Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

Riemumieli kirjoitti:No lainsäätäjä on katsonut ja katsoo edelleen, että avioliittoon liittyy kaikenlaisia juridisia oikeusvaikutuksia kun taas susipariin niitä ei liity. Yksi tällainen on puolisoiden perimysoikeus, oikeus saada pitää jäämistö jakamattomana hallussaan, aviomiehen isyysolettama jne., jne. Jos haluaa yksinkertaistaa asioita, solmii avioliiton. Jos haluaa elää vailla velvollisuuksia ja oikeuksia, elää avoliitossa.
Korjaisin viimeistä virkettä hieman. Eli "jos haluaa elää vailla oikeuksia, elää avoliitossa". Ihan vinkiksi, ei ne lapset aina tule suunnitellusti, meillä lahja ilmoitti tulostaan muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, kyllä siinä meni aika ihan jotain muuta miettiessä kuin häiden pitopaikkaa... Eikä tässä nyt ole tullut asia edes mieleen, arkea tässä eletään ilman pappiakin. Ainoa missä asian huomaa, on tietyt oikeudet, jotka tosiaan puuttuvat, mutta velvollisuudet on aivan samat kuin missä tahansa lapsiperheessä, oli ne nimet paperissa eli ei.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Palstan juristithan tämän tietää paremmin, mutta kuulin sellaisestakin "hassusta pikku källistä" liittyen huoltajuuksiin, että tekee mieli patistaa kaikkia perheen sisäistä adoptiota suunnittelevia naimisiin. Mies ja nainen asustellut vuosikaudet avoliitossa, naisella tapaamishetkellä parikuinen biologiselta isältä tunnustamaton lapsi, jonka tämä naisen mies on myöhemmin halunnut sitten omakseen. Myöhemmin mies ja nainen ovat päätyneet eroon ja kappas, lapsi onkin siirtynyt tuossa adoptiohässäkässä miehen "omistukseen". Tyly sana, mutta siis nainen on joutunut adoptoimaan oman lapsensa takaisin itselleen. Korvani eivät ole kuulleet tappeluista tilanteessa, että mitäs jos ei miestä niin nappaiskaan luopua...

Mutta lakimies kehotti tuttavapariskuntaa ensin odottelemaan lapsen biologisen isän mahdollista ilmestymistä ja sitten vielä lapsen täytettyä tarpeeksi (5v kai tuo raja kun bio-isin ns. oikeudet sanoo stop) avioitumaan ennen paperiruljansseja.
Vaola kirjoitti:Tuputettiinko Masa teillekin niitä isyystestejä kun kävit tunnustamassa? Meidän kohdalla lasten isältä kysyttiin oikein useampaan otteeseen, että oletkos nyt aivan varma ettet halua niitä testejä, että tämän jälkeen isyyden kumoaminen on todella hankalaa.
IMO tää on helvetin hyvä juttu. Oikeesti. Niitä pitäisi tuputtaa vielä enemmän ja vielä parempi olisi jos pariskunta oikeasti sopisi jo raskausaikana, että se testi tehdään eikä sen tekeminen ole mikään luottamuspulajuttu naisen suhteen. Aiemmin Kitinässä tästä olikin juttua ja olin hieman eri kannalla (nyt olen nähnyt uutta ja muuta, mielipiteet saa vaihtua) ja saatoin rääkyä niiden Tixien sun muiden naamoille, joiden mielestä tuon isyystestin tulisi olla automaattinen kun lapsesta kuitenkin napataan heti sen synnyttyä talteen ties mitä. Pikku verikoe ei tuntus missään.

