Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Keravalla puukotettiin 14-vuotias tyttö

http://iltalehti.fi/uutiset/200807207976965_uu.shtml
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

ninnithequeen kirjoitti:Keravalla puukotettiin 14-vuotias tyttö
Ihme rasismia, oliko toi Kerava pakko otsikoida?...eivais paska juttuhan toi, tosi.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

ninnithequeen kirjoitti:Keravalla puukotettiin 14-vuotias tyttö
Tää juttu ahdistaa mua niin kamalasti, että kurkkua kuristaa ja oksettaa... mun pomo asuu perheineen Keravalla ja sillä on tuon ikäinen koripalloilija-tytär.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 19:25

Viesti Kirjoittaja Starflare »

swirl kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Keravalla puukotettiin 14-vuotias tyttö
Tää juttu ahdistaa mua niin kamalasti, että kurkkua kuristaa ja oksettaa... mun pomo asuu perheineen Keravalla ja sillä on tuon ikäinen koripalloilija-tytär.
Kaveri jäi kiinni. En yhtään ihmettele että kyseessä oli 18v nulikka, penskat tuntuvat riehuvan valtoimenaan ilman mitään kuria nykyään, ihmisiä piestään kun ei röökiä anneta jne. Eiköhän oikeudenkäynnissä joku sossutantta tuotakin apinaa paijaa ja voivota kuinka on kova lapsuus ollut sun muuta paskaa.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Liian hyvää ollakseen totta??

Uudessa musiikkipalvelussa artisti on kauppias
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Starflare kirjoitti:
swirl kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Keravalla puukotettiin 14-vuotias tyttö
Tää juttu ahdistaa mua niin kamalasti, että kurkkua kuristaa ja oksettaa... mun pomo asuu perheineen Keravalla ja sillä on tuon ikäinen koripalloilija-tytär.
Kaveri jäi kiinni. En yhtään ihmettele että kyseessä oli 18v nulikka, penskat tuntuvat riehuvan valtoimenaan ilman mitään kuria nykyään, ihmisiä piestään kun ei röökiä anneta jne. Eiköhän oikeudenkäynnissä joku sossutantta tuotakin apinaa paijaa ja voivota kuinka on kova lapsuus ollut sun muuta paskaa.
Kyseessä on 18 vuotias aikuinen, joten tuomiot sen mukaan. Ilmeisesti mielenterveysongelmainen, joten voi mennä syyntakeettomuuden piikkiin..
Life is complex, it has real and imaginary parts.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Eikös 18v saa nuorena tekijänä jonkun 25% alennusta? Jos tuosta tulisi 6v niin tälle 4.5v ja siitä istuu jonkun kolmanneksen. Gubbe on parin vuoden päästä taas geimeissä. On vähän niinku korkeakoulut käyty sitten.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

elco kirjoitti:Eikös 18v saa nuorena tekijänä jonkun 25% alennusta? Jos tuosta tulisi 6v niin tälle 4.5v ja siitä istuu jonkun kolmanneksen. Gubbe on parin vuoden päästä taas geimeissä. On vähän niinku korkeakoulut käyty sitten.
Murhahan on min. 12 vuotta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:Eikös 18v saa nuorena tekijänä jonkun 25% alennusta? Jos tuosta tulisi 6v niin tälle 4.5v ja siitä istuu jonkun kolmanneksen. Gubbe on parin vuoden päästä taas geimeissä. On vähän niinku korkeakoulut käyty sitten.
Mulla on käsitys, että tuo nuorisoalennus ei koske vakavimpia rikoksia.

Paljon riippuu mielentilatutkimuksesta. Jos on täydessä ymmärryksessä niin napsahtaa taposta 9v, siitä istuu puolet.

Jos on ymmärrys on alentunut (en muista, mikä on virallinen termi), niin saa edellämainittuun 25% alennusta.

Jos on syyntakeeton, niin tuomitaan tahdosta riippumattomaan hoitoon, josta vapauutuu, kun tahdosta riippumattoman hoidon kriteerit eivät enää täyty.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bluntly kirjoitti:Murhahan on min. 12 vuotta?
Tuskin menee murhana, tappona ennemmin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
elco kirjoitti:Eikös 18v saa nuorena tekijänä jonkun 25% alennusta? Jos tuosta tulisi 6v niin tälle 4.5v ja siitä istuu jonkun kolmanneksen. Gubbe on parin vuoden päästä taas geimeissä. On vähän niinku korkeakoulut käyty sitten.
Murhahan on min. 12 vuotta?
Tuntemattoman puukotus tod. näk. ei ole murha vaan tappo. Murha ainoastaan, jos on osoitettu "erityistä julmuutta". Pelkkä kuoliaaksi puukostus ei sellaista lain tulkinnan mukaan ole.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

BettyB. kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Murhahan on min. 12 vuotta?
Tuskin menee murhana, tappona ennemmin.
No ainakin tutkitaan sentään murhana.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

BettyB. kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Murhahan on min. 12 vuotta?
Tuskin menee murhana, tappona ennemmin.
Ennalta suunniteltu teko == murha?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bluntly kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Murhahan on min. 12 vuotta?
Tuskin menee murhana, tappona ennemmin.
Ennalta suunniteltu teko == murha?
Joo, mutta random-puukotus tuskin on ennalta suunniteltu. Vai onko tullut jotain uutta esiin?

edit:

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Sav ... 5238016094

Joko varttihullu tai syyntakeeton.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bluntly kirjoitti:Ennalta suunniteltu teko == murha?
Puukotuksen tarkemmasta motiivista tai yksityiskohdista poliisilla ei ole vielä tietoa. Ei myöskään tiedetä, että tunsivatko uhri ja tappaja toisensa entuudestaan.

