Monsieur Manala kirjoitti:Saako mitään Oikeasti Maastokelpoista autoa jollain Oikealla Moottorilla? Siis joku V8-mylly tai vastaava diesel, josta on punnerrettu yli 400Nm vääntöä ulos? Toyota Land Cruiser taitaa jäädä melkein ainoaksi Jeepin Grand Cherokeen kanssa? Hmm...Discovery 3:sta näemmä saa V8:lla kanssa, which is nice. Viime aikoina kun lantikalla/rangella on ollut just toi mun mielestä vähän ongelmana, että Oikeasti Maastokelpoisiin autoihin ei ole oikein saanut kunnon pannuja. Ne joihin on saanut kunnon pannuja, ovat sitten jo niin luksuspilattuja, että niillä on turha kuvitella pilluvanteilla ajavansa mihinkään. Taitaa sama kyllä jo pikkasen vaivata Grand Cherokeetä ja Discovery 3:stakin...
Mä haluaisin sellasen LR Defenderin tai Jeep Wranglerin V8:lla. :-p
Juu, tavallaan asiaa. Mulle henk. koht riittää Freelanderinkin tieajo- suorituskyky, ja tieltä poiketen kohtuullinen meno. Joissa molemmissa se uusi kakkonen on parempi kuulemma (Juutuubit oli vanhasta ykkösestä). Silti just Lantikan niissä oikeissa maastoautoissa sais olla pannua, mikä se oli Defenderin teho, vain 120 hv?? Paino 2500-3000 kg. Pikkumustassakin 175 hv, vaikka vääntöä toki vähemmän kuin dieselissä. Painoa 1600 kiloa.
Lukot ja alennusvaihde olis toki hyväksi. Tosin alennusvaihdetta käytännössä tarvinneeko muuhin kuin vaunun/trailerin ylämäkeen hinaamiseen? Tai vuorikiipeilyyn?
Ehkä sittenkin jos ei Freelanderia niin LR Discovery. Tai Jeep Grand Cherokee, normina eikä SRT-pelleilynä. Grand Cherokee saattais olla hyväkin sekä tie- että kohtuu maastomenijä. Jonkun hyvän arvostelun olen lukenut maastokyvyistään. Tosin puolitutulla on vanha 1998 Grand Cherokee, ja mainitsi sen olevan traktori ajaa, huonompi kuin Volvonsa

Voiko joku olla Volvoa huonompi? Toinen, LR Freelander-isäntä taas sanoi Friikun olevan parempi ajaa kuin Volvonsa. Mene tiedä, kaikki pitäis koeajaa.
Äsken etsin löytyisko Range Rover Sportista samanlaisia brassailuvideoita kuin Freelanderistä, mutta eipä vielä tuubista silmiin osunut. Ehkä eivät tosiaan vie niitä tien ulkopuolelle? Löyty vain tämä, eikä kovin hääviltä näytä. Matalaprofiiliset renkaatkin mainitaan, tosin että yllättävän vähän haittaavat tms.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=mUlO9IvP ... re=related[/youtube]