Lapsi oli kolme ekaa vuotta kasvissyöjä, sen jälkeen päätti itse alkaa syödä lihaa. Olen tietoinen soijaestrogeenistä, mutta ihan miehekkäältä tuon olemus vaikuttaa, vaikka on soijamaitoakin juonut pienen ikänsä
Olen kyllä lukenut aiheesta monenlaista spekulointia, mutta luotettaviin tutkimuksiin en ole törmännyt. Jos tiedät linkkejä, niin laitatko?
nowaysis kirjoitti:Oon vähän aatellu lopettaa lihansyönnin. Jos kalan jättäis listalle kuitenkin.
Ei ole oikein mitään eettistä vaihtoehtoa, mutta allaskala on ehkä parempi vaihtoehto kuin kalastettu kala, sillä liikakalastus alkaa olla iso ongelma. Allaskasvatuksessa on omat yNpäristöongelmansa, mutta eivätpä ainakaan kalakannat hupene.
Kukas se nyt sanoikaan että jo naudan korvaaminen kanalla vähentää päästöjä aika lailla. Toisaalta lehmät ovat yleensä onnellisempia kuin kanat, koska niille luetaan satuja ja annetaan hierontaa ja saavat lillua poreallaksissa.
NegaDuck kirjoitti:Kukas se nyt sanoikaan että jo naudan korvaaminen kanalla vähentää päästöjä aika lailla. Toisaalta lehmät ovat yleensä onnellisempia kuin kanat, koska niille luetaan satuja ja annetaan hierontaa ja saavat lillua poreallaksissa.
On olemassa myös parhaat puolet yhdistävä välimuoto nimeltään nauta-sika. Se on naudan näköinen mutta sian kokoinen risteytys, joka ei tuota yhtä paljon kaasua kuin normaali lehm. Nauta-sian jauheliha on myös usein tarjouksessa.
En tiedä teistä muista, mutta mulla kyllä tulee toisinaan ihan älytön himo naudanlihaan. Johtuisko jostain sellasesta että siinä on enemmän rautaa kuin broiskussa tms. En tiedä, mutta välillä on valmista broileria jääkaapissa odottamassa vain lämmitystä, mutta ei saa sitä maistumaan millään, kun roppa huutaa punaista lihaa.
Herra Manala kirjoitti:Nauta-sian jauheliha on myös usein tarjouksessa.
Mutta jos me oikeesti halutaan pelastaa maapallo, meidän pitäis syödä kenguruita. Pomppi pomppi. Maistoinkin, kun sitä löytyi kerran Sittarista. Ihan namhan se.
En tiedä teistä muista, mutta mulla kyllä tulee toisinaan ihan älytön himo naudanlihaan. ... kun roppa huutaa punaista lihaa.
TeNpaise vuan herapirtelö, niin pihvinhimo vähenee kummasti. Nautaahan sekin periaatteessa on, juustoteollisuuden sivutuotetta.
Illalla popsin yhden kokonaisen kuivatun Naga Jolokia -chilin suuhuni. Oli ihan suhteellisen lämmintä tavaraa, mutta kyllä Googlen kauhuvideot ovat hurjasti yliampuvia. Eipä minusta juuri millään tavalla ulkoisesti nähnyt minkäännäköisiä reaktioita.
Ehkäpä parempi onni sitten tuoreen kanssa. Yksi Naga alkoi tänään jo vaihtamaan väriään punaiseksi partsilla.
Herra Manala kirjoitti:On olemassa myös parhaat puolet yhdistävä välimuoto nimeltään nauta-sika.
Joku tutuntutuntuttu oli joskus kaverinsa kanssa ollut ruokaostoksilla ja kaverin kärryyn keräämän sikanautapaketin nähdessään oli huudahtanut aivan vilpittömän tosissaan, että "ei saatana oteta tuota sikanautaa, ookko nä nähny minkänäköinen eläin se on!!"
Mutta mäpä olen törmänny maailman parhaaseen kokkiin. Voin ihan kevyesti sanoa, että söin eilen elämäni parasta nautapaistia. En koskaan ole paistista sen kummemmin maun vuoksi nautiskellut, mutta nyt piti jokaista suupalaa oikein herkutella. Ei vaan enää kehtaa itte koettaakaan tehä mitään.
NegaDuck kirjoitti:Mutta jos me oikeesti halutaan pelastaa maapallo, meidän pitäis syödä kenguruita. Pomppi pomppi. Maistoinkin, kun sitä löytyi kerran Sittarista. Ihan namhan se.
