Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:^ Enemmänkin niin päin, että koska mulla on niitä imureita jo liikaa muutenkin, niin miksi hankkia vielä yksi lisää... :oops: Pare myydä vanhoja pois enstex.
Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

masa kirjoitti:Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Jaa niiq tälleen vai?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:
masa kirjoitti:Eiks tulisi halvemmaks hommata siivooja?
Jaa niiq tälleen vai?

Just noin. Joku lisätienestejä tarvitseva parikymppinen opiskelijafriidu?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Kokeilin höyrypesuria. Ihan paska. Ei vakuuta.

Kokeilin vetää pitkin kylppärin saumoja ja laattoja juuri suihkun alta mistä laatat ovat hieman tummentuneet/kalkkeutuneet ja saumat kanssa. Ei tee käytännössä mitään. Ei pysty myöskään esim. poistamaan saippua- ja kalkkisaostumia kylppärin hanasta, jonka saa normaaleilla kemikaaleilla pyyhkäisemällä peilikirkkaaksi alta aikayksikön. Kumma juttu, kun mainoksissa tulee puhdasta ja uudenveroista ihan suih suih vaan.

Onneksi oli naurettavan halba vehje, vain 15 egeä taisi olla honkkarissa. En usko että itse laitteessa on vikaa, sillä höyry kyllä on pirun kuumaa ja se tulee melkoisella paineella ulos suuttimesta. Ennemminkin jäi fiilis että höyrypesun pesevää ja puhdistavaa voimaa on reippaasti ylidramatisoitu.

Onhan noiden nimiin vannovia kotiäitejä, mutta mä en nyt pikaisella testaamisella ymmärtänyt mitä muka tein väärin.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Oisko sen salaisuus sitten mahdollisessa pöpöjä tappavassa lämpötilassa?

En mä sitten mitään höyrypesuria hanki, kun en harrasta desinfiointia.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bliss kirjoitti:^Oisko sen salaisuus sitten mahdollisessa pöpöjä tappavassa lämpötilassa?
No niinhän ne kai väittää. Mutta ei ton puhdistusteho mua vakuuttanut. Yhdellä tankillisella ja noin 3 minuutin höyryttämisellä sain parin millin etäisyydeltä suihkiessa suihkunkahvan _melkein_ puhtaan kirkkaaksi. Saman teen rätillä ja domestoksella viidessä sekunnissa. Saumat, laatat eivätkä viemärinkansi muuttaneet väriään, kirjavuuttaan tai kirkkauttaan mihinkään suuntaan kuivuttuaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Täytynee kysellä duunikaverilta kokemuksia reippaasti hintavamman pesurin tehosta. Noita mun laattasaumoja en ala käsin pesemään muutamaa kertaa vuodessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Juttelin tossa pari sanaa ihmisen kanssa joka mulle tuollaista höyrypesuria rakastuneena suositteli. Kävi ilmi ettei heilläkään mitään kylppärin saumoja ymv. moisella putsailla. Mutta hänen mielestään se, että ko. laitteella lähtee paskat hellasta on jotenkin erinomaisempi suoritus. Minusta hyvinkin pitkälti päinvastoin.

Kokeilin ko. pesuria hellaan ja keittiön kaakeleihin ja joo, kyllähän sillä peruspaskat ihan hyvin lähtee kun rätin kanssa menee toisella kädellä perässä, mutta varsinkin kaakeleiden putsaaminen on todella aikaavievää eikä lopputulos ole priima. Vehje jättää kaikki pinnat vähän sameiksi eikä kiiltävän kirkkaiksi, vaikka kuivuneet paskaläikät lähtevätkin suht helpolla.

Jälleen kerran siis parempi, nopeampi ja helpompi lopputulos on saavutettavissa perinteisillä pesuaineilla yhdistettynä kevyeen hankaamiseen. Pesurin paskanirroitusteho ja -nopeus sekä siivousjälki vastaa melko lailla täydellisesti pelkällä vedellä kostutetulla kangasliinalla hinkkaamista. Pari tippaa edes fairya liinaan ja sumukone jää auttamatta kakkoseksi.

Sekään ei hirveästi innosta, että irronnut paska luonnollisesti leijuu sumuna ilmassa muun höyryn mukana sitten muille pinnoille, mitä ei kemikaalihinkkauspuhdistuksella tapahdu. Desinfiointi my ass.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Voisin kuvitella että kuuma höyry voisi vähän pehmentää hellan ja liesituulettimen pintaan pinttyneitä polymeroituneita tahmarasvoja ja siten helpottaa niiden poispyyhkimistä, mutta ei ole tuosta kokemuksia.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Roboimuri on kyllä ihan mainio. Ei se ihan joka paikkaan pääse eikä ihan kaikkea pysty imemään, mutta aivan uskomattomia määriä pölyä se tästä kämpästä löytää vielä toisenakin päivänä paikoista jotka näyttävät täysin puhtailta ja siisteiltä. :shock:

Oon repinyt ton laitteen sisältä varmaan yhteensä 3 desiä pölypaakkua ulos jo.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Haluan lisätietoja. Miten selviää johtojen, mattojen yms. kanssa?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

aasi kirjoitti:Haluan lisätietoja. Miten selviää johtojen, mattojen yms. kanssa?
Irralliset johdonpäät ovat ongelma. Mm. USB-johdot sekä 3.5 millin miniplugit ovat herkkua, joita saa repiä syvältä suolesta ulos. Noin muuten irralliset johdot lattioilla eivät tuota tuskaa ellei ole jotain ansamaisia roikotuksia tai lenksuja ilmassa, joihin pystyy takertumaan helposti.

Ohuempien mattojen reunat ainakin kulmista saattaa synnyttää ongelmia matolle noustessa varsinkin jos mattojen kulmat ovat jo muutenkin vähän kulahtaneita ja joskus aiemminkin korvalle taittuneita. Maalarinteippi kaksinkerroin strategisiin paikkoihin maton alle auttaa. Itse mattojen päällä pörrääminen ei tuota ongelmaa, ei tuollaisen vähän paksumman villamatonkaan kanssa. En tiedä kuin paljon toi saa irti tommosesta villamatosta, mutta jostain se tota pölyä silti tuntuu keräävän. Suosittelisin silti paksummille matoille ihan oikeaa imurointia jos oikeasti pölytöntä haluaa.

Joka tapauksessa jollain tavalla friikkiä mutta samalla terapeuttista katsoa tuon menemistä ja sitä pölymäärää mikä sen sisuksista löytyy tunnin ympäripyörimisen jälkeen.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Joka tapauksessa jollain tavalla friikkiä mutta samalla terapeuttista katsoa tuon menemistä ja sitä pölymäärää mikä sen sisuksista löytyy tunnin ympäripyörimisen jälkeen.
Alat selvästi päästä pölynimurifriikkiyden ytimeen. *hokee* One of us! One of us! One of us! One of us! ...
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Joka tapauksessa jollain tavalla friikkiä mutta samalla terapeuttista katsoa tuon menemistä ja sitä pölymäärää mikä sen sisuksista löytyy tunnin ympäripyörimisen jälkeen.
Alat selvästi päästä pölynimurifriikkiyden ytimeen. *hokee* One of us! One of us! One of us! One of us! ...
Ei pelkoa. En mä tuijottele pölypussien sisälle enkä pussitonta normi-imuria ostaisi etten säikähtäisi. :D

Mutta kun katselee tuota pölymäärää, niin ei enää ihmetytä miksi imureiden imuteho heikkenee jo parin imurointikerran jälkeen. Taidanpa tästä lähtien vaihtaa pölypussin imurista vähän useammin kuin aiemmin.
Viimeksi muokannut Monsieur Manala, 30.10.2008 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Millainen pölynkeräyssäiliö tuossa Roombassa muuten on? Ovatko osat vaihdettavia vaiko uudelleenkäytettäviä? Jos vaihdettavia, ovatko tyyriitä?
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Pölynkeräyssäiliö on näissä viidennen generaation laitteissa kaksilokeroinen. Suurempaan jää isommat roskat ja pöly joka tulee harjojen kautta laitteen sisälle. Pienempään jää filtterin ja perinteisen imun avustuksella hienojakoisempi pöly.

