Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

14km pyöräilyä. Piti mennä salillekin, mutta siivous ja opiskelu olivat niin pahasti kesken, etten malttanut. Nörtti mikä nörtti...
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Aamu-uinti 2 km n.50 min (saattoi mennä vähän alle) ja sitten vielä lillumista ja pelleilyä muutamia altaanvälejä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Eilen puntilla tunnin setti minimipalautuksilla.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Dumis kirjoitti:minimipalautuksilla
Kerropas muuten urheiluterminologialtaan aukkoiselle että mitä toi tarkoittaa?

Itse väänsin taas perusvoimaa bunkkerissa. Maastavedot tuntuivat menevän eniten oikeaan osoitteeseen, ne täytyy kyllä ottaa tavaksi. Kokeilin myös Blunttiksen vihjaamaa Hyvää Huomenta -liikettä pelkällä tangolla, ja kyllä tosiaankin tuntui siltä että sopivilla painoilla se tulee tekemään oikein gutaa.

Jäi vähän liikkeitä rästiin. Ehkä jatkan touhuja vielä työpäivän pääteeksi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ihan normaalimeininkiä treeneissä yms. Ainoa uusi juttu lienee että ekaa kertaa taisin uida 2000m käytännössä kokonaan ilman välipysähdyksiä, yhteen menoon. Johtui kiireestä. Ikävää että molemmat kuntouimareille varatut radat olivat merkattu nimenomaan hitaille uimareille. Pari mummelia katsoivat vihaisesti kun vetelin menemään ihan eri vauhtia kuin he, mutta minkäs teet.

Bluntlyn viestistä sain ajatuksen korvata huomenna tämä liike tällä. Suunnilleen sama vaikutus pienemmillä painoilla, eikö? Tietenkin tuossa ekassa liikkeessä kehittyy myös käsien puristusvoima, mutta kyllä sitä tulee treenattua muutenkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti: Suunnilleen sama vaikutus pienemmillä painoilla, eikö?
Suunnilleen. Painot tosin pyörii aika samoissa ainakin meikäläisellä.

Käytän suorinjaloinvedossa vetoremmejä, että voi keskittyä täysin perseen kurottamiseen taakse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NegaDuck kirjoitti:
Dumis kirjoitti:minimipalautuksilla
Kerropas muuten urheiluterminologialtaan aukkoiselle että mitä toi tarkoittaa?
No sehän on suhteellista ja riippuu treenaajasta ja ohjelmasta. Mut n. minuutin palautuksilla vedin. Tuli kivasti hikikin. Täytyy vielä tää viikko vedellä minimeillä, ens viikolla sit vetelen vähemmän toistoja, enemmän painoa ja pidemmät palautukset.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Suunnilleen sama vaikutus pienemmillä painoilla, eikö?
Suunnilleen. Painot tosin pyörii aika samoissa ainakin meikäläisellä.
Vaikea uskoa että minulla olisi samat painot käytössä molemmissa liikkeissä. Tuossa GoodMorning-liikkeessähän paino laitetaan herrajumala niskan taakse! Luulisin että vipuvarsi on hieman pidempi yms. No, huomenna tiedän totuuden.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aa.. siis palautus = palautuminen, pieni tauko liikesarjojen välissä. Right?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Vaikea uskoa että minulla olisi samat painot käytössä molemmissa liikkeissä. Tuossa GoodMorning-liikkeessähän paino laitetaan herrajumala niskan taakse! Luulisin että vipuvarsi on hieman pidempi yms. No, huomenna tiedän totuuden.
Meikäläisen ainakin pitää keskittyä tuossa vedossa julmetusti siihen, että liike kohdistuu juuri takareisille niin ei voi lastata egopainoja kehiin. Satkulla teen kumpaakin. Toisaalta jullessa kyttyrä haittaa penteleesti tangon pitämistä paikoillaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NegaDuck kirjoitti:Aa.. siis palautus = palautuminen, pieni tauko liikesarjojen välissä. Right?
Roger.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lenkille lomps kun aurinko paistaa. Tosin toinen pohje on kipeä maanantaisesta futismatsista Finnair Stadiumilla, mutta ehkä kestän tuskan. Eilinen saba oli kyllä aikamoista kitkuttelua. Toisaalta kaikki johtuu huonosta venyttelystä ja häviää sillä millä tulikin eli matkaan!!11!1!11
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:Meikäläisen ainakin pitää keskittyä tuossa vedossa julmetusti siihen, että liike kohdistuu juuri takareisille niin ei voi lastata egopainoja kehiin. Satkulla teen kumpaakin. Toisaalta jullessa kyttyrä haittaa penteleesti tangon pitämistä paikoillaan.
En voisi kuvitella pistäväni sataa kiloa niskan taakse kyseisessä liikkeessä, selkä eteenpäin kurottaen. Ehkä hädin tuskin puolet siitä (pelkkä arvaus, kokeilematta). Vaihtoehtoisessa (eli nykyisessä) liikkeessä saattaisin ehkä käyttää satasta, koska sitä nostetaan vain maasta ylöspäin.

Nyt meni homma taas vaihteeksi silleen että minulla olisi treenejä ja urheilua viikon jokaiselle päivälle, kun tänään sain tietää ylimääräisestä jutsuiluvuorosta keskiviikolle, eka kerta tänään. :roll: En taida jaksaa, pakko pitää edes yksi välipäivä viikossa. Tosin eilinen magailu oli kaikkea muuta kuin rasittavaa, kun keskityimme tasokoetekniikoiden kertaamiseen. Ei tullut oikeastaan edes hiki, pikkaisen syke nousi.

Sikäli tekisi kyllä mieli mennä että ilmeisesti tänään harjoiteltaisiin taas vaihteeksi asetekniikoita, mikä onkin tärkein kiinnostuksenkohteeni kyseisessä lajissa. Päätöksiä, päätöksiä...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti: En voisi kuvitella pistäväni sataa kiloa niskan taakse kyseisessä liikkeessä, selkä eteenpäin kurottaen. Ehkä hädin tuskin puolet siitä (pelkkä arvaus, kokeilematta). Vaihtoehtoisessa (eli nykyisessä) liikkeessä saattaisin ehkä käyttää satasta, koska sitä nostetaan vain maasta ylöspäin.
Niin, voi sattua jos alat etiäpäin kumartelemaan. Mutta jos työnnät vain persettä taaksepäin niin ettei tanko juurikaan liiku eteen tai taakse, vain ylös ja alas niin kummasti vain saa. Tosin kannattaa opetella liike pienillä, kuten aina.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Toisaalta jos suunnilleen samoja painoja käyttäisin molemmissa liikkeissä, en keksi miksi oikeastaan haluaisin vaihtaa Good-morning liikkeeseen. Ajattelin että saisi saman rasituksen pienemmillä painoilla, mutta ehkä sitten ei. Huomenna olen viisaampi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:^ Toisaalta jos suunnilleen samoja painoja käyttäisin molemmissa liikkeissä, en keksi miksi oikeastaan haluaisin vaihtaa Good-morning liikkeeseen. Ajattelin että saisi saman rasituksen pienemmillä painoilla, mutta ehkä sitten ei. Huomenna olen viisaampi.
IMO julle on tehokkaampi takareisille, veto menee enemmän muillekkin lihaksille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Rästiin jääneet maastavedot tein vielä tossa äsken. Kiitos minultakin noista julleneuvoista. Ehkäpä teen niitä painojen kanssa ensi kerralla sitten. Kokeilun perusteella tuntuivat toimivilta, mutta tuntui tosiaan vähän siltä että pitää keskittyä jotta ne menevät oikeaan osoitteeseen.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

14km pyöräilyä. Olisin sotkenut takaisinkin, mutta löysin sattumalta itselleni pöytätietokoneen, enkä yllättäen lähtenyt raahaamaan sitä kotiin munamankelilla. Pitäisi saada pyörä jotenkin kotiin joskus...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:Bluntlyn viestistä sain ajatuksen korvata huomenna tämä liike tällä.
En jaksanut kokeilla vaihtoa, jatkoin vanhalla hyväksi koetulla liikkeellä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Metsässä kävelyä ja seisoskelua ym oheistoimintaa yli 6 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pääsin extemporena polkypyöräni luokse matkalla töistä kotiin ja polkaisin kännykkähuoltoliikkeen kautta kotiin, ~20km. Viikon saldo 70km pyörällä.

On tullut taas hieman paskamahaa. Liian vähän urheilua ja erityisesti liikaa herkkumässyjä ja alkoholipohjaisia juomia. Alan skarppaamaan ensi viikosta alkaen, nyt juon kuitenkin tonnikalamakaronin särpimenä olutta enkä lopeta ihan heti.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Ai niin, melkein unohdin raportoida: sählyä tänä aamuna. Tein kaksi maaliakin, hip heijaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Liikuntaa ja päristelyä taimikossa raivaussaha seurana yhteensä 3,5 tuntia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Lucy

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Peruspäivä salilla, jälleen kerran. En taida jaksaa enää raportoida tänne, koska liikun kuitenkin aina samalla tavalla.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Bluntly kirjoitti:Mutta jos työnnät vain persettä taaksepäin niin ettei tanko juurikaan liiku eteen tai taakse, vain ylös ja alas niin kummasti vain saa.
Nytkyllä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Vastaa Viestiin