Huumoria tietty.Vihtahousu kirjoitti:No jopas on outoa, käytetäänkö emäntä-sanaa teillä huumorisitisesti? Luulisin että kotona saisin astiaston niskaan jos käyttäisin sitä.NuoriDaavid kirjoitti:Emännäksi kyllä, mammaksi en.Vihtahousu kirjoitti: Vitonen vetoa ettet uskalla kutsua sitä emännäksi sen ystävättärien edessä.
"Kitinämisu"-sanan korvaaja?
Ai paskat.Herra Manala kirjoitti:Miksei listassa ole narttua, häh?.
Olisi pitänyt rauhassa kirjoittaa itselleni ensin lista, kun kaikkein ilmeisimpiäkin unohtui. Narttu on hyvä ja naaras ehkä parempi, kunnioittavampi.
Itse pidin myös "Vosusta". Vosu kuulosti minusta söpöltä ja hellittelevältä, kunnes kuulin, että se viittaakin lutkaan tai huoraan. Hmm.. ehkä voisin käyttää vosua lutkan tapaisena, mutta pehmompana ilmaisuna?
Tämä nyt lievästi vituttaa minua, että pelkkä maalaisuus kitykitykulttuurissa koetaan pilkattavana ja alentavana. "Emäntä" kun oli ennen tärkeä nainen, ihan eri tasoa kuin tyttäret tai piiat ja ehkä torpparinmuijatkin. Ja vieläkin maatalousyrittäjilla kunnioitettava asema.Tix kirjoitti:Mä luulen, että tuo emäntä-sana on ikäsidonnainen. Joskus emäntä-nimitys on sisältänyt tiettyä arvostusta ja kunnioitusta, talouden johtava rautarouva. Tämän päivän nuori kaupunkilaisnainen mieltää emännän maalaistantaksi.Vihtahousu kirjoitti:No jopas on outoa, käytetäänkö emäntä-sanaa teillä huumorisitisesti? Luulisin että kotona saisin astiaston niskaan jos käyttäisin sitä.
"Emäntä" oli "Isännän" naispuolinen vastine.
Vanhassa maatalossa emännällä oli omalla työsektorillaan tasa-arvoinen valta ja vastuu. Yhtä tärkeä kuin isännällä. Esimerkiksi natsihenkisellä, köyhiä halveksivalla vaarillani ei ollut yhtään mitään valtaa huomauttaa, kun mummoni lahjoitti ruokaa köyhille. Sillä puolella isännällä ei ollut valtuuksia määrätä.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Kaksinaismoralisti. Ihan yhtä lailla landet naureskelevat kaupunkilaisille ja varsinkin "statilaisille", joita ovat kaikki kehä III sisällä asuvat. Ilmiö on tismalleen sama kuin suomalaisten ja ruotsalaisten tai porilaisten ja raumalaisten keskinäinen pilkka.Gat kirjoitti:Tämä nyt lievästi vituttaa minua, että pelkkä maalaisuus kitykitykulttuurissa koetaan pilkattavana ja alentavana.
Sä olet, niin kuin Häkkisen Mika sen sanoisi, tosi Kitylutka! Arvostan mielettömästi sun Lutkuuttasi, vaikket mua lutkuttanut ookkaa!Suvinen kirjoitti:Lutka on oikein hyvä, ei jostain syystä tunnu Kity- tai Kitinä- etuliitteen kanssa ollenkaan negatiiviselta; ainoastaan ominaisuudelta, josta voi olla jopa ylpeä

Puuttuu slurps! -hjymiö!
No hei Poks!

Pyyhin Netikettiin..
No niinpäs puuttuu. Ja "kissa". Kyllä laitoinkin huolimattomasti nuo vaihtoehdot. Olisi pitänyt muistella rauhassa kaikki.Kreitsu kirjoitti:Itse olen useimmiten ämmä. Eipä ole kukaan misuksi kutsunut. Listasta puuttuu siis ämmän lisäksi myös mm. eukko ja akka.
Lisäys: Olen siis ihan mielelläni vaikka kitymisu tmv.
No, pääasia on ilmaantuvat uudet, luovat ehdotukset ja naisten suhtautuminen vakiintuneisiin, sinä kitinämisu. Pikkutisumisu.
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie