Urheiluosasto

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kävin Otahallin työläispuolen salilla(45min), aloitin mielestäni varovasti syssyn ekan reenin, 5min soutua 1054m, 4x4x60kg penkkipunnerrus, 4x30 toistoa vatsalihasprässi lyhyin välein, selkälihaspenkki 3x30 toistoa lyhyin välein, reiden loitontajat 30kg 3x20 toistoa, 3x20toistoa 30kg ylätalja selän taakse, 5 minuuttia pyöräilyä keskisyke 135, venyttelyä. Sitten guumaan suihkuun.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kävin salilla. Tein vaikka mitä, hyvin meni. Tuli hiki. Aikaa meni liikaa, alkulämmittelyineen noin tunti, loppuvenyttelyt mukaan lukien ehkä 1h 19 min.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Urheiluosasto

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Lopuksi vois ottaa jonkun sihijuoman ja pyyhkiä kaljulta hiet.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 03.11.2013 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Eilen 50 minuuttia reipasta sauvakävelyä!
Pyyhin Netikettiin..
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Sählyä työkaverien ja naapurikentän porukan kaa. Sähly on ihan selvästi kuntolaji, loppua kohti alkoi tehdä sellaisia virheitä jotka johtuvat puhtaasti väsymyksestä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Uin yllätyksettömästi 2000m, n. tunti meni pääosin suht rauhalliseen kauhomiseen. Ajattelin yrittää tuoda rutiiniin jotain uutta uimalla takaperin jalat edellä, mutta se osoittautui teknisesti liian vaikeaksi suoritukseksi. Ei ihmekään ettei Phelpskään ui niin.

Jutsuilussa pääsemme vihdoinkin sisäruokintaan, jihuu! Haiskaa pahalle, kanadanhanhet. Teitä ei tule ikävä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Alkoi velttoilu taas ottaan pattiin, joten lähdin qntolenkille. Hölkkäsin jonkin matkaa, sitten kävelin, sitten ähkin telineissä kolmen lenkkikierroksen verran (3x12 nojapuunostoa, 3x10 leukaa, 3x20 roomalaista vatsaa, 3x10 pölkynnostoa kyykystä joiden perään 3x5 pölkynnostoa seisaaltaan) ja kotona vielä sprinttasin porrakset ylös. Öyh öyh!

Vallan viidakonkostea ilma ulkona. Ukkoinen taitaa olla tulossa?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Uijuin 1500 metriä. No pain, no gain: kerran kääntyessäni potkaisin varpaillani kelluvaan radanjakajaketjuun aikkast kipakasti ja samalla meni vettä nenään. Ja nopea uimari perässä hööki päälle. Hieman ressaava rilanne kun varpaissa raastaa tuska, nenäontelossa leviää polttava kirvely ja pitää uida ihan täysii pakoon. :x :shock: :x

Selvisin hengissä voittajana kertomaan siitä täällä! :ohyeah:
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Eilisellä säällä sisätreenit jutsuilussa olivat sikäli huono idea että ultrakostean ilman vuoksi hikoilin valehtelematta parisataa litraa, varsinkin kun opettaja sai päähänsä rääkätä meitä fyysisesti yhden käden punnerruksilla ja yhden jalan kyykyillä. Yöh, veikkaan että osoitan tänään punttisalilla ylikunnon merkkejä, varsinkin vatsalihasliikkeissä joita tein eilen pari miljoonaa.

Kuten olen aiemmin sanonut, mielestäni noiden treenien pitäisi keskittyä 99%:sti tekniikkaharjoitteluun eikä lihaskuntorääkkiin, mutta toisaalta tuon ymmärtää sikäli etteivät monet muut kolleegani tee välttämättä muuta fyysistä aktiviteettia harjoitusten ohella, varsinkaan lihaskuntoon liittyen.

Mitä tuohon kosteaan ilmaan tulee, sunnuntai-aamuna pesemäni farkut eivät olleet vielä tänäkään aamuna läheskään kuivuneet, melkeinpä tulleet vain entistä kosteammiksi.

Voi kun tulisi jo talvi ja älyttömän kuivat kelit niin että huulet halkeilevat!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Harkitsen menoa tänään Töölönlahdelle uimaan: http://suomenlatu.fi/?S030904
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nastamuumio kirjoitti:Harkitsen menoa tänään Töölönlahdelle uimaan: http://suomenlatu.fi/?S030904
Onko se kuralätäkkö jo ruopattu? Kävin uimassa Finlandiatalon laiturilta vuonna 1997 ja vettä oli noin metri ja mutaa ja paskaa 2 kymmentä metriä. Lisäksi tulee mainita, että muinaisina aikoina helsingin viemärit laskivat vetensä töölönlahteen käsittelemättöminä, joten siellä lilluu varmaan vieläkin kaggelsbergin kuulia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Uin eilen illalla 1000m hätäisesti(eka kerta matkaa), kärsäkkäät alkaa kuulemma myydä kautiskorttia vasta 25pvä kuluvaa kuuta, harmittaa kun sen ilmaiseksi saan, typerältä tuntui 4,80€ maksaa..
Pyyhin Netikettiin..
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

