Kauhajoen kouluammuskelu.

Yleinen lätinä jä kitinä
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008102 ... 6_uu.shtml

Minusta poliisien virka-aseet pitäisi nyt kerätä pois ja niitä pitäisi säilyttää poliisiasemalla lukkojen takana. Sieltä ne saisi hakea kesken työpäivän jos tulisi tilanne, jossa asetta tarvitaan.

Ylläoleva kuvaa minusta loistavasti tämän ketjun keskustelun tasoa.
Came here for school, graduated to the high life
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Minusta poliisien virka-aseet pitäisi nyt kerätä pois ja niitä pitäisi säilyttää poliisiasemalla lukkojen takana. Sieltä ne saisi hakea kesken työpäivän jos tulisi tilanne, jossa asetta tarvitaan.

Ylläoleva kuvaa minusta loistavasti tämän ketjun keskustelun tasoa.
Kerrankin olen aika lailla samaa mieltä Pertin kanssa. Hänen parahduksensa saa jopa minut lainaamaan itseäni tässä ketjussa:
urpiainen kirjoitti:Saisikohan Aasi tehtyä Kitinään sellaisen "ignore idioottimaiset analogiat" -namiskukkelin? Helpottaisi keskustelujen seuraamista.
Olen oikeastaan ihan vakavissani tästä: luuleko joku tosiaan, että esittämällä ilmeisen imbesillin analogian (vertaamalla aserajoitusten tiukennuksia ulkonaliikkumiskieltoon, aseita koiriin tai autoihin, tai nyt uusimpana älynväläyksenä poliisien aseistusta harrastelijarambojen tykkeihin) keskustelu ikäänkuin paranee?

Nyt kun metakeskustelun makuun pääsin, niin otetaan vielä käsittelyyn toinenkin tuolta parin sivun takaa löytyvä järjen valon sammuminen:
Clay kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
masa kirjoitti:Klikkaa idiootti norenappia, jos et kestä että joku on erimieltä vaaleanpunaisen maailmasi kanssa.
Jos katsoo näitä viimeaikaisia kontribuutioitasi tähän vääntöön, niin tuo mesoamisesi ikäänkuin vihjaisi, että niitä kestämisongelmia on pikemminkin siellä päässä.
enpä ole Urpoa koskaan ennen nähnyt lähinnä hokemassa idiootti, idioottia.
Etpä ole ilmeisesti nähnyt nytkään. Olettaen, että tuo "Urpo" viittaa minuun, parhaaksi esimerkiksi siitä miten hoen "idioottia" löydät dialogin, jossa Masa hokee "idioottia" minun suuntaani ja minä vastaan asiallisesti joskin nihkeästi.

Jotenkin minulla on sellainen tunne, että ne on lähinnä nämä masa-gattaca-soeasyt jotka kunnostautuvat sillä, että aika nopeasti sortuvat nimittelyyn ja ilmeisen ilkeämielisiin mielenpahoitusyrityksiin, kun taas itse koetan pidättäytyä näiden henkilöiden arvostelusta ja kommentoin vain juttujaan ja argumenttejaan. Tässäkin väännössä olen sanonut idioottimaisia analogioita idioottimaisiksi jättäen oven auki sille vaihtoehdolle, että analogian esittäjä saattaa kuitenkin vähän skarpatessaan olla lähes aikuisen tasolla ajattelussaan. Lisäksi olen sanonut keskustelujen pakkolopettamisyrityksiä "mahdottoman" papukaijailulla typeräksi toivoen, että tämän hokijat nimenomaan jättäisivät typerän käytöksen ja alkaisivat toimia ajattelunsa ansaitsemalla tavalla. Masan arvomaailmaa taisin myös sanoa vinoutuneeksi, mutta eipä senkään pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, että kasnalaisten suuri enemmistö pitää Soinin ihailua varsin vinoutuneen arvomaailman ilmauksena.

Aika harvoin näkee noin ilmeisen itsensäkumoavaa väitettä lainausperusteluineen kuin Clayn purkaus yllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

It... is... still... alive....!!!!
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:It... is... still... alive....!!!!
PUM!!! PUM!!! PUM!!!

