Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ärsyttääkö?

Kyllä
14
30%
Ei
32
70%

Ääniä yhteensä: 46

Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

< Tai EW-mäisemmin sanottuna ihmiset projisoivat omia ongelmiaan toisiin, tai muuten vaan purkavat omaa pahaa oloaan.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Onslow kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.
Enpä minä kovin paljoa enää ole postaillutkaan, ja olen kuvitellut minimoineeni riskin kirjoittamalla ketjuihin joiden lukemista on hyvin helppoa välttää. Kiinnostuneitakin kuitenkin löytyy, ja olisihan hölmöä jättää joka tapauksessa kirjoitetuksi tulevat tekstit heidän tavoittamattomiinsa vain sen takia, että joku ääliö saattaa haluta loukata minua. Aineistoa minulla ei ole tarpeeksi kunnollista blogia varten.
Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.
Kieltämättä minä olen hyvinkin kestävä tällaisen paskan suhteen, kaikkeen kun tottuu kun sitä kestää tarpeeksi kauan. Ongelma on vain se, että hyvin harvalta ihmiseltä löytyy motivaatiota antaa positiivista palautetta, kun taas vittuilulle on aina tilaa, jolloin helposti käy niin, että vaikka positiivisesti suhtautuvia olisi paljon enemmän kuin negatiivisesti suhtautuvia, ainoa palaute on sitä negatiivista. Ketä tahansa alkaa ennen pitkää turhauttaa, ja jokin yksittäinen tapaus sitten katkaisee aasin selän.
Ps.

Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
En minä halua pyyhkiä pois kaikkea kirjoittamaani, en kirjoita asioita jotka kaduttaisivat jälkeen päin (poislukien yhden ketjun kitinässä aikoinaan). Aineistoa ei ole tarpeeksi blogiksi, ja toisaalta haluan myös hieman rajata lukijoitani kun kirjoitan omista olemisistani ja tekemisistäni. Se, että eläinblogillani on ~10 000 lukijaa kuussa, on aika ahdistavaa, vaikka siellä ei käsitelläkään mitään ajankohtaista.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Duck kirjoitti:< Tai EW-mäisemmin sanottuna ihmiset projisoivat omia ongelmiaan toisiin, tai muuten vaan purkavat omaa pahaa oloaan.
^ sama juttu vaikeammin sanottuna.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

exPertti kirjoitti:
Mistä tämä yletön kirjoittajaviha oikein kumpuaa (näin yleisesti ottaen)?
Mistä tämä lukutaidottomuus oikein kumpuaa?

En minä noita mainittuja ketjua lue, enkä todellakaan "vihaa" ketään. Kunhan vaan hypin ne yli merkkaamalla vimosen viestin aina luetuksi, jolloin ketju ei silmilleni haussa hypi. Very simple.

Minä otin alunperin kantaa vaan daven äiti-teresa asenteeseen, joka oli ja on minusta huvittavaa whinetystä.
Onslow

Duck kirjoitti:< Tai EW-mäisemmin sanottuna ihmiset projisoivat omia ongelmiaan toisiin, tai muuten vaan purkavat omaa pahaa oloaan.
Mitä jos keskittyisit vaan analysoimaan ja keksimään niitä omia ongelmiasi :D
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Riemumieli kirjoitti:Siis se, voiko kyseessä olevasta sanomisesta loukkaantua yleisen elämänkokemuksen perusteella. Ei kaikkea tarvitse pyytää anteeksi, vaikka naisilla tuntuu sellainen taipumus usein olevan. Vrt. suomalaisessa kulttuurissa ei koko ajan rakasteta kaikkia, eikä pyydetä koko ajan anteeksi.
Eri ihmiset loukkaantuvat eri asioista. Ei voi olla olemassa mitään säännöstöä siitä, mistä saa tai ei saa loukkaantua, eikä tarvitsekaan olla.

