Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen?
Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen?
Monasti on väitetty suomalaisten olevan maailman nopein kansa, ainakin mainoksissa. Varmasti suomalaiset ovat maailman nopein kansa masentumisessa ja ottamaan itseltään hengen. Nyt tietysti on esitetty ainakin kitinässä että liikennekuolevuus johtuu talaudellisesta suhdanteesta? Varmasti joku voi nuo asioita kuvaavat käppyrät yhteen saattaa ja analysoi verrattavuuden. Talouskäyrät seuraavat jonkun mukaan Auringon pilkkumaksimeja. Onko sekin täysin tuulesta temmattu mene ja tiedä.
Joka tapauksessa miten sitten vaikuttaa liikennekäyttäytymiseen ka liikennekuolevuuteen formula-ajot ja menestys niissä varsinkin repivän UUTISOINNIN seurauksena?
"Kimi kaahasi paalulle!"
Joka tapauksessa miten sitten vaikuttaa liikennekäyttäytymiseen ka liikennekuolevuuteen formula-ajot ja menestys niissä varsinkin repivän UUTISOINNIN seurauksena?
"Kimi kaahasi paalulle!"
Pyyhin Netikettiin..
Tuskin ne formulat paljon vaikuttaa.
Liikenneonnettomuuksiin vaikuttaa ennen kaikkea:
- Valvonta. Enemmän valvontaa= vähemmän liikenneonnettomuuksia.
-Autojen rakenteellinen turvallisuus.
- Rangaistukset.
- Alkoholin käyttö.
Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Liikenneonnettomuuksiin vaikuttaa ennen kaikkea:
- Valvonta. Enemmän valvontaa= vähemmän liikenneonnettomuuksia.
-Autojen rakenteellinen turvallisuus.
- Rangaistukset.
- Alkoholin käyttö.
Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Entäs nostamiseen?Homeboy65 kirjoitti:1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Sopivan rentouden hakeminen pitkillä ajomatkoilla tekisi kyllä hyvää ja kanssaliikennöitsijätkin osaisi olla paremmin varuillaan kun ei välttämättä aina ole ihan varmaa, että kummalla kaistalla se vastaantulija oikein on tulosssa.
Niin tässä nyt on tietenkin oma lehmä ojassa, kun legendan mukaan edes kätilö ei ole nähnyt sua alle 2.0:ssa.Homeboy65 kirjoitti:Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
Myönnetään, että nauratti...Herra Manala kirjoitti:Niin tässä nyt on tietenkin oma lehmä ojassa, kun legendan mukaan edes kätilö ei ole nähnyt sua alle 2.0:ssa.Homeboy65 kirjoitti:Kun kuitenkin muistetaan että 2/3 liikennekuolemista tapahtuu ILMAN alkoholin vaikutusta ja 1.0-kuskit liittyvät vain 5 %:iin liikennekuolemista niin promillerajan laskuun on tuskin aihetta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Niba on itse asiassa jäljillä!
Keke Rosberg debytoi F1:ssä Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa vuonna 1978 Theodore-Ford-tallissa. Vuonna 1978 liikennekuolleisuus laski edellisen vuoden 444 ihmisestä 360 ihmiseen.
JJ Lehto ajeli debyyttinsä -90, jolloin kuolleisuus tipahti -89 luvuista 471 -> 388 ja Häkä Häkkinen aloitti -91, jolloin romahdettiin jo 379 kuolleeseen ja siitä eteenpäin on ollut pääosin yhtä alamäkeä. 2007 kuoli enää surkeat 266 ihmistä liikenteessä.
Kyllä formulat pitäisi lopettaa. Tilastot osoittavat selvästi, että ne ovat romahduttaneet liikennekuolemien määrän. Tämä kehitys ei voi jatkua, tällä menolla mulkkuja BMW-kuskeja sikiää aina vain lisää, kun eivät enää edes kolarissa kuole.
Keke Rosberg debytoi F1:ssä Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa vuonna 1978 Theodore-Ford-tallissa. Vuonna 1978 liikennekuolleisuus laski edellisen vuoden 444 ihmisestä 360 ihmiseen.
JJ Lehto ajeli debyyttinsä -90, jolloin kuolleisuus tipahti -89 luvuista 471 -> 388 ja Häkä Häkkinen aloitti -91, jolloin romahdettiin jo 379 kuolleeseen ja siitä eteenpäin on ollut pääosin yhtä alamäkeä. 2007 kuoli enää surkeat 266 ihmistä liikenteessä.
Kyllä formulat pitäisi lopettaa. Tilastot osoittavat selvästi, että ne ovat romahduttaneet liikennekuolemien määrän. Tämä kehitys ei voi jatkua, tällä menolla mulkkuja BMW-kuskeja sikiää aina vain lisää, kun eivät enää edes kolarissa kuole.
Odotan kansan lentokoneiden yleistymistä, silloin tieliikennekuolemat vähenisivät koska meillä olisi ilma-matrix rajoittamattomine lentoreitteineen käytössä, toisaalta lennonvalvonta saisi paljon lisää töitä? Liian? Kun tuppaavat törmäilemään toisiinsa jo nyt.NegaDuck kirjoitti:Monet onnettomuuksia ehkäisevät laitteet, kuten vaikkapa ABS-jarrut ja turvavyön kiristin on alunperin kehitetty urheiluautoihin (tai lentsikoihin), ja sieltä tihkunut kansanautoihin. Formuloiden vaikutus liikennekuolevuuteen on ollut siis ainakin tässä mielessä suorastaan vähentävä.
Viimeksi muokannut Niba, 07.05.2008 2:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Jäätelökorrelaatio.Tix kirjoitti:Niba on itse asiassa jäljillä!
Keke Rosberg debytoi F1:ssä Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa vuonna 1978 Theodore-Ford-tallissa. Vuonna 1978 liikennekuolleisuus laski edellisen vuoden 444 ihmisestä 360 ihmiseen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Auto nielee jopa tonnin kuukaudessa!
Joku väitti että taloudelliset factat vaikuttavat liikennekuolemien ja holtittoman ajon määrään?
Autosta voidaan tehdä myös ohjelmanumero sirkukseen otsikon perusteella?
Autosta voidaan tehdä myös ohjelmanumero sirkukseen otsikon perusteella?
Pyyhin Netikettiin..
Suomalaisten liikennekuolevuus on korkeampi ja liikenneturvallisuus matalampi kuin norskien tai svedupetterien ihan tilastojen mukaan. Olkoon suomalaisilla sitten asennevika tai huonostisuunnitellut tiet?
Pyyhin Netikettiin..