Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:Hehkutin tuossa edellisellä sivulla Narnia kakkosta eli Prinssi Kaspiania. Joka siis on jo vaikkei vielä Suomen teattereissa jo koneellani, salaa leffateatterissa jonkun runkkarin videokameralla kuvaamana. Alussa näkee jopa ihmisiä kävelemässä valkokankaan editse.

Niin, innostuin tietenkin eniten väkivaltakohtauksista. Nytten huomasin, että joskus lukemallani Swordforumilla (Historiallisen miekkailun harrastajien foorumi). Ollaankin vallan tohkeissaan "Prinssi Kaspianin" miekkamatsien teknisestä tasosta. Kuulemma on ihan oikeita keskiaikaisia ja renessanssiajan tekniikoita.
http://forums.swordforum.com/showthread.php?t=89580

Minusta tuo on ilahduttavaa, koska eihän lasten/nuorison leffaan tarttisi niin huolella tehdä. Kerran silloisella työpaikallani naapurikarsinan nörtti ja leffaharrastaja väitti, että action-leffoissa ei ole mitään väliä onko mätkiminen yhtään realistista. Minä olen eri mieltä. Miksi edes tehdä tappelullista filmiä, jos näytetyllä ei ole mitään tekemistä oikean tappeluksen kanssa? Sittenhän leffojen miekat voisi korvata kurnuttavilla pehmoleluilla ja lyömisen vaaleanpunaisilla tehostepieruilla. Ja entäpäs jos osa yleisöstä sattuu oikeasti ymmärtämään onko toiminnassa mitään tolkkua ja heitä vituttaa, jos ei ole?

Tässä mielessä nykyiset kungfufilmitkin levitoivine kiinalaisineen ovat minusta ala-arvoista paskaa.

Tuossa Swordforumin yleinen miekkaleffaosio. Arvostetuimpia alan miesten silmissä näyttäisivät olevan Rob Roy ja Duellists. Varauksin Princess Bride. Ja tietty Seitsemän Samuraita. Kaikkein typerintä miekanheilutusta on Highlander-elokuvissa. Mikä on surku, koska miekkatappelukset muka ovat niiden leffojen pääasia.
http://forums.swordforum.com/forumdisplay.php?f=30
Yritätkö näillä mielipiteilläsi saada Mussukkani valtoihisi? Ei muuten kannata. Olet kuitenkin kopioinut nämä mielipiteet joltakin ihmiseltä! :P :P :D :wink:

SA
valttikortti ja värisuora kaikilla valtateillä
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Shrek the Third, DVD:ltä. Aika väkinäinen, mutta kyllä sen parissa ilta meni. Tarinaa alkoi ilmiselvästi olla vaikea enää jatkaa.

KuvaKuvaKuva
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sex and the City: 12 points

Aivan täydellinen. Samanlaistahan se on meidän tyttösten elämä täällä pohjoisessakin, ehkä hieman vaatimattomammissa puitteissa tosin..

Kun Charlotte poughkeepsied niin ei meinannu tulla hirnumisesta loppua. Itkettävä ja naurattava leffa. <3.

Tämä sarja on ollut erittäin merkittävä tekijä minun ikäpolveni naisten aikuistumisessa. Vakava asia!
Prepare for the worstest.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

nowaysis kirjoitti:Tämä sarja on ollut erittäin merkittävä tekijä minun ikäpolveni naisten aikuistumisessa. Vakava asia!
Suorastaan pelottava. :|

Jaa, mikähän sarja omaan aikuistumiseeni sitten onkaan mahtanut vaikuttaa... :think:
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

nowaysis kirjoitti:Tämä sarja on ollut erittäin merkittävä tekijä minun ikäpolveni naisten aikuistumisessa.
:shock:

Kolme-nelikymppisten teinien seuraaminen televisiosta saa naiset kapinamielessä aikuistumaan, vai? (Tykkäsin sarjasta aikanaan kyllä - joka tiistai liimauduttiin exän kanssa vastaanottimen ääreen.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Neljä veljestä

Elokuva, joka alkaa Janis Joplinin biisillä ei voi olla huono. Paitsi tämä. Tai ainakin häiritseviä asioita oli ihan liikaa. Onneton juoni, mutta pyssyt paukkuivat ja turpiin vedettiin kivan nakkikioskimaisesti.

Ja Sofía Vergara on ehdotonta Panisin-kategoriaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

EveryWoman kirjoitti::shock: Kolme-nelikymppisten teinien seuraaminen televisiosta saa naiset kapinamielessä aikuistumaan, vai?

Ehkä sarjan oli tarkoitus toimia varoittavana esimerkkinä? :)
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

EveryWoman kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Tämä sarja on ollut erittäin merkittävä tekijä minun ikäpolveni naisten aikuistumisessa.
:shock:

Kolme-nelikymppisten teinien seuraaminen televisiosta saa naiset kapinamielessä aikuistumaan, vai? (Tykkäsin sarjasta aikanaan kyllä - joka tiistai liimauduttiin exän kanssa vastaanottimen ääreen.)
En tiedä minkälaista elämää itse olet vietellyt, mutta minä en pidä sarjan hahmoja mitenkään erityisen teineinä. Erityisesti tuo leffa toi esille sitä, että aikuistuttu on, lapsia ja naikkariin ja sitä rataa. Onhan siinä paljon nykynaisille tärkeitä ja koskettavia asioita käsitelty. Toki naikkosten elämä on aikamoista pintaliitoa, mutta perushärmäläiseen elämänmenoon verrattuna sangen virkistävää vaihtelua. Jokaisella hahmolla on ollut myös tietty määrä vastoinkäymisiä, mikä tuo sitä realismia sarjaan ja helpottaa "samaistumista".

Tarkoitin tuolla aiemmalla, että sarjaa on näytetty lähes koko aikuisikäni, eikä se oikeastaan käynyt tylsäksi missään vaiheessa. Enkä muista törmänneeni yhteenkään jokseenkin ikäiseeni tyttöön/naiseen, joka ei olisi, syystä tai toisesta, pitänyt sarjasta :] Tuskin se varsinaisesti ketään on "aikuistanut", mutta kulkenut siinä sivussa, kuin uskollinen ystävä...SNIF.

Sori epäselvä ilmaisu.
Prepare for the worstest.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Spacehunter: Adventures in the Forbidden Zone (digiboksilta). B-scifiä vuodelta nakki ja takatukka. Tämähän oli oikein hauska. Halvalla tehty, mutta rehellisesti. Ei yrittänyt liikoja. Lavasteet olivat halpoja mutta kekseliäitä. Kumihirviöt pöhköjä mutta hauskoja. Kustomoidut scifi-ajoneuvot jopa Mad Max-mäisen siistejä. Tarina oli korni mutta leppoisa ja rempseä. Kyllähän tämän parissa viihtyi. Ei ollut about yhtään tylsää hetkeä.

:jee: :jee: :jee: :jee:
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

EveryWoman kirjoitti:Kolme-nelikymppisten teinien seuraaminen televisiosta saa naiset kapinamielessä aikuistumaan, vai?
Kyllä, ja kaikki jotka syövät salmiakkia kärsivät verenpaineongelmista.

Et sitten malttanut? Pollaa kuumottia ja oli pakko päästä aivofarttaan?

Pillumarei sanon minä, sarjassa esiintyvät hahmot, joo on ne aikuisia, pitävät kokolailla hauskaa elämässään. Ja se nyt sitten on kai kiellettyä sen jälkeen kun on täyttänyt 16v. Vitut sanon minä, jos valita saa niin kuollaan nuorena ja tyytyväisenä kuin vanhana ja vittuuntuneena.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Itse asiassa minua taitaakin vituttaa koko tuossa sarjassa se että heillä on hauskaa ja minulla ei.