En menny Töölönlahteen. Tulin tanssitunnin kautta kotiin ja avasin tietokoneen. Tästä ei oo lähtemistä.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Sviddu, ekat urheilut vähään aikaan. Iisi paluu arkeen 12km pyöräilyllä, ei tosin tuntunut lainkaan iisiltä; keuhkot eivät oikein toimineet ja muutenkin happi tuntui huonolta. Tästä tulee mielenkiintoinen urheiluviikko, olisi tarkoitus vetäistä tauon jälkeen aika kovat kilsat ihan hyötyliikuntana, mutta saas nähdä kuinka paikat kestää.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Frederik Krueger kirjoitti:Yöh, veikkaan että osoitan tänään punttisalilla ylikunnon merkkejä, varsinkin vatsalihasliikkeissä joita tein eilen pari miljoonaa.
Muuten meni hyvin mutta jostain syystä hauikset tuntuivat hieman voimattomilta. Saattaa myös liittyä siihen että vaihdoin viime viikolla hauisliikkeen tästä tähän.

Salin vaaka näytti harjoitusshortsit, T-paita ja ohutpohjaiset tossut jalassa 82,5 kg. Olen ilmeisesti laihtunut muutamassa viikossa melkein kolme kiloa tjsp.? Vähäks välii vaikka olisikin vain nestettä.

Voi fyck, mä haluaisin testata tälläisia liikkeitä... :shock: Ei vaan onnistu nykyisellä salilla, katto tulee vastaan.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pow ... aight.html
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti:Muuten meni hyvin mutta jostain syystä hauikset tuntuivat hieman voimattomilta. Saattaa myös liittyä siihen että vaihdoin viime viikolla hauisliikkeen tästä tähän.
Mahdat sitten olla aikas hyvässä kunnossa kun siirrytään hyvästä perusliikkeestä erittäin edistyneiden bodareiden härpäkkeisiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Frederik Krueger kirjoitti:Voi fyck, mä haluaisin testata tälläisia liikkeitä... :shock: Ei vaan onnistu nykyisellä salilla, katto tulee vastaan.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pow ... aight.html
Tomb Raider tekee ton ainaski 80 kertaa yhden haudanryöstön aikana. Kova ämmä. Ja Prince of Persia myös.

Eiköhän kotisi läheltä löydy kuntolenkki jossa on rekkitanko? Hätätilassa käy vaikka matontaNppausteline. :)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:
Mahdat sitten olla aikas hyvässä kunnossa kun siirrytään hyvästä perusliikkeestä erittäin edistyneiden bodareiden härpäkkeisiin.
?

En mä ole koskaan juurikaan muita hauisliikkeitä tehnytkään kuin noita kahta. Jompaakumpaa, vaihdellut välillä.

Tosin alkaa tuntua siltä että ehkä pitäisi sittenkin kokonaan luopua tuollaisista pikkuliikkeistä. Hauikset ovat kuitenkin niin pienet lihanpalaset kehossa, eivätkä ne mulla näistä nykyisistä pikku muhkuroista paljoakaan enää kasvaisikaan. Jos keksisi hyvän ohjelman jossa olisi vain isoja liikkeitä, säästäisin aikaa.

Mutta nyt nukkumaan, eihän se patti muuten kasva.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Frederik Krueger kirjoitti: Jos keksisi hyvän ohjelman jossa olisi vain isoja liikkeitä, säästäisin aikaa.
Arnoldin kultainen kuusikko.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Nyt kun tuolla läskiketjussa puhutaan läskiintymisen yksilöllisestä vaihtelusta, niin kaeppa tuo sama pätee myös treeneihin? Eli jotkut yksilöt saavat habaa kun vaan vilkaisevatkin puntteja, ja toiset ähisevät neljä vuotta ankaraa treeniohjelmaa ja ruokavaliota ja tienaavat sillä puoli kiloa lihasta.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NegaDuck kirjoitti:Nyt kun tuolla läskiketjussa puhutaan läskiintymisen yksilöllisestä vaihtelusta, niin kaeppa tuo sama pätee myös treeneihin? Eli jotkut yksilöt saavat habaa kun vaan vilkaisevatkin puntteja, ja toiset ähisevät neljä vuotta ankaraa treeniohjelmaa ja ruokavaliota ja tienaavat sillä puoli kiloa lihasta.
Vahvistan. Tosin ilman sitkeää reenauttamista "haba" on enemmänkin vesipöhöä ja kropan ärtymyksen seurausta, mutta näyttäähän se kivalta.