Se, että pyydät anteeksi kun joku tahtomattasi loukkaantuu sanomisistasi, ei merkitse että sanomisesi merkittäisiin pöytäkirjaan jotenkin vääränä tai ilkeänä. Anteeksi pyytäminen merkitsee pahoittelua siitä, että toiselle tuli paha mieli - siis sen ilmaisemista, ettei sinulla ollut tarkoituksena aiheuttaa pahaa mieltä. Jos jätät tämän ilmaisematta, on aihetta olettaa että yritit pahoittaa toisen mielen. Siis anteeksipyyntö on turha vain siinä tapauksessa, että tosiaan yritit tätä.

Vrt. astut vahingossa jonkun varpaalle. Sinun mielestäsi sen ei pitäisi sattua, mutta toista kuitenkin sattuu ja hän ilmaisee sen. Jatkatko vain matkaasi huutaen: "Ihme herkkänahkainen idari!", vai pahoitteletko tapahtunutta lyhyesti ja jatkat sitten matkaasi?
EveryWoman
Kitisijä

Onslow kirjoitti:Mitä jos keskittyisit vaan analysoimaan ja keksimään niitä omia ongelmiasi :D
Pitäiskö sun harkita tätä itse ennen kuin ehdotat sitä muille?
Onslow

prosessi kirjoitti:tällaisen paskan suhteen.
Siis tällaisen?
prosessi kirjoitti:Ihana dialogi.
daddykillkill kirjoitti:
prosessi kirjoitti:"Ihana" monologi
Korjasin vähän. Bloggaisit mieluummin.
Minusta tämä ei haise paskalta, ja hyvä jos edes vauvan kakalta.

Asiasta tuli härkänen vasta sinun riemastuttua.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Onslow kirjoitti:Mitä jos keskittyisit vaan analysoimaan ja keksimään niitä omia ongelmiasi :D
Kyllä tähän nyt täytyy löytää parempia selityksiä jos joku viitsii avata "palstanimimerkin häiritsevän surkeaa kirjoitusta" syväluotaavia ketjuja niin kyllä samalla voidaan jo siihen ketjuun kirjoittajienkin tietty yhtä syväluotaavia motiiveja tutkia ja tulkita.

Tämä paskalaatikko on tullut ihan hulluksi. Hampurilaiset syövät ihmisiä. :)
Came here for school, graduated to the high life
Onslow

EveryWoman kirjoitti: Pitäiskö sun harkita tätä itse ennen kuin ehdotat sitä muille?
Ehkä. Entä sinun?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Ehdotan, että ilmoittaudutte molemmat Kruegerin viihdeosiossa mainostamaan uuteen sarjaan Avalla!

(Itse asiassa mä haluisin sen lautapelin. En kyllä ohjelmaan.)
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Riemumieli kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mikä objektiivinen arviointi? En ymmärrä, mitä tarkoitat.
Siis se, voiko kyseessä olevasta sanomisesta loukkaantua yleisen elämänkokemuksen perusteella. Ei kaikkea tarvitse pyytää anteeksi, vaikka naisilla tuntuu sellainen taipumus usein olevan.
Nähdäkseni kyse ei (monien kohdalla) ole siitä itse asiasta josta pitäisi/ei pitäisi pyytää anteeksi, vaan pelko siitä mitä vaikutuksia pyytämättä jättämisellä olisi anteeksipyytäjälle. Vaimolta voidaan pyytää anteeksi vähäpätöisempiäkin asioita, jos pelkona on että hän alkaa muuten pihdata pimppaansa. Nettikirjoittajien kohdalla ei yleensä ole samaa pelkoa, heidän mielentiloistaan ei tarvitse välittää.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 04.02.2009 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Onslow kirjoitti:.

Minä otin alunperin kantaa vaan daven äiti-teresa asenteeseen, joka oli ja on minusta huvittavaa whinetystä.
Prossu nyt kuitenkin on oikea ihminen nikkinsä takana.

Ihmettelin, miksi KK ei pyytänyt anteeksi. Kirjoittelun perusteella KK:stä on muodostunut kuva oli sellainen, että olisin olettanut hänen pyytäneen anteeksi, koska Prossu ilmiselvästi pahoitti mielensä.

