuvia lähes kaikista kanssakeskustelijoistaan. Väistämättäkin tulee mieleen että onkohan kaverilla ihan kaikki reilassa.

Tosin...
exPertti kirjoitti:Vaikutat empaattiselta.
Nyt piirrän kyllä X:n seinään, ja jumalauta kaunolla.
Puolustaudun sen verran, että minua pyydettiin perustamaan tällainen ketju. Toinen asia on tietty, että miksi perustin sen. Itseasiassa näen pääasiallisena syynä sen, että oletin tästä tulevan mielenkiintoinen ketju. Valitettavasti lähinnä minä olen joutunut sohvapsykologiksi vaikka muitten ketjujen perusteella sellaisia luulisi olevan palsta täynnä.

Mutta halventavuutta en kyllä allekirjoita. Koetin sanoa mahdollisimman realistisesti sen käsityksen mikä minulle on muodostunut kirjoittajasta sitä ainutta kautta mikä minulle on mahdollista havainnoida. Kirjoitukset.

Väität, että Rva Pupun tekstin seasta tämä ei pulpahda esiin vai, että se oli ainut kaunis asia koko ketjussa mitä muista sanoin.
Came here for school, graduated to the high life
Monsieur Manala

exPertti kirjoitti:Väität, että Rva Pupun tekstin seasta tämä ei pulpahda esiin vai, että se oli ainut kaunis asia koko ketjussa mitä muista sanoin.
Jotakuinkin siltä tuo näytti suhteellisen pikaisella läpikahlaamisella.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

EveryWoman kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Jospa sitä ei koskaan tulisi niin suoraksi että oikeasti jotakuta pelottaa.
Suoruus pelottaa aina jotakuta, oli se kuinka pehmeästi ilmaistua tahansa. Aina löytyy ihmisiä, jotka on kasvatettu olemaan asioista hiljaa, ja jotka mm. tämän vuoksi tulkitsevat suoruuden julmuutena.
Tai aggressiivisuutena (siis nainenhan EI saa olla aggressiivinen) tai päällepäsmäröintinä (siis nainenhan EI saa päsmäröidä) tai jonain muuna negatiivisena ominaisuutena. Perkele, jos mies puhuis ko mie, se ois "päättäväinen, päämäärähakuinen ja sitkeä".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Duck

annepa kirjoitti:Tai aggressiivisuutena (siis nainenhan EI saa olla aggressiivinen) tai päällepäsmäröintinä (siis nainenhan EI saa päsmäröidä) tai jonain muuna negatiivisena ominaisuutena. Perkele, jos mies puhuis ko mie, se ois "päättäväinen, päämäärähakuinen ja sitkeä".
Vastataan provoon vastaprovolla: Edustat vanhaa koulukuntaa. Nykyään nainen joka on aggressiivinen päällepäsmäri joka vielä juo ja tupakoi, on vain valtautunut ja voimautunut ihana luonnollinen jumalatar-nainen. Miesten taas on pakko olla aggressiivisia päällepäsmäreitä - tai sitten pakko vaikuttaa niin järkähtämättömän itsevarmoilta ettei heidän tarvitse öyhöttää - muuten heidät leimataan auttamatta Nössöiksi.
Monsieur Manala

^ No eikö itsevarmuuden puute sitten korreloi mielestäsi millään tavalla nössöyden kanssa, ja leima on siksi täysin ansaitsematon?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Duck kirjoitti:
annepa kirjoitti:Jaadajaada perkele
Vastataan provoon vastaprovolla: Edustat vanhaa koulukuntaa. Nykyään nainen joka on aggressiivinen päällepäsmäri joka vielä juo ja tupakoi, on vain valtautunut ja voimautunut ihana luonnollinen jumalatar-nainen. Miesten taas on pakko olla aggressiivisia päällepäsmäreitä - tai sitten pakko vaikuttaa niin järkähtämättömän itsevarmoilta ettei heidän tarvitse öyhöttää - muuten heidät leimataan auttamatta Nössöiksi.
Ööhh en ymmärtänyt kirjoittavani provoa, pitääpä hiukan varmaan opetella näitä netin käytöskiemuroita. Kirjoitin kokemuksistani. Mm. viime kehityskeskustelussa sain palautetta josta tämä kertomani (joka toki oli tässä kärjistettyä) tuli hyvin selvästi ilmi.

