Manala, kiitos. Herkkää tekstiä
Herra Manala kirjoitti: Eikö siinä tapauksessa kannattaisi lähteä etsimään elämänkumppaniaan vaikkapa Ruskeasuon Shellin kahvilasta perjantai- ja lauantai-iltaisin? Tai jos suorasukaisuuden mekkaan haluat, niin suoraan vaan Keravalle tai Järvenpäähän kyttäämään amispoikia.
Ei. Olenko jossain välissä väittänyt, että pelkkä suora puhe riittää? Se nimenomaan tehoaa sellaisessa ujohkossa olemuksessa, kuten varmasti olen jo johonkin kirjoittanut. Olenko edes sanonut, että suora puhe on täällä Kitinässä minuun jo tehonnut? Käsittääkseni olen vain sanonut, ettei se ole mielestäni lainkaan huono lähestymistapa. Siitä, miten kulunut sellainen kenenkin taholta on, ei minulla ole mitään käsitystä. Enkä kovin pitkälle netin perusteella lähtisi sitäkään muodostamaan.
Kun ollaan netissä, on vaan varsin mahdotonta ottaa kantaa mihinkään muuhun ominaisuuteen kuin sanoilla ilmaisemiseen. Ja jos sanojen käytöstä puhutaan, pidän suorasta tyylistä. Mutten siis käsittääkseni ole koskaan sanonut, että se riittäisi.
Herra Manala kirjoitti: Sinuna en olisi niinkään huolissani suorasukaisuudesta, vaan siitä, ettei se näytä sun mielestäsi kokevan juurikaan inflaatiota...
No, luonnollisestikaan minä en voi tietää, mitä täällä Kitinässä on tapahtunut ennen kun itse tänne tuppauduin. Totta kai sanojen toistaminen ja hokeminen automaattisesti aiheuttaa niiden inflaation (sen takia keskitynkin aina mieluummin sinne toiminnan puolelle... ), mutten ikinä tee lopullista arviota toisen sanojen painavuudesta ilman sanatonta viestintää.
En ole mielestäni vielä muuta tehnyt kuin ilmaissut pitäväni suorasta puhetyylistä. Onko se sinun mielestäsi jo jokin lupaus jostakin?
Herra Manala kirjoitti: Suorasukaisuudella kun on todellista painoarvoa vasta sitten kun se on uniikkia ja rehellistä.
Ja se, onko sellainen netissä sitä, on mahdoton sanoa. Tämänkin riskin kyllä mielestäni olen jo ilmaissut.
Herra Manala kirjoitti: Sun katsontakannan perusteella uniikkiudeksi näyttää riittävän se, että se tapahtuu jonkun puolelta sulle. Mun mielestäni taas se on sitä ettei sitä tehdä muille.
Arvostan tätä "peräänkyselemistäsi", Hra Manala. Tosin toki toivon, että mies on muutenkin suorapuheinen kuin jutellessaan mulle, mutta se ei tainnutkaan olla pointtisi...
Minä kun en mielestäni edelleenkään ole tehnyt muuta kuin kertonut pitäväni suorasta lähestymistavasta. Siitä, miten paljon niitä samoja sanoja on jo toistettu muille, minulla ei ole mitään käsitystä. Oli niin tai näin, en nimittäin missään tapauksessa anna mielikuvan jostain ihmisestä muodostua pelkästään nettiläpän perusteella.