Jaha.Monsieur Manala kirjoitti:Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.exPertti kirjoitti:Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Autoilu 2
Aivan JÄRJETTÖMÄN hyvä auto!!! Ainoa asia mikä häiritsee nykyfarkuissa ja vähän muissakin autoissa on tuo laskeva katto peräosassa. Pitäisi olla juuri päinvastoin.exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200812188734078_at.shtml
Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Jotakin tällaistako kaipailisit? Tuossa ei katto laske ja on niin rouhean näköinen peli, että...Bhven kirjoitti:Aivan JÄRJETTÖMÄN hyvä auto!!! Ainoa asia mikä häiritsee nykyfarkuissa ja vähän muissakin autoissa on tuo laskeva katto peräosassa. Pitäisi olla juuri päinvastoin.


Came here for school, graduated to the high life
No jos et itse sattunut huomaamaan, niin tuo on melkoinen Passat-ripoff.exPertti kirjoitti:Jaha.Monsieur Manala kirjoitti:Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.exPertti kirjoitti:Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Ford Taurus XexPertti kirjoitti:Muistaakseni sellaista designiä saa ns. pakettihenkilöautoluokasta.Bhven kirjoitti:^ No nimenomaan! Vielä parempi jos katon kulma olisi nouseva.
http://www.comune.torino.it/progettomet ... ombo01.jpg
Jaa, ei tuossa taida ainakaan nousta.
http://static.howstuffworks.com/gif/aut ... 990003.jpg
Huomasin tuosta montakin asiaa, mutta olen koettanut parantaa tapani ja kysyn ensin mitä muut ovat tuosta mieltä.Monsieur Manala kirjoitti:No jos et itse sattunut huomaamaan, niin tuo on melkoinen Passat-ripoff.exPertti kirjoitti:Jaha.Monsieur Manala kirjoitti: Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.
Itselle tuli kromigrillistä mieleen photoshopattu Accord (reilusti venytetty grilli). Passathan nyt on toitsun lempilapsi kopioinnissa.
Came here for school, graduated to the high life
Huh, nyt ymmärsin mitä ne puheet tuotekehityksen laiminlyönnistä ovat. Niistä jotka ovat ajaneet jenkkivalmistajat konkurssin partaalle. Kyllä se piru taitaa 2008 mallinen olla eikä 1988.Bhven kirjoitti:Ford Taurus X
http://static.howstuffworks.com/gif/aut ... 990003.jpg
Jos isoa takapaksia kaipaat osta uusi Mondeo/Mazda 6. Siinä kattolinja ei pahasti laske johonkin Alfaan verrattuna. Tai tila-auto tietty.
Came here for school, graduated to the high life
Entäs nämä "suomalaisten suosikkiluokan" uudet ja uudistetut syöksypatongit? Innostaako joku ja miksi? Miksei?
Uusi Megane:
http://www.nouvelle-megane.com/suomi/suomalaiset/
Face-lift C4:
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c4/
Peugeot 308:
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=58
Uusi Megane:
http://www.nouvelle-megane.com/suomi/suomalaiset/
Face-lift C4:
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c4/
Peugeot 308:
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=58
Came here for school, graduated to the high life
Jokohan olisivat lisänneet renaulttiin kaasupolkimen ympärille tilaa siten että mahtuu aikuisen miehen kenkä painamaan kaasua ilman että jarrupoljinkin painuu samalla. Kovin ahtaat on sen puolen tilat olleet tähän mennessä. Tuohon puutteeseen on koeajot päättyneet ennen kuin ovat edes alkaneet.exPertti kirjoitti:Entäs nämä "suomalaisten suosikkiluokan" uudet ja uudistetut syöksypatongit? Innostaako joku ja miksi? Miksei?
Uusi Megane:
http://www.nouvelle-megane.com/suomi/suomalaiset/
Ranskassa kokeilin sikäläistä C4:sta dieselinä eikä se oikeen vakuuttanut mukavuudellaan pidemmällä matkalla, kohtis mukavasti kyllä jaksoi kavuta alppien rinteitä vaihtamatta jos vaan antoi tarpeeksi kaasua eikä ollut kiirus minnekkään siinä kun oli laaja nopeusalue vaihteilla. Toisaalta se ei sitten kiihdy nopeasti.
Madeiralla kävijöille en suosittele Fiat Grande Punto 1,2 Fire -moottorilla varustettua tykkiä. Sinänsä auto on pieni ja ketterä mutkissa ja teillä, jotka vievät n. 30 metristä aina n. 1900 metriin ja joissa nousua mutkan jälkeen edelliselle suoralle verrattuna on n. 10-12 prosenttia, mutta siinäpä se sitten.
Hmm, millainenhan kenkä se pitää sitten olla? Kokeiltu on yhdistelmää koon 44 puolipitkä vaelluskenkä eikä ongelmia.JoeB kirjoitti:Jokohan olisivat lisänneet renaulttiin kaasupolkimen ympärille tilaa siten että mahtuu aikuisen miehen kenkä painamaan kaasua ilman että jarrupoljinkin painuu samalla. Kovin ahtaat on sen puolen tilat olleet tähän mennessä. Tuohon puutteeseen on koeajot päättyneet ennen kuin ovat edes alkaneet.
Ranskassa kokeilin sikäläistä C4:sta dieselinä eikä se oikeen vakuuttanut mukavuudellaan pidemmällä matkalla, kohtis mukavasti kyllä jaksoi kavuta alppien rinteitä vaihtamatta jos vaan antoi tarpeeksi kaasua eikä ollut kiirus minnekkään siinä kun oli laaja nopeusalue vaihteilla. Toisaalta se ei sitten kiihdy nopeasti.