Ihan sama oisko kyseessä äpärä vai avioliiton sisällä syntynyt napero, testi tehtäisiin ja jäisi vaikka miehen omaksi valinnaksi haluaako kurkata tuloksen paperista vai ei. Missä niitä lukuja olikaan, joista selvisi kuinka moni mies on tietämättään elättänyt toisen miehen siittämää lasta...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:Korjaisin viimeistä virkettä hieman. Eli "jos haluaa elää vailla oikeuksia, elää avoliitossa". Ihan vinkiksi, ei ne lapset aina tule suunnitellusti, meillä lahja ilmoitti tulostaan muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, kyllä siinä meni aika ihan jotain muuta miettiessä kuin häiden pitopaikkaa...
Maistraatissa asia hoituu viikon sisällä (esteiden selvitys). joten ei siinä paljon tarvitse suunnitella tai mitään tehdä paitsi saapua maistraattiin. Onhan hommassa toki haulikkohäät-mentaliteetti, mutta kuka siitä välittää.
Paras päivä ikinä.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^^Toi automaattinen testaus voisi olla suhteellisen pop. Kieltämättä sain muutaman epämääräisen katseen kun kerroin, että olin miehelle testiä ehdottanut (että jos haluaa niin antaa mennä vaan), hän ei ollut siihen itse halukas, joten sellaista ei tehdä. Syy miksi testiä ehdotin oli puhtaasti se, että hänellä on siihen oikeus. Voisin suhtautua asiaan erilailla jos en olisi niitä lukuja jossain nähnyt (automaattista testausta kohtaan siis).
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vaola kirjoitti: Tuputettiinko Masa teillekin niitä isyystestejä kun kävit tunnustamassa?
Henkkarit tiskiin, ja kaksi kysmystä. Mistä lähtien olette seurustelleet ja koska muutitte yhteen. Sit vaan nimi 7:ään erilliseen paperiin alle :roll:
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

MGandhi kirjoitti:
Onko tuhkamunaisuudella muuten mielestänne jotenkin de-miehistävä vaikutus? Siis tulisiko meidän stögisten tuntea suurta alemmuutta lisääntymiskykyisiä miehiä kohtaan? Jos pitäisi, niin miksi?
Voisit vaikka mennä lapsettomuudesta kärsivien miesten tukiryhmään ja kysyä asiaa heiltä. Veikkaisin, että joo. Tämä lienee suoraan verrannollinen siihen, kuinka suurta osaa(biolginen) lapsi näyttelee miehen tulevaisuussuunnitelmissa. Adoption myötä isyys nousee monelle biologista isyyttä tärkeämmäksi kuitenkin :)

Asia erikseen on sitten se valinta, ettei haluakaan lapsia, silloinhan spämmyn laadulla ei ole niinkään väliä. Ihminen, joka ei halua lapsia tuskin ymmärtää sitä tuskaa, mitä lapsettomuus voi aiheuttaa. Ja osoittaakseni, etten ole yhtään sen ymmärtäväisempi, tuskin myöskään ihminen, jolla on lapsi(a).
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Riemumieli kirjoitti:Miten nälvin miesten tuhkamunaisuutta, jos totean että tutkimusten perusteella suomalaismiesten spermanlaatu on huonontunut, minkä voisi olettaa tarkoittavan lisääntynyttä kyvyttömyyttä lisääntyä, mutta tästä huolimatta jälleen yksi suomalaismies ampui kovilla?

Ei kai ketään voi kehua, kun aina loukkaa jotain jolta kehun aihe puuttuu. "Hei sussa ei oo mitään huomiota kiinnittävää/innostusta herättävää, joten olet selvästikin maailman paras." lienee ainoa jäljelle jäävä ylistämisen muoto. :dumb:
Älä ala liian hankalax! Olin eilen kauheen sairaana kun kirjotin ton, varmaan sieltä rivien välistä ymmärsit pointin, puxmux ;)
Prepare for the worstest.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Lapsi väänsi tänään niin pahanhajuisen ja ison pythonin, että kaakelit irtosivat vessan seinästä, lumi suli pihalta ja isi meinasi pyörtyä. Onnestakin, osittain! Isin poika :h:
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Tuli tänä aamuna aivan uskomattomassa väsymyksessä mieleen KK:n tarina hermojen menettämisestä ja nielin autoilijaidioottien ynnä muitten pässinpäitten keskellä kiukkuani viedessäni junioria hoitoon.