Sitä en ole koskaan ymmärtänyt että kun kysyin joskus muinaisuudessa eräältä australialaiselta vaihto-oppilaalta syödäänkö Australiassa ollenkaan kengurunlihaa (kuten olin jostain mielestäni lukenut), hän piti sitä yhtä käsittämättömänä kysymyksenä kuin jos hän olisi kysynyt minulta, syömmekö me suomalaiset sudenlihaa.
No elco, mites on? Oletko sinäkin syönyt kengurua? Ymmärrän kyllä ettei se kaiketi päivittäiseen australialaiseen ruokapöytään kuulu, mutta edes pikku erikoisuutena, vähän niinkuin hirvi suomalaisessa ruokapöydässä?
Fisupestopastaa kesäkurpitsalla sipulilla ja maissilla ja mozzarellalla.
Irtsareita.
Tuc-suolakeksejä, joita ostin 6-packin eri flavoureita kun olivat puoleen hintaan!
Viimeksi muokannut nowaysis, 16.08.2008 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivän erikoinen tähteistä: pari palaa paistettua kalkkunafilettä, vähän yli desi vanhaa maustettua riisiä, kesäkurpitsaa, sipulia ja paprikaa. Pannulla sekaisin ja paistoa, hyvää tuli.
nowaysis kirjoitti:Kässätäkseni ken- guru on inhottu tuhoeläin.
Niin ovat etanat ja sammakotkin.
Uunissa lohi paistumassa, kyytipojaksi täysjyväriisiä ja paljon erilaisia maukkaita ja iloisen värisiä vihanneksia. EDIT: Unohdin että keitetyn riisin sekaan sotken myös murskattua valkosipulia, ehkä myös hieman rypsiöljyä.
Ostin epähuomiossa 320g palan lohta, mutta kai mä sen jaksan syödä. Syön sitten illalla vähemmän, tai syön silloin osan lohesta vaikka leivän välissä. Kylläpä elämä on helppoa kun on niin fiksu.
Iltasyömistä en ole noin muuten vielä miettinyt, ihan meinaa jännittää mitä sitä keksii silloin syödä. Ei ainakaan munakasta kun söin jo eilen sellaisen.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.08.2008 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aamulla (lounaaksi) tummaa vihannesriisiä ja kokonaisena paahdettua porsaanfilettä. Päivällä (illalliseksi) tummaa vihannesriisiä, wokattua paprikaa, herkkusientä ja kesäkurpitsaa sekä porsaanfilevarrasta.
Riisiä ja külmäsavulohta mussutin juuri. Liraus soijakastiketta mausteena. Lautasen reunalla myös pala cheddaria, jonka söin silleen vaan sen kummemmin sen kanssa fantsuilematta.
Vahva englantilainen cheddar on melkeinpä lempijuustoni. Harmi että se on täällä Suomessa vähän kiven alla. Siis kyllä sitä saa, mutta vain erikoisjuustohyllyistä poikkeuksena. No, saahan Pilgrim's Choice -cheddaria Prisman juustohyllystä kyllä, mutta sekin katosi valikoimista vähäksi aikaa...
Tempaisin taas Kitchen Joy -mikroaterian lounaaksi. Täytyy nyt uudelleen kehua, nää oikeesti toimii. Pakasteruokien sulatus-lämmitykseen menee toki enemmän energiaa kuin jääkaappilämpimän aterian lämmitykseen. Mutta vastapainona, pakasteita kun ovat, ne säilyvät hyvin kuukausia ilman säilöntäaineita. Jääkaappiruokien kanssa kun tulee pelko että ne pilaantuvat eikä niitä voi ostaa jemmaan. Ja niissä on säilöntäaineita. Ja yleensä maistuvat aika väljähtäneiltä koska ovat olleet jääkaappilämmössä kaupan hyllyllä jo muutamia päiviä. Pakasteruoka taas on lämmitettynä kuin tuoretta.
Tuoteselosteenkaan mukaan syömässäni ateriassa (Panang curry chicken w/ jasmine rice) ei ollut muuta epäilyttävää lisäainetta kuin muunnettu tärkkelys. Aterian kalorimäärä 574kcal (164 kcal/100g)
Söin salaatin, pohjalle lehti-rucola-jääsalaatit, päälle kurkkua ja tomaattia ja paprikaa, kumosin purkillisen raejuustoa siihen koristeeksi maissia purkista, herneitä paloista ja tuoretta tillia päälle, lorautus oliiviöljyä ja hippusellinen suolaa! A'vot!
Mun pitää ottaa kuva joskus, kyllä voi olla salaatti herkullinen!