It ain't. Not anymore.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

prosessi kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Mikä sinun teoriasi on käsiaseiden suurelle(?) määrälle Suomen kodeissa, ja millä tavoin tätä voitaisiin mielestäsi käyttää hyväksi tämän määrän vähentämiseksi? Onko esittämäsi keinon käyttö ristiriidassa muiden esitettyjen keinojen kanssa, jotta niitä ei voitaisi käyttää samanaikaisesti?
Tähän minulla ei ole välitöntä vastausta, en tunne juurikaan tarkkuusammuntaharrastajia. Sitä pitäisi kysyä heiltä. Yksi todennäköinen syy lienee rajoitetut harrastusmahdollisuudet maaseudulla. Jos mitään muuta ei ole tarjolla, niin jotainhan sitä ajanvietteeksi pitää keksiä.
:D Lisää hyviä ideoita! Valtionkirkon, jolla on paljon rahaa muttei mitään kunnollista käyttötarkoitusta, voisi ihan aikuisten oikeesti velvoittaa sielunhoitoon, kun ne kerran saavat kerätä rahaakin. Kunnollista vastinetta rahoille siis. Niin paljon maaomaisuuttakin kun noilla on, niin voisivat pykätä pystyyn vähän sulkapallohalleja sun muita ajanvietepaikkoja ympäri maata. Jos nuo sitten haluaisivat tosissaan, että ihmiset alkavat liittyä takaisin seurakuntiin, niin tietty seurakunnan jäsenet saisivat alennuksia tai saisivat jopa käyttää noita ilmaiseksi! Jäsenkortti kirkkoihin!
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:luuleko joku tosiaan, että esittämällä ilmeisen imbesillin analogian (vertaamalla aserajoitusten tiukennuksia ulkonaliikkumiskieltoon, aseita koiriin tai autoihin, tai nyt uusimpana älynväläyksenä poliisien aseistusta harrastelijarambojen tykkeihin) keskustelu ikäänkuin paranee?
Koetin lähinnä kiinnittää huomiota siihen, että kun asiat ylittävät käsityskyvyn on helpointa ehdottaa valvonnan tuntuvaa lisäämistä. Ja tämä keskustelu ei kyllä tästä kuittailusta heikkene ainakaan. Halusin ehtiä sanomaan tuon ennen kuin joku esittää sitä vakavissaan tänne.

Olen itsekin syyllistynyt moiseen joissakin asioissa.

Mutta purkauksesi syy taitaakin olla henkilöösi käyvä arvostelu.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Masan arvomaailmaa taisin myös sanoa vinoutuneeksi, mutta eipä senkään pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä, että kasnalaisten suuri enemmistö pitää Soinin ihailua varsin vinoutuneen arvomaailman ilmauksena.
Unohdit punaniskavertauksesi ja muut ylimieliset lausuntosi väärin ajattelevista ihmisistä.

Ensinnäkin. En ole sanonut ihailevani Soinia. Olen sanonut että Soinilla on hyviä pointteja. Ymmäsitkö nyt? Esitin myös sinulle kysymyksen liittyen Soinin erääseen mielipiteeseen. Voisitko kommentoida sitä nyt, kun viimeksi luistelit siitä sivuun, vai onko se Teidän Korkeudellenne liian rahvas kysymys?

Toisekseen, tapasi keskustella on suunnattoman ärsyttävä. Vedät johtopäätösiä yhdestä ainoasta sanasta, tunget sanoja toisten suuhun, tökit keskustelijoista sieltä täältä ja vielä sen jälkeen kehtaat jättää vastaamatta tökkimäsi henkilön vastaukseen. Kuka tuollaisesta ei hermostuisi?

Mikä on kasnalainen? Edit. Ai kansalainen? Mä jo luulin että se taas joku hieno sivistysana, kun niitä teksteihisi viljelet niin tuhottomasti.
Viimeksi muokannut masa, 29.10.2008 11:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti::D Lisää hyviä ideoita! Valtionkirkon, jolla on paljon rahaa muttei mitään kunnollista käyttötarkoitusta, voisi ihan aikuisten oikeesti velvoittaa sielunhoitoon, kun ne kerran saavat kerätä rahaakin. Kunnollista vastinetta rahoille siis.
Ai niinkuin tähän malliin: http://www.project2000range.com/sdcsc.html
exPertti kirjoitti:purkauksesi syy taitaakin olla henkilöösi käyvä arvostelu
Pertti, näkisin, että olet asian ytimessä. Pidä tosta kiinni.
masa kirjoitti:Mikä on kasnalainen?
Hmm. Tämä on ilmeisesti nyt sitä paljon puhuttua vittuilua. Oletan, että vittuilun välineenä on lyöntivirheet kirjoituksessa. Koska niitä on kuitenkin aika paljon enemmän sinun viesteissäsi kuin minun (ironisesti, mukaanlukien tuo mainittu vittuiluviestisi) herää kysymys, kohdistuuko pilkka taas kerran lähinnä omaan nilkkaan?

Mitä Soiniin tulee, niin en kyllä millään muista, mitä siitä kysyit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti::D Lisää hyviä ideoita! Valtionkirkon, jolla on paljon rahaa muttei mitään kunnollista käyttötarkoitusta, voisi ihan aikuisten oikeesti velvoittaa sielunhoitoon, kun ne kerran saavat kerätä rahaakin. Kunnollista vastinetta rahoille siis.
Ai niinkuin tähän malliin: http://www.project2000range.com/sdcsc.html
Ehkä noi tekee pyssyistä kuokkia harrastuskerhossaan, raamatun oppien mukaan, niinku.
masa

urpiainen kirjoitti:
Mitä Soiniin tulee, niin en kyllä millään muista, mitä siitä kysyit.
No just tämä. Taas Urpiaista parhaimmillaan. Vedät täysin vääriä johtopäätöksiä yhdestä sanasta keskittymättä siihen tarkemmin, ja sen jälkeen kaikki ovat omien ideologioidesi vastaisia hulluja. Olet rasisti.

