Mitä Ostit?
Ostin puseron, josta aijon leikkaa pari tuumaa helmasta pois ja päärmätä. Olen ollut myöhäisherännnäinen tämän vallitsevan muodin suhteen; alan tulla vanhaiseksi. En edelleenkään niele kaikkea riepua mikä on muotia, olen löytänyt sen oman tyylikkyyteni, joka sopii vartalooni jo ennen tätä vanhaksi tulemista, joten kiva että löysin puseron, joka odottaa korjaustoimenpitetä. Pikkuisen saksia ja neulaa, sanoi sadisti.
Yks vitun pitkä autolla kierrelty ostosreissu yhden vitun uuninpellin takia. Mistään (Prisma, Citymarket, Kodin Anttila, Ikea, Hong Kong) ei näköjään löydy Juuri Lohifileen Paistamiseen Sopivankokoista Uunivuokaa, paitsi kertakäyttöisinä foliovuokina jotka syöpyvät puhki yhden tai kahden käyttökerran jälkeen. Ostin sitten lopulta Hong Kongista lasagnevuoan. Ja Ikeasta kylki- ja selkänukkujille sopivan niskaa tukevan tyynyn.
Kultakeramiikan kalavuoka. Mm. TarjoustalostaDuck kirjoitti:Mistään (Prisma, Citymarket, Kodin Anttila, Ikea, Hong Kong) ei näköjään löydy Juuri Lohifileen Paistamiseen Sopivankokoista Uunivuokaa, paitsi kertakäyttöisinä foliovuokina jotka syöpyvät puhki yhden tai kahden käyttökerran jälkeen.

Myös Kerman Savi tekee samanmoisia. Hintaa n. 25 euroa.
Sä Et Vaan Osaa!
Olin kyllä tietoinen keraamisista uuniastioista ja minulla onkin muutama, mutta halusin mieluiten peltisen, koska ovat kevyempinä helpompia pestä ja käsitellä (olenhan heiveröinen ruumiilliseen työhön tottumaton tietokonenörtti). Eikä noissa kaupoissa jotka luettelin ollut sopivan kokoista keraamisenakaan.Sä Et Vaan Osaa!

Se peltinen non-stick -pinnoitettu lasagnevuoka, joka on melkein sopivan kokoinen, maksoi €2,50. Desimaalipilkku vähän eri paikassa. Tosin ei hinnalla ollut mulla kauheasti väliä kun kyseessä on kuitenkin juttu jota on tarkoitus käyttää uudelleen satoja kertoja. Meinasin jo ostaa semmoisen hienon paksusta valualumiinista tehdyn vastaavan non-stick -vuoan Kodin Anttilasta (€39), mutta halusin vielä lähteä kokeilemaan onneani Kehä-III:n päin, jossa oli Ikea ja Hong Kong. Hong Kongin jälkeen en sitten jaksanut enää lähteä pidemmälle metsästämään moista enkä toisaalta palata Anttilaankaan joten ostin sitten sieltä.
Biltemasta ja Tarjoustalostakin olis tietty voinu kattoo, mut ne nys sit jäi käymättä läpi tällä reissulla....
EDIT: *googlettaa* Ai noi on ihan kirjaimellisesti kalan mallisia vuokia. Pöh, ei mitään tommosia piparkakkutalohöpsötyksiä. Etsin nelikulmaista mutta melko pitkänomaista vuokaa, jotta se sopii muuhunkin kuin juuri kalan mallisten juttujen paistamiseen. Semmoinen oli faijalla joskus, musta ja emaloidusta pellistä valmistettu. Mistähän lie löytänyt.
- Pulkannaru
- Kitisijä
^
Kysy Kokkipuodista .
Kysy Kokkipuodista .
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- noin 5 heppanen moottorisaha vakioterälaipalla ja teräketju varalle. Toinen pidempi terälaippa (n 65cm) ja siihen kaksi teräketjua
- n 2kW sähkömoottorisaha ja varalle toinen teräketju
- teräviilat edellisille
- viiltosuojahanskat
- visiirikuulosuojain-yhdistelmän
- teräketjuöljyä
yht 1000+ € nto nto.
