prosessi kirjoitti:Frederik Krueger kirjoitti:Minun ehdotukseni, myöntää yleisölle että toisen esittämä kanta piti sittenkin paikkansa jolloin hän mielestäni pyytää julkisesti anteeksi omaa erheellistä kantaansa. Oliko mielestäsi mustamaalaamista että hän luuli ja väitti erheellisesti toisen teoriaa paikkansapitämättömäksi?
Palaamme takaisin siihen, ettet ilmeisesti oikein tunne anteeksipyynnön käsitettä.
Takerruit jälleen pelkkään sanan ulkomuotoon etkä ottanut kantaa rautalankaesimerkkiini.
Mikä sinun mielestäsi olisi ns. oman kilven kiillottajan ensisijainen keino vastaavassa tilanteessa? En ymmärrä miten esim. yv:llä anteeksipyyntö auttaisi hänen kilvenkiillotuspyrkimyksiään, koska silloinhan katseleva yleisö ei tietäisi hänen katuneen tai "katuneen" tekojaan.
Minähän jo vastasin tuohon. Mutta täsmennetäänpä vielä: teot unohtuvat parhaiten, jos niihin ei kiinnitetä mitään erityishuomiota, esim. myöntämällä ne loukkaaviksi.
Tuoko on mielestäsi toimivampi tapa oman kilven kiillotukseen julkisen anteeksipyynnön puolesta? Kumpi tapa mielestäsi herättää yleisössä positiivisempia viboja kilven kiillottajaa kohtaan?
Kun Ilkka Kanerva tai Bill Clinton pyytää kansalta anteeksi törttöilyjään, mikä heidät on siihen (julkiseen anteeksipyyntöön) lähinnä ajanut?
Median edustajat.
Median edustajat ovat pitkälti lukijoidensa orjia (niistä uutisoidaan minkä oletetaan myyvän), ja pitivät kyseiset henkilöt omastakin aloitteestaan kosteasilmäisiä exit-lehdistötilaisuuksia.
Koska vastasit kysymykseen väärin, paljastan oikean vastauksen: he hakivat yleisön sympatiaa ja ehkä alussa jopa toivoivat pääsevänsä pinteestä kuin koira veräjästä.
No olisiko tässä ketjussa esitetty minun päässäni viiraamiseen liittynyt kommentti, jonka itse kaivoit esiin vaikka se jo oli käsitelty loppuun ja korostit sen liittyvän minun parisuhdekelpaamattomuuteeni Tixille. Tarkoituksesi oli ilmeisesti tökkiä vain Tixiä, mutta siitä ei pääse mihinkään, etteikö ilkeilysi olisi kohdistunut myös minuun, muodossa "liian läski Tixille".
Kuten arvelitkin, piikittelyni ei ollut ollenkaan kohdistettu sinuun, enkä arvannut että se loukkaisi sinua. Pyydän syvimmästi anteeksi huonoa käytöstäni.
Frederik gains Popularity +1.
Ja sen jälkeen vielä viitsit kritisoida muiden harjoittamaa vyön alle lyömistä. *huokaus*
Jostain syystä koen tarkoituksellisen vyön alle lyömisen huomattavasti pahempana kuin vahingon.
Okei. Anteeksi Gattaga että implikoin sinun syyllistyneen joskus limaisiin vonkailuihin. Olin ilmeisen väärässä, ja jos olisin tiennyt kuinka loukkaava kommenttini on, olisin ehdottomasti jättänyt sen kirjoittamatta. Kaikkea hyvää sinulle, Gattaga-rakas. Voi hyvin. (/kiillottaa kilpeään).
Tämä lainaus verrattuna Tixin runoon kertonee jotain siitä, kummalla todella olisi syytä pyytää anteeksi. Tuollainen alentuvuus on surullista.
Hetkinen? Eikö julkinen anteeksipyytäminen tarkoittanutkaan välttämättä puhtaita motiiveja? EW sanoi että minun pitäisi muuttaa ajatusmaailmaani jos epäilen että julkisen anteeksipyytämisen takana saattaa olla muuta(kin) kuin aito empatia ja huoli vastapuolen tunteista. Ilmeisesti sinunkin pitäisi?
Vielä selvennys: ketä kohtaan olin mielestäsi alentuva yllä?
Pitääpä vastaisuudessa muistaa että toisen hygienian, sosiaalisen kömpelyyden ja saamattomuuden piikittely runomuodossa on iloista optimismia siinä missä ylläolevan kaltainen, aiempaa anteeksipyytelyä matkiva, lause on loukkaavuudessaan surullista (ketä kohtaan?). Olen sinänsä yllättynyt tuosta paljastuksesta koska minä kokisin sen aivan toisin, mutta minähän vasta harjoitan sosiaalista perssilmääni.