En ole faceliftattua C4:sta ajanut, mutta vanhempi oli ihan bueno auto. Ainoastaan ne 1.6L bensan luvatut 110 hevosta olivat ihan kadoksissa.
Came here for school, graduated to the high life
Viimeksi olikohan se about vuosi takaperin oli ihan normi 45 koon lenkkari, hieman leveämpi malli ehkä mutta tilaa oli todella naftisti. 3 tai 4v sitten kun ekan kerran törmäsin ongelmaan ei kävelykenkä mahtunut ollenkaan. Ja nimenomaan megane oli kyseessä.exPertti kirjoitti: Hmm, millainenhan kenkä se pitää sitten olla? Kokeiltu on yhdistelmää koon 44 puolipitkä vaelluskenkä eikä ongelmia.
^ Mulla oli ihan samoja sovitusongelmia skodillacia edeltäneessä -98 Lagunassani tommosilla nahkaisilla talvivarsikengillä. Aina kun jalan nosti kaasulta, jäi kengän sisäsyrjän kumireuna jarrupolkimen reunan alle jumiin ja jalkaa joutui kiertämään hieman epäluonnollisesti että sen sai sieltä ylös. Onneksi ei tarvinnut koskaan paniikkijarruttaa. Sama ongelma tosin Mustanginkin kanssa, joskin onneksi sillä tulee kesäautona ajeltua lähinnä vain kapeampilestisillä lenkkareilla tmv. joilla samaa ongelmaa ei esiinny.
Mulla on nelivitoset popot.Monsieur Manala kirjoitti:^ Mulla oli ihan samoja sovitusongelmia skodillacia edeltäneessä -98 Lagunassani tommosilla nahkaisilla talvivarsikengillä. Aina kun jalan nosti kaasulta, jäi kengän sisäsyrjän kumireuna jarrupolkimen reunan alle jumiin ja jalkaa joutui kiertämään hieman epäluonnollisesti että sen sai sieltä ylös. Onneksi ei tarvinnut koskaan paniikkijarruttaa.
Ei ny niin haittaa.
Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Siis niin mitä?Monsieur Manala kirjoitti:Toihan on ihan murha, miten tollasella muka teet heel'n'toe-vaihtoja?Gat kirjoitti:Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Ja ei kai automaatilla ollenkaan?
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pnxyg[/youtube]Gat kirjoitti:Siis niin mitä?Monsieur Manala kirjoitti:Toihan on ihan murha, miten tollasella muka teet heel'n'toe-vaihtoja?Gat kirjoitti:Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Automaateilla ei toki tarvitse vaivautua. Niissä nyt on sattuneesta syystä muutenkin enemmän tilaa pedaaleille kun tarvitsee sijoittaa yksi poljin vähemmän.
Ehän jaksa keskittyä, miten tuo juutuubi liittyy vaihtamiseen. Selosta toki.Monsieur Manala kirjoitti: Automaateilla ei toki tarvitse vaivautua. Niissä nyt on sattuneesta syystä muutenkin enemmän tilaa pedaaleille kun tarvitsee sijoittaa yksi poljin vähemmän.
Käsikeppisissä olen kyll joskus käyttänyt vasemmalla jalalla jarruttamista kun oikea on kaasulla. Ja sitten sekä jarrun että kaasun painamista yhtaikaa oikean jalkaterän sivuilla. En nytten yhtään muista miksi, jotenkin vaan niillä tarpeen hetkillä tuntui siltä.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Niin siis heel & toe vaihtamisessa on ideana se että samaan aikaan kun painetaan jalan kärjellä jarrua, käytetään jalan ulkosyrjää antamaan välikaasua alaspäin vaihtamisessa, sovittaen moottorin kierrokset renkaiden pyörintänopeuteen, jolloin auto ei nykäise kun päästää kytkimen ylös, eikä mutkassa auto tule epävakaaksi tai pahimmassa tapauksessa aiheuta vetävien pyörien lukkiutumista ja pidon karkaamista.Gat kirjoitti:Ehän jaksa keskittyä, miten tuo juutuubi liittyy vaihtamiseen. Selosta toki.
Ja mitä Meganen kiinnostavuuteen tulee...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eZWqU9X6PR4[/youtube]
53 puntaa? Taidan mennä heti sanomaan pomolleni, että eroan ja rupean vaihtamaan lamppuja autoon.Monsieur Manala kirjoitti:Ja mitä Meganen kiinnostavuuteen tulee...

Vasenta lamppua en ole koskaan ko. autoon vaihtanut, oikea meni neljässä minuutissa. Vinkki liivihepulle pätkässä. Nosta muovista konetilapeittoa hieman, että näet paikan. Jätä renkaat rauhaan.
Came here for school, graduated to the high life
Jos tästä kattoo viidestä ja puolesta minuutista eteenpäin, niin en nyt kyllä oikein ymmärrä mitä peittoja sä tästä voit nostella?exPertti kirjoitti:Vasenta lamppua en ole koskaan ko. autoon vaihtanut, oikea meni neljässä minuutissa. Vinkki liivihepulle pätkässä. Nosta muovista konetilapeittoa hieman, että näet paikan. Jätä renkaat rauhaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4[/youtube]
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Tällä viikolla aika roimia alennuksia autokauppiailla. Tarjous uudesta japsiautosta, hintaluokka n 40k€ ja alennus 11%. Ja vaihtohyvityskin on kohdallaan. Eriasia onko tuo auto sitten Se Auto tuolle henkilölle. Eli - en itse ole hankkimassa tuota riisikuppia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.