Tekniikka & Nörtteily-osion Kysy/Vastaa-ketju

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Onko mitään ohjemaa tai keinoa jolla voisi selvittää mikä ihme pitää USB-kovalevyä vielä hallussa niin ettei se suostu unmounttaamaan Safely Remove -toiminnolla, vaikka kaikki ohjelmat, ikkunat ja muut järkeenkäyvät levyä auki mahdollisesti pitävät jutut on suljettu?
NegaDuck

Kekkasin itte. Process Explorer -nimisellä ohjelmalla voi etsiä prosessin tiedosto-handlen, ja sitten voi päättää uskaltaako tappaa sen vaiko ei.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä

Viesti Kirjoittaja NeitiNegatiivi »

Auttakaa nyt SUPERavutonta. Miten sen kuvan saa avattareksi? Tallensin sen koneelle ja tarkistin, että koko on oikea. Mutta se ei tule siihen. Miksei? Pitääkö sitä jotenkin muuttaa?
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NeitiNegatiivi kirjoitti:Pitääkö sitä jotenkin muuttaa?
Pitää.
NegaDuck

Mulla se ei ainakaan mennyt läpi 125x125 -kokoisena vaikka ohjeissa sanotaan niin, siitä piti tehdä 124x124 -kokoinen.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä

Heh heh. MITEN?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NeitiNegatiivi kirjoitti:Heh heh. MITEN?
Kysyn vastaan, että MILLÄ olet tekemässä tuota?
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Bliss kirjoitti:
NeitiNegatiivi kirjoitti:Heh heh. MITEN?
Kysyn vastaan, että MILLÄ olet tekemässä tuota?
Tietsikalla?

*tukehtuu puujalkaansa*
Bliss

BettyB. kirjoitti: Tietsikalla?
*tukehtuu puujalkaansa*
*tukehtuu myös*

Ehdottaisin tässä sitten viivotinta ja saksia... :lol:
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä

Siis on olemassa liian tyhmiä kysymyksiä. Olen mega avuton tässä koneen käytössä ja nyt sain kyllä kuvaa muokattua jollain gimi ohjelmalla, mutta se ei hyväksynyt tallennusta siihen muotoon kuin olisi tarvittu. Ei ymmärrä. Mutta olkoon, olen ilman avatarta.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

NeitiNegatiivi kirjoitti:sain kyllä kuvaa muokattua jollain gimi ohjelmalla
Google ei löytänyt mitään tietoa tuollaisesta kuvankäsittelyohjelmasta?
Bliss

NeitiNegatiivi kirjoitti:Siis on olemassa liian tyhmiä kysymyksiä.
Ei oo. Anteeks.
Photoshopin ohjeet olisin voinut antaa, mutta tuo ohjelma minkä mainitsit on täysin tuntematon.
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä

Ehkä muistin nimen väärin. Tai joudun aivokuolioon uusien tietokonehaasteiden edessä.
pikkuego
Kitinän uhri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Villi veikkaus ohjelman olevan Gimp, mutta ei mitään hajua ohjelman toiminnasta :?
Bliss

http://fi.wikibooks.org/wiki/GIMP

Tästä varmaan on kysymys, mutta kun käytän näitä "vääränlaisia" koneita...
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NegaDuck kirjoitti:Mulla se ei ainakaan mennyt läpi 125x125 -kokoisena vaikka ohjeissa sanotaan niin, siitä piti tehdä 124x124 -kokoinen.
Jaa. Mun avattaret ovat kyllä aina olleet 125x125 -kokoisia. Jos et usko niin ota kuvasta properties.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

NeitiNegatiivi kirjoitti:Auttakaa nyt SUPERavutonta. Miten sen kuvan saa avattareksi? Tallensin sen koneelle ja tarkistin, että koko on oikea. Mutta se ei tule siihen. Miksei? Pitääkö sitä jotenkin muuttaa?
Mihin kohtaa homma tyssää? Saatko käyttäjätiedoissa ladattua kuvan koneelle? (Selaa-nappi, etsit kuvan, avaa ja sen jälkeen kuvan osoite näkyy siinä laatikossa käyttäjätiedoissa) Sitten vaan tallennat ja katsot mitä Kitinä sanoo, Kitinä kyllä ilmoittaa jos kuva on liian iso. Minkäs merkkinen kuva on? .gif vai .jpg?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita kirjoitti:
NeitiNegatiivi kirjoitti:Auttakaa nyt SUPERavutonta. Miten sen kuvan saa avattareksi? Tallensin sen koneelle ja tarkistin, että koko on oikea. Mutta se ei tule siihen. Miksei? Pitääkö sitä jotenkin muuttaa?
Mihin kohtaa homma tyssää? Saatko käyttäjätiedoissa ladattua kuvan koneelle? (Selaa-nappi, etsit kuvan, avaa ja sen jälkeen kuvan osoite näkyy siinä laatikossa käyttäjätiedoissa) Sitten vaan tallennat ja katsot mitä Kitinä sanoo, Kitinä kyllä ilmoittaa jos kuva on liian iso. Minkäs merkkinen kuva on? .gif vai .jpg?
Jos sulla on windows, niin kaikissa windowseissa on paint-ohjelma. Muokkaa sillä oikean kokoiseksi Stretc/skew toiminnilla (olisiko suomeksi venytä/kutista?)
NegaDuck

Herra Manala kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Mulla se ei ainakaan mennyt läpi 125x125 -kokoisena vaikka ohjeissa sanotaan niin, siitä piti tehdä 124x124 -kokoinen.
Jaa. Mun avattaret ovat kyllä aina olleet 125x125 -kokoisia. Jos et usko niin ota kuvasta properties.
Otin, silloin, ja ihmettelin itsekin miksei mene läpi. Se nimenomaan valitti että kuva on liian iso vaikka propertiesissa seisoi 125x125. :? Joku bitti kai oli vinossa jossain.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NegaDuck kirjoitti:Otin, silloin, ja ihmettelin itsekin miksei mene läpi. Se nimenomaan valitti että kuva on liian iso vaikka propertiesissa seisoi 125x125. :? Joku bitti kai oli vinossa jossain.
Olisiko kyse voinut olla kokorajoituksesta, siis bitteinä?
NegaDuck

sivustahuutaja kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:Otin, silloin, ja ihmettelin itsekin miksei mene läpi. Se nimenomaan valitti että kuva on liian iso vaikka propertiesissa seisoi 125x125. :? Joku bitti kai oli vinossa jossain.
Olisiko kyse voinut olla kokorajoituksesta, siis bitteinä?
Ei, koska sen koko (.png) oli 11k, ja rajoitus on 39k. Yritin juuri äsken uudestaan 125x125 -kuvalla, ja tällä kertaa se hyväksyi sen. Silloin ei, oikeesti! Ihme yksittäistapaus...
NeitiNegatiivi
Kitinän väärinkäyttäjä

Kiitos neuvoista, palaan kun ehdin/jaksan sitä pähkäillä. Tietokoneuraani häiritsee mainittavasti se, että joku muu kuin minä on koneen kasannut ja laittanut tänne kaikenlaisia Gimppejä ja Linuxia ja mitä kaikkea muuta mitä kukaan muu ei käytä. Eli kun kotona opin jonkun asian niin muualla se ei toimi jne. Olen päättänyt kuitenkin vähitellen sisulla oppia.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Piti tilata kännykkään uusi soittoääni. Menin soittoääniä myyvälle sivulle ja painoin esikuuntelunappia, mutta mitään ei kuulu. Muistaisin kärsineeni ongelmasta joskus aiemminkin, mutta mitä ilmeisemmin se oli noin sata vuotta sitten edellisen koneen kanssa.

Edit: Koin valaistumisen ja muistin miten homma korjataan: otetaan flashblock pois päältä.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
NegaDuck

Mulla on ihme ongelma pöytäkoneeni DVD+-RW -aseman kanssa. Kun laitan yhden musiikki-CD:n asemaan, se toimii, mutta seuraava ei enää toimi. Asema ei löydä levyä millään, ja My Computerin avaaminen jämähtää täysin niin kauan kuin levy on asemassa. Ongelma korjaantuu vain boottaamalla.

Mikä ihme siinä nyt kränää? :? Ei jaksaisi bootata joka levynkuuntelun / mp3-soittimelle pukkauksen jälkeen.

Läppärissä ei ole tätä ongelmaa.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Mitähän helkuttia teen väärin, kun ei kone suostu tunnistamaan järjestelmäkameraani kuvien siirtoa varten? Mulla ei siis ole erillistä muistikortinlukijaa tms, vaan USB-piuha kytkettynä kameraan. Yritin tämän järkkärin saatuani kuvien siirtoa, mutta kun muistin ettei ollut ajureita asennettuna, olin laiska ja siirsin kortin pokkariin ja siitä sitten kuvat koneelle. Nyt pokkari vain on huollossa ja jos en saa näitä v*tun kuvia koneelle, niiiiin.... &%&&/%¤/¤&

Googletin kyllä kameran mukaiset ajurit ja asensin ne koneelle, mutta tulos on silti sama. Eli ei yhtikäs mitään reaktiota kun piuhat lyö kiinni ja kameran päälle.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Vastaa Viestiin