Monsieur Manala kirjoitti:
Kuinka niin? Gattacahan se tässä puhuu "oikeista maastureista" ja "oikeista maastoajo-ominaisuuksista". Minä olen ymmärtääkseni ollut tässä se osapuoli, joka on nimenomaan ymmärtänyt, että maastoautojen näköisiä autoja ostetaan ihan muiden ominaisuuksiensa vuoksi kuin maastokelpoisuutensa.
Totta kai tiedän ja olen sanonutkin, että oikeat maastoautot on erikseen ja Freelanderini on citymaasturi. Kumminkin hypetettynä tai reaalisesti paitsi hyvä tieauto, myös maastokelpoisin Citymaasturi. Ja sen ihkuttajana kai toivoisin autolta en "parhautta" molemmissa lajeissa (Jos vaikutelma tullut, niin epäselvästi sanoin), vaan mahdollimman pitkälle kelpoisuutta molempiin. Voi olla, ettei niitä sitten muita olekaan kuin Freelanderit. Sekä ykkönen että kakkonen laittavat muita kitypuppeleita kakkoseen
Jos Range Rover Sportkin olisi maastossa tai siis mun satunnaisessa möyrinnässä huonompi kuin jopa Freelander (en vielä usko) , niin kai sitten seuraava autoni olisi Freelander 2, 3.2 bensa. Sitten kun niitä saa vähän käytettyinä. Silti... saisivat laittaa siihen oikean maasturin tyyliin lukot luistoneston lisäksi ja alennusvaihteen. Jollainen Range Sportissa sentään on, automaatissakin.
Tomaatti saattaa joskus olla möyrinnässä parempi kuin käsikeppi. Automaatin ryömintä on jo sinällään hidasta vauhtia. Jollakin käsikeppisellä Lada Nivalla kuulemma pitää maastossa rymistää liiankin lujaa ykköselläkin (vaikka oliko siinä alennusvaihdekin, silti), ja kytkin palaa nopiaan jos sitä uskaltaa käyttää.