Varaosia saa esmes verkkokaupasta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Monsieur Manala kirjoitti: Irralliset johdonpäät ovat ongelma. Mm. USB-johdot sekä 3.5 millin miniplugit ovat herkkua, joita saa repiä syvältä suolesta ulos. Noin muuten irralliset johdot lattioilla eivät tuota tuskaa ellei ole jotain ansamaisia roikotuksia tai lenksuja ilmassa, joihin pystyy takertumaan helposti.
Eli joku lattian poikki menevä puhelinjohto / seinän vierellä kulkeva paksu jatkojohto eivät tuottaisi ongelmia?
Suosittelisin silti paksummille matoille ihan oikeaa imurointia jos oikeasti pölytöntä haluaa.
Onhan mulla mattopiiskakin. Lähinnä vain aattelin että onko pakko ottaa matot pois lattioilta ennenkuin robotin päästää töihin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

aasi kirjoitti:Eli joku lattian poikki menevä puhelinjohto / seinän vierellä kulkeva paksu jatkojohto eivät tuottaisi ongelmia?
Ei. Mulla menee tuolla telkkarin vieressä lattialla epämääräisessä järjestyksessä kaiutinkaapelia, hdmi-narua, komponenttikaapelia, sähköjohtoja ja ties mitä hirveä viidakko jota en ole jaksanu listottaa piiloon, eikä tuo niistä pahemmin välitä. Siellä se möyrii kuin Gattacan lantikka, mutta selviää kyllä johdoista a-ok.
Onhan mulla mattopiiskakin. Lähinnä vain aattelin että onko pakko ottaa matot pois lattioilta ennenkuin robotin päästää töihin.
Joo ei kyllä tarvii. Paitsi ehkä joutuu noita ryhdittömämpiä mattoja tosiaan liimailee vaikka maalarinteipillä lattiaan jos haluaa ettei se jyrää niitä reunoja kaksinkerroin ja mene yli maastovaihteella.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pari kappaletta ei-mustaa paitaa.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Nyt oot jätkä sekasin :shock:
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Stinky kirjoitti:^Nyt oot jätkä sekasin :shock:
Joskus joutuu olemaan, yritän ottaa tavaksi.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Aladdin-konvehtirasian eilen. En ees tykkää suklaasta, mutta olen syönyt siitä kohta puolet :shock:
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

bliss kirjoitti:Aladdin-konvehtirasian eilen. En ees tykkää suklaasta, mutta olen syönyt siitä kohta puolet :shock:
Mahdollisia selityksiä:
1. Wanhuus ja vaihdevuodet.
2. Seksittömyys.

Ei mitään paineita!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Monsieur Manala kirjoitti:
bliss kirjoitti:Aladdin-konvehtirasian eilen. En ees tykkää suklaasta, mutta olen syönyt siitä kohta puolet :shock:
Mahdollisia selityksiä:
1. Wanhuus ja vaihdevuodet.
2. Seksittömyys.

Ei mitään paineita!
Kuva
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Höyhenpuuhkan ja kumihousut. Olisin ostanut myös kirkkaan pinkit cowboy-saappaat, mutta toinen oli hukassa. Myyjä lupasi etsiä kadonneen parin, joten ehkä vielä joskus saan ne. Ne oli kyllä ihanat :h:

Lisäksi hiusväriä sun muita kauneudenhoitotuotteita.
Vastaa Viestiin