Riippuu vihanneksesta. Etkö muka lukenu viikonpäiväketjusta, kun joku kertoi mulle, mitä vihannesta siinä sanonnassa tarkoitetaan? (Älä kysele vaimolta, kuiteskaan.)
Kukkaa tarkoitetaan? Aattelin vaan, että tässä asiayhteydessä se voisi olla joku muu kasvis. Esim. ruohosipulilla kutittelua tjsp.
Herra Manala kirjoitti:En mä nyt usko että ninni tarkoitti tuossa yhteydessä vosua mitenkään huorittelevana sanana, eikä vosu sana itsessään tuossa sitä negatiivista impaktia aiheuttanut.
No näin minäkin postauksen ymmärsin.
Herra Manala kirjoitti:Sen sijaan kyllähän nää ninnin "voi vitsi kun mulla on kaikkien muiden miehiin verrattuna ylivertainen turbosupermies
No joo. Onneksi täällä ei kukaan muuu palstan naisista koskaan ylikorosta omaa erinomaisuuttaan tai juttujaan sarkastisesti.
Mun kotopuolessa narttu olisi ollut näistä se halventavin sana. Vosuksi kutsuttiin huomattavan hyvännäköistä / seksikästä naispuolista, eikä sillä ollut sen syvempää merkitystä. Emäntä oli ihan normikutsuma tyttöystävälle, muija kuulosti omaan korvaan rumemmalle.
Nykyään olen Kitinän hämmennyttämä, enkä uskalla käyttää enää mitään näistä.
Viimeksi muokannut bedlam, 26.05.2008 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam kirjoitti: Vosuksi kutsuttiin huomattavan hyvännäköistä / seksikästä naispuolista, eikä sillä ollut sen syvempää merkitystä
Sama. "Jumalauta, tsiigatkaa jätkät mikä vosu" Tarkoitti aina, että Jumalauta, kattokaa jätkät kuin helvetin hyvännäköinen ja seksikäs nainen tuolla on.
Nyt ei kuulkaas olla enää Oulussa! Täälläpäin tavataan sanoa "friidu" eikä mikään "vosu", kuten esim. "Mä olen muuten bylsinyt tota friidua rööperiin" tai "Bonjaa mulle rööki tai mä stikkaan sua daijuun, friidu!".
Mun kotopuolessa narttu olisi ollut näistä se halventavin sana. Vosuksi kutsuttiin huomattavan hyvännäköistä / seksikästä naispuolista, eikä sillä ollut sen syvempää merkitystä. Emäntä oli ihan normikutsuma tyttöystävälle, muija kuulosti omaan korvaan rumemmalle.
Vosu ja narttu viittaavat halventavasti naiseen. Jotenkin narttu kalskahtaa pahemmalle. Vosu on enempi nuoreen assosioituva.
Emäntä ja muija ovat tyttöystävän/vaimon neutraaleja synonyymejä. Ei tää ole niin vaikeeta
Oon sitten vissiin ulosannissani epäselvä, mutta kyllä asia meni aikas pitkälti aivan kuten Manala sen selittikin, eli pääasiallinen vitutuksen kohde oli aikasempien kirjoittajien seksielämän analysointi, täysin asiattomasti. Sen jälkeen olen mielestäni oikeutettu analysoimaan ihan yhtä asiattomasti.