Jotkut ostelee kenkiä, toiset hmm.
- n 2kW sähkömoottorisaha ja varalle toinen teräketju
- teräviilat edellisille
- viiltosuojahanskat
- visiirikuulosuojain-yhdistelmän
- teräketjuöljyä
yht 1000+ € nto nto.
Jotkut ostelee kenkiä, toiset hmm.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
Eiks semmonen ihan tavallinen pyrex-lasista valmistettu pitkänmallinen uunivuoka käy? Niitä nyt luulis saavan lähes joka puljusta ja ovat kyllä paljon palkitsevampia puhdistettavia mielestäni kuin metalliset. Säilyvät uuden näköisinäkin pienen ikuisuuden toisin kuin alumiinivuoat.Duck kirjoitti:Ai noi on ihan kirjaimellisesti kalan mallisia vuokia.
^ Jep. Mut toi non-stick -peltinen on ihan jees. Siitäkin irtoo lika helposti. Lasisiin tuppaa jäämään joskus niitä mustuneita krämppiä jotka vaativat teräsvillaa.
Tällä kertaa ostin:
- Turvakärkisarja (siis niitä reikäpäisiä torx-paloja, reikäpäisiä kuusiokoloja sekä euro- että jenkkimitoilla sun muita). €6,50, 2 vuoden takuu.
- Pienikantaisen 'kynttilämallisen' energialampun. €9,90.
Tällä kertaa ostin:
- Turvakärkisarja (siis niitä reikäpäisiä torx-paloja, reikäpäisiä kuusiokoloja sekä euro- että jenkkimitoilla sun muita). €6,50, 2 vuoden takuu.
- Pienikantaisen 'kynttilämallisen' energialampun. €9,90.
Ruisnappi Onion Garlic 200 g
Neljä euroa tuntui jokseenkin suolaiselta hinnalta, mutta pakko oli ostaa pussillinen kun oli päässyt aiemmin maistamaan.Ainekset
Täysjyväruisjauho (72 %), vehnäjauho, vesi, kaurajauho, rypsiöljy, maissitärkkelys, mausteseos [vehnäjauho, sipulijauhe, sokeri, suola, maltodekstriini (peruna), arominvahvenne (E621, E635), valkosipuli, hiivauute, persilja, kasviöljy (rypsi), paakkuuntumisenestoaine (E551)], hiiva, suola (1,5 %), ohramallas, rosmariiniuute.
Ravintosisältö / 100 g tuotetta sisältää keskimäärin
Energiaa 1895 kJ 450 kcal
Proteiinia 10,9 g
Hiilihydraatteja 66,8 g
josta sokeria 4,0 g
josta laktoosia 0,0 g
Rasvaa 15,5 g
josta tyydyttyneitä rasvahappoja 1,0 g
Ravintokuitua 12,0 g
Natriumia 0,59 g
Maidoton, laktoositon, runsaskuituinen, sisältää ruista 72%
Tasan ei mene muumit kanootissa.
WTF! 20e/kg leivästä?aasi kirjoitti:Ruisnappi Onion Garlic 200 g
Neljä euroa tuntui jokseenkin suolaiselta hinnalta, mutta pakko oli ostaa pussillinen kun oli päässyt aiemmin maistamaan.
Nimim. Just ostin reissumiestä kilohintaan 2,83e ja naudan sisäfilettä hintaan 18,90e/kg.
Lulz, älä ainakaan laita porakoneeseen noita paloja ilman suojalaseja.Duck kirjoitti:Tällä kertaa ostin:
Jos kärjissä ei lue Hilti tai Dewalt niin kauppoja ei synny. Tai itseasiassa ei synny jos niissä ei lue Hilti.
EDIT: Ja siis häääh? Jäin miettimään "Turvakärkisarja". Siis mitä sä nyt oikein purskutat? Lasolia?
Mikä on turvakärkisarja?
Viimeksi muokannut 1108, 05.02.2009 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.