Mitä me täällä teemme?

Yleinen lätinä jä kitinä
exPertti
Kitisijä

Mitä me täällä teemme?

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Rupesin eilen illalla pohtimaan Greyn anatomiaa katsellessa (myönnän jääneeni koukkuun vaikka aloitinkin sarjan katsomisen vasta keskeltä), että mitähän hittoa me täällä teemme?

Minäkin makailin siinä sohvalla lämmitellen jalkojani takan lämmössä ja ruudulla viksut näyttelijät jäljittelivät tunteita.

Onko elämällämme tarkoitus? Olemmeko tällä pallolla syystä?

Vai olemmeko vain hivenen liian isoilla aivoilla varustettuja nisäkkäitä, joilla on liikaa vapaa-aikaa ajatteluun?
Came here for school, graduated to the high life
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
exPertti
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
Tämän vastauksen itsekin pelkään olevan totta. Occamin partaveitsi väittäisi tätä loogiseksi vaihtoehdoksi, mutta toisaalta olisi kiva joku messias-kompleksi saada.
NuoriDaavid

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Elämällä ei ole tarkoitusta. Kaikki on vain sattumaa. Ei se siltä estä, etteikö voisi olla onnellinen.
Tämän vastauksen itsekin pelkään olevan totta. Occamin partaveitsi väittäisi tätä loogiseksi vaihtoehdoksi, mutta toisaalta olisi kiva joku messias-kompleksi saada.
Mitäs pelättävää tuossa on? Mielestäni paljon ikävämpää olisi, jos elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta emme tietäisi sitä.
exPertti
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Mitäs pelättävää tuossa on? Mielestäni paljon ikävämpää olisi, jos elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta emme tietäisi sitä.
Ihmisellähän on messiaallisesti tapana kuvitella juuri omalla elämällään olevan joku erityinen merkitys.

Ikävä ajatus jotenkin, jos kaikki on vain pino kakkaa joka sattuu kenelle sattuu.
Pyry-Matias

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Minä ainakin kaipaan suuresti merkityksellisyyttä ja tarkoituksenmukaisuutta, josta taas syntyy mielekkyyttä ja rationaalisuutta. Elämällä soisi todellakin olevan tarkoitus, jotta edellä mainitsemani "tunnusmerkistö" täyttyisi. Mutta en silti usko myöskään mihinkään tiettyyn elämän tarkoitukseen.

Uskon onnellisuuteen ja hyviin tekoihin. Toisaalta nämä eivät ole mikään elämän tarkoitus, vaan vain hyviä periaatteita noudatettavaksi.
NuoriDaavid

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mitäs pelättävää tuossa on? Mielestäni paljon ikävämpää olisi, jos elämällä olisi jokin tarkoitus, mutta emme tietäisi sitä.
Ihmisellähän on messiaallisesti tapana kuvitella juuri omalla elämällään olevan joku erityinen merkitys.

Ikävä ajatus jotenkin, jos kaikki on vain pino kakkaa joka sattuu kenelle sattuu.
Onhan oma elämä ja omat läheiset omasta näkökulmasta tärkein.

Muistan kokeneeni jonkinlaisen valaistumisen New Yorkin metrossa. Yht'äkkiä tajusin, että omasta näkökulmastaan maailma pyörii jokaisen metromatkustajan näkökulmasta juuri hänen ympärillään, ja muut ovat merkityksettömiä sivullisia.

Jokainen on oman elämänsä Sisäinensankari ™
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Jokainen on oman elämänsä Sisäinensankari ™
Paitsi jos äitee ei anna.
exPertti
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Muistan kokeneeni jonkinlaisen valaistumisen New Yorkin metrossa. Yht'äkkiä tajusin, että omasta näkökulmastaan maailma pyörii jokaisen metromatkustajan näkökulmasta juuri hänen ympärillään, ja muut ovat merkityksettömiä sivullisia.
Tai siis useinhan ympärillä pyörivät ihmiset voivat olla merkityksellisiä jokaisen oman henkilökohtaisen maailman pyörimisessä.

Kun ajatellaan eilistä lumipyryä niin kuinka moni ajatteli:
a) tästä on haittaa ihmisille
b) tästä on haittaa minulle
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suklaa.
exPertti
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:Suklaa.
Onko se elämän tarkoitus?
Rouva Pupu

exPertti kirjoitti:
Kyllä.
exPertti
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Kyllä.
Minusta tuntuu kyllä aika epäilyttävältä, että elämän tarkoituksen takana olisi Karl Fazer.
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:
c) EVVK.
Rouva Pupu

exPertti kirjoitti: Minusta tuntuu kyllä aika epäilyttävältä, että elämän tarkoituksen takana olisi Karl Fazer.
Laadukkaat suklaat, nami nami. Tahtoo suklaamaahan.
exPertti
Kitisijä

Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
c) EVVK.
Hus pois minun maailmastani. _Minulle_ lumipyrystä oli haittaa.
exPertti
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Minusta tuntuu kyllä aika epäilyttävältä, että elämän tarkoituksen takana olisi Karl Fazer.
Laadukkaat suklaat, nami nami. Tahtoo suklaamaahan.
Lähinnä ajattelen termistön määrittelyä. En pitäisi suklaata (tai sen syömistä) elämän tarkoituksena. Merkitystä elämään se voisi jollekin antaa.

P.S. Itse pidän Fazerin mariannesuklaasta ja Maraboun minttusuklaasta.
Rouva Pupu

exPertti kirjoitti:En pitäisi suklaata (tai sen syömistä) elämän tarkoituksena. Merkitystä elämään se voisi jollekin antaa.
Sun pitää nyt oppia elämään tämän asian kanssa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
c) EVVK.
a)

Lumipyrystä ei tosin ollut minulle haittaa, eikä ole koskaan ennenkään ollut. Ellei sitten joku halua laskea haitaksi sitä, että joskus oli ongelmia päästä pois kotoa. Minusta kun sellainen oli lähinnä hauskaa. Eilen kävimme pitkällä kävelyllä, eivätkä kinokset haitanneet kantoliinan kanssa liikkuessa. Tulipahan käyttöä huopahatulleni.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
c) EVVK.
d) jotain muuta

Ei siitä mitään varsinaista HAITTAA ollut, kunhan Vitutti ihan suunnattomasti :P
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: c) EVVK.
a)

Lumipyrystä ei tosin ollut minulle haittaa, eikä ole koskaan ennenkään ollut. Ellei sitten joku halua laskea haitaksi sitä, että joskus oli ongelmia päästä pois kotoa. Minusta kun sellainen oli lähinnä hauskaa. Eilen kävimme pitkällä kävelyllä, eivätkä kinokset haitanneet kantoliinan kanssa liikkuessa. Tulipahan käyttöä huopahatulleni.
Eli sinä väität, että muitten ihmisten kärsimys koskettaa sinua?

Pöh, en minäkään nyt halua ihmisten kuolevan säitten kanssa pelatessa, mutta lähinnä ajattelin että olin itse hengenvaarassa eilisillä surkeillä keleillä.

Pallerommehan nauraa räkätti, kun vedimme vauvapulkassa häntä eilen illalla, joten jollekin tästä oli iloakin.
prosessi

exPertti kirjoitti:Eli sinä väität, että muitten ihmisten kärsimys koskettaa sinua?
Ilmeisesti, koska yleensäkään kiinnitin huomiota kelin vaarallisuuteen autoilijoille.
exPertti
Kitisijä

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Eli sinä väität, että muitten ihmisten kärsimys koskettaa sinua?
Ilmeisesti, koska yleensäkään kiinnitin huomiota kelin vaarallisuuteen autoilijoille.
Hmm, riitasointu.

Kreitsu ja Bliss taas kokivat sentään lumipyryn henkilökohtaisen oman ainutlaatuisen universuminsa kautta, jonka ympärillä me toiset pyörimme.

Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.

Tai sitten teoriassa on lopulta virhe ja omena lentääkin Newtonin päästä takaisin puuhun.
prosessi

exPertti kirjoitti:Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
NuoriDaavid

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Tai toisaalta ehkä tässä ainutlaatuisessa maailmassasi olet huolissasi ympärillä pyörivistä shakkinappuloista.
Näin sen täytyy olla. Meneehän shakinpeluukin sitä tylsemmäksi, mitä vähemmän nappuloita on jäljellä. Ensimmäiset siirrot ovat mielenkiintoisimpia, koska silloin lopputulosta ei vielä ole määritelty.
Eikös shakinpeluussa ne avaussiirrot mene avauskirjaston mukaan pitkälti?
Vastaa Viestiin