Homeboy65 kirjoitti: Pikkulapsi nauraa, kun kermakakku lentää naamaan tms. Aikuisten huumori on yleensä...no, hienostuneempaa.
Totta (ainakin joissain kulttuureissa...

).
Homeboy65 kirjoitti:
Ja vaikka sen "tarkoitus on tehdä ihmisiä iloisiksi, naurattaa ja purkaa jännitystä", se VOI olla myös loukkaavaa.
Joo, ja tässä tuleekin just se määritelmädilemma ja subjektiivisuus: missä menee se raja, jolloin asia vaihtuu huumoriksi (tai päinvastoin). Pitänee määritellä jokaisen kohdalla aika lailla erikseen.
Rupesinkin tätä miettimään kun eilen olin erään ystäväni luona kylässä. Eteisessä oli kenkätelineen edustalla, keskellä lattiaa, tumma pitkävillainen matto. No, minä sitten rupesin astelemaan kengät jalassa eteisen poikki sinne kenkähyllylle ja sen yläpuoliselle naulakolle päin - samalla innoissani selittäen jotain - kun se mun ystäväni keskeytti:
"Hei, hei... tota... oon just ostanut tän maton tähän eteiseen. Olin ajatellut, että tässä ei sit niinkun kengät jalassa käveltäis."
Mulla katkes puhe ja liikehdintä ihan täysin.
Ajattelin: "Siis.... että mitenkä? Jaajoo... että... että... että tonne kenkätelineelle pitäis niinkun loikkia täältä sivumarginaaleja pitkin??!? Että... että.. ostit sitten maton keskelle eteistä kenkätelineen eteen ja siinä ei saa kävellä kengät jalassa??!" Mulle tuli täydellinen verbaalinen syntax error.
Tuntien hänen suht pedantin luonteensa, se oli lopulta aika odotettavissa, mutta mulle on huumoria tehdä jotain noin epäkäytännöllistä. Mutta siis hänelle se oli asiallinen asia. Ja mun ois niin mieli tehnyt siitä hänelle kuittailla, mutta jotenkin tuli tunne, että sellainen huumori olis ollut mautonta.
Vaikken oo mikään sääntöjen fani, niin tässä kontekstissa yks aika pätevä (so. hyödyllinen big-time, haitallinen ei juuri lainkaan) sääntö on, että naisena ei passaa mennä heittämään huulta miesten autohaaveista, ellei
TODELLA ole varma, että mies sen sulattaa (eikä varsinkaan, jos toinen samalla kattelee netistä jotain saksalaisten vaihtoautofirmojen tarjontaa...)
Siis ei tyyliin: "No miks sää haluisit ton Audi A8:n, kun se on kerran noin syöppökin? Niinku miks autossa pitää olla 4 litranen moottori?"
Vastaus oli kaikkea muuta kuin humoristinen...
Jooantaaolla. I'll get mi coat.