Viisi miljoonaa
Jos saisin jostain viis miljoonaa olisin maailman onnellisin!
Ainoo mistä tällä hetkellä ahdistun ja stressaan on duuni ja rahattomuus, hoituis molemmat ongelmat pois kerta heitolla.
Sellanen oikea onnellisuus on tietysti kiinni siitä miten asioita kelaa, mutta se perusfiilis mikä tällä hetkellä on vitutus, vaihtuis seesteiseksi stressittömyydeksi ja sehän kelpais.
Ei kiinnosta tippaakaan mistä rahat syliin putoais, rahan tahkoaminen ei mulle henkilökohtaisesti ole mikään elämässä menestymisen merkki, ja tuhlaan yhtä rakkaudella saatuja tai itse tienattuja rahoja.
Tai no, jos isovanhemmilla tai vanhemmilla olis kovalla työllä ansaittu perintö jätettävänä en ehkä tuhlais kaikkee huumeisiin. Onneks ei tarvii miettiä kun ollaan kaikki niin pa!
Ensimmäinen puoli miljoonaa sais kulua maailmaa kiertäessä kaikki kynnelle kykenevät ystävät mukana, sen jälkeen asettuisin miehen kanssa sinne minne muutenkin meinataan. Huomattavasti luksuksemmin asuttais tietty! Ja kaupunkiasunto pitäis olla myös, ois ihanaa ostaa sellanen monen asunnon puutalo Kumpulasta tai Käpylästä ja asuttaa se kavereilla, vois sit aina maaseudun rauhasta tulla moikkaamaan.
Laittaisin varmaan enemmän rahaa vaatteisiinkin ja turhuuksiin, mutta mihinkään Pradaan tai muuhun ylihinnoiteltuun huuhaahaan en. Ihan periaatteesta, yököttää koko vitun skene.
Useiden tuhansien laittaminen johonkin käsilaukkuun on tyhmintä mitä tiedän. Tajuuttekste kui kauan sillä dokais??
Tollaset muskeliveneet sun muut ymmärtää koska niillä on kivaa ajella ja samalla juoda viinaa!
Hyväntekeväisyyteen menis paljon, luultavasti keksisin jotain mielekästä ihmisten auttamista työkseni jos saisin ryyppäämiseni aisoihin.
Ainoo mistä tällä hetkellä ahdistun ja stressaan on duuni ja rahattomuus, hoituis molemmat ongelmat pois kerta heitolla.
Sellanen oikea onnellisuus on tietysti kiinni siitä miten asioita kelaa, mutta se perusfiilis mikä tällä hetkellä on vitutus, vaihtuis seesteiseksi stressittömyydeksi ja sehän kelpais.
Ei kiinnosta tippaakaan mistä rahat syliin putoais, rahan tahkoaminen ei mulle henkilökohtaisesti ole mikään elämässä menestymisen merkki, ja tuhlaan yhtä rakkaudella saatuja tai itse tienattuja rahoja.
Tai no, jos isovanhemmilla tai vanhemmilla olis kovalla työllä ansaittu perintö jätettävänä en ehkä tuhlais kaikkee huumeisiin. Onneks ei tarvii miettiä kun ollaan kaikki niin pa!
Ensimmäinen puoli miljoonaa sais kulua maailmaa kiertäessä kaikki kynnelle kykenevät ystävät mukana, sen jälkeen asettuisin miehen kanssa sinne minne muutenkin meinataan. Huomattavasti luksuksemmin asuttais tietty! Ja kaupunkiasunto pitäis olla myös, ois ihanaa ostaa sellanen monen asunnon puutalo Kumpulasta tai Käpylästä ja asuttaa se kavereilla, vois sit aina maaseudun rauhasta tulla moikkaamaan.
Laittaisin varmaan enemmän rahaa vaatteisiinkin ja turhuuksiin, mutta mihinkään Pradaan tai muuhun ylihinnoiteltuun huuhaahaan en. Ihan periaatteesta, yököttää koko vitun skene.
Useiden tuhansien laittaminen johonkin käsilaukkuun on tyhmintä mitä tiedän. Tajuuttekste kui kauan sillä dokais??
Tollaset muskeliveneet sun muut ymmärtää koska niillä on kivaa ajella ja samalla juoda viinaa!
