Kateus
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.Vihtahousu kirjoitti:Montas poikaa sulla on? Seitsemän?Mida kirjoitti:En oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että muut ihmiset prkl saa tyttölapsia ja meille pukkaa poikaa pojan perään.
.
Ja sit tulee vaan poikia, joille nimien keksiminen on tuskan takana..
Teit sitten ensimmäisen pojan kuitenkin sillä perusteella?Mida kirjoitti:Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Nyt kyllä ihmettelen, että mistä ihmeestä noin voi mistään päätellä. Ei, en tehny. Eikös täällä just ollu joku ketju siitä, että miksikäs lisääntyä. Lunttaa sieltä jos oikeesti kiinnostaa.Herra Manala kirjoitti:Teit sitten ensimmäisen pojan kuitenkin sillä perusteella?Mida kirjoitti:Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?Mida kirjoitti:
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
No niin kauan ku on mahdollista, että meille vielä lisää lapsia tulisi tavalla tai toisella, niin niin kauan pidän omana tietonani. En haluu, että kukaan pöllii, vaikka todennäköisyys sille olis kuin pieni.Aito_Johanna kirjoitti:Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?Mida kirjoitti:
Tässä kolmen viikon sisään kaks. Vaan kun ei ole tarkoitus välttämättä lisääntyä enää yhtään tai alkaa lapsia tehtailemaan sillä mielellä, että kyllä sieltä vielä joskus tyttö saadaan. Kun se nyt kuitenkin on aikas vähäpätönen syy tehdä lisää lapsia, että tarvis saada annettua yks nimi.
Kai se sit täytyy joskus mummuna antaa kissalle se nimi ku ny näyttäis siltä, että nää pojat saattaa pian molemmat kantaa "kissan nimeä".
Siitä tulikin Laura Jenna Ellinoora Alexandra Jurvanen,Aito_Johanna kirjoitti:Jos se kuitenkin on poika, paljastatko meille Kitinässä sen uniikin tytönnimen?Mida kirjoitti:
lienee useampi etunimi turva sen pienen ihmisen.
Koko nimi on Laura Jenna Ellinoora Alexandra Camilla,
hiukset kiharat ja simmutkin kun mamilla alakerran Ramilla.
Niinhän se menee, että silloin harvoin kun on oikein tyytyväinen ei kauheasti kadehdi ketään. Mutta useimmiten kun näyttää siltä että kaikilla muilla on kaikki paremin, niin silloin sitä kadehtii vaikka naapurin sandaaleja. Italialaisista rakastajista nyt puhumattakaan.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Onhan kateutta semmoista hyvääkin mallia. Semmoista mikä pistää miettimään omia tekemisiään ja tavoitteitaan, kun joku on saanut juttujaan onnistumaan. Vai onko se enää luokiteltavina kateudeksi?
Tosin huonoina päivinä kateus saattaa kyllä nostaa päätään lapsellisellakin tasolla.
Tosin huonoina päivinä kateus saattaa kyllä nostaa päätään lapsellisellakin tasolla.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 06.05.2008 8:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin, joskus, satunnaisesti jotakuta jostain, mutta en kadehdi pysyvästi, kokopäiväisesti ja lakkaamatta ketään. Vitutuskin on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan, mutta silti kaikki eivät ole kestovittuuntuneita. Esimerkiksi.NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Jep. Siksipä en kirjoitakaan "minua ei koskaan vituta", vaikka koko ajan ei vitutakaan.Aito_Johanna kirjoitti:Niin, joskus, satunnaisesti jotakuta jostain, mutta en kadehdi pysyvästi, kokopäiväisesti ja lakkaamatta ketään. Vitutuskin on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan, mutta silti kaikki eivät ole kestovittuuntuneita. Esimerkiksi.NuoriDaavid kirjoitti:Vaikka opettajana oletkin pitkälti inhimillisten heikkouksien yläpuolella ja hyvän puolella pahaa vastaan, niin en oikein usko tätä. Kateus on normaali tunne, jota uskon jokaisen ihmisen joskus tuntevan.Aito_Johanna kirjoitti:En kadehdi ketään.
Minä kadehdin ihmisiä, jotka tuntuvat saavan kaiken tosi helpolla eli ovat syntyneet kultalusikka suussa ja perseessä ja ties missä. En kuitenkaan jaksa uhrata tälle kateudelle kovin paljon aikaa. Joskus se vain putkahtaa mieleeni ja sitten taas poistuu. Yleensä asia tulee mieleen silloin, jos itsellä menee päin vittua, vaikka olen toki tottunut, että saan tapella kaiken eteen.
- RolloTomasi
- Kitisijä
Musta tuntuu, että oon oppinut - en suinkaan tuntemaan - mutta kuitenkin hyväksymään itseni aika kivasti. En muista kadehtineeni pitkään aikaan ketään.
Joskus olen kahdetinut perijöitä ja perijättäriä, mutta koska tulen ihan kivasti toimeen tällä hetkellä ja tajunnut, etten tarvitse rahaa sen enempää, en ole enää kateellinen heille. Maailmanlaajuinen epäoikeudenmukaisuus varallisuusasioissa noin ylipäänsä tietysti ärsyttää, mutta ei kadehdituta, koska itselleni en tahdo enempää. Joskus olen myös ihmetellyt, miten toisille on niin helppoa tietää, mitä haluavat tehdä isona, mutta en nyt sanoisi sellaisiakaan ihmisiä kadehtineeni. Ja nykyäänhän olen joka tapauksessa löytänyt itsestäni onnellisen paskatyöläisen. (Jos perustaisin blogin, sen nimi olisi "Onnellinen paskatyöläinen muistelee".)
Joskus olen kahdetinut perijöitä ja perijättäriä, mutta koska tulen ihan kivasti toimeen tällä hetkellä ja tajunnut, etten tarvitse rahaa sen enempää, en ole enää kateellinen heille. Maailmanlaajuinen epäoikeudenmukaisuus varallisuusasioissa noin ylipäänsä tietysti ärsyttää, mutta ei kadehdituta, koska itselleni en tahdo enempää. Joskus olen myös ihmetellyt, miten toisille on niin helppoa tietää, mitä haluavat tehdä isona, mutta en nyt sanoisi sellaisiakaan ihmisiä kadehtineeni. Ja nykyäänhän olen joka tapauksessa löytänyt itsestäni onnellisen paskatyöläisen. (Jos perustaisin blogin, sen nimi olisi "Onnellinen paskatyöläinen muistelee".)