Miten aiot/aiotko pienentää hillijalanjälkeäsi?
Miten aiot/aiotko pienentää hillijalanjälkeäsi?
Mitä meinaat?
Itse ostin juuri vanhojen rikkoutuneitten jouluvalojen tilalle 80 lediä sisältävät, peräti 6W.
Vaihdoin asunnon myötä ainakin laskurin mukaan loistokkaaseen lämmitysmuotoon.
Itse ostin juuri vanhojen rikkoutuneitten jouluvalojen tilalle 80 lediä sisältävät, peräti 6W.
Vaihdoin asunnon myötä ainakin laskurin mukaan loistokkaaseen lämmitysmuotoon.
Came here for school, graduated to the high life
Lennän vain suoria lentoja jos mahdollista, ostin tehoonsa suhteessa hyvin vähäpäästöisen auton, kuljen päivittäiset työmatkat pääosin fillarilla tai julkisilla ja olen kiinnittänyt huomiota asuntoni energiatalouteen. Juuri enempään en pysty eikä juuri kiinnostakaan. Tärkeimpänä ympäristötekonani pidän kuitenkin sitä, että koetan syödä mahdollisimman vähän pierettäviä ruokia. Se on sitä aitoa lähimmäisistä välittämistä.
- parannan asuntoni lämmöneristystä
- vaihdain pikkuhiljaa valaistusta vähemmän kuluttavaan (mutta kokonaisvalaistuksen kasvaessa mennään energiankulutuksessa pakkaselle)
- ostan vähemmän valmispakattuja elintarpeita
Tosin teen nuo oman mukavuuteni vuoksi, en pallon takia.
- vaihdain pikkuhiljaa valaistusta vähemmän kuluttavaan (mutta kokonaisvalaistuksen kasvaessa mennään energiankulutuksessa pakkaselle)
- ostan vähemmän valmispakattuja elintarpeita
Tosin teen nuo oman mukavuuteni vuoksi, en pallon takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Riippuu lämmityksestä, patterit vai lattialämmitys? Ilmalämpöpumppu ilmeisesti hankkii pikkupakkasilla energiatehokkaammin lämmintä. Ja tietty takkamahdollisuus.Alisuorittava G kirjoitti:Haluisin tehä jotain tälle sähkölämppäykselle. Riittäiskö halu? Joo, vastasin pienentäväni.
Came here for school, graduated to the high life
Siis mähän oon aika hottina mut hitto kun ei lämpöni riitä esim. muksujen huoneisiin, jotka jo näillä keleillä öisin galsana (talon päätyhuoneet). En haluu olla niiden kaa samas tilas! Perhepeti sukkaa!
Takka ei oo varaava ja toi ilmalämpöpumppu jääny testaamatta, vaikka muistan siitä täällä kitinässäkin olleen puhetta viime vuonna. Mies yhä väittää, ettei faijansa käytössä ollut hyvä vaihtoehto ja sähköpatterit ne meillä hohkaa... Lattialämppäystäkin pakko pitää kaakeliosastoilla mut ei sentään muualla. Oon vähentäny tupakanpolttoa ainaski älyttömästi, eikä sitä turhaa takapihan oven availua sentään enää tapahdu kerta tuntiin. Wohou.
Takka ei oo varaava ja toi ilmalämpöpumppu jääny testaamatta, vaikka muistan siitä täällä kitinässäkin olleen puhetta viime vuonna. Mies yhä väittää, ettei faijansa käytössä ollut hyvä vaihtoehto ja sähköpatterit ne meillä hohkaa... Lattialämppäystäkin pakko pitää kaakeliosastoilla mut ei sentään muualla. Oon vähentäny tupakanpolttoa ainaski älyttömästi, eikä sitä turhaa takapihan oven availua sentään enää tapahdu kerta tuntiin. Wohou.
Jepp, toki riippuen laitteen COP-kertoimesta. Halpa, huonon tehokertoimen pumppu säästää vähemmän sähköä.exPertti kirjoitti:Ilmalämpöpumppu ilmeisesti hankkii pikkupakkasilla energiatehokkaammin lämmintä
Meillä:
- vähennettiin yksityisautoilua ainakin äitiysloman ajaksi. Teen etätöitä kotoa aina kuin mahdollista
- saunotaan korkeintaa kerran viikossa (sähkösauna)
Lisäksi olen suunnitellut ruveta käyttämään kaksi numeroa liian pieniä kenkiä, jotta hiilijalanjälki pienenisi.
Mikä ihmeen nuhapumppu teillä on? Meidän Panasonicin sisäyksikkö on varsin hiljainen ja ulkoyksikön käyntiääntä ei kuule kahta metriä kauemmaksi.masa kirjoitti:Päivällä se on ihan ok, mutta yöllä se pitää liikaa mekkalaa.
Viimeksi muokannut daddykillkill, 10.11.2008 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.