BettyB. kirjoitti:Huh, kuolen kohta aivojen ylikuumenemiseen kun ajattelenkin kaikkia glutamaatteja ja eekkösiä!
Ei niitä ole pakko ajatella. Toisaalta ihmiset välttelevät myös asbestivuoratuissa hometaloissa asumista, käyttävät rypsiöljyä ruoanlaitossa, eivät tupakoi jne. ilman että heidän aivonsa erityisemmin ylikuumenisivat. Elämä on täynnä valintoja, kaikkia valintoja ei tarvitse erityisemmin miettiä jos ei hotsita.
Ps. Pikkasen eri asia noi huumehet ja lisäaineet...
Tupakoitsijoiden mielestä tupakoimattomat ovat nautintoa pelkääviä itsensäkieltäjiä. No onneksi ruoasta nauttiminen ei sentään ole jostain natriumglutamaatista kiinni. Monet myös saavat nautintoa muistakin asioista kuin syöminen.
Ps. Söin viikonlopun aikana neljä (4) natriumglutamatoitua Juustotaskua (valmistaja muistaakseni Saarioinen eli ihan oikeiden äitien valmistamaa kotiruokaa; oikea mielikuva on tärkein). Selvisin hengissä vatsahuuhtelun avulla.
Frederik Krueger kirjoitti:Selvisin hengissä vatsahuuhtelun avulla.
Vain jäädäksesi työmatkalla taksin yliajamaksi.
Vatsanhuuhtelu onnistuu parhaiten 70% alkoholilla koska se läpäisee parhaiten solukalvoja!
IARC:n raportin mukaan muutama tuoppi päivässä nostaa kaksin-kolminkertaiseksi riskin sairastua suuontelon, nielun, kurkunpään ja ruokatorven syöpiin täysin raittiisiin verrattuna.
Alkoholin on todettu lisäävän suu-, kurkku-, nielu- ja ruokatorvisyövän sekä ilmeisesti rintasyövän vaaraa. Riskit kasvavat mitä enemmän etyylialkoholia juodaan. Selkeästi määriteltyä kynnystä turvalliselle alarajalle ei ole.
Vaikka alkoholi voi yksinäänkin kasvattaa syövän vaaraa, alkoholin ja tupakoinnin yhdistelmä kasvattaa riskiä, koska kumpikin moninkertaistaa toistensa vaikutuksen. Kun verrataan tupakoimattomia, jotka eivät nauti alkoholia niihin, jotka tupakoivat ja käyttävät alkoholia, riski on 10-100-kertainen. Jos eurooppalaiset eivät tupakoisi ja käyttäisi alkoholia, suun, nielun, kurkunpään ja ruokatorven syöpään sairastumisen vaara Euroopassa olisi hyvin alhainen. Alkoholilla itsellään on syöpää aiheuttavia mekanismeja, joita tupakan sisältämät syöpää aiheuttavat ainekset vahvistavat.
Opin jo teini-ikäisenä, että tällaisten raporttien lukeminen lyhentää elinikää vuosilla.
Pitkän iän salaisuus on asuntomarkkinoiden ja subprimejohdannaiskorkokanapeemarkkinoiden seuraaminen?
Tottahan se on että turha sitä on mistään huolehtia koska me kaikki jäämme kuitenkin huomenna verenhimoisen tappajalinja-auton alle. Taidan mennä pankkiin kysymään kuinka suuren asuntolainan he voivat maksimissaan minulle myöntää.
Frederik Krueger kirjoitti:Pitkän iän salaisuus on asuntomarkkinoiden ja subprimejohdannaiskorkokanapeemarkkinoiden seuraaminen?
Ei vaan toisen käden lainausten referoiminen tai linkittäminen.
Linja-autoista en olisi niinkään huolissani, mutta täälläpäin 110 kilometria tunnissa tykittävät avolakuorma-autot lastinaan isoja graniitinpaloja tms. aiheuttavat kyllä kaikenlaisia herkkiä ajatuksia.