Eniveis, aiemman sähköautohöpötyksen inspiroimana katsoin leffan "Who killed the electric car?". Aikamoinen salaliittoelokuva taas. Luin vielä IMDB-keskustelufoorumilla aiheesta ja menin vieläkin pahemmin sekaisin siitä mikä on ihan aikuisten oikeesti totta ja mikä ei. Eli en ota kantaa koska en tiedä faktoja. Mutta olishan pelastuva maailma ihan kiva juttu ja kaikkee.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Wanted. Nössö ja kaikkien talloma toimistorotta saa tietää olevansa salaisen salamurhaajien Veljeskunnan jäsen, ja että hän omaa yli-inhimilliset refleksit ja ampumatarkkuuden. Hauska mustanhuumorinen äksön-pläjäys jossa on riemukkaan överiksi vedettyjä taistelukohtauksia. Pääosassa näkyi muuntautumiskykyinen James McAvoy, jonka olette saattaneet viimeksi nähdä Narnian Tarinoissa fauni Tumnusina, ja joka tullaan näkemään The Hobbitissa itse Bilbona.

Kyllähän tämän parissa viihtyi. Boom! Headshot! :D
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Kassoin kanssa pois.

Ihan jees pläjäyshän tämä oli, Jolie oli yhtä pantava kuin aina ennenkin.
Mutta siis jos nyt aikuisten oikeasti niin...

Jokainen ase on omanlaisensa, jokainen panos on omanlaisensa, jokainen luoti on omanlaisensa ja vittu jokainen laukaisu on omanlaisensa. Ei se nyt ihan leffan antamalla kuvalla toimi.

Mutta vittuako tässä hifisteleen, kassohan tuon,

Kerran.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

The Big Lebowski digiboksilta. Coenin veljesten kohellusleffa. Ei ihan yhtä hyvä kuin heidän jotkut muut filminsä, mutta (lähes) tyylipuhdas ja jäihän siitä ihan kutkutteleva fiilis. Lapsukaiset ja lapsenmieliset voivat sitten jälkeenpäin elää leffan hetket uudelleen näillä äksön-ukkeleilla.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 19:25

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kaikki länkkärien ystävät! Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan pätkän nimeltä 3:10 to Yuma. Oli melkoinen yllätys todeta että vielä nykypäivänäkin tällaista laatua tehdään, vaikka kyseessä onkin ilmeisesti uudelleenlämmitys 50-luvun pätkästä(?). Minä viihdyin.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Beowulf, tällä kertaa aitona 3D:nä erikoislasien läpi tsiigailtuna. Kyl ol hiano. Ihmettelin aiemmin leffan toisinaan outoja kuvakulmia, mutta nythän sen tajusi että ne olivat sellaisia nimenomaan 3D-efektin maksimoimiseksi. Hommelit hyppivät suorastaan silmille.

Näiden toivoisi yleistyvän. Leffayhtiöillä lienee syytäkin satsata, sillä Full HD-kotiteatterien yleistyessä ei leffateatteri enää tarjoa kovinkaan paljon hienompaa elämystä. 3D voisi olla yksi tapa tarjota katsojille jotain mihin kotiteatteri ei pysty.

Menetelmä on yllättävän yksinkertainen, ja oltaisiin voitu (ja varmaan onkin) toteutettu jo 10 vuotta sitten. Leffaa katsotaan erikoislaseilla jotka on polarisoitu niin että toisessa linssissä on pystysuora ja toisessa vaakasuora polarisointi. Leffa heijastetaan kankaalle kahdella projektorilla, joista toisessa on pystysuora ja toisessa vaakasuora polarisointifiltteri. Kuvat heijastetaan kankaalle päällekkäin ja kohdakkain. Kun valkokangasta katsoo lasien läpi, vasempaan silmään välittyy vasemman projektorin kuva, ja oikeaan oikean. Syntyy stereovaikutelma. Eikä leffan tuottaminenkaan ole ylettömän vaikeaa, vaikkei kyseessä olisikaan tietokoneanimaatio: 3D-leffa kuvataan stereokameralla. Siinä se.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 19:25

Viesti Kirjoittaja Starflare »

^Mites se itse leffa? ;)
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Arvostelin sen jo aiemmin tässä ketjussa, ja daddykilllkill kanssa.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Numero 23
Just mun tyylinen jännäri. Toimi.

Rock School
Dokkari Paul Greenin vetämästä rokkikoulusta. Varsinkin lopunZappa-esitys pikkukersoilta oli aika huikaiseva.