Hyväntekeväisyyteen menis paljon, luultavasti keksisin jotain mielekästä ihmisten auttamista työkseni jos saisin ryyppäämiseni aisoihin.
se joku yearbookyourself.com tai jotain. Pa*kanjauhannassa on ketju siitä. Eikös minullakin ole komea Erkki Saarela?ninnithequeen kirjoitti:No Facebookissa mä oon noita nähnynnä...Quinevere kirjoitti:^Mistä tuo avatarbuumi on lähtöisin. Kaikilla on örkkimörkki, paitsi mulla

Came here for school, graduated to the high life
Jos Pradan markkinointi on tehokkaampaa kuin muiden, se läpäisee jopa Vaatteita dissaavien blokit. Näin he eivät välttämättä edes tiedä kovin montaa muuta vastaavaa merkkiä, joten Prada on ainoa joka tulee mieleen. Ehkä.Bliss kirjoitti:Silleen sievästi liukuen aiheesta ohi, mutta mun mielestä on aika huvittavaa, että 99% niistä, jotka dissaavat Vaatteita sanovat ensimmäiseksi esimerkiksi juuri Pradan
-
- Kitisijä
Rahan olemassaolo ei tosiaan takaa onnea.NuoriDaavid kirjoitti:Myönnän, että onnellisuuskaavani ei ole loogisesti aukoton, eikä myöskään sovellettavissa jokaiseen ihmiseen. Perusideani kuitenkin on, että onnellisuus ei riipu vallitsevista absoluuttisista olosuhteista.
"Lottery winners return to their previous level of happiness after five years."
http://moneycentral.msn.com/content/inv ... P95294.asp
5 miltsin tiputtua taivaasta noudattaisin varmasti tylsää peruskaava: n. miljoonalla jotain kivaa, 4 miljoonaa indeksirahastoihin.
Onnellisuutta yrittäisin ylläpitää hyödyntämällä varakkuuden tuomaa mahdollisuutta riskineutraaliin käyttäytymiseen, eli ottaisin enemmän riskejä esim. työn suhteen. En varmaankaan lopettaisi töitä, vaan katsoisin saanko mitään nykyistä parempaa aikaan. Rahalla saisi pistettyä oman firman pystyyn ja vapaa-aikaakin jäisi nykyistä enemmän, koska rahaa on helppo muuttaa ajaksi ulkoistamalla vaatehuolto, ruuanlaitto, siivous ja matkustaminen (l. taksi julkisten tai oman auton sijaan). Samoin vapaa-ajasta saisi enemmän irti kun rahalla voisi ostaa tasokkuutta.
Kokopäiväiseksi elämystenmetsästäjäksi ei kiinnostaisi ryhtyä. Sen verran on tullut palloa kierrettyä, etten näe rutiininomaisessa elämyksellisyydessä mitään hienoa. En ole koskaan kokenut matskustavani, vaan minä pysyn paikallani maapallon pyörähdellessä jalkojen alla. Autio tropiikin paratiisiranta ei juuri muuten eroa kotisuomen meiningistä kuin takuuvarmojen kelien puolesta.
Ja mitä on esim. tuo monien kaipaama rahan mahdollistama bailaaminen? En keksi miten esim. parhaita kokemieni rumbubassobileita voisi tehdä rahalla paremmaksi, joten miksi pitäisi kuluttaa satasen sijaan kymppitonni? Juu, Kimi ostaa huvijahdin ja kuuntelee siellä eurodancea fiksujen lätkänpelaajien kanssa, mutten ihan syty tuollaiselle.
-
- Kitisijä
Oikein Vaatteita isolla Veellä?Bliss kirjoitti:Silleen sievästi liukuen aiheesta ohi, mutta mun mielestä on aika huvittavaa, että 99% niistä, jotka dissaavat Vaatteita sanovat ensimmäiseksi esimerkiksi juuri Pradan
Mä valitsin esimerkikseni Pradan ihan vaan koska Ninnikin, meinasin kirjottaa myös että mukahienoa paskaa, koska mulle se on.
Mulle oikeesti hienoa (= arvokasta) on oman maun mukaan, mieluiten hyvällä ystävällä teetetyt tai todelliset kirppislöydöt joilla on tarina.
Muuten vaatteet on ihan vaan vaatteita pienellä veellä, tyhmää maksaa jostain merkistä ittensä kipeeks. Toivon etten menetä maalaisjärkeäni jos joskus rikastun. Jos mulla ois rahaa niin niille löytyis parempikin käyttötarkoitus, jotain niinkin kornia ku vaikka afrikan lapset.
Pradaa käyttää ihmiset jotka kuuluu johonkin vitun eliittiin koska niillä on rahaa, ja ne jotka haluais kuulua, joiden päällä Prada on nimenomaan sitä mukahienoa.
Mun mielestä on kaikkee muuta ku huvittavaa että jaksatte heittää noita "vittu mä repeen, vähäks noi itäläiset on juntteja ku ne tajuuuuuu! Mikä sit on hianoo??"
Tartutte epäolennaisuuksiin ihan vaan nauraaksenne toisen kustannuksella.
Miksi?
Varsinkin Storian postaukset oli uskomatonta paskaa.
-
- Kitisijä
Sori, tarkoitin indeksirahastoilla indeksiosuusrahastoja, eli etf:iä. Lisäksi osingot ovat tuplaverotuksen piirissä, eli todellisuudessa niistä maksetaan veroa 40,5%, vaikka osinkotuoton saanut sijoittaja maksaakin vain 19,6%. Absoluuttista tuottoa hakeva siis maksaa mieluummin myynnistä 28% veroa kuin osingoista kokonaisveroa 40%. Osingothan saa joissain etf:issä sijoitettua uudelleen.Chap kirjoitti:Hyvä suunnitelma! Mutta miksi laittaisit rahat indeksirahastoon? Itse kokoaisin oman salkun, jotta saisin säännöllisiä osinkotuloja ilman rahaston tuotto-osuuden verohaittoja.
En tiedä milloin vastaat, mutta nyt kun lopulta aloin lukemaan tätä ketjua alusta minulla on jäänyt seuraava fiilis.NuoriDaavid kirjoitti:Menee jankutukseksi, mutta mun vakaa uskomukseni on, että usko rahan onnelliseksi tekevään voimaan on naivia.
Sinullahan oli koko ajan yletöntä elämäntuskaa omaisuudestasi. Siksi epäilen tästä syntyvän saarnaamistarpeen syntyvän (tajuisesti tai alitajuisesti) siitä, että sinua joko harmittaa että joku saisi riittävän suuren rahapotin "oikeudettomasti" joka ikäänkuin laskisi oman omaisuutesi hankinnan arvoa.
Tai sitten kuulut siihen perusluonteiseen suomalaiseen, joka on onnellinen vasta kun elämä menee kriisistä kriisiin. Muuta ei osaakaan.
Olen hieman samaa mieltä siitä, että jotakin aivojen käyttöä vaativaa tekemistä ihmisellä pitää olla oli siihen pakko eli ei. Muuten tulee hulluksi. Ehkä luennoilla käynti yliopistolla jne.
Mutta miksi Storian pitää aina pilkata kaikkia. Ilmeisesti hän on sitten ihmisenä täydellinen, sellaisellahan on varaa.Bliss kirjoitti:Sovitaan nyt niin, että sulla on oikeus omiin mielipiteisiisi ja mulla (ja Storialla) omiimme. Meitä riittää joka lähtöön... (ja pitäähän meidän tyhmien brändien kuolaajien johonkin ne ylimääräiset rahamme tuhlata, right??Hellu kirjoitti:...)
Ei ole hyvin, en kai muuten olisi sanonut.Pyry-Matias kirjoitti:Lähetetty: 07.09.2008 13:41 <- tuo on viimeisen viestini ajankohta.exPertti kirjoitti:Anteeksi, mutta ole nyt jo varajeesus hiljaa.Pyry-Matias kirjoitti:Heti avattuani tämän ketjun tiesin, että...
Pertti, onko kaikki varmasti hyvin?
Mitä ajankohdasta? Onko mielipiteesi muuttunut? Nimittäin vastasit kyllä heti kun kommenttiisi vastattiin.
Pidä vaan mielipitees.Bliss kirjoitti:Sovitaan nyt niin, että sulla on oikeus omiin mielipiteisiisi ja mulla (ja Storialla) omiimme. Meitä riittää joka lähtöön... (ja pitäähän meidän tyhmien brändien kuolaajien johonkin ne ylimääräiset rahamme tuhlata, right??Hellu kirjoitti:...)
Kysymys oli, miksi taas tartuit täysin epäolennaiseen seikkaan ihan vaan ilkkuaksesi?
-
- Kitisijä
Perspektiiviä kehiin. Työttömät eivät tee töitä ja ovat onnettomampia kuin eläkeläiset tai työssäkäyvät.elco kirjoitti:Efekti mun pyppy. Faija on eläkkeellä ja vaikuttaa onnellisemmalta kuin koskaan.
Eläkkeelle jääminen voi varmasti monilla nostaa onnellisuutta, mutta tuon efektin pitäisi kadota vuosien myötä ihan kuten rikastumisenkin. Tilalle tulee yksinäisyyttä, sairauksia, mielialalääkkeitä ja itsemurhia.