Just tämä on ihan poskettoman ärsyttävää sussa. Pusket eteenpäin sellainen ennakkoasenne päällä, että jo valmiiksi ikäänkuin haluat vapaalipun esittää uhriroolia. Jollain sadomasokistisella tavalla tunnut haluavan, että isot pahat pojat ois sun kanssa eri mieltä, ja arvostelisivat sua ja sun moraaliarvojasi tosi ilkeästi ja kaikkee. Kun sitten kukaan ei olekaan sitä mieltä että teet väärin tai että moraaliarvosi ovat paheksuttavia, alat fabrikoimaan sellaisia sanoja, mielipiteitä ja motiiveja toisten suihin.NegaDuck kirjoitti:No vähän miten tuo F. Krueger tuolla aiemmin vastasi Manalan viestiin. Ihmettelin asioista samaa kuin hänkin. Miksi pitäisi närkästyä moraalisesti aiheesta? Ja jos yksi henkilö närkästyy moraalisesti ellei toimi itselleen soveliaalla tavalla, pitäisikö tämän moraalin olla universaalia? Moraali ≠ laki, mutta kumminkin.Lilo kirjoitti:huolimatta siitä, etten ainakaan itse tällaisia leimoja huomannut kenenkään heilutelleen.NegaDuck kirjoitti: No siis vastaavasti niillä jotka eivät panisi on tarve leimata moraalittomiksi hyväksikäyttäjiksi sellaiset jotka sanovat että panisivat.
Ei tässä keskustelussa ole leimattu mitään muuta kuin ei-panevia tekopyhiksi. En todellakaan ole närkästynyt kenellekään mistään, vähiten moraaliarvojen vuoksi. Olen sanonut jo useampaan otteeseen ja sanon edelleenkin, että minulle on täysin yhdentekevää minkälaisista periaatteista, arvoista ja haluista kaksi ihmistä tökkii siemenperunoitaan toisiaan vasten, kunhan se tapahtuu näiden kahden ihmisen välisessä yhteisymmärryksessä. Yritä nyt hyvä ihminen jo vihdoin painaa se kalloosi.