Minä olen tahattomasti loukannut joitain kirjoittajia ja kun olen huomannut heidän oikeasti loukkaantuneen, minulle on tullut asiasta syyllinen olo.

Edit: "tahattomasti" kaipaa lisäselvitystä: olen vittuillut tahallani, mutta en ole olettanut, että vittuilun kohde oikeasti pahoittaa mielensä ja kun näin on tapahtunut, minulle on tullut syyllinen olo ja olen kokenut tarpeelliseksi pyytää anteeksi.
EveryWoman
Kitisijä

Onslow kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Pitäiskö sun harkita tätä itse ennen kuin ehdotat sitä muille?
Ehkä. Entä sinun?
Pyrin kyllä itse toimimaan jakelemieni ehdotusten mukaisesti. Mutta sinähän tuota Ankalle ehdotit, en minä.
Onslow

EveryWoman kirjoitti: Mutta sinähän tuota Ankalle ehdotit, en minä.
Ja se taas oli vastaukseni Ankan mind fuck-spekulaatiolle, jonko ymmärsin kohdentuvan minuun.
EveryWoman
Kitisijä

Onslow kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Mutta sinähän tuota Ankalle ehdotit, en minä.
Ja se taas oli vastaukseni Ankan mind fuck-spekulaatiolle, jonko ymmärsin kohdentuvan minuun.
Tässä muuten olisi oiva tilaisuus ihan oikealle mind fuck -sessiolle (aiheena: Mistä arvelet sen johtuvan, että ymmärsit Ankan spekulaation kohdentuvan juuri sinuun?), mutta enpä taida tällä kertaa viitsiä vaivautua.

Jatkakaa!
Onslow

NuoriDaavid kirjoitti:minulle on tullut asiasta syyllinen olo.
No hei camoon. Miksi KK:n pitää pyytää anteeksi asiaa, jota hän ei koe kanssasi yhtä dramaattiseksi, eikä varmaan moni muukaan?

Pyytele sinä anteeksi tekemisiäsi, mutta minusta on hullua odottaa KK:n pyytävän anteeksi puolihuolimatonta heittoa, varsinkin kun miehen kirjoitushistorian tietäen postausten loukkaavuusaste on aina ollut lähes nolla.

Pyydätkö esim Manalaakin pyytelemään anteeksi? Tai Elcoa, tai numeroa, tai Gattia, tai minua, tai tai tai Ew:tä?
Onslow

EveryWoman kirjoitti:Mistä arvelet sen johtuvan, että ymmärsit Ankan spekulaation kohdentuvan juuri sinuun?
No mitä jos selaisit ihan yhden sivun taaksepäin. Tai mene vaan tuosta Ankan viestistä kokonaiset 5 viestiä taaksepäin niiin löydät jyvän.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

NuoriDaavid kirjoitti:Ihmettelin, miksi KK ei pyytänyt anteeksi.
En näe aiheelliseksi anteeksipyytää sitä, että viestin vastaanottaja lukee parista sanasta jotain sellaista, jota siinä ei ollut. Katson että vastuu on lukijalla, ei viestin lähettäjällä... kuten yleensäkin savolaissyntyisen henkilön kanssa kommunikoitaessa.

En tajua miten mokomasta on saatu aikaiseksi noin älytön hulabaloo... mutta jatkakaa kaikin mokomin. Hyvähän se on, että keksustelupalstalle saatiin keksustelua :)
NuoriDaavid

Onslow kirjoitti:
No hei camoon. Miksi KK:n pitää pyytää anteeksi asiaa, jota hän ei koe kanssasi yhtä dramaattiseksi, eikä varmaan moni muukaan?

Pyytele sinä anteeksi tekemisiäsi, mutta minusta on hullua odottaa KK:n pyytävän anteeksi puolihuolimatonta heittoa, varsinkin kun miehen kirjoitushistorian tietäen postausten loukkaavuusaste on aina oollut lähes nolla.