Frederik Krueger kirjoitti:Pitkän iän salaisuus on asuntomarkkinoiden ja subprimejohdannaiskorkokanapeemarkkinoiden seuraaminen?
Taloudestaan, kuten tietty terveydestäänkin huolehtiminen tietyssä mittakaavassa saattaa määrittellä osaltaan onnellista loppuelämää.
Mutta kun joka toinen tutkimus väittää alkoholin olevan terveellistä ja joka toinen epäterveellistä niin tutkimuksista normaali-ihminen poimii sen mitä haluaa. Eli tietty se on terveellistä (!) kun minä sitä juon. Sama pätee muihinkin mielihaluihin _kohtuudella_ käytettynä.
Mikä merkitys, muu kuin asian kauhistelu, on tuolla lukumäärällä? Aika lailla erityyppisiä aineitahan tuohon joukkoon kuuluu, eivätkä kaikki ole edes keinotekoisia - jos sellaiset kokee pahaksi.
BettyB. kirjoitti:Hirveetä jeesustelua tässäkin ketjussa. Ei tänne kukaan ikusesti jää, sama kai kuoleeko suolan yliannostukseen vai auton alle. Nauttikaa hei vähän elämästä!
Nyt kyllä joudun vähän ihmettelemään kovasti, ainakin virtuaalisesti, arvostamani Mizz Bettyn näkemystä.
Kohdallani ainakin on kyse nimenomaan elämästä nauttimisesta eikä mistään jeesustelusta. Koen voivani paremmin kun valitsen mitä syön ja vältän haitallisiksi kokemiani aineita kuten myös alkoholia ja tupakkaa.
Minulla on kolme läheistä ystävää joilla on tai on ollut syöpä ja se pistää vähän miettimään. Kahdelta leikattiin rinnat ja kolmannelta vatsasta iso osa.
Jokainen pelkää tietysti että syöpä uusiutuu ja tällä vatsa henkilöllä on niin käynytkin.
Vaikkei välttämättä ravinto ole vaikuttanut näihin heidän sairauksiin, niin koitan aiankin toimia parhaan kykyni mukaan niin etten lisää ongelmaa.
Lisäksi, mahdollisimman vähän käsitelty ja luonnonläheinen ravinto on minusta hyvää.
BrianW kirjoitti:Lisäksi, mahdollisimman vähän käsitelty ja luonnonläheinen ravinto on minusta hyvää.
Kultaseni, olen asiasta aivan samaa mieltä. Lähinnä ihmettelen kaikkea mahdollista ääripäistelyä ja ehdottomuutta. Itsekin syön pääasiallisesti tuoreista, hyvistä raaka-aineista valmistettua, terveellistä ruokaa, mutten ruoski itseäni vaikka joskus lankean eineksiinkin. Ja kun nyt kaikille lienee selvää kuka palkkani maksaa, ei lienee yllätys että minulla on rakkaussuhde myös ns. pikaruokaan.
Ihan varmasti kaikilla lisäaineilla on vaikutuksensa syövänkin syntyyn, mutta itse eräänlaiseen karmaan uskovana ajatteleln, että jos jotain on tullakseen se tulee minun toimistani riippumatta. Kaikkea laillista kohtuudella, sano.
BettyB. kirjoitti:
Kultaseni, olen asiasta aivan samaa mieltä.
Äh, jo näillä sanoilla aurinko paistaa päivääni.
Poikaseni, on suloista ja sööttiä kuinka alentuva keskustelutyyli vetoaa sinuun.
BettyB. kirjoitti:itse eräänlaiseen karmaan uskovana ajatteleln, että jos jotain on tullakseen se tulee minun toimistani riippumatta. Kaikkea laillista kohtuudella, sano.
Hihhulithan korostavat monesti kohtalon merkitystä ja omien valintojen merkityksettömyyttä. Jeesuskaan ei olisi elänyt päivääkään kauempaa vaikka olisi vältellyt E621:stä.