Kansa on väärässä!

Yleinen lätinä jä kitinä
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Pistät kaiken aina epäkeskusteluksi.
Ei, vaan haluan selvennyksiä mielestäni järjettömiin vastaväittämiisi. Älä yritä vierittää syytä huonoista ja epätarkoista mielipiteistäsi minun kontolleni.
Ok, olin epätarkka.
Kiitos että myönsit. Jospa jatkamme tämän molemminpuolisen nokittelun jälkeen, vaikka alunperin ajattelinkin ettei tässä keskustelussa keskityttäisi väittelemään joidenkin esittämiä mielipiteitä vastaan.
Näitä sinun "uskomattomia esimerkkejäsi" löytyy kyllä lehdet pullollaan. Perusidea taitaa olla, että ensin lyödään rötöksistä sakkoa ja ehdollista kunnes niitä on niin paljon ettei siitä selviäkään ilman linnaa.
Kuinka suuri osa esim. tuomituista raiskauksista tai törkeistä pahoinpitelyistä on kuvaamasi kaltaisia? Kuinka paljon tuollaisia tapauksia on ollut Suomessa ja "lehdet pullollaan" esim. viimeisen puolen vuoden aikana? Vai muisteletko sittenkin vain muutamaa eniten lööpeissä ollutta tapausta muutaman viime vuoden ajalta?
Olisiko viisaampaa ensimmäisten rötösten kohdalla koettaa yhteiskuntapalvelua siten, että häkki heilahtaa ellei suorita. Nykysysteemi "kannustaa" sanomalla, teit väärin mutta ei se nyt niin paha ole kunnes teet sellaisen rikosputken, että elämä on pilalla.
En ole missään havainnut mainitsemaasi ilmiötä, tuo on pelkästään sinun vääristynyt mielikuvasi jonka perustat pelkkiin iltalehtien lööppeihin muutamasta kohutuimmasta tapauksesta.

Käsittääkseni jo nykyisin rikosten uusiminen johtaa semiautomaattisesti kovempiin tuomioihin, kuten mielestäni pitääkin olla. Joissakin kohutuissa lööppitapauksissa on ollut kyseessä ensikertalainen ja nuori henkilö, joten ilmeisesti valittajien mielestä ensikertalaistakin pitäisi aina rankaista kovimman kautta.
Talousrikollisten ja nakkikioskipahoinpitelijöitten rinnastus sinulta sujuu,
Nuo rinnastukset ovat siis sinun hengenheimolaistesi tuotoksia, eivät minun. Minun mielestäni tuollaisia typeriä rinnastuksia täysin erilaisten rikostyyppien välillä, varsinkaan tietämättä niihin liittyviä asianhaaroja, ei pitäisi tehdä, kts. alla.
mutta entä pienemmillä sakoilla kuin ylinopeudesta selviävät raiskaajat? Sen järkeistäminen ei taida onnistua keneltäkään.
Vastaan heti kun osoitat että on ollenkaan tavanomaista tai onko sellaisia tapauksia ollut ollenkaan että raiskauksesta tuomitut saavat pienempiä tuomioita kuin törkeästäkään ylinopeudesta kärähtävät, ja voisit myös heittää esimerkiksi pari vertailevaa tapausta joissa näin on käynyt, mukaanlukien tuomioistuimen esittämät tarkat perustelut tuomioilleen.

Sitä ennen tuollaisten epämääräisten heittojen arviointi on vajukkien hommaa. Lisäksi totesin jo aiemmin että muun kuin ehdottomien tuomioiden antaminen raiskauksista tuomituille ihmetyttäisi minuakin ja vähintään haluaisin kuulla miksi ihmeessä sellaiseen tuomioon päädyttiin.

Lisäksi tulee huomioida noissa iltalehtijutuissasi että monesti ne puhuvat lööpeissään raiskauksista vaikka tuomioistuin on käsitellyt asiaa ja langettanut tuomion jollain muulla nimikkeellä. Finlexistä löydät lisätietoa miten laissa määritellään raiskaus, ja mitä muita seksuaalirikosten määrittelyjä laki tuntee (seksuaalinen hyväksikäyttö, pakottaminen sukupuoliyhteyteen, pakottaminen seksuaaliseen tekoon jne.). En ole varma käytitkö yllä termiä "raiskaus" kuvaamaan näitä kaikkia lain tuntemia määritelmiä eri sukupuolirikoksille, vai puhuitko tosiaankin vain raiskauksista ja törkeistä raiskauksista.

Jos jollekin on annettu tuomio raiskauksesta ja hän selviää siitä normikaahailijaa pienemmillä (päivä?)sakoilla, oudolta kuulostaa ja mielelläni kuulisin millä perustein tuollaiseen tuomioon on päädytty. Ei mitään lööpeistä luettuja epätarkkoja kuvauksia sitten. Edelleenkään harvat yksittäistapaukset eivät muodosta trendiä, mutta tietenkään edes yksittäisiä ylilyöntejä ei pitäisi tapahtua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:...
Tämän keskustelun jatkaminen on kuin juustoraastimella runkkaamista. Metakeskustelua.
Came here for school, graduated to the high life
Frederik Krueger
Kitisijä

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:...
Tämän keskustelun jatkaminen on kuin juustoraastimella runkkaamista. Metakeskustelua.
Sitähän minäkin, aina siitä lähtien kun päätit aloittaa metakeskustelun sanomalla "yhyy, teet näistä keskusteluista aina epäkeskusteluja" vain koska tyrmäsin epätarkan ja mielettömän vastaväitteesi.

Kiitos että myönsit olleesi väärässä. Enemmän väärässä ollut tajusi perääntyä, hyvä hyvä. Myönnän että tosiasioita vastaan taisteleminen on kuin tuulimyllyjen runkkaaminen juustoraastimella.

Jatketaan epäkeskustelun puolesta tosikeskustelua.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Korkea bensan hinta vaikuttaa myös esim. ruoan hintaan, jotenkinhan se suomalainen peruna saati sitten israelilainen appelsiini pitää saada kuljetettua lähikaupan hyllylle.
Ehkä tämä sitten saa kansan suosimaan kotimaista, kun sitä kuitenkaan ei tarvitse kuljettaa niin kaukaa? Tosin eihän laivarahti kyllä muutenkaan maksa yhtään mitään volyymiin suhteutettuna.
Frederik Krueger
Kitisijä

NegaDuck kirjoitti:Ehkä tämä sitten saa kansan suosimaan kotimaista, kun sitä kuitenkaan ei tarvitse kuljettaa niin kaukaa? Tosin eihän laivarahti kyllä muutenkaan maksa yhtään mitään volyymiin suhteutettuna.
Mua on oikeastaan aina kiinnostanutkin, miten lähemmäs kymmenien tuhansien kilometrien päästä tulevat etelän hedelmät ja brassilihat päätyvät Suomeen? Olen olettanut että tuoreuden takaamiseksi ne tulisivat yleensä lentorahtina (tiedän kyllä että monesti hedelmät poimitaan raakoina ja kypsyvät vasta sen jälkeen), mutta tulevatko ne sittenkin yleensä koko matkan rekoilla ja laivoilla? Eikös siinä mene aika hurjasti aikaa?

Vihahousu lienee asian ainoa ekspertti palstalla.
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Frederik Krueger kirjoitti:... mutta tulevatko ne sittenkin yleensä koko matkan rekoilla ja laivoilla? Eikös siinä mene aika hurjasti aikaa?

Vihahousu lienee asian ainoa ekspertti palstalla.
np: Harry Belafonte - Banana boat song
(miten sattuikaan)
Kirjoitan tätä alasti
Vastaa Viestiin