Pyydätkö esim Manalaakin pyytelemään anteeksi? Tai Elcoa, tai numeroa, tai Gattia, tai minua, tai tai tai Ew:tä?
Osa mainitsemistasi kirjoittajista on joskus pyytänyt anteeksi.

Muistan lukeneeni elcolta ainakin kaksi anteeksipyyntöä tällä palstalla.

Gattis on pyytänyt joskus anteeksi myös.

Numban käytös on kaikkiaan hyvin huonoa, joten en olettaisi hänen koskaan pyytävän anteeksi.

Manalasta on vaikea ottaa selvää. Miehellä on selkeästi joitain vaikeita asioita päänsä sisällä. Hänelle voi antaa anteeksi.

EW uskoakseni pyytäisi anteeksi, jos huomaisi luokkaansa toista tahattomasti.

Uskon, että sinä pyytäisit anteeksi, jos huomaisit, että joku olisi selvästi loukkaantunut viestistäsi, vaikka et olisi viestiäsi loukkaavaksi kirjoittanut.

Mitä tulee KK:iin, niin itsekin kirjoitit, että hän ei yleensä loukkaa. Juuri sen takia luulin, että hän pyytäisi anteeksi.
NuoriDaavid

daddykillkill kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ihmettelin, miksi KK ei pyytänyt anteeksi.
En näe aiheelliseksi anteeksipyytää sitä, että viestin vastaanottaja lukee parista sanasta jotain sellaista, jota siinä ei ollut. Katson että vastuu on lukijalla, ei viestin lähettäjällä... kuten yleensäkin savolaissyntyisen henkilön kanssa kommunikoitaessa.

En tajua miten mokomasta on saatu aikaiseksi noin älytön hulabaloo... mutta jatkakaa kaikin mokomin. Hyvähän se on, että keksustelupalstalle saatiin keksustelua :)
Myönnän, että prossun reaktion rajuus yllätti.

Silti; heti kun luin viestisi, se tuntui loukkaavalta.
EveryWoman
Kitisijä

Onslow kirjoitti:

Pyytele sinä anteeksi tekemisiäsi, mutta minusta on hullua odottaa KK:n pyytävän anteeksi puolihuolimatonta heittoa, varsinkin kun miehen kirjoitushistorian tietäen postausten loukkaavuusaste on aina ollut lähes nolla.

Postauksen loukkaavuusaste on juuri sellainen, miksi vastaanottaja sen kokee. Tässä tapauksessa prossu loukkaantui, oli se sinun mielestäsi ymmärrettävää tai ei. Jos kk ei tarkoittanut loukata, on vain reiluuden merkki että hän myös ilmaisee sen. Ei niitä väärinkäsityksiä muuten saada selville.

Vai mitä sanot siitä tahattoman varpaille tallomisen esimerkistäni? Esitätkö ennemmin pahoittelut, vai alat mölytä siitä, kuinka tallaamisen ei olisi pitänyt sattua, kun niin kevyesti vain astuit? Kumpaa tapaa pitäisit moukkamaisena, jos todistaisit tapahtumaa kadulla?
Onslow

EveryWoman kirjoitti: Vai mitä sanot siitä tahattoman varpaille tallomisen esimerkistäni?
En mitään, koska en lukenut sitä.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

NuoriDaavid kirjoitti:Numban käytös on kaikkiaan hyvin huonoa, joten en olettaisi hänen koskaan pyytävän anteeksi.
Saisinko anteeksi ja silleen? Joohan?!?
EveryWoman
Kitisijä

Onslow kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Vai mitä sanot siitä tahattoman varpaille tallomisen esimerkistäni?
En mitään, koska en lukenut sitä.
Jos astut vahingossa kadulla jonkun varpaille, esitätkö ennemmin pahoittelut, vai alat mölytä siitä, kuinka tallaamisen ei olisi pitänyt sattua, kun niin kevyesti vain astuit? Kumpaa tapaa pitäisit moukkamaisena, jos todistaisit tällaista tapahtumaa?
Vastaa Viestiin