No just. Kuninkaallinenkin neekeri kelpaa vain valkoisen miehen kätyriksi...daddykillkill kirjoitti:Aika rasistinen kommentti. ( ... ) Ja olihan hän kuninkaallinenkin
Ärsyttääkö Prosessin palstablogit?
Olisi miehekästä pyytää anteeksi, kun toinen kuitenkin loukkaantui kommentistasi.daddykillkill kirjoitti: Asiasta sen verran, että minusta keksustelupa(l)sk(t)alla bloggaaminen on vähän dorkaa, kun kerran omat yksinpuhelunsa voi kerran työntää blogosfääriinkin. Suurin osa blogeista on joka tapauksessa paskaa, mutta on siellä helmiäkin joukossa.
- Riemumieli
- Kitisijä
Olen saanut nykytouhusta sen käsityksen, että anteeksipyytäminen ei ole sen enempää miehe- kuin naisekastakaan. Jos virheitä tekee, ne on saatava selitettyä joko jonkun toisen syyksi tai ei virheiksi laisinkaan (näkemyserot ymsp.).NuoriDaavid kirjoitti:Olisi miehekästä pyytää anteeksi, kun toinen kuitenkin loukkaantui kommentistasi.
Paras päivä ikinä.
Varmaan tosielämässä joo, mutta jos kitinässä lähdetään tuolle tielle, niin eihän täällä muuta tehtäisi seuraava vuosi kuin pyydeltäisiin anteeksi toisiltamme.NuoriDaavid kirjoitti: En ymmärtänyt. JOs loukkaa toista ja toinen loukkaantuu, niin eikö hyviin tapoihin kuulu pyytää anteeksi.
Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
-
- Kitisijä
Olet siis sitä mieltä, että tällä palstalla ei muuta tapahdukaan kuin jatkuvaa loukkantumista muiden sanomisista?Onslow kirjoitti:Varmaan tosielämässä joo, mutta jos kitinässä lähdetään tuolle tielle, niin eihän täällä muuta tehtäisi seuraava vuosi kuin pyydeltäisiin anteeksi toisiltamme.
Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?Onslow kirjoitti:Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
Kallistun kyllä dkk:n linjalle ja olen hienokseltaan ihmetellyt syitä yksinpuhella keskustelupalstalla. Toisaalta täällä on paljon muutakin mitä ihmettelen. Oma ketju ei sinänsä ärsytä, aihe tai ilmaisu eivät houkuttele lukemaan. Netissä riittää kyllä tilaa mukeloketjulle siinä missä ketäpanisin-huuhailullekin.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Jos puolihuolimaton heitto olikin muodossa "monologisi on paska, bloggaa jossain muualla", ongelma ei välttämättä ole jossain muualla kuin juuri siinä heitossa. Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.Onslow kirjoitti:Jos ei prossu kestä KK:n "hei puhut monologia, bloggaa mielummin" -heittoa, niin ongelma on kyllä jossain muussa kun KK:n puolihuolimattomassa heitossa.
Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.
Ps.
Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
- Riemumieli
- Kitisijä
Kyllä tuossa jokin objektiivinen arviointi on oltava, ihmisten nahan herkkyys vaihtelee niin kovasti.EveryWoman kirjoitti:Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Kyllä kai kirjoittajat saavat olla prossun bloggauksesta mitä mieltä tahansa. Eivät mielipiteet mitään puolustelua tarvitse.Onslow kirjoitti:Minut taas yllättää se, että sinä otat herneen nenääsi noin helposti, vaikka otat päivittäin loukatuksi tulemisen riskin postatessasi palstalle tauhkaa kilometritolkulla, joka kiiinnostaa hyvin pientä ryhmää.prosessi kirjoitti:Jotenkin ei kyllä yllätä, että juuri sinä puolustelet dkk:ia.
Rehellisesti. Olen kuvitellut sinulla olevan paljon kovempi kestävyys em. asiaista. Olin näköjään väärässä.
Ps.
Puolustelen KK:ta siksi, että hän on mielestäni oikeassa. Bloggaa mielummin. Pääset niistä viesteistä helpommin eroonkin sitten kun haluat pyyhkiä pois kaiken kirjoittamasi.
Mutta eihän se, että joku on jonkun mielestä oikeassa, oikeuta häntä loukkaamaan toisia? Eikä se, että joku kuvittelee ettei toinen loukkaantuisi siitä tai tästä jutusta. Ymmärrän sen, että joskus tulee sanottua juttuja, joiden ei kuvittelisi loukkaavan kohdetta. Mutta silloin kun ne kuitenkin loukkaavat, on reilua pahoitella tapahtunutta. Jos ei pahoittele, syntyy mielikuva että loukkaaminen oli tarkoituksellista.
-
- Kitisijä
Mikä objektiivinen arviointi? En ymmärrä, mitä tarkoitat.Riemumieli kirjoitti:Kyllä tuossa jokin objektiivinen arviointi on oltava, ihmisten nahan herkkyys vaihtelee niin kovasti.EveryWoman kirjoitti:Itse pyydän anteeksi heti jos toinen loukkaantuu, riippumatta siitä olenko yrittänyt loukata tai olisiko sanomisistani minun mielestäni pitänyt/voinut loukkaantua. Onko sinun äitisi kasvattanut sinut jotenkin toisin?
Mä en nyt puolustele yhtään ketään, mutta onko teillä nore nappula männyt rikki?
Ei ymmärrä, jos ei kiinnosta lukea niin älä lue, jos ei kiinnosta edes vilkaista kirjoitusta niin noreen. Ja mitä prosessiin tulee niin Nibaan verrattuna yhden naisen monologit eivät olleet/ole yhtään häiritseviä.
Kyllä jämpti on näin.
Ei ymmärrä, jos ei kiinnosta lukea niin älä lue, jos ei kiinnosta edes vilkaista kirjoitusta niin noreen. Ja mitä prosessiin tulee niin Nibaan verrattuna yhden naisen monologit eivät olleet/ole yhtään häiritseviä.
Kyllä jämpti on näin.
- Riemumieli
- Kitisijä
Siis se, voiko kyseessä olevasta sanomisesta loukkaantua yleisen elämänkokemuksen perusteella. Ei kaikkea tarvitse pyytää anteeksi, vaikka naisilla tuntuu sellainen taipumus usein olevan. Vrt. suomalaisessa kulttuurissa ei koko ajan rakasteta kaikkia, eikä pyydetä koko ajan anteeksi.EveryWoman kirjoitti:Mikä objektiivinen arviointi? En ymmärrä, mitä tarkoitat.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 04.02.2009 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Olisit tyytyväinen, että joku edes viitsii kirjoittaa tälle palstalle.Onslow kirjoitti:Ei lainkaan. Nykymenon myötä palstalla on enää kolme ketjua jotka pomppivat uusien viestien myötä esiin. Arskan väriterapia, Yllin pokeri ja Prossun mukelo. Enää puuttuu niban salaatit, niin palstan viihdyttävyys olisi taattu.
Mistä tämä yletön kirjoittajaviha oikein kumpuaa (näin yleisesti ottaen)?
Came here for school, graduated to the high life