Kasnalaiseen tarkensin jo ylempänä.
masa

exPertti kirjoitti: Koetin lähinnä kiinnittää huomiota siihen, että kun asiat ylittävät käsityskyvyn on helpointa ehdottaa valvonnan tuntuvaa lisäämistä.
Samaa minä hain. On helppoa huutaa idioottina kaikkien mustien maahanmuuttajien salvaamista, kun ei sokeudessaan pysty muuta ratkaisua näkemään.

Niinku tähän malliin:

Kuva
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Miten tää keskustelu onkin edennyt näin paljon viimeisen viikon aikana? Kerrankin keskustelu, joka ei tunnu polkevan paikallaan! Kasnalaiset, med urpore!
masa

Monsieur Manala kirjoitti:! Kasnalaiset, med urpore!

Ja ministeriö toimii:

http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/20 ... /137?pos=4
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Mähän sanoin, että jos itse olisin lääkäri, niin en tod. kirjoittaisi kenestäkään maan päällä tallaajasta todistusta, jossa vakuutetaan ettei hänellä ole riskiä vahingoittaa itseään tai muita (vai miten se meni). Kun kaikilla on sellainen riski, aina. Joillakin isompi, toisilla pienempi.

Missä pumpulissa päätöksentekijät oikein elävät?
masa

EveryWoman kirjoitti: Missä pumpulissa päätöksentekijät oikein elävät?
Tässä:
viranomaiset etsivät tällä vain uusia syyllisiä, joiden niskoille vastuu voidaan vierittää
EveryWoman
Kitisijä

masa kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Missä pumpulissa päätöksentekijät oikein elävät?
Tässä:
viranomaiset etsivät tällä vain uusia syyllisiä, joiden niskoille vastuu voidaan vierittää
Jos nyt ihan vakavasti puhutaan, niin en minä usko että kukaan ihan tietoisesti toimisi noin.

Hmm, maassamme näemmä tapahtuu joukkomurhia. Minulle tämä on ongelma lähinnä siksi, että suosioni ihmisten silmissä vähenee, jos en näytä tekevän asialle mitään. Keksinpä siis tällaisen uuden säännön, niin saan jengiltä propsit ja kun seuraavan kerran väkijoukkoa ammuskellaan, niin todistuksen kirjoittanut lääkäri kantaa seuraukset. Joo, semmoisessa maassa minä haluan elää. Viis uhreista ja syntipukeista. Ei kun toteuttamaan!

Kyllä ministerit sun muut ovat ihmisiä siinä missä me muutkin, ja varmasti haluaisivat yrittää estää nämä tapahtumat jatkossa ihan vain siksi, että niistä tulee paha olo. Näemmä monelle tulee jopa niin paha olo, että järki ei enää oikein juokse.
masa

EveryWoman kirjoitti:Jos nyt ihan vakavasti puhutaan, niin en minä usko että kukaan ihan tietoisesti toimisi noin.
Eiköhän siinä vaan tullut tulipalokiire tehdä jotakin, tutustumatta asiaan sen tarkemmin.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kun tapahtuu ensimmäinen iso pomminpamautus niin kielletäänkö maatalous?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suomalaiset ovat olleet liian kauan, liian kaukana maailman kriisipesäkkeistä, olisiko jo aika päästä tuohon joukkoon? Todennäköisesti Suomessa tulee tapahtumaan poliittishakuinen pommiräjähdys seuraavan kymmenen vuoden aikana? Voi olla että aiemminkin? Polttopullot ovat jo lentäneet! Makasiinit on poltettu! ? Kun maailman ongelmat kasvavat tarpeeksi suuriksi emme mekään tule olemaan enää "herran kukkarossa".
Pyyhin Netikettiin..
masa

EveryWoman
Kitisijä

Iltalehti kirjoitti:Sisäministeri Anne Holmlund, painavatko mieltänne aseiden aiheuttamat tragediat?
Hohhoijaa.
masa

Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Tämä on kyllä muistettava katsoa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

"Aseliikkeiden mukaan uusia käsiaseita ei olekaan Suomessa enää myyty lokakuun alun jälkeen juuri muille kuin viranomaisille."

Haha! Hajotkaa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
masa

Uusi kouluisku oli lähellä - poliisi esti viime hetkellä

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1608289

Joko netti on paljastunut kuka oppilas ei ole saapunut kouluun ja kenen luona on nähty poliisiautoja? Kompassi osoittaa..?
Vastaa Viestiin