Päivän paras kuva
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
Skuukkeli toteaa, että ihan hauska juttu, mutta Skuukkeli epäilee että se on täyttä paskapuhetta. Skuukkelikin tietää, että Sidewinder on ilmasta ilmaan ammuttava ohjus ja että Tornadoissa ei ole mitään automaattista ohjuksia ammuskelevaa järjestelmää.Teraslilja_m kirjoitti:Lucky bastard .. and still complained to RAF
Ei se tutkaan hakeudu vaan siihen säteilyyn.Bhven kirjoitti:^ Skuukkeli ei tunnu tietävän, että Sidewinderistä on myös tutkaan hakeutuva ilmasta-maahan versio.
Sidewinderistä oli joskus suunnitteilla SLAMRAAMia vastaavaa versiota mutta en kyl löytänyt tästä mitään faktaa intterwebistä joten ei se tietysti tottakaan voi olla.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Ööö.. en ole kuullutkaan. Vanhasta AIM-4 Sparrowista Edit: VITTU, ajatustypo, FALCONIA tarkoitan! (mm F-106 interceptoreissa käytetty ja joo, muistaakseni myös Suomen Drakeneissa) oli sekä tutka-että infrapunahakuinen versio. Sidewinderistä en ole tutkaversiota lukenut olevan. Vaan oliko ryssän vastaavasta Atollista? Eikä tutkahakuiset ilmasta-ilmaan ohjukset (kuten Sparrow, Phoenix ja Amraam) vihulaisen tutkaan lukitu, vaan seuraavat oman koneen tutkan ohjausta ja joissakin ohjuksissa on lisäksi pieni tutka maalia "valaisemaan". Vaiko kaikissa?Bhven kirjoitti:^ Skuukkeli ei tunnu tietävän, että Sidewinderistä on myös tutkaan hakeutuva ilmasta-maahan versio.
Tutka-asemia tuhoavat "Wild Weasel" -käytön koneet (on ollut Phantomeita ja nykyään kai F-16) taas kantavat nimenomaan tutkaan hakeutuvia ohjuksia, AGM-88 Harm. Mutta ne ovat Sidewinderiä isompia, perustuen kai Sparrowiin. Ei paljon hyödyttäisi ammuskella tutka-asemia niin pienellä kuin Sidewinder. Ja eikä missään hävittäjässä ohjukset omia aikojaan lähde, niin että ne pitäisi peruuttaa ennen kuin laukaisevat itsensä. Näin luulen, en jaksa googlettaa. Humpuukia koko uutinen, luulisin. Tai RAF:n poikien tahallinen vitsi.
Viimeksi muokannut Gat, 18.07.2008 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Riippuu ohjautusmekanismistä, aktiivisessa hakeutumisessa puikko lähettää itse putkasäteilyä, jonka aiheuttamaan kaikuun se sitten hakeutuu, puolipassiivisessa ohjus hakeutuu maaliin jonkun toisen tutkaan (ampuva tai maalaava kone) perustuvan kuvan perusteella.Gat kirjoitti:vaan seuraavat oman koneen tutkan ohjausta ja joissakin ohjuksissa on lisäksi pieni tutka maalia "valaisemaan". Vaiko kaikissa?
Oon kuullut tuosta sidewinderin ARM-versiosta, samoin kuin SAM-versiosta mutta en ole siitäkään muistaakseni mitään virallista lähdettä nähnyt joten saattaa olla huhupuhetta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
Skuukkeli tietää, että Sidewinderiä on käytetty Chaparral-nimisessä systeemissä maasta ilmaan. Tämän tarinan Skuukkeli tietää kuitenkin höpöhöpöksi.Mylwin kirjoitti:Oon kuullut tuosta sidewinderin ARM-versiosta, samoin kuin SAM-versiosta mutta en ole siitäkään muistaakseni mitään virallista lähdettä nähnyt joten saattaa olla huhupuhetta.
http://www.snopes.com/horrors/techno/radar.asp
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
Cat Gets Mailed across Germany
Tomcat Janosch was just looking for a nice place to sleep when he got into a neighbor's box. Instead, he and the package were shipped halfway across Germany.

Where to next? I hear Paris is nice this time of year.
Life is complex, it has real and imaginary parts.
No jumalauta vittu joo!NuoriDaavid kirjoitti:Gattiksen sankari:

Aikamiehen pukeutuminenkin on kohdallaan.
Ja teinimisu miunmaukkka täyden kympin näköinen.
Noin sen olla pittää.
(Epäilen vaan, että vanhus ei saanut sen enempää kuin minä galleriani (huom. aidoilta) 15 vee rippikoulutytöiltä.

Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
What would Earth look like to alien astronomers?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vXd-VIf0zwQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vXd-VIf0zwQ[/youtube]
The Moon passes in front of the Earth in this video taken by the Deep Impact spacecraft, now called EPOXI. The continents are much more pronounced because they were imaged through an infrared filter, and vegetation is bright at near-infrared wavelengths (Courtesy of Donald J. Lindler, Sigma Space Corporation/GSFC; EPOCh/DIXI Science Teams)
Life is complex, it has real and imaginary parts.