Emanuelle in America
Okei, no nyt ymmärrän sen miksi D'Amatoa kutsutaan miksi kutsutaan. Samana vuonna valmistunut kannibaaliemanuelle oli ihan harmitonta höpöilyä, mutta tämä oli jo osin suorastaan vastenmielinen tapaus. Niljakasta, hyh!

Blood on Satan's Claw
Wicker Manin ja Hammer-leffat mieleentuova kauhistelu vuodelta 1971. Yllättävän hyvä, vaikka loppu vähän töksähti.

Witchfinder General
Yliarvostettu Vincent Price-pätkä 1600-luvun noitavainoista.

Maniac Cop 2
Odotin sellaista hauskaa huononhyvää b-leffaa, mutta tämähän oli oikeasti hyvä leffa. Alkuperäisen Terminatorin hengessä ja hieman kieli poskessa tehty toimintapläjäys. Reilusti parempi kuin ykkösosa.

Dracula A.D. 1972
Huhhuh.

Friday the 13th IV
Huono

Friday the 13th V
Erittäin huono

Friday the 13th VIII
Todennäköisesti maailman huonoin. Jotkut leffat ovat niin huonoja, että ne muuttuvat hyviksi. Tämä menee ohi vielä siitäkin ja muuttuu taas huonoksi huonoksi.

Friday the 13th IX
Edellisiin verrattuna suuri klassikko. Koko leffasarjan kevyesti rankimmat gore-efektit jopa hämmästyttivät pari kertaa.
Viimeksi muokannut bedlam, 06.07.2008 14:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:The Big Lebowski digiboksilta. Coenin veljesten kohellusleffa. Ei ihan yhtä hyvä kuin heidän jotkut muut filminsä
...kuten? Ehdotuksia otetaan aina vastaan. Ainoa näkemäni Coen-leffa joka yltää hienoudessaan samalle tasolle on Fargo. "O Brother, Where Art Thou?" ja "Mies joka ei sit kuiteskaan ollut siellä tai jotain" yrittivät kyllä olla Coenmaisen outoja mutta eivät herättäneet täällä erityisempää kiinnostusta. En muista mitä muita Coen-leffoja olen nähnyt.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ Itse pidin The Hudsucker Proxysta ja O Brotherista enemmän, ja olihan Fargokin loistava. No Country for Old Meniä en ole vielä nähnyt.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

NegaDuck kirjoitti:^ Itse pidin The Hudsucker Proxysta
Mun suosikki! Näin ton alkukesästä Orionissa ja olin niin tossa firmassa viime talven ja vielä alkukesänkin töissä!
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 19:25

Viesti Kirjoittaja Starflare »

NegaDuck kirjoitti:^ Arvostelin sen jo aiemmin tässä ketjussa, ja daddykilllkill kanssa.
My bad! Vähän ristiin tuntuvat poikain mielipiteet menevän, mutta taidan kaverilta lainata ihan noiden maireitten pisteittesi ansiosta. Kaupan seinällä on valtava juliste tästä elokuvasta, ja se ainakaan luottamuksella täytä, osasyynä lienee jullarin yläreunassa oleva letkautus "I will kill your monster" :D
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NegaDuck kirjoitti:No Country for Old Meniä en ole vielä nähnyt.
Nyt olen. Olipas... no, Coen-mainen kyllä, mutta melkoisen synkkä jopa sellaiseksi vaikka musta huumorikin pilkahteli repeämykseen asti. Pääpahis oli todella, todella psyko. Taitaa olla taas niitä leffoja jotka pitäisi katsoa 10 kertaa ennen kuin siitä saa kaiken irti ja piilomerkitykset alkavat valjeta. En arvostele tätä vielä koska jäi vähän jäävi olo (ts, emmää tajuu). Periaatteessa kyseessä oli rikosjännäri, mutta se taisi olla oikeasti jotain ihan muuta.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Clive Barker's Nightbreed. Kulttikauhuleffa. Vähän sekava, mutta ihan hieno. Jotenkin kuitenkin tuntui siitä aika jättäneen aika pahasti.
Vastaa Viestiin