En vielä lähtis sanomaan suunnitelluksi.

Edit: ND:n linkki luettu, katotaan miten käy...
Viimeksi muokannut BettyB., 21.07.2008 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Muistaakseni murhasta tulee automaagisesti elinkautinen ja tapon tyyppisanktio on 8-10 vuotta. 18 on siis täysikäinen laissakin, joten nuoren henkilön (15-17) 3/4-tuomio ei tule kyseeseen. Ensikertalainen istuu ainakin puolet ja uusija ainakin 2/3. Näin muistelisin.

Poliisi tutkii yleensä vahvimmalla mahdollisella nimikkeellä ja tuo nimike on vain suuntaa antava. Kuten todettua erityinen raakuus, kuten silmittömän väkivallan aiheuttamat lukuisat vammat, riittää murhan tunnusmerkistön täyttymiseen. Suunnitelmallisuutta ei välttämättä vaadita.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Pyry-Matias kirjoitti:Ensikertalainen istuu ainakin puolet ja uusija ainakin 2/3.
Miksi helvetissä tuomiot eivät voi olla 100-prosenttisia, päivästä päivään siis. Jotain on pielessä :?
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Bliss kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:Ensikertalainen istuu ainakin puolet ja uusija ainakin 2/3.
Miksi helvetissä tuomiot eivät voi olla 100-prosenttisia, päivästä päivään siis. Jotain on pielessä :?
Tuon täytyy olla humaanin ajattelun "hedelmä". Itseäni korpeaa huomattavasti enemmän paljousnalennus eli kerralla tuomitut eri teot. Niitä on usein kymmeniä ja sanktiokaava menee: vahvimmin sanktioitu kokonaan, seuraavasta 1/2, sitten 1/4 jne. On oikeastaan aivan sama teetkö viisi vai viisikymmentä automurtoa. Jos kaikki ovat varkauksia eikä joukossa ole törkyistä tekoa, on tuomio äärimmäisen laimea.

EDIT: ärsy typo
Viimeksi muokannut Pyry-Matias, 21.07.2008 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

^Mä kannatan ehdottomasti niitä amerikkalaisia tuomioita ---> 760 vuotta tjsp :D
Hyvät kinat on joskus saatu aikaan myös poliisin välittömästä tuomion toimeenpanovallasta, mutta en mä nyt jaksa...
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Hiukka erikoinen päätös jenkkilässä:


"Hedelmäpelien pelaaja katsottiin ammattilaiseksi
21.07.2008

Minnesotan osavaltion korkein oikeus on tehnyt mahdollisesti ensimmäisenä maailmassa päätöksen, että raha-automaattipelien pelaaja voidaan katsoa ammattipelaajaksi. Estelle Busch, 72, voi näin jatkossa merkitä pelaamisesta aiheutuneet kulunsa verovähennyksiin.

Oikeus yhtyi osavaltion verohallinnon kantaan, ettei Buschin usko pelaamisensa voitollisuuteen perustunut todellisuuteen, mutta sen mielestä 40 - 60 viikkotunnin urakointi yksikätisten äärellä ja tarkka kirjanpito tekivät toiminnasta ammattimaista.

Päätöksen pohjana oli liittovaltion korkeimman oikeuden parinkymmenen vuoden takainen ennakkopäätös, jossa tappiollinen koirakilpailujen vedonlyöjä hyväksyttiin ammattipelaajaksi, koska pelaaminen täytti liiketoiminnan tunnusmerkit. Niitä olivat pelaamisen täysipäiväisyys (ei siis täysipäisyys) sekä se, että pelaamisella oli tarkoitus hankkia elanto. Myös Buschin tapauksessa pelaamisen suunnitelmallisuus katsottiin ammatinharjoittamisen tunnusmerkiksi. Hän on hävinnyt automaatteihin satoja tuhansia dollareita, mutta uskoo sitkeästi että hänellä on "taito aavistaa tulossa olevat voitot".

Pelilainsäädännön asiantuntija Nelson Rose pitää Minnesotan päätöstä paitsi merkittävänä uhkapelureiden kannalta, myös osoituksena siitä että päättäväisyydellä pääsee pitkälle. 72-vuotias Estelle edusti itse itseään korkeimmassa oikeudessa ja otti selkävoiton yleisestä syyttäjästä, verovirastosta ja itse osavaltiosta.

Lähde: Eye on Gambling."
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nyt Gattis pokasaha soimaan (huom kaksoismerkitys!)

Tuskin näin hyvä myyntitilaisuutta pitkään aikaan tulee!
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ja taas sitä mennään tai ainakin vihjaillaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008072 ... 2_uu.shtml
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mielestäni kaikkien teräaseiden hallussapito tulisi säätää luvanvaraiseksi. Kuka nyt tarvii puukkoa? Teurastajat ja määrätyt ammattiryhmät tietysti, mutta heidän tulisi säilyttää työkaluja työpaikalla lukitussa kaapissa. Normaali-ihminen ei tarvitse veistä!

Sotapelien pelaaminen tulee kieltää, samoin väkivaltaisten elokuvien katselu.
Vastaa Viestiin