Nettisijoittaja 2008

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti: Mikäs päivä sulle kävis parhaiten esittelylle?

Kuinka suuria summia pystytte ottamaan vastaan?
Avoin valtakirja firmasi tilille riitää, noin aluksi. Kaikki muut maksutavat paitsi ruotsinraha ja käteinen käy myös!

Mulla olisi Nigeriasta tulossa mustiksi värjättyjä dollareita.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

NuoriDaavid kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kuinka suuria summia pystytte ottamaan vastaan?
Avoin valtakirja firmasi tilille riitää, noin aluksi. Kaikki muut maksutavat paitsi ruotsinraha ja käteinen käy myös!

Mulla olisi Nigeriasta tulossa mustiksi värjättyjä dollareita.
Vaimon approved™ leimattuja?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

POIJAAT!
Tässä olisi extremetuottoa duunaava extremeriskin rahasto.
IRAKIN JÄLLEENRAKENNUKSEEN!
Jesh, mahtavat voitot kun sijoittaa raunioituneen maan uudelleenbildaamiseen, mutta entäs jos ja kun painuu helvettiin, vittuun ja sisällissotaan jenkkien lähdettyä?

Itse en uskaltaisi, vaikka rahastonhoitajan meriitteihin kuuluu noihin tilanteisiin sopivin: "Toimiminen YK-sotilaana Kuwaitissa ja Irakissa aiemman sodan yhteydessä"

Minimipanos 100 000 dollaria. Anyone interested?

http://www.confidocapital.com/index.php ... entMenu=48

(Tuommoista ihkumpi voisi olla Afrikkarahastot. Ei lyhyellä tähtäimellä)
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Manzel

Viesti Kirjoittaja Manzel »

elco kirjoitti: Lähtökohta oli huonosti ilmaistuna piensijoittajan psykologiassa. Kun kurssit ovat nousseet joitain vuosia ja edellisen vuoden jyrkästi monelle tulee olo, että kyllä minäkin voin tuolla netota. Sitten arvotaan tikalla ja perstuntumalla osakkeita tai rahastoja. Uskoakseni (ei mitään faktatietoa) lisääntynyt volatiliteetti houkuttelee piensijoittajia, koska a) "nyt se on laskenut kolme päivää ja kymmenen prosenttia, lähtee varmaan nyt nousuun" ja b) päivässä tapahtuvat 5% nousut ovat tietty houkuttelevia.

Kassan syvyys tulee piensijoittajalla vastaan siinä vaiheessa kun laskua on tyypistä riippuen jotain 30-80% välillä. Tällöin todetaan, että ehkä ei nousekaan takaisin ja luovutaan leikistä kokonaan. Tai ei siis kokonaan vaan ajan kullitettua muistot ja osakkeiden noustua seuraavassa nousussa neljä vuotta ajatellaan, että enköhän minäkin tuolla voi netota.

Varmaan piensijoittajan helmasynneistä on parempiakin listauksia jossain.
(Poistelin tekstistäsi lainaukseen muutamia pätkiä ja muokkasin sen seurauksena paria kohtaa.)

Eipä tule heti mieleen parempia; juurikin noin tuo menee. Kun piensijoittajat myyvät, isot ostavat ja toisinpäin. Yksi parhaista säännöistä, ellei peräti ensimmäinen, mitä entisessä HEX:ssä kauppaa käyvien piensijoittajien opukseen voisi pistää.

Sanovat että on vaikeaa ymmärtää ja opetella kuvioita. Vitut. Sen ajan minkä joku pistää hevosten opiskeluun ja sitä kautta raveihin tai vaihtoehtoisesti vaikka pokeriin, tienaisivat he rutkasti enemmän ja kohtuu varmasti. Siis normaalit, en tarkoita mitään Sahamiehiä.

Mutta pörssi ei ole piensijoittajille muodissa nyt, kuten mm. pokeri, jossa kaikki aina voittavat, kaikki ovat ammattilaisia ja ne joita rahat saadaan... niitä ei ole olemassakaan. Tuntematonta pohjasakkaa.

Pörssi kun on mainituille muodissa ainoastaan silloin, kun se on noussut useita vuosia ja viimeisen/t kohisten. Kuten mainitsit.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Säämies Toni sijoitusneuvojana Pattijoella

Kyllä sun Gattis kannattaisi tuonne lähteä. Tonin neuvoilla sijoitukset poikimaan ja oma uskollinen pystytisu kainaloon.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:
aasi kirjoitti:Jos veikkaa sen puolesta että Yhdysvallat / dollari tulee lähivuosien tai kuukausien aikana vajoamaan todella syvälle, mikä olisi tarkoituksenmukainen sijoitusinstrumentti? Mielellään sellainen joka ei hajoa helposti. Saa vuotaa verta tapahtumaa odottaessa.
Kulta.
Ja verta sinä olisit vuotanut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tää on jotenkin niin luotettavan ja kunnollisen oloinen sivu, että kannattaisko mun sijoittaa valuuttakauppaan?
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Kas, Viljami alakaa jäädä jalakoihin kitinäkisassa :>
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

McJanne kirjoitti:Kas, Viljami alakaa jäädä jalakoihin kitinäkisassa :>
Jep. Veikkasin väärää kaakkia koko omaisuudella ja nenille tuli - 20% riskipöydässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin