Siinä vaikeus juuri onkin. Saa nähdä tullaanko Suomessakin tiukentamaan sallittujen rotujen listaa. Kasvattajat pitäisi saada sitoutettua ottamaan enemmän vastuuta.BettyB. kirjoitti:Olen tästä kyllä ihan samaa mieltä, ihmettelen vaan että miten tämä käytännössä toteutetaan?Mickey kirjoitti: Mielestäni on ihan järkevää seurata tarkemmin kenelle sellaisten rotujen edustajia luovutetaan.
Päivän uutiskatsaus
Ei välttämättä löydy. Ei ole ensimmäinen kerta, kun rotikalla vaan yksinkertaisesti napsahtaa päässä ja hyvin koulutetusta koirasta tulee silmänräpäyksessä verenhimoinen tappajaja, jopa omaa perhettä kohtaan.BettyB. kirjoitti: Jaa juu, itse aiheeseen sanosiin sen verran että en kyllä lähtisis parjaamaan yhtäkään rotua, kaikki koirat kun kuitenkin on yksilöitä ja yleensä se vika löytyy sieltä hihnan toisesta päästä. Josta seuraakin ajatus, olisko tässä tapauksessa pitänyt sittenkin lopettaa lapsen vanhemmat?
Ei tästä oo kovin kauaa, kun kaverini istui rauhassa katsomassa telkkua sohvalla ja silitti toisella kädellä rotikkaansa. Ilman ensimmäistäkään varoitusta koira kävi isäntänsä käteen kiinni hullun raivolla. Mies onneksi ei ole pienimmästä päästä ja sai koiran nostettua ilmaan, ennen kuin ehti hyökätä uudelleen. Ennen ihan ystävällinen koira vaan jatkoi riehumista ja mitkään rauhoittelut ei auttaneet. Koira saatiin lopulta paiskattua pakun takaosaan, jossa edelleen jatkoi räyhäämistä ja vietiin elukkatohtorille lopetettavaksi. Tää tyyppi on omistanut useita kyseisen rodun edustajia ja sanoi, että tämä jäi kyllä viimeiseksi ja totesi, että onneksi ei ollut jättänyt pieni kokoista vaimoaan tuolloin yksin kotiin. Ei välttämättä olisi selvitty ihan vain tikeillä omassa kädessä.
Taas yksi liian suosittu rotu, joka on jalostettu pilalle. Mun huusholliin ei ikipäivänä tulisi tuollaista aikapommia koiraksi ja moni muukin tuollaisen varmaan älyää jättää ottamatta. En kyllä huolisi edes k.noutajaa... elinikä ehkä n. 6-7v ja muutenkin niin epäterveitä piskejä, ettei mitään tolkkua koko hommassa.
Liittyy se, potentiaalisesti vaarallisten asioiden jonkinasteinen valvonta on tarkoituksenmukaista.Crowbar kirjoitti:Tuo ei liity mitenkään tähän.prosessi kirjoitti:Onhan siinäkin sentään ikärajat. Ja se kielto, ettei selvästi juopuneille saa myydä.Crowbar kirjoitti: Pitäisikö viinasta tehdä luvanvaraista?
Tehtiinkö sille ruumiinavausta?safi kirjoitti:Ei tästä oo kovin kauaa, kun kaverini istui rauhassa katsomassa telkkua sohvalla ja silitti toisella kädellä rotikkaansa. Ilman ensimmäistäkään varoitusta koira kävi isäntänsä käteen kiinni hullun raivolla. Mies onneksi ei ole pienimmästä päästä ja sai koiran nostettua ilmaan, ennen kuin ehti hyökätä uudelleen. Ennen ihan ystävällinen koira vaan jatkoi riehumista ja mitkään rauhoittelut ei auttaneet. Koira saatiin lopulta paiskattua pakun takaosaan, jossa edelleen jatkoi räyhäämistä ja vietiin elukkatohtorille lopetettavaksi.
Entäs autot?NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi tietysti. Itse asiassa se pitäisi kieltää kokonaan ja sitä on yritettykin, kuten hyvin tiedät. Ihmisen juomishimo on kuitenkin niin voimakas, ja alkoholia niin helppo valmistaa, että ei onnistu.Crowbar kirjoitti:Pitäisikö viinasta tehdä luvanvaraista?BettyB. kirjoitti: Olen tästä kyllä ihan samaa mieltä, ihmettelen vaan että miten tämä käytännössä toteutetaan?
Jos alkoholi todella pystyttäisiin kieltämään, niin kannattaisin sitä.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
No tuota, jotain tollastahan mä tässä juuri sanoin. Että ei nyt aleta vetämään mitään mustavalkoista linjaa tähän. Joskus pimahtaa koira, joskus ihminen, sellasta se elämä vaan on. En silti lähtisi tässäkään tapauksessa syyttämään koiraa, enkä omistajaakaan. Menee aina hermo kun joku tuntuu tietävän tasan tarkkaan missä vika on. Mutta mulla menee muutenkin hermo lähes kaikkeen mustavalkoisuuteen...safi kirjoitti:Ei välttämättä löydy.
Viimeksi muokannut BettyB., 17.03.2008 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuu kokeilemaan tytöillä. Kyllä se on halusta kiinni.Tix kirjoitti:Juttu taitaa olla siinä, että mäyris tai terrieri ei oikein saa koskaan ketään hengiltä.
Siinä vaiheessa kun terrierin lukkopurenta on akillesjänteessä kiinni niin saattaa uppercutit lähteä vähän hitaasti.
EDIT: Oon katsonut kuinka noi repii kappaleiksi "isojen" koirien leluja alle viidessä minuutissa. Kyllä siinä lähtee vatsanahka aika helposti irti kun se lähtee tehdasvalmisteisista koiran puruleluistakin.
Viimeksi muokannut Mylwin, 17.03.2008 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sama vika. Meille koira tuli parisuhteen myötä, joten minulla ei osaa eikä arpaa tuon sontalingon hankinnassa ollut.safi kirjoitti:En kyllä huolisi edes k.noutajaa... elinikä ehkä n. 6-7v ja muutenkin niin epäterveitä piskejä, ettei mitään tolkkua koko hommassa.
En tiedä mitä tuokin dogi on kokenut, mutta pahasti nuppivikaista sorttia se on. Se pelkää käytännössä katsoen kaikkea ja kaikkia ympärillään. Kyseessä on 4-5 vuotta kennelissä ollut siitoskoira, joten en tiedä mitä kaikkea se on kokenut, mutta hyvältä ei aina kyllä vaikuta.
Kiltti, tottelevainen ja arka koira kyllä, mutta jotain on mennyt aikoinaan pahasti pieleen, kun koirasta tuli noin arka ja pelokas. Veikkaanpa että edellinen omistaja on antanut sille nyrkkiä, kenkää ja keppiä ihan urakalla.

Viimeksi muokannut masa, 17.03.2008 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla kun ei vielä ole siihen suunnittelemaani jonkun baarin tinttitukkien ja pissislutkien teurastamiseen sopivaa asetta.Tix kirjoitti: Niin. Varsinkin kun miettii, että miten hyvin toimii vaikka tuo aseiden luovuttamisen valvonta... pidetäänpä mielessä, että esim. Gattaca on aseistettu yksilö. Kuuluuko hän kenenkään mielestä siihen posseen, jolla pitäisi olla hallussa tuliaseita?
Nyt Rekyylistä luin tästä. GSG-5, MP5- konepistoolin pienoiskiväärijäljitelmä. Tosin vain kakskakkonen ja kerta-automaatti, mutta jos olisi kuusi lipasta lipasparittajilla ja valopistetähtäin..

Edit: vaihdoin kapeamman kuvan.
Viimeksi muokannut Gat, 17.03.2008 12:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Lähteekö akillesjänteestä henki? Ihan oikeasti, kumman kanssa ottaisit mielummin erää - sun tyttöjen vai kahden rottweilerin? Mulle valinta olisi helppo, ihan riippumatta neitosten purulelujen kohtalosta.Mylwin kirjoitti:Tuu kokeilemaan tytöillä. Kyllä se on halusta kiinni.Tix kirjoitti:Juttu taitaa olla siinä, että mäyris tai terrieri ei oikein saa koskaan ketään hengiltä.
Siinä vaiheessa kun terrierin lukkopurenta on akillesjänteessä kiinni niin saattaa uppercutit lähteä vähän hitaasti.
Autoista on enemmän hyötyä kuin viinasta. Toki viina on ollut monen onnellisen parisuhteen alku, mutta tod. näk. ihmiset laittaisivat pippelin pimppaan ilman viinaakin.Crowbar kirjoitti:Entäs autot?NuoriDaavid kirjoitti:Pitäisi tietysti. Itse asiassa se pitäisi kieltää kokonaan ja sitä on yritettykin, kuten hyvin tiedät. Ihmisen juomishimo on kuitenkin niin voimakas, ja alkoholia niin helppo valmistaa, että ei onnistu.Crowbar kirjoitti: Pitäisikö viinasta tehdä luvanvaraista?
Jos alkoholi todella pystyttäisiin kieltämään, niin kannattaisin sitä.
Mä ihmettelin tässä sitä, että heti jengi on kieltämässä joiltakin jotakin. Ainoana perusteena on bodycount. Jos bodycount on ainoa peruste niin voidaan kieltää aika helvetinmoinen määrä asioita. Hulluinta on, että tässä tapauksessa bodycountin koolla ei ole mitään merkitystä. Jos se on iso niin ei kielletä. Jos se on pieni niin kielletään tai ei kielletä. Ettei taas olisi syyssä se pikku juttu, että tässä kuoli lapsi. On se jännä miten epätavalliset tappajat ollaan heti suu vaahdossa kieltämässä, mutta tavallisesta tappajasta ei niin väliä mitään. Tappakoon, onhan se ennenkin tappanut.
(Minä antaisin kyllä Gattacalle luvat mini-guniin)
I was at the hospital laughing at cripples
Toki. Tarkoitin lähinnä että melkeinpä kaikilla koirilla, poislukien kaikista pienimmät rodut, on fyysinen kyky ottaa ihminen hengiltä, ja että sen onnistuminen on enemmän luonneriippuvaista. En lähtisi kehään pitbullin saati minkään muunkaan terrierin kanssa koska henki siinä lähtisi jos se koira olisi niin päättänyt. Yleensähän koirat tyytyvät siihen lukkopurentaan, mutta edellytykset on olemassa jos se koira osaa.Tix kirjoitti:Lähteekö akillesjänteestä henki? Ihan oikeasti, kumman kanssa ottaisit mielummin erää - sun tyttöjen vai kahden rottweilerin? Mulle valinta olisi helppo, ihan riippumatta neitosten purulelujen kohtalosta.Mylwin kirjoitti:Tuu kokeilemaan tytöillä. Kyllä se on halusta kiinni.Tix kirjoitti:Juttu taitaa olla siinä, että mäyris tai terrieri ei oikein saa koskaan ketään hengiltä.
Justiinhan ainakin minä sanoin, että viina pitäisi kieltää jos se olisi käytännössä mahdollista. Mutta se ei ole.Crowbar kirjoitti:Mä ihmettelin tässä sitä, että heti jengi on kieltämässä joiltakin jotakin. Ainoana perusteena on bodycount. Jos bodycount on ainoa peruste niin voidaan kieltää aika helvetinmoinen määrä asioita. Hulluinta on, että tässä tapauksessa bodycountin koolla ei ole mitään merkitystä. Jos se on iso niin ei kielletä. Jos se on pieni niin kielletään tai ei kielletä. Ettei taas olisi syyssä se pikku juttu, että tässä kuoli lapsi. On se jännä miten epätavalliset tappajat ollaan heti suu vaahdossa kieltämässä, mutta tavallisesta tappajasta ei niin väliä mitään. Tappakoon, onhan se ennenkin tappanut.
Alkoholi tappaa tuhansia suomalaisia joka vuosi
Älä nyt unohda, että myös ihmisellä on fyysinen kyky ottaa koira hengiltä. Lukkopurenta eli ei, ihmisellä on neljä raajaa ja melkoinen massa pikkuterrieriin verrattuna. Plus melkoisesti enemmän älyä ja kyky ottaa avuksi erilaisia astaloita. Kyllä aikuinen terve mies saa olla aika yllätetty, että ei pysty hanttiin panemaan. Vaikka olisi kuinka ärhäkkä ja päättäväinen otus.Mylwin kirjoitti:Toki. Tarkoitin lähinnä että melkeinpä kaikilla koirilla, poislukien kaikista pienimmät rodut, on fyysinen kyky ottaa ihminen hengiltä, ja että sen onnistuminen on enemmän luonneriippuvaista. En lähtisi kehään pitbullin saati minkään muunkaan terrierin kanssa koska henki siinä lähtisi jos se koira olisi niin päättänyt. Yleensähän koirat tyytyvät siihen lukkopurentaan, mutta edellytykset on olemassa jos se koira osaa.
Epäilemättä jostain päin nettiä löytyy tästäkin jotain videoita, mutta syystä taikka toisesta en taida viitsiä kaivella. Seuraava aste olisi varmaan sitten se, että pohditaan pärjääkö nyrkkeilijä, judoka vai karateka paremmin koiraa vastaan vaiko ei.

Pienet koirat ovat niin saakelin nopeita, että jos niitä tosiaan käy kimppuun enemmän kuin yksi kerralla, on kuka tahansa pulassa. Karhullakin on vaikeuksia saada saksanmetsästysterriereitä hengiltä, ja nehän tosiaan käyvät karhunkin kimppuun jos sellainen sattuu kohdalle.Tix kirjoitti:Älä nyt unohda, että myös ihmisellä on fyysinen kyky ottaa koira hengiltä. Lukkopurenta eli ei, ihmisellä on neljä raajaa ja melkoinen massa pikkuterrieriin verrattuna. Plus melkoisesti enemmän älyä ja kyky ottaa avuksi erilaisia astaloita. Kyllä aikuinen terve mies saa olla aika yllätetty, että ei pysty hanttiin panemaan. Vaikka olisi kuinka ärhäkkä ja päättäväinen otus.
Tuli vaan mieleen, että kun synnyin, oli perheessä neljä aikuista saksanpaimenkoiraa. Lapsuudessa aina ollut joko saksanpaimenkoira, rottweiler tai rhodesiankoira, tai näitä samanaikaisesti. Mä taidan katsoa näitä koira-asioita aikalailla noiden kokemuksien perusteella.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ihmisistä se enemmän vaaraa on. Joka viikonloppu moni tulee pahoinpidellyksi ihmisen toimesta. Loogisesti ajatellen baareissa juopuvat ihmiset täytyisi pitää hihnassa.
Kun meillä oli koira, kaupungin järjestyssääntö salli sen ilman hihnaa juoksuttamisen Varkauden laajoilla lähes luonnontilaisilla ulkoilualueilla. Siellä ei juuri tullut vastaan ei ihmisiä eikä koiria. Jänikset olivat hyviä
Nyt sitten on uusi valtakunnallinen järjestyslaki, joka kategorisesti kieltää koirien irrallaan juoksuttamisen taajamamerkkien sisäpuolella. Riippuu taajamasta, mutta täällä se olisi ihan perseestä. Tuollainen melkein seitsemääkymppiä juokseva koira koko ikänsä hihnassa metsästysreissuja lukuunottamatta vain siksi, että kerran vuodessa sattuisi vastaan tulemaan ihminen, joka syyttä pelkää koiraani. Tai joo, lapset, laaaapset, laaapset.
Aidatut koirapuistot ovat sellaisille juoksijaroduille huono vitsi.
Mitä mies-koira matseihin tulee, niin sellaisesta ihan leikkitappeluna minulla on kokemusta. Ferri painoi kunnossa 35 kiloa, läskimpänä 40. Säkäkorkeus 66 cm. Vedin vanhan paksun takin päälle ja tappelemaan (No itsehän se mut puntista vetämällä siihen vaati). Ehkä olen nopea, ja ehkä se ei ole tappelurotua kk. saksanseisoja. Mutta kyllä sellaista voi väistää, torjua puremia käsivarsilla suuntaamalla ja samantien heittää taaksepäin. Puremia voi tulla, mutta ei kerinnyt otetta saamaan. "Säännöt" tosin oli tietysti, että vihaisia ei oltu, se ei purrut tosissaan enkä minä lyönyt. Selälleen saaminen on tosi vaikeaa, siinä jos missä altistuu puremille ja selälläänkin koira ponnistaa jaloillaan vastaan.
Sitten koirien aroissa paikoissa on eroja. Se meidän kakoi ja yski heti kun kurkkuun vähänkin hipaisi. Kun taas kerran naapurin vuoden ikäinen (pentu oikeastaan) saksanpaimenkoira otti hanskakäteni suuhunsa eikä päästänyt irti isäntänsäkään yrityksistä huolimatta. Vetäsin sitä kurkkuun lujaa, ei mitään vaikutusta. Sitten vain kävelin eteenpäin ja kaadoin sen selälleen kun tukipiste oli sen leuoissa ja kävelin yli. Vähän nolotti että mitä sitä nyt toisen miehen koiraa kurmuuttamaan..
Suojelukoirien opetuksessa ne kai opetetaan käymään käsivarteen kiinni. Harjoituksissa näyttää, että maalimies vain seisoo paikallaan ja oikein tyrkyttää kättään. Pakkoko se on niin seistä niin että pure nyt, pure? Ja sitten leffoissa isokin mies kaatuu aina kun iso koira hyökkää. Pakkoko on kaatua? Ei koira saa miestä nurin muuten kuin vauhtia ottamalla liike -energialla, ja haloo, silloin koiraa voi väistää.
Tiedä sitten onko väistelystä pitkään hyötyä. Se munkin vaan kävi ovelaksi ja alkoi näykkimään jalkoja kun ei ylemmäs päässyt, ja se olikin hankala kun potkia en saanut. Ehkä tosissaan olevan koiran saisi lopettamaan vain kuristamalla tai tajuttomaksi lyömällä? Pelkkä kipukaan kun ei aina tehoa.
Mutta ihmisen luontainen tapa tapella on aseiden käyttö. Kaadettiinhan sitä ennen mammuttejakin keihäällä. Joten jos tukevalla kepilläkin aseistettu mies häviää koiralle, se johtuu pelkästä koirapelosta. Saati sitten kun poliisimiehet eivät itse uskalla mennä, lähettävät koiran ammuttavaksi. Jossain näytöksessä ylppisteltiin, että poliisikoira kävi päälle vaikka neljä paukkupatruunaa ammuttiin kohti. No vittu, koirahan olisi kuollut. Ja mitä hienoa siinä, että koira ei ole paukkuarka. Eihän se voi edes tietää, että pyssy on vaarallinen.
Kun meillä oli koira, kaupungin järjestyssääntö salli sen ilman hihnaa juoksuttamisen Varkauden laajoilla lähes luonnontilaisilla ulkoilualueilla. Siellä ei juuri tullut vastaan ei ihmisiä eikä koiria. Jänikset olivat hyviä

Nyt sitten on uusi valtakunnallinen järjestyslaki, joka kategorisesti kieltää koirien irrallaan juoksuttamisen taajamamerkkien sisäpuolella. Riippuu taajamasta, mutta täällä se olisi ihan perseestä. Tuollainen melkein seitsemääkymppiä juokseva koira koko ikänsä hihnassa metsästysreissuja lukuunottamatta vain siksi, että kerran vuodessa sattuisi vastaan tulemaan ihminen, joka syyttä pelkää koiraani. Tai joo, lapset, laaaapset, laaapset.
Aidatut koirapuistot ovat sellaisille juoksijaroduille huono vitsi.
Mitä mies-koira matseihin tulee, niin sellaisesta ihan leikkitappeluna minulla on kokemusta. Ferri painoi kunnossa 35 kiloa, läskimpänä 40. Säkäkorkeus 66 cm. Vedin vanhan paksun takin päälle ja tappelemaan (No itsehän se mut puntista vetämällä siihen vaati). Ehkä olen nopea, ja ehkä se ei ole tappelurotua kk. saksanseisoja. Mutta kyllä sellaista voi väistää, torjua puremia käsivarsilla suuntaamalla ja samantien heittää taaksepäin. Puremia voi tulla, mutta ei kerinnyt otetta saamaan. "Säännöt" tosin oli tietysti, että vihaisia ei oltu, se ei purrut tosissaan enkä minä lyönyt. Selälleen saaminen on tosi vaikeaa, siinä jos missä altistuu puremille ja selälläänkin koira ponnistaa jaloillaan vastaan.
Sitten koirien aroissa paikoissa on eroja. Se meidän kakoi ja yski heti kun kurkkuun vähänkin hipaisi. Kun taas kerran naapurin vuoden ikäinen (pentu oikeastaan) saksanpaimenkoira otti hanskakäteni suuhunsa eikä päästänyt irti isäntänsäkään yrityksistä huolimatta. Vetäsin sitä kurkkuun lujaa, ei mitään vaikutusta. Sitten vain kävelin eteenpäin ja kaadoin sen selälleen kun tukipiste oli sen leuoissa ja kävelin yli. Vähän nolotti että mitä sitä nyt toisen miehen koiraa kurmuuttamaan..
Suojelukoirien opetuksessa ne kai opetetaan käymään käsivarteen kiinni. Harjoituksissa näyttää, että maalimies vain seisoo paikallaan ja oikein tyrkyttää kättään. Pakkoko se on niin seistä niin että pure nyt, pure? Ja sitten leffoissa isokin mies kaatuu aina kun iso koira hyökkää. Pakkoko on kaatua? Ei koira saa miestä nurin muuten kuin vauhtia ottamalla liike -energialla, ja haloo, silloin koiraa voi väistää.
Tiedä sitten onko väistelystä pitkään hyötyä. Se munkin vaan kävi ovelaksi ja alkoi näykkimään jalkoja kun ei ylemmäs päässyt, ja se olikin hankala kun potkia en saanut. Ehkä tosissaan olevan koiran saisi lopettamaan vain kuristamalla tai tajuttomaksi lyömällä? Pelkkä kipukaan kun ei aina tehoa.
Mutta ihmisen luontainen tapa tapella on aseiden käyttö. Kaadettiinhan sitä ennen mammuttejakin keihäällä. Joten jos tukevalla kepilläkin aseistettu mies häviää koiralle, se johtuu pelkästä koirapelosta. Saati sitten kun poliisimiehet eivät itse uskalla mennä, lähettävät koiran ammuttavaksi. Jossain näytöksessä ylppisteltiin, että poliisikoira kävi päälle vaikka neljä paukkupatruunaa ammuttiin kohti. No vittu, koirahan olisi kuollut. Ja mitä hienoa siinä, että koira ei ole paukkuarka. Eihän se voi edes tietää, että pyssy on vaarallinen.
Viimeksi muokannut Gat, 17.03.2008 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos nyt ihan vähän vaan venyttäis tätä, niin lehmät olis ehkä syytä kieltää ihan vaan varmuuden vuoksi. Kokoa ja massaa on monen tappajakoiran verran, hampaita ei ehkä niinkään, mutta vastaavasti sarvia on enemmän. Se, että niillä on lehmän hermot, ei ole tae yhtään mistään. Jokainen joka on nähnyt vauhtiin päässeen lehmän, varustautuu vähintään apilatukolla lähestyessään märehtivää mansikkia.
Asteikon toisesta päästä voisi vetää esiin minkä tahansa vittumaisen viruksen. Tapa sitä sitten nyrkillä, kun vastustaja väistää ihopoimuun. Liike-energiaa tuolla ei ole juuri mitään, mutta silti hengenlähtö on kiusallisen lähellä.
Mutta eipä silti, eniten tekis mieli huitoa näitä isäntiä ja emäntiä, joille on ensin tullu langaton puhelin, sitten langaton netti ja nyt jumalauta langaton koira! En nyt ole jaksanu kysyä tarkemmin, mutta pienellä kauhulla odottelen sitä hetkeä kun tällainen wlan-wuffe haistaa jotain vastustamatonta ja säntää auton alle.
Ja se logiikka. Jos koiran ohittaa parin metrin päästä, saa yleensä ystävällisen tiedotteen, ettei sitä tarvitse pelätä. Ai? Tapana on yleensä jättää ihmisiinkin pieni hajurako vaikkei varsinaisesti jokaisen kohdalla nousekaan pelko puseroon, että se löisi hampaat aorttaan kiinni.
Asteikon toisesta päästä voisi vetää esiin minkä tahansa vittumaisen viruksen. Tapa sitä sitten nyrkillä, kun vastustaja väistää ihopoimuun. Liike-energiaa tuolla ei ole juuri mitään, mutta silti hengenlähtö on kiusallisen lähellä.
Mutta eipä silti, eniten tekis mieli huitoa näitä isäntiä ja emäntiä, joille on ensin tullu langaton puhelin, sitten langaton netti ja nyt jumalauta langaton koira! En nyt ole jaksanu kysyä tarkemmin, mutta pienellä kauhulla odottelen sitä hetkeä kun tällainen wlan-wuffe haistaa jotain vastustamatonta ja säntää auton alle.
Ja se logiikka. Jos koiran ohittaa parin metrin päästä, saa yleensä ystävällisen tiedotteen, ettei sitä tarvitse pelätä. Ai? Tapana on yleensä jättää ihmisiinkin pieni hajurako vaikkei varsinaisesti jokaisen kohdalla nousekaan pelko puseroon, että se löisi hampaat aorttaan kiinni.