EveryWoman kirjoitti:Voi miksi Manala soveltaa kykyjään ihan väärin
Olen pahoillani. En tiennyt osallistuneeni kykykilpailuun, jossa yritetään luoda mahdollisimman kovaa läpimenevä hypokriittinen minäkuva.
törmätä Manalan kaksinaamaiseen ääliöintiin täydessä turpeudessaan?
Tarkoitat tässä varmaan tuplastandardeja? Eli minä olen ihan yhtä ilkeä kuin muutkin, ja se on mielestäsi kaksinaamaista ääliöintiä?
Ärsyttävää tässä on se, että Manala on viihdearvoltaan niin epätasalaatuinen.
Nykyisellään Manalalta voi odottaa joko loistavaa ja viihteellistä argumentointia Hyvien Asioiden puolesta, tai säälittävää hiekkalaatikkokingeilyä, jossa toisia suomitaan samoista synneistä joihin itse rynnitään pää kolmantena jalkana syyllistymään. Viihdearvoa laskeva tekijä on näiden kahden viihdemuodon täysin satunnainen vaihtelu.
En minä ole väittänyt olevani mikään hyväntahdonlähettiläs. Sanon asiat juuri niinkuin ne itse näen, enkä puolustele tekstejäni millään "best intentions" -asenteella, mitä täällä näkyy leijuvan ilmassa nyt sinunkin osaltasi. Säälittävää kyllä, en ole täällä myöskään pitämässä viihdettä
sinulle.
Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää. Itselläni ainakin on tapana mussuttaa moraaliargumentointia seuratessani popkornia, kun taas tahattoman komiikan äärellä natustaisin mieluummin sipsejä. Kauhean hankalaa! Vaadin Manalaa tästedes toimittamaan ennakkovaroituksen tyylilajista heti jokaisen postauksen alussa.
Hehhehhee, nokkelaa! Olipahan syvää ja monisäikeistä ironiaa, EW-ystäväiseni! Eikun hetkinen, eipäs ollutkaan. Ei edes yhtään viihteellistä. Olen pettynyt sinuun. Yritä nyt edes vähän viihdyttää minua. Sillä jos sinä et siihen pysty, niin kuka sitten?
Vaikka olisi kuinka aiheellista kritisoida KGrillin tekemisiä ja sanomisia, niitä ei ole aiheellista arvostella noin ilkeästi ja epärakentavasti kuin sinä teit. Ei, vaikka KG olisi tehnyt niin ekaks (mitä en sano että hän olisi, kun en ole keskustelua seurannut).
Etpä tietenkään ole. Ethän tullut tänne keskustelemaan aiheesta, vaan kertomaan miten keskustelupalstoilla kuuluu keskustella. Ajattelit myös kertoa, mikä on kaksinaamaista turpeaa ääliöintiä - niin tietenkin - tutustumatta itse keskusteluun.
Teistä hyväntahdonlähettiläistä onkin aina pulaa. Teistä, jotka lisäätte puujunaan aina yhden vaunun lisää. Sen vaunun jossa lukee "Tämä on henkilökohtaisuus joka kertoo miten sinä olet typerä ja keskustelet typerästi, kaksinaismoralistisesti ja idioottimaisesti. Silleen, miten minä en keskustelisi." Ja sitten jäädään odottamaan seuraavaa, joka lyö samanlaisen vaunun brio-junan perään. Sellaisen hyvin valkoisen vaunun, joka on lähetetty "best intentions" -periaatteella, ja joka ei siksi kuulu yhtä alhaiseen kaksinaamaiseen kastiin.
Olen paha ihminen. Lyön brio-junan perään vaunuja ihan ilman "best intentions" -mainoslauseita. Tiedän myös avoimesti sanovani ilkeästi. Sanon myös että kirjoituksesi on aivan yhtä perseestä, kaksinaismoralistinen ja henkilökohtainen kuin muutkin vaunut brio-junassa, sen lisäksi, että se on tekopyhyydessään aivan omaa luokkaansa.
Ilkeää ja epärakentavaa, eikö?
Ennen kuin päätät kohdentaa seuraavan avoimen hatemail-pupelluksesi minuun, sanon saman asian vielä toisella tavalla: Jos pidät itseäsi kykenevänä määrittelemään kattavasti, milloin epärakentavuus on suotavaa ja milloin ei, käyttäydy ihmeessä arviointikykysi mukaisesti. Tai lisää Tahatonta komiikkaa -varoitus ensimmäiselle riville.
Likewise. Jos pidät itseäsi kykenevänä määrittelemään kattavasti, milloin keskusteluun osallistuminen meta-tasolla on suotavaa ja milloin ei, käyttäydy ihmeessä arviointikykysi mukaisesti. Tai lisää
Tahatonta komiikkaa -varoitus ensimmäiselle riville.