Perinteitä kunnioittaen (avasin asuntojen hintojen laskuketjunkin kaksi vuotta etuajassa) avaan nyt tämän ketjun.
Viimeistään 2011 voitte todeta, että Dave on guru.
Nallehan kyllä veikkaili, että keväällä lähdetään Yhdysvalloissa nousuun.
Samassa hengessä rupean etsimään otsikkoa tukevia väittämiä.NuoriDaavid kirjoitti:Perinteitä kunnioittaen
Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
No asiaan vaikutti myös se että olin vielä koulun penkillä 90 luvun alkaessa. Kyllähän sitä tietysti jotain lamahöpinää kuului mutta ei siihen jaksanut kiinnittää huomiota kun oli tärkeämpääkin tekemistä esim. oman tulevaisuuden suunnittelu. Lähipiiriini ko. lamalla ei ollut minkäänlaista vaikutusta, enkä tiedä/tunne ketään johon se olisi vaikuttanut esim. menetetyn työn kautta, yksi poikkeuksellinen itsemurha oli mutta sitäkään en laittaisi laman piikkiin (omalaatuinen heppu kuulemma muutenkin).NuoriDaavid kirjoitti:Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
Just noin.JoeB kirjoitti:90-luvun lamakin meni ilman että sitä juurikaan ehdin edes huomata joten eiköhän tämäkin tästä mene ohitse ennen kuin asiaa ehtii paremmin pohtia.
Mäkin muistan oikeastaan vaan sen lamahöpinän, ajattelin kai silloin että isä olisi ryypännyt firmansa nurin ilman lamaakin. Ja tekihän se silti hommia samaan tapaan ilman firmaakin, erona oli vaan hiukka pienemmät projektit ja uuden liisatun pakun sijasta joku roppelo. Jälkikäteen ajatellen, ehkei se kuitenkaan olisi onnistunut siinä firmansa kaatamisessa ilman cunccu alcohoolia? Äidillä taas valtion pitkä ja kapea leipä ei muuttunut miksikään ja itse opiskelin tyytyväisen tietämättömänä maailman pahuudesta. Ei tuo lamatsydeemi kuitenkaan omaan varallisuuteeni vaikuttanut kuin puuttuvan perinnön muodossa sitten myöhemmin, mutta en mä sellaista koskaan edes osannut odottaa.JoeB kirjoitti:No asiaan vaikutti myös se että olin vielä koulun penkillä 90 luvun alkaessa. Kyllähän sitä tietysti jotain lamahöpinää kuului mutta ei siihen jaksanut kiinnittää huomiota kun oli tärkeämpääkin tekemistä esim. oman tulevaisuuden suunnittelu. Lähipiiriini ko. lamalla ei ollut minkäänlaista vaikutusta, enkä tiedä/tunne ketään johon se olisi vaikuttanut esim. menetetyn työn kautta, yksi poikkeuksellinen itsemurha oli mutta sitäkään en laittaisi laman piikkiin (omalaatuinen heppu kuulemma muutenkin).NuoriDaavid kirjoitti:Olet aika hidas, kun et huomannut BKT:n laskua 11%:lla ja 20%:n työttömyyttä. Itseeni ei kylläkään ko. lama vaikuttanut muuten, kuin että ostin ensiasuntoni halvalla.
Lisätään vielä edelliseen että kesäkuussa lähtee uuteen lentoon, 'nuff said.McJanne kirjoitti:Tuossa tuumailin että edelleen pk-seudulla on kovat paineet asuntotuotannolle ja suunniteltuja kohteitakin on pilvin pimein + joka tarjouspyyntöön tulee 5-10 eri tarjousta = väistämättä rakennusalalla alakaapi kohta puoleen taas hullut vuodet.
Koska gryndeihin panostavat isommat nakkikipsat tarjoavat nyt kiukulla kilpailu-urakoita ja varmaankin -20% tarjouksilla saavat "pesät täyteen" ennemmin kun myöhemmin. Loppuviimein ne, ketkä tekevät järkeviä tarjouksia eivät saa niin kovin kipeästi nilkoille kun rakennustuotteiden hinnat lähtevät nousuun.
Työkustannuksistahan tuo -20% otetaan, joten normaalisti käytössä oleva pelivara (kiristäminen, kusettaminen @aliurakoitsijat) on jo syöty. Marginaalin puute teetättää siis jumalatonta riskiä, joihin ei paljon muilla ole varaa kun top vitosella.
Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.NuoriDaavid kirjoitti:Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.Gat kirjoitti: Mutkun itse sijoitin kevyet 350 k sopivasti just puoli vuotta ennen romahduksia
Daven muutosprosessi on vielä kesken. Kai ymmärrät että tee-se-itse korjausleikkaukset ovat aikaa vievää puuhaa?Gat kirjoitti:Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.NuoriDaavid kirjoitti:Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
Manboobsit on työn alla just.Frederik Krueger kirjoitti:Daven muutosprosessi on vielä kesken. Kai ymmärrät että tee-se-itse korjausleikkaukset ovat aikaa vievää puuhaa?Gat kirjoitti:Lupaisit vielä ilmaista pilluakin, ennen kuin kuolen.NuoriDaavid kirjoitti:Tuossahan on hyvä motivaatio vähentää Karhua ja tupakkaa. Lupaan sulle, että jos 20 vuotta odotat, niin hyvin keulii.
En uso. Se että yksi pelaaja pelaa maajoukkueessa ei tarkoita ettei joukkue saattaisi tippua divariin... kuten urheilumaailmassa asia ilmaistaan.exPertti kirjoitti:Nousun merkkejä
Valealku eli ei. Aika alhaalla ollaan. Ja kun pörssi on mielikuvapeliä niin analyytikot pahimmassa laskusuhdanteessa käskevät "nyt on oikea aika ostaa (heidän omat osakkeensa pois)" ja nyt kun noustaan tosi alhaalta "nyt ei kannata vielä lähteä mukaan (, että ehdin itse tankata osaketta pää märkänä)".Gat kirjoitti:Valealku tietysti.
Spekuloijien oletukset ja ostohalu on korkeella, vaikka tosi reaalitalous joutuu Helvettiin vaan ei Vittuun silleen ihkusti pilluu.
Mutta mä olen viime viikon "Duunannu"about seitsemän donaa päivässä pörssissä. Ei toki korvaa sitä aikaa, jolloin menetin Mersun hinnan päivässä.