Pappailu?
Sitteri ei tee ihmeitä selkärangalle. Mieti missä asennossa se selkäranka on sitterissä. Me pidimme junioria siinä lyhyitä aikoja jolloin tarvitsimme huilia. Tosin tuossa meidän "Pikku Piiassa" (tai jotain) oli lelut omasta takaa.Onslow kirjoitti:No mitäs hihhulointia tämä nyt taas on?exPertti kirjoitti: Ajattele pienen _selkärankaa_ äläkö pakota sitteriin jos ei kiinnosta.
Came here for school, graduated to the high life
Teillä on sitten vissiin vähän erilainen sitteri kuin meillä. Meillä oli periaatteessa vaan topattu kangas joka meni pallomuotoon. Teillä on siis kova muotoonlaitettu selkänoja toppauksilla?Onslow kirjoitti:Samassa asennossa kuin turvakaukalossa tai sylissä istuessa? Onko se muka vaarallista?exPertti kirjoitti: Sitteri ei tee ihmeitä selkärangalle.
Kuka sinun puuroosi on kussut (ihan yleisemminkin kuin tässä ketjussa)?Fcuk kirjoitti:Ai ai sattuu taas... Koska ne selkävammat sit huomataan, missä iässä? Kannattaako viedä nyt jo selkään erikoistuneelle tarkistukseen? On meinaan löhönneet muualla kuin niskajumisina lattialla nuo meidän jämäkappeleet.
On juniori meilläkin sitterissä ollut, mutta mahdollisimman lyhyitä aikoja. Sehän on vain sellainen vauvan dumppipaikka, kun kiinnostaisi tehdä jotakin muuta.
Olen nyt aika paljon jutellut erilaisten vanhempien kanssa ja oon tullut tulokseen että jollei halua istua sitterissä niin sitten ei istuta. Ei noilla näyttäs olevan huolta siitä etteivät ole istuneet. Moni kiroaa noita täriseviä systeemejä, koska lapsi saattaa tottua siihen eikä enää nuku, ole rauhallinen ym. ilman tärinäefektiä.
Edit: meillä on semmonen keinuva turvakaukalo, sitteri saadaan miehen veljeltä. Olisin ostanut, mä kun jotenkin kuvittelin, että kaikki haluaa istua, olla kantorepussa, imeä tuttia jne. :)
Edit: meillä on semmonen keinuva turvakaukalo, sitteri saadaan miehen veljeltä. Olisin ostanut, mä kun jotenkin kuvittelin, että kaikki haluaa istua, olla kantorepussa, imeä tuttia jne. :)
Olen jäänyt käsitykseen, että yleisestikin ottaen jos tapaat tehdä jotakin ekstraa saadaksesi lapsesi rauhoittumaan niin pitää varautua siihen, että sitä joutuu tekemään sitten enemmän tai vähemmän aina.Rouva Pupu kirjoitti:Moni kiroaa noita täriseviä systeemejä, koska lapsi saattaa tottua siihen eikä enää nuku, ole rauhallinen ym. ilman tärinäefektiä.
Sitterijuttuun vielä. Laitanpa nyt vielä perustelun miksi en pitänyt sitteriä kovin sopivana. Ajattelen yleensä asiat sillä perusteella, että missä en itsekään suostuisi olemaan pitkiä aikoja niin miksi pakottaisin lapsenikaan siihen. Ihmisiä olemme molemmat ja vielä samasta puusta veistettyjä.
No voi nyt vittu. Mä olen osapuilleen kasvanut sitterissä, eikä mun selässä ole koskaan ollut mitään vikaa. Eikä se vältsyyn ole mikään dumppipaikka, kyllä mä olen sitterissä pöydällä osallistunut vaikka mihin aktiviteetteihin, ruoanlaitosta silittämiseen (muistan!!).
Onks tää lastenkasvatus nykysin vähän turhan hifistelyä? Ei saa tehdä sitä eikä tätä, tai lapsesta tulee hullu/traumaattinen/raajarikko. Perkele, ihan (kohtuullisia) aikuisiahan meistäkin on (osasta) tullut!
Käpylehmät rules!
Edit: En näemmä osaa kirjoittaa, syytän sitteriä!
Onks tää lastenkasvatus nykysin vähän turhan hifistelyä? Ei saa tehdä sitä eikä tätä, tai lapsesta tulee hullu/traumaattinen/raajarikko. Perkele, ihan (kohtuullisia) aikuisiahan meistäkin on (osasta) tullut!
Käpylehmät rules!
Edit: En näemmä osaa kirjoittaa, syytän sitteriä!
Viimeksi muokannut Vesper, 13.01.2009 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Ääh. Ärsyttää aina vaan noi hemmetin toteamukset ja mukafaktat, joita vanhemmat aiheen ympäriltä heittelee. Hitto! Ei kai nyt kysyjäkään ajatellu sitterissä pentuaan kasvattaa.exPertti kirjoitti:Kuka sinun puuroosi on kussut (ihan yleisemminkin kuin tässä ketjussa)? On juniori meilläkin sitterissä ollut, mutta mahdollisimman lyhyitä aikoja. Sehän on vain sellainen vauvan dumppipaikka, kun kiinnostaisi tehdä jotakin muuta.
Helvetin iso apu oli sitteristä tälle mutsille ja likka viihtyikin siinä onnekseni hyvin. Sai seurata pöydän päältä äipän tiskausta ja safkanlaittoa, seurustella kaikessa rauhassa muka-coolisti-istuen. Poika ei viihtyny mut luoja miten toivoin, että olis viihtyny, mitään tärisyttimiä en kuitenkaan harkinnu vaan tylysti sit lattialle kun ei omat kädet enää kestäneet tai todella tuli se nälkä. Mut niin, pointless diipadaapa, samaistun sitteriä kokeileviin.
Viimeksi muokannut Fcuk, 13.01.2009 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.