Tunneleiden rakentaminen Tallinnaan?
Tunneleiden rakentaminen Tallinnaan?
Rakennetaanko tämä tunneli. Jos rakennetaan onko asiassa mitään järkeä? Helsingin ja Talinnan välinen matkustajaliikenne on laskussa mm. onko mitään realistista syytä aloittaa rakentaminen? Verrattuna esimerkiksi Espoon metron rakentamisen eteenpäin menossa tapahtuvaan nitkahteluun ja kitinään! Metroyhteys on pituudeltaan muutama kymmenen kilonetriä ja kulkee aika pinnassa, sen sijaan Tallinnan tunneli kulkee varmasti syvällä, eikä geologiset olosuhteet mahdollista rakentamista. Riittääkö alle miljoona euroa edes alustaviin tutkimuksiin? taustana voimme tietenkin pitää Kanaalin tunnelia joka on ollut hyvin pitkää tappiollinen huomimatta kymmenistä miljoonista mahdollisista matkustajista! Miten viron puolen rataverkko ja muu infra? Ilmeisesti rantarata Narvaan ja Pietariin toimii, mutta mikä lienee muun rataverkon tila? Monia kysymyksiä nousee.
Pyyhin Netikettiin..
Joku Hesarissa haastateltu kyllä sanoi, että kallioperä mahdollistaa tunnelin rakentamisen.
Hintalappu oli muistaakseni 3-4 miljardia euroa.
En pidä järkevänä. Juna-lauttayhteys ja helikopteri ovat mielestäni riittävän toimivat ja kanaalitunnelia ei ole saatu kannattamaan huolimatta huomattavasti suuremmasta potentiaalisesta matkustajamäärästä.
Hintalappu oli muistaakseni 3-4 miljardia euroa.
En pidä järkevänä. Juna-lauttayhteys ja helikopteri ovat mielestäni riittävän toimivat ja kanaalitunnelia ei ole saatu kannattamaan huolimatta huomattavasti suuremmasta potentiaalisesta matkustajamäärästä.
Hinta ei oo paha mutta lukisin tarkemmin toisten tekstit niin en turhaan toistaisi itseäni?NuoriDaavid kirjoitti:Joku Hesarissa haastateltu kyllä sanoi, että kallioperä mahdollistaa tunnelin rakentamisen.
Hintalappu oli muistaakseni 3-4 miljardia euroa.
En pidä järkevänä. Juna-lauttayhteys ja helikopteri ovat mielestäni riittävän toimivat ja kanaalitunnelia ei ole saatu kannattamaan huolimatta huomattavasti suuremmasta potentiaalisesta matkustajamäärästä.
Pyyhin Netikettiin..