Allekirjoittaneen ongelmana on koko historian ajan ollut nimenomaan massan kertyminen kun hakusessa on ollut kestävyys/räjähtävä voima -kombinaatio.
Kirjoitan tätä alasti
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

McJanne kirjoitti: Tosin ilman sitkeää reenauttamista "haba" on enemmänkin vesipöhöä ja kropan ärtymyksen seurausta, mutta näyttäähän se kivalta.
Nii, ja kreatiinia kiskaisemalla sen vesipöhön saa aikaiseksi reenaamatta ja ärtymättäkin. Siinä habaa joka lorisee sitten posliiniin seuraavalla kepillisellä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NegaDuck kirjoitti:
McJanne kirjoitti: Tosin ilman sitkeää reenauttamista "haba" on enemmänkin vesipöhöä ja kropan ärtymyksen seurausta, mutta näyttäähän se kivalta.
Nii, ja kreatiinia kiskaisemalla sen vesipöhön saa aikaiseksi reenaamatta ja ärtymättäkin. Siinä habaa joka lorisee sitten posliiniin seuraavalla kepillisellä.
Nappikeijot erikseen, en kyllä usko että "ärtymätön" kuvaisi nappikeijoja kovinkaan täsmällisesti noin niin kuin pitkällä juoksulla.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:Nyt kun tuolla läskiketjussa puhutaan läskiintymisen yksilöllisestä vaihtelusta, niin kaeppa tuo sama pätee myös treeneihin? Eli jotkut yksilöt saavat habaa kun vaan vilkaisevatkin puntteja, ja toiset ähisevät neljä vuotta ankaraa treeniohjelmaa ja ruokavaliota ja tienaavat sillä puoli kiloa lihasta.
Miksi tuollaista edes kysyt? Olethan sinäkin jo tietoinen kehotyyppien kolmesta eri pääluokasta, joista yhdessä ominaista on lihaksiston voimakkaampi kasvu. Schwarzenegger kuului varmasti tähän luokkaan vaikka olisikin käyttänyt "lisäravinteitakin" harjoittelun apuna. Bruce Lee oli puolestaan esimerkki henkilöstä joka kävi ihan hulluna punttisalilla(kin), mutta silti lihaskasvu oli enintään kohtalaista.

Jos kaikilla haba kasvaisi samaan tahtiin, silloinhan naisetkin olisivat automaattisesti yhtä vahvoja ja lihaksikkaita kuin miehet. Lihasten koon kasvuun vaikuttavat ainakin hormonitasot ja fysiologiset seikat, kuten omaako ns. lyhyet vai pitkät lihakset. Minulla ainakin hauikset taitavat olla mallia "lyhyt", mikä rajoittaa niiden visuaalista kasvupotentiaalia (välihuomio: lihasten pituudella ei tässä viitata esim. raajojen pituuteen, vaan lihasten pituuteen verrattuna luustoon johon ne ovat kiinnittäytyneet). Jossain väitettiin että ranteen paksuus kertoisi aika paljon siitä kuinka paljon kasvupotentiaalia lihaksissa on, tiedä sitten mihin tuo perustuu.

Yksi ex-työkaveri ei käynyt ollenkaan punttisalilla mutta harrasti jääkiekkoa, ja oli sellaisenaankin varsin lihaksikas. Käsivarsi varmaan 1,5x paksumpi kuin minulla. Olisin luultavasti hävinnyt hänelle kädenväännössä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bluntly kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Jos keksisi hyvän ohjelman jossa olisi vain isoja liikkeitä, säästäisin aikaa.
Arnoldin kultainen kuusikko.
Kiitos. Mähän teen ohjelmassani jo suunnilleen noita, tosin en ihan noin pitkillä sarjoilla, eikä tauotkaan ole mitään puolitoistaminuuttisia. Tosin en ole ihan varma mikä on takakyykky (tanko niskan takana kyykkyä tehdessä?), ja tuolla myös vähän ihmeteltiin miksi hauiksille on oma pikkuliikkeensä mutta esim. ojentajille ei. En myöskään tee noita "niskan takaa/taakse"-liikkeitä koska ne ovat mielestäni ihmisen fysiologialle epäluonnollisia liikkeitä. Ei oikeassa elämässä joudu koskaan nostamaan raskaita painoja päänsä takaa, eikä ihmisen fysiikkaa ole edes suunniteltu sellaiseen. Vastaavan hartialiikkeen teen kahdella erillisellä käsipainolla jotka nostan olkapäiltä suoraan ylös.

Enemmän ehkä hain tuollaisia isoja multiliikkeitä kuten yllä linkittämäni Tomb Raider-liike. Pitäisi varmaan alkaa vaihteeksi kokeilla taas sellaisia, tähän mennessä isoin liike mitä teen säännöllisesti on kyykky.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin