Itselläni se on varmaan mieltymys tuhoutumiseen tai särkymiseen.
Pikkupoikana minusta kaikkein kiehtovin TV-ohjelma oli se klassinen tietoisku, jossa varoitettiin heikoista jäistä. Ihaninta oli nähdä ensin se täysin ehjä tasainen jää. Joka sitten rikkoutui. Ja miehiä vajosi sinne, yksi kai "hukkuikin".
Legoistani rakensin taloja.
Sitten kuvittelin olevani jättiläinen, ja murskasin ne talot käsissäni, aah!
Paperista tein palloja, leikkiplaneettoja, joihin piirsin meriä, mantereita ja kaupunkeja. Sitten kuvittelin, että planeetta on avaruushyökkäyksen kohteena, ja poltin sen pintaa suurennuslasillani (siis Enterprisen laseraseilla) tuhkaksi!
Silloin ja vieläkin kiehtovan näköistä minusta on isojen rakennusten purkaminen räjäyttämällä. Joku vuosi sitten tuli tunnin dokumentti, jossa talojen hallittuja purkuräjäytyksiä näytettiin paljon. Iso hieno rakennus sortuu nille sijoilleen! Ensin ehjä, sitten menee pirstaleiksi! Olin ihan hekumoissani! Vaikea oli WTC-iskua livenä katsoessa ihan kieltää samaa tuntevansa.

Sci-Fistä minua eniten kiehtovat post-apokalyptiset, vaikkapa ydinsodan jälkeiset tarinat. Mieluiten oikein synkät, niin että toivoa ei ole.
No, entäs te? Minä siis olen hullu, mutta onko muilla jotain yhtä kipeää ei-seksuaalista perversiota? Millä alalla vaan.