Minä en oikeasti tykkää aggressiivisista (tai ehkä oikea sana olisi uhkaavista) ihmisistä. Päällepäsmäri-sanakin oli varmaan väärä. Päällepäsmäri-sanalla tarkoitin sellaista ominaisuutta, että ei jäädä tuleen makaamaan vaan viedään asioita eteenpäin. Ei voivotella ja vatvota, tai jos voivotellaan ja vatvotaan niin toimitaan siinä samalla. Sellainen tekemisen meininki joskus koetaan päsmäröinniksi. Siinä kyllä olet oikeassa, että aggressiivisuus on luonnollista, mutta että ihana jumalatar... noh, kiitos tästä :)

Itse en koe päättäväisyyttä ja suoraanpuhumista ja tekemisen meininkiä aggressiivisuutena, tuli se sitten naiselta tai mieheltä. Arvostan em ominaisuuksia.

Nössöissä ei ole mitään vikaa, jotkut vaan ovat. Samalla lailla kun mulla nyt vaan on varpaat.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Yönmustaritari

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Duck kirjoitti: Miesten taas on pakko olla aggressiivisia päällepäsmäreitä - tai sitten pakko vaikuttaa niin järkähtämättömän itsevarmoilta ettei heidän tarvitse öyhöttää - muuten heidät leimataan auttamatta Nössöiksi.
Eikä oo pakko. No sillon ehkä vaihtelevasti jos tahtoo nussia. Siis oikeaa naista eikä mitään Stanleyllä ajeltua hupakkoa, joka ei syö lihaa ja on muutenkin tyhmänläntä.

Meet Stanley:

Kuva
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Toisessa ketjussa jo kolme kuukautta sitten urpiainen kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Toisessa ketjussa urpiaisen arveltiin porvarillistuneen. Mun mielestä urpiainen on muuten vaan muuttunut kummallisempaan suuntaan. Mitä sulle, urpiainen, on tapahtunut? Jaa se meidän kanssa.
En tiedä, osaanko itse arvioida oman henkisen tilani muutoksia. Ehkä tarvitsisimme gallupin ja keittiöpsykologisoinnin yhdistävän analyysiketjun. Mihin viittaat kummallistumisella?

En mä enää muista kovin hyvin, mutta voi olla, että suurin osa hämmästelystäni johtui sittenkin Espoo-sanomisistasi, koska aiemmin olen voinut olla enemmän samassa veneessä kanssasi, mutta nyt olin ekaa kertaa ulkopuolella, ja se sattui, mutta koska kaiken se kestää jne., olen jo antanut anteeksi, ja oot taas mun mielestä ihana. Osaisitko muuten analysoida sitä ilmiötä, että miksi tämmöiset tytöt kuin minä ovat niin heikkona tuommoisiin etäämmältä katsottuina ylimielisiin paskiaisiin (<- toi silleen nätisti sanottuna, ymmärrät kyllä, ainakin, jos tunnet ilmiön) niinku sä ja mun entinen norjanopettaja ja yks kolmas tyyppi, joka ainakin ymmärsi, mitä tuolla tarkoitin ja tunnisti ilmiön?
Duck

Monsieur Manala kirjoitti:^ No eikö itsevarmuuden puute sitten korreloi mielestäsi millään tavalla nössöyden kanssa, ja leima on siksi täysin ansaitsematon?
Nyt täytyy tunnustaa etten vaan ... ymmärrä kysymystä. Sanoinko jotenkin että itsevarmuuden puute ei korreloi nössöyden kanssa? Tarkoitus oli vain pistää vastakortti. Tyyliin: "nainenhan ei saa olla agressiivinen" - vastine sille on "mieshän ei saa olla nössö". Wanha wanhaa vastaan.

Taisin ilmeisesti irrottaa lainauksen keskustelusta enkä huomioinut mihin se liittyy.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nastamuumio kirjoitti:Osaisitko muuten analysoida sitä ilmiötä, että miksi tämmöiset tytöt kuin minä ovat niin heikkona tuommoisiin etäämmältä katsottuina ylimielisiin paskiaisiin
Mä osaan. Tuo johtuu siitä että naiset rakastuvat aina ylimielisiin paskiaisiin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Anna anaalisointi vaikka Ann:sta?
Jotakin vihainen nainen tasoa.
Nyt vähän nauratti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No Mylwäin on ainakin ihan homo!
Work like a captain, play like a pirate.
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Vesper kirjoitti:No Mylwäin on ainakin ihan homo!
En laske!
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Ann
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ann »

urpiainen kirjoitti:Anna palaa.
Joo, on vittu ihan liekeissä. Kirjaimellisesti.

Instant rage, just add stupe.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Duck

annepa kirjoitti:Siinä kyllä olet oikeassa, että aggressiivisuus on luonnollista, mutta että ihana jumalatar... noh, kiitos tästä :)
Tää on muuten eka kerta kun mua on kiitetty sarkasmista.
Vastaa Viestiin