Hän sitten palkitsi minut uskomattoman leveällä hymyllä kun sain haalarin pois päältä. Kannatti. :)
Came here for school, graduated to the high life
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

Olin viime viikonloppuna risteilypaatilla kaverin kanssa ja istuttiin jossain vaiheessa iltaa yhden miesporukan kanssa. Tässä porukassa oli yksi tyyppi, joka katsoi minua aika suoraan ja oli jutuissaan tosi vihjaileva tyyliin että aisaa olisi tarjolla jos kiinnostaa. Oli jo hieman ärsyttäväää. Jäin sitten jossakin vaiheessa kahden tämän miehen kanssa ja olin jo että mitähän nyt tulee, mutta tää tyyppi yllätti mut ihan kuus nolla. Kaikki paskanjauhanta jäi pois ja kaveri otti esille kännykän ja näytti mulle kuvia lapsistaan! Iskä oli oikein ylpeä suloisista lapsukaisistaan.
Äiti tietää
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Leila kirjoitti:Olin viime viikonloppuna risteilypaatilla kaverin kanssa ja istuttiin jossain vaiheessa iltaa yhden miesporukan kanssa. Tässä porukassa oli yksi tyyppi, joka katsoi minua aika suoraan ja oli jutuissaan tosi vihjaileva tyyliin että aisaa olisi tarjolla jos kiinnostaa. Oli jo hieman ärsyttäväää. Jäin sitten jossakin vaiheessa kahden tämän miehen kanssa ja olin jo että mitähän nyt tulee, mutta tää tyyppi yllätti mut ihan kuus nolla. Kaikki paskanjauhanta jäi pois ja kaveri otti esille kännykän ja näytti mulle kuvia lapsistaan! Iskä oli oikein ylpeä suloisista lapsukaisistaan.
No irtosiko sillä konstilla kun ei suora puhe tehonnut? :)
Came here for school, graduated to the high life
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 641
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Leila »

exPertti kirjoitti: No irtosiko sillä konstilla kun ei suora puhe tehonnut? :)
Nää, emmä tajunnu vieläkään antaa... Mulle pitää vääntää nämä asiat ihan oikeesti rautalangasta.
Äiti tietää
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Leila kirjoitti:
exPertti kirjoitti: No irtosiko sillä konstilla kun ei suora puhe tehonnut? :)
Nää, emmä tajunnu vieläkään antaa... Mulle pitää vääntää nämä asiat ihan oikeesti rautalangasta.
Tyhmä kun ei näyttäny kuvaa vaimostaan.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Joitakin vuosia sitten pidettiin kundikaverille polttareita tissibaarissa. Kustannettiin se privaan. Takaisin tullessa strippari oli hieman myrtyneen näköinen. Humalainen päivänsankari oli ruvennut esittelemään sille vaimonsa ja lapsensa valokuvia :D

Meidän pötköllä on menossa joku kasvupyrähdys kai. Toiset päiväunet on feidaantumassa veks. Iltainen nukkumaanmenokaan ei tahdo onnata kun ukko myllää sängyssä ja potkii peitot helkkariin opetellessaan kääntymistä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

^Unipussi on tosi kätevä.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

saira kirjoitti:Ihan vinkiksi, ei ne lapset aina tule suunnitellusti, meillä lahja ilmoitti tulostaan muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, kyllä siinä meni aika ihan jotain muuta miettiessä kuin häiden pitopaikkaa...
Juuri näin täälläkin.. tai no ehkä reilu ½v mut asuttu ei oltu yhdessä ku muutama vko...
Riemumieli kirjoitti:Maistraatissa asia hoituu viikon sisällä (esteiden selvitys). joten ei siinä paljon tarvitse suunnitella tai mitään tehdä paitsi saapua maistraattiin. Onhan hommassa toki haulikkohäät-mentaliteetti, mutta kuka siitä välittää.
Ja juuri näin täälläkin.
daddykillkill kirjoitti:Lapsi väänsi tänään niin pahanhajuisen ja ison pythonin, että kaakelit irtosivat vessan seinästä, lumi suli pihalta ja isi meinasi pyörtyä. Onnestakin, osittain! Isin poika :h:
Onneks olkoon :lol: Me koettiin eilen eka kerran vaipanvaihto-ohiruiskutus.. Just ku vaippa oli otettu pois niin rupes suihkuaan pissaa ja heti perään kakkaa, oikein ruiskuamalla siis.. Iskän kylpytakille ja minun kylpytakille (valkoiselle!!) ja kylppärin matolle (valkoiselle!!) ja seinään ja oven ulkopuolelle eteiskäytävälle asti. Noh, mut meillä ei vielä onneks nuo ryynisontiaiset paljo haiskahtele. Eikun pesukone pyörimään..
Tsaari

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

irmelianneli kirjoitti: Onneks olkoon :lol: Me koettiin eilen eka kerran vaipanvaihto-ohiruiskutus.. Just ku vaippa oli otettu pois niin rupes suihkuaan pissaa ja heti perään kakkaa, oikein ruiskuamalla siis.. Iskän kylpytakille ja minun kylpytakille (valkoiselle!!) ja kylppärin matolle (valkoiselle!!) ja seinään ja oven ulkopuolelle eteiskäytävälle asti. Noh, mut meillä ei vielä onneks nuo ryynisontiaiset paljo haiskahtele. Eikun pesukone pyörimään..
Samankaltainen muisto kättäriltä kun lastenlääkäri oli tarkastamassa esikoistamme. Päivän vanha nuori mies polkaisi sinapit paineella lääkärin valkealle takille. Huvittavaa oli se, että vaimon kanssa räjähdimme nauramaan mutta lääkäri oli hyvin harmistuneen oloinen ja hoitsu kiirehti hyvin vakavana hakemaan paperia alkoi pyyhkiä jätöksiä takilta, he eivät nauraneet.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Tsaari ja IA kirjoitti:... kakkajuttuja ...
Kannattaa IA asennoitua siihen, että kakka ja pissa tulee roiskumaan. Päälle kuseminen tai käteen kakkiminen on ihan normaalia. Kakkafrekvenssi harvenee vähän kiinteään ruokaan siirryttäessä, mutta ensimmäiset neljä kuukautta paska lentää kuin varpusparvi, helposti neljästä kymmeneen kertaan päivässä. Pesukone pyörii meillä varmaan yhtä usein kuin Ninnin taloudessa.. mutta NIISTÄ en kyllä rupea raportoimaan. Jotain rajaa.

Tsemiä!

Vähän jänskättää, miten poika pärjää. On tänään ensimmäistä kertaa koko päivän vanhemmistaan erossa, anopin hellässä huomassa...
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

daddykillkill kirjoitti: Vähän jänskättää, miten poika pärjää. On tänään ensimmäistä kertaa koko päivän vanhemmistaan erossa, anopin hellässä huomassa...
Ennustan naarmua vanhempien ainutlaatuisuuteen ;)
Nuo tuppaavat pärjäämään vallan mainiosti myös isovanhempiensa kanssa.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

^ Sitähän mä toivon ja pelkään...
Toisaalta ihme olisi jos ei pärjäisi. Anoppi on kuitenkin kolme skidiä luukuttanut ja hoitanut. Hieman tunsin itseni hölmöksi, kun aamulla duuniin lähtiessä annoin hoito-ohjeita..
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Joo. Annoin kans viimeks anopille pari ohjetta ja se naurahti, että eiköhän hän muista omat ohjeensa mutta hyvä kun olen ne minäkin sisäistänyt.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Geetzu kirjoitti:Joo. Annoin kans viimeks anopille pari ohjetta ja se naurahti, että eiköhän hän muista omat ohjeensa mutta hyvä kun olen ne minäkin sisäistänyt.
Ai niinku, et ei pleikkaria ilta kasin jälkeen 8)
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

^ Nääh, nämä liitty tylsästi jäähypenkkeilyyn. Mut ei kyl mitään iltakasin jälkeen!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

daddykillkill kirjoitti:^ Sitähän mä toivon ja pelkään...
Toisaalta ihme olisi jos ei pärjäisi. Anoppi on kuitenkin kolme skidiä luukuttanut ja hoitanut. Hieman tunsin itseni hölmöksi, kun aamulla duuniin lähtiessä annoin hoito-ohjeita..
:D Täällä on isä-hahmo vähän allapäin, kun ensin oli innoissaan että lähdetään kiinaan, kun on niin kauheasti töitä, ettei kotona ehtisi muutenkaan olemaan.. nyt alkaa todellisuus iskeä, 9 päivää ilman vaimoa (ruokaa) ja poikaa (hyvää seuraa). Eiköhän tuo pärjää, järkkäsi pokeri-illankin 12.12. parille ala-astekamulleen.
Mitäköhän poika sanoo kun "joutuu" olemaan äidin kanssa kokoajan?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Geetzu kirjoitti:^ Nääh, nämä liitty tylsästi jäähypenkkeilyyn. Mut ei kyl mitään iltakasin jälkeen!
Iltapuuroa on tarjolla sen jälkeen meillä. Ja möyrimistä allekirjoittaneen kanssa rauhoittumistarkoituksissa.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin