Viedäänkö myös tuolit ympäriltä?Vadim kirjoitti:Meinaat, että olen niitä kavereita, joiden saapuessa huoneeseen kukatkin alkavat lakastua?
Huoran olemus ja tulemus
Tämä sopii erinomaiseksi puheenvuoroksi tähän aiheeseen.
Scott Walker: Port of Amsterdam
In the port of Amsterdam
There's a sailor who sings
Of the dreams that he brings
From the wide open sea
In the port of Amsterdam
There's a sailor who sleeps
While the riverbank weeps
With the old willow tree
In the port of Amsterdam
There's a sailor who dies
Full of beer, full of cries
In a drunken down fight
And in the port of Amsterdam
There's a sailor who's born
On a muggy hot morn
By the dawn's early light
In the port of Amsterdam
Where the sailors all meet
There's a sailor who eats
Only fishheads and tails
He will show you his teeth
That have rotted too soon
That can swallow the moon
That can haul up the sails
And he yells to the cook
With his arms open wide
Bring me more fish
Put it down by my side
Then he wants so to belch
But he's too full to try
So he gets up and laughs
And he zips up his fly
In the port of Amsterdam
You can see sailors dance
Paunches bursting their pants
Grinding women to paunch
They've forgotten the tune
That their whiskey voice croaks
Splitting the night with the
Roar of their jokes
And they turn and they dance
And they laugh and they lust
Till the rancid sound of
The accordion bursts
Then out to the night
With their pride in their pants
With the slut that they tow
Underneath the street lamps
In the port of Amsterdam
There's a sailor who drinks
And he drinks and he drinks
And he drinks once again
He drinks to the health
Of the whores of Amsterdam
Who have promised their love
To a thousand other men
They've bargained their bodies
And their virtue long gone
For a few dirty coins
And when he can't go on
He plants his nose in the sky
And he wipes it up above
And he pisses like I cry
For an unfaithful love
In the port of Amsterdam
In the port of Amsterdam
(Täytynee lisätä, että Brelin alkuperäisversio on kyllä parempi - sorruin Mort Schumanin erinomaiseen käännökseen siksi, ettei minua (taas) syytettäisi homoseksuelliksi!)
Scott Walker: Port of Amsterdam
In the port of Amsterdam
There's a sailor who sings
Of the dreams that he brings
From the wide open sea
In the port of Amsterdam
There's a sailor who sleeps
While the riverbank weeps
With the old willow tree
In the port of Amsterdam
There's a sailor who dies
Full of beer, full of cries
In a drunken down fight
And in the port of Amsterdam
There's a sailor who's born
On a muggy hot morn
By the dawn's early light
In the port of Amsterdam
Where the sailors all meet
There's a sailor who eats
Only fishheads and tails
He will show you his teeth
That have rotted too soon
That can swallow the moon
That can haul up the sails
And he yells to the cook
With his arms open wide
Bring me more fish
Put it down by my side
Then he wants so to belch
But he's too full to try
So he gets up and laughs
And he zips up his fly
In the port of Amsterdam
You can see sailors dance
Paunches bursting their pants
Grinding women to paunch
They've forgotten the tune
That their whiskey voice croaks
Splitting the night with the
Roar of their jokes
And they turn and they dance
And they laugh and they lust
Till the rancid sound of
The accordion bursts
Then out to the night
With their pride in their pants
With the slut that they tow
Underneath the street lamps
In the port of Amsterdam
There's a sailor who drinks
And he drinks and he drinks
And he drinks once again
He drinks to the health
Of the whores of Amsterdam
Who have promised their love
To a thousand other men
They've bargained their bodies
And their virtue long gone
For a few dirty coins
And when he can't go on
He plants his nose in the sky
And he wipes it up above
And he pisses like I cry
For an unfaithful love
In the port of Amsterdam
In the port of Amsterdam
(Täytynee lisätä, että Brelin alkuperäisversio on kyllä parempi - sorruin Mort Schumanin erinomaiseen käännökseen siksi, ettei minua (taas) syytettäisi homoseksuelliksi!)
Puheenvuoroksi sopisi myös eilen näkemäni musikaali Riitta - nainen talossa, mutta kuvausta kirjoittaessani olen huomannut analyyttisuuteni välillä olevan hieman liian - jotain. Häveliäisyyteni taitaa estää minua postaamasta kuvaustani.Vadim kirjoitti:Tämä sopii erinomaiseksi puheenvuoroksi tähän aiheeseen.
Scott Walker: Port of Amsterdam
To iltana ravintolan pisoaarin ääressä ymmärsin, miksi rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on ihmisen mielestä huono asia;elco kirjoitti:Lähdekirjasto on paffilaatikossa Espoossa, joten voi olla, että tämä menee nk. vituiksi.NuoriDaavid kirjoitti: Olisiko päivystävällä evoluutiopsykologian dosentilla tähän vastausta? Epäilen vastauksen löytyvän siltä suunnalta.
Muutama mahdollinen toimintamalli tulee mieleen:
+naismoralisoijat ja kauhistelijat pyrkivät estämään miesten huorissakäynnit; ehdoton kauhistelu antaa ymmärtää, että akka lähtee, jos mies käy huorissa
+Miesmoralisoijat pyrkivät luomaan itsestään luotettavaa kuvaa, mikä antaa paremmat saumat uida moralistinaisen liiveihin
+Miehet eivät halua suhteeseen huoran kanssa, koska käenpoikamahdollisuus kasvaa
+Kukaan ei halua lapsensa ryhtyvän huoraksi, koska lapsen geenit pitää saada kiertoon mahdollisimman hyvän kandidaatin kanssa
+Huorat (yleensä naisia) eivät pahemmin toitota huoraamisistaan, koska siten saisivat moralistien tuomion ja heikentäisivät saumojaan saada Hyvä Mies
+Huorissakävijät (yleensä miehiä) eivät pahemmin toitota huoraamisistaan, koska siten heikentäisivät mahdollisuuksiaan saada Hyvä Nainen
+Itsepetos on hyvä toimintamalli, koska suorasta valheesta jää helpommin kiinni kuin itsepetollisesta valheesta
+Huorissakävijä ja huora voivat olla moralisteja
+Kaikki edellä ovat mallia yleensä eli ei tarvitse tulla mussuttamaan siitä, että joku toimii eritavalla; uskotaan, ihan varmasti toimii
Kaikki ihmisen toiminta pohjimmiltaan tähtää geenien eteenpäin viemiseen. Lajin säilymisen takia käyttöjärjestelmämme on koodattu siten, että parhaat geenit suurimmalla todennäköisyydellä välittyisivät eteenpäin.
Raha on niin uusi keksintö, että käyttöjärjestelmämme ei vielä tue sitä. Näin ollen rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on käyttöjärjestelmän näkökulmasta laiton toimenpide.
Näh. Tou are wrong and you fail.NuoriDaavid kirjoitti:To iltana ravintolan pisoaarin ääressä ymmärsin, miksi rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on ihmisen mielestä huono asia;
Kaikki ihmisen toiminta pohjimmiltaan tähtää geenien eteenpäin viemiseen. Lajin säilymisen takia käyttöjärjestelmämme on koodattu siten, että parhaat geenit suurimmalla todennäköisyydellä välittyisivät eteenpäin.
Raha on niin uusi keksintö, että käyttöjärjestelmämme ei vielä tue sitä. Näin ollen rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on käyttöjärjestelmän näkökulmasta laiton toimenpide.
Yritetään huonoa analogiaa mallisi mukaan. Geenit ovat hardware-taso, jossa on piireihin ohjelmoitu tiettyjä toimintoja ja mahdollisuuksia. Koska kyseessä on hardware, niiden toiminnallisuudet eivät juurikaan muutu - vaikka niitä voidaan käyttää ohjelmallisesti eri tavoilla. Evoluution mukana hardware-kuitenkin kehittyy ja tulee uusia sukupolvia, joissa on erilaisia uusia toiminnallisuuksia.
Meidän tietoisuutemme ja sosiaaliset mekanismit sen sijaan ovat varsinainen käyttöjärjestelmä. Käyttöjärjestelmässä voi olla valloilla hyvin erilaisia meemejä ja sinun ja minun käyttöjärjestelmä voi olla koodattu aivan erilaisilta pohjalta. Useasti kuitenkin yhteentoimivuuden takaamiseksi monet käyttöjärjestelmät jakavat tiettyjä meemejä.
Erilaisissa käyttöjärjestelmissä rahan ottamiselle seksistä on useita erilaisia sisältöjä, joista on vaikea sanoa mikä on oikeasti hyvä ja mikä on paha - koska niihin kaikkiin sisältyy aina ko. käyttöjärjestelmämallin sisäiset oletukset ko. sosiaalisen systeemin arvomaailmasta ja toiminnoista.
Yleisesti ottaen ajatuksena on kuitenkin suojella jotakin, on kyse sitten seksuaalista valtaa, naiseutta, yhteiskuntajärjestystä tukahduttamalla seksuaaliset impulssit tai yhteiskunnan instituutioita kuten toimimattomat avioiliitot. Toimivat Laissez-Faire seksuaalimarkkinat, jossa raha on yksi kaupankäynnin muoto, on konservatiivien mielessä pelottava uhkakuva yhteiskunnan vakautta ylläpitäville rakenteille.
Näillä käyttöjärjestelmätason koodauksilla ei kuitenkaan taaskaan ole mitään tekemistä hardwaren kanssa.
Noo.. ehkä voimme unohtaa tuon hardware, firmware, software ja BIOS jaottelun, se ei ilmeisimmin asiaa selvennä.huima kirjoitti:Näh. Tou are wrong and you fail.NuoriDaavid kirjoitti:To iltana ravintolan pisoaarin ääressä ymmärsin, miksi rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on ihmisen mielestä huono asia;
Kaikki ihmisen toiminta pohjimmiltaan tähtää geenien eteenpäin viemiseen. Lajin säilymisen takia käyttöjärjestelmämme on koodattu siten, että parhaat geenit suurimmalla todennäköisyydellä välittyisivät eteenpäin.
Raha on niin uusi keksintö, että käyttöjärjestelmämme ei vielä tue sitä. Näin ollen rahan ottaminen pissavehkeiden yhteensovittamisesta on käyttöjärjestelmän näkökulmasta laiton toimenpide.
Yritetään huonoa analogiaa mallisi mukaan. Geenit ovat hardware-taso, jossa on piireihin ohjelmoitu tiettyjä toimintoja ja mahdollisuuksia. Koska kyseessä on hardware, niiden toiminnallisuudet eivät juurikaan muutu - vaikka niitä voidaan käyttää ohjelmallisesti eri tavoilla. Evoluution mukana hardware-kuitenkin kehittyy ja tulee uusia sukupolvia, joissa on erilaisia uusia toiminnallisuuksia.
Meidän tietoisuutemme ja sosiaaliset mekanismit sen sijaan ovat varsinainen käyttöjärjestelmä. Käyttöjärjestelmässä voi olla valloilla hyvin erilaisia meemejä ja sinun ja minun käyttöjärjestelmä voi olla koodattu aivan erilaisilta pohjalta. Useasti kuitenkin yhteentoimivuuden takaamiseksi monet käyttöjärjestelmät jakavat tiettyjä meemejä.
Erilaisissa käyttöjärjestelmissä rahan ottamiselle seksistä on useita erilaisia sisältöjä, joista on vaikea sanoa mikä on oikeasti hyvä ja mikä on paha - koska niihin kaikkiin sisältyy aina ko. käyttöjärjestelmämallin sisäiset oletukset ko. sosiaalisen systeemin arvomaailmasta ja toiminnoista.
Yleisesti ottaen ajatuksena on kuitenkin suojella jotakin, on kyse sitten seksuaalista valtaa, naiseutta, yhteiskuntajärjestystä tukahduttamalla seksuaaliset impulssit tai yhteiskunnan instituutioita kuten toimimattomat avioiliitot. Toimivat Laissez-Faire seksuaalimarkkinat, jossa raha on yksi kaupankäynnin muoto, on konservatiivien mielessä pelottava uhkakuva yhteiskunnan vakautta ylläpitäville rakenteille.
Näillä käyttöjärjestelmätason koodauksilla ei kuitenkaan taaskaan ole mitään tekemistä hardwaren kanssa.
Kun prostituutio kuitenkin yleisesti ottaen koetaan huonoksi asiaksi, niin kyllä siinä joku evopsyko no-no juttu on. En usko, että keskimääräinen prostituutiotana huonona asiana pitävä ihminen olisi huolissaan yhteiskunnan rakenteista.
Kyllä siinä jotain syvällisempää on.
Meillä on hardistasossa tiettyjä asioita, joista meille on suosituksia olemassa. Jotkut asiat tuottavat mielihyvää ja toiset asiat kipua, joillain jutuilla on useampia funktioita samassa.NuoriDaavid kirjoitti:Kyllä siinä jotain syvällisempää on.
Yhteiskunnan ja meidän oman ajattelun myötä on asioille rakentunut niitä syvällisempiä merkityksiä ja rakenteita. Hankaluus on tietyllä tapaa siinä, että ne merkitykset ja rakenteet ovat niin kudottuna meihin kaikkiin, että niiden tutkiminen on erittäin vaikeata - varsinkin kun ko. merkitykset elävät ja muuttuvat koko ajan.
Esimerkkinä amerikkalaisten nuorten käsitys siitä mikä on seksiä. Se että suuseksi ei ole seksiä, ei ole missään geenien tasolla oleva koodaus - vaan puhtaasti sosiaalinen ilmiö, joka on syntynyt yhteiskunnassa jossa tietyillä alueilla on fyysiset ja hormonaaliset halut haluttu tukahduttaa.
Re: Huoran olemus ja tulemus
Pyry-Matias kirjoitti:Ratkaisematta on vielä, voiko huora olla tervepäinen?
Jännä kysymyksen asettelu... "ratkaisematta vielä".... mitäs sitten, jos/kun tämä teema saadaan ratkaistua? Tuleeko jokin valmiiksi?
Joo sori, vähän näsäviisas kommentti...
Niin... pitäisikö tähän "seksistä rahaa" -keskusteluun vetää vielä mukaan motiivi, joka tähän toimintaan ajaa, vai onko niin, että itse toiminta ratkaisee eikä sen taustalla olevat syyt? Onko olemassa jokin motiivien arvohierarkia, jolla voisi pitää tiettyjä syitä seksillä rahastamiseen hyväksyttävämpinä kuin toisia? Esim. olisiko yhtä tuomittavaa seksillä rahastaminen tapauksessa, että raha menee uuden auton hankintaan kuin tapauksessa, jossa rahoilla muonitetaan kotona olevia lapsia?Pyry-Matias kirjoitti: Voiko esimerkiksi nuori nainen olla henkisesti tasapainoinen, kun köyhänä opiskelijana säästyy opintovelalta jaettuaan hanuriansa rahasta muutama kymmenen kertaa?
Voisiko ajatella, että tämä motiivi myös pitkälti määrittelisi sitä, onko itseään rahasta jakeleva nuori nainen tasapainoinen vaiko ei... siis että lapsien ruokkiminen olisi hyväksyttävämpi/henkisesti tasapainoisempi seksillä rahastamisen syy kuin uuden auton ostaminen... ?
Kyllä kai nainen saa periaatteessa tehdä kropallaan mitä haluaa. Eikö olisi sinällään aivan yhtä väärin esim. rikoslakien tulla sanomaan, mitä naisen pitäisi/ei saisi kropallaan tehdä kuin se, että jokin yrittää raiskaamalla riistää seksuaalisen itsemääräämisoikeuden? On tietenkin aivan toinen juttu, miten psyyke kestää sen, että harrastaa seksiä omalla keholla sekä rahasta että rakkaudesta/tunteesta. Mutta psyyken voimavarat ovat luonnollisesti varsin henkilösidonnaisia.Pyry-Matias kirjoitti: Samainen neito on seksuaalisesti aktiivinen ja vapaamielinen. Hän ehkä häpeää tekosiaan, mutta ei kuitenkaan kadu niitä. Kuka tässä häviää? Kuka on uhri? Tuomittavaako?
Enkä nyt siis missään nimessä sympatiseeraa prostituution puolesta. Päinvastoin, sellaiset naiset mielestäni ovat lakanneet kunnioittamasta oman intimiteettinsä, kehonsa ja luontaisten halujensa korruptoitumattomuutta, vaikka raha ei tietenkään sinällään ole hyvää tai pahaa. Mutta kuten sanoin, tässä puhutaan oman kehon itsemääräämisoikeudesta ja se tekeekin tästä varsin hankalan aiheen.
Tuli mieleen edes löyhästi vetää tähän yhteyteen mukaan nykyinen melko yleinen tendenssi vähätellä kehoa/fyysistä olemusta merkitystä, ja vastaavasti korostaa henkisiä ominaisuuksia ihmisissä. Ehkä moni prostituoitu toimiikin tällä dualistisella periaatteella, että "se on vain minun kroppani, ei mieleni". Joskus tulee miettineeksi, että näyttelijät elokuvissa periaatteessa huoraavat rakastelukohtauksia tehdessään. Hehän sekstaavat rahasta - vain sillä erotuksella varsinaiseen prostituutioon, että sitä filmataan. Tekeekö se filmatisointi siitä jotenkin hyväksyttävämpää? Ja varmaankin näyttelijät nojaavat juuri tuohon samaan " se on vain kroppani, ei mieleni" -periaatteeseen. Minulla ei sinällään ole mitään rakastelukohtauksia vastaan, mutta tuli vaan mieleen, että varsinaisia eroja näyttelemisestä prostituutioon löytyy yllättävän vähän, koska myös prostituutiossa usein (ei aina) molemmat osapuolet tekevät niin omasta tahdostaan.
En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi keho ja mieli erotetaan toisistaan (tai edes että onnistuuko se ylipäätään) ja että miksi kropasta huolehtimista pidetään huomattavasti turhamaisempana kuin psyykkisestä hyvinvoinnista välittämistä. Nehän ovat molemmat ikäänkuin samaa koneistoa. Voisi ajatella, että vaikka vastaavanlainen kollektiivinen taipumus vähätellä kehoa/ulkonäöstä huolehtimista (ja siten omaa intimiteettiä) ei olekaan mikään merkittävin prostituutiota ruokkiva ilmiö, ei sillä kyllä prostituutiota vähennetäkään.
Iltalehden toimitus on seurannut taas Kitinää
Maria lopettaa seksityön rakkauden takia
Marialle, 24, prostituutio on ollut vapaaehtoinen valinta. Nyt hän lopettaa, koska tietää elämänkumppaninsa kärsivän.
Punahiuksinen ja siro Maria näyttää helsinkiläisessä kahvilassa keneltä tahansa opiskelijatytöltä. Muutenkaan hän ei sovi mielikuvaan seksin ammattilaisista: nettisivuillaan hän kertoo inhoavansa pornoa, Sihteeriopiston ilmoituksessa, ettei pidä machomiehistä.
Sosiaali- ja terveysalalta valmistunut Maria kuuluu niihin, joilla olisi muitakin vaihtoehtoja. Koti oli rikkinäinen: avioerossa hän jäi isän luokse asumaan, mutta riitaantui äitipuolen kanssa ja karkasi äidin luokse 14-vuotiaana. Kotitausta ei kuitenkaan vienyt häntä seksialalle.
- Alle 20-vuotiaana harrastin paljon yhden illan juttuja. Usein niistä jäi ikävä maku. Vuosia myöhemmin mietin, että jos olisin ottanut niistä kerroista rahaa, olisin saanut edes jotain, Maria kertoo.
- Tietysti opiskelijan niukalla toimeentulollakin oli oma osansa, opintotuella ei leveästi elä.
Myyjän markkinat
Ensimmäinen kosketus prostituutioon tapahtui diskossa 17-vuotiaana.
- Yksi kundi tarjosi rahaa, jos saisi kosketella rintojani. Tienasin 350 silloista Suomen markkaa, Maria muistelee hymyillen.
Varsinaisesti ensimmäinen kerta koitti, kun Maria oli 21-vuotias. Häntä oli ihastuttanut tv:ssä fiksusti puhunut seksiammattilainen.
- Silloin miehet saivat vielä hakea lehti-ilmoituksilla päiväkahviseuraa. Vastasin yhteen sellaiseen ilmoitukseen ja suostuin tapaamaan hänet julkisella paikalla. Mies ei ollut minun makuuni, mutta perinteisemmin ajattelevien naisten mielestä epäilemättä komea. Teimme sen hänen autossaan, Maria kertoo.
Ensimmäisestä kerrasta ei jäänyt pahaa mieltä.
- Päinvastoin. Ajattelin, että olipa helppoa ja menenpä ostoksille.
Seurustelu muutti mieltä
Seksiammattilaiset tarjoavat toisilleen tukiverkoston.
- Aika monella on mies tai poikaystävä, tämä aiheuttaa paljon ristiriitoja.
Maria itsekin on seksiuransa aikana seurustellut muutaman kerran.
- Mutta nyt seurustelu on vakavampaa kuin kertaakaan aikaisemmin. Asun paljon poikaystäväni luona, käytännössä siis avoliitossa. Ja otan nyt asiakkaita vastaan eri osoitteissa kuin missä asumme. Vielä jokin aika sitten kuvittelin, että teen tätä työtä vaihdevuosiin asti. Mutta nyt aion lopettaa, kun näen, että hän kärsii.
Tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu hankkiutuminen koulutusta vastaavaan työhön sosiaali- ja terveysalalle.
- Tietenkään en voi laittaa seksityötä CV:hen. Mutta niin paljon muutakin tämä on kuin pelkkää seksin myymistä, että uskon näistä vuosista olevan hyötyä työssä ihmisten kuuntelemisessa, Maria nauraa.
Maria lopettaa seksityön rakkauden takia
Marialle, 24, prostituutio on ollut vapaaehtoinen valinta. Nyt hän lopettaa, koska tietää elämänkumppaninsa kärsivän.
Punahiuksinen ja siro Maria näyttää helsinkiläisessä kahvilassa keneltä tahansa opiskelijatytöltä. Muutenkaan hän ei sovi mielikuvaan seksin ammattilaisista: nettisivuillaan hän kertoo inhoavansa pornoa, Sihteeriopiston ilmoituksessa, ettei pidä machomiehistä.
Sosiaali- ja terveysalalta valmistunut Maria kuuluu niihin, joilla olisi muitakin vaihtoehtoja. Koti oli rikkinäinen: avioerossa hän jäi isän luokse asumaan, mutta riitaantui äitipuolen kanssa ja karkasi äidin luokse 14-vuotiaana. Kotitausta ei kuitenkaan vienyt häntä seksialalle.
- Alle 20-vuotiaana harrastin paljon yhden illan juttuja. Usein niistä jäi ikävä maku. Vuosia myöhemmin mietin, että jos olisin ottanut niistä kerroista rahaa, olisin saanut edes jotain, Maria kertoo.
- Tietysti opiskelijan niukalla toimeentulollakin oli oma osansa, opintotuella ei leveästi elä.
Myyjän markkinat
Ensimmäinen kosketus prostituutioon tapahtui diskossa 17-vuotiaana.
- Yksi kundi tarjosi rahaa, jos saisi kosketella rintojani. Tienasin 350 silloista Suomen markkaa, Maria muistelee hymyillen.
Varsinaisesti ensimmäinen kerta koitti, kun Maria oli 21-vuotias. Häntä oli ihastuttanut tv:ssä fiksusti puhunut seksiammattilainen.
- Silloin miehet saivat vielä hakea lehti-ilmoituksilla päiväkahviseuraa. Vastasin yhteen sellaiseen ilmoitukseen ja suostuin tapaamaan hänet julkisella paikalla. Mies ei ollut minun makuuni, mutta perinteisemmin ajattelevien naisten mielestä epäilemättä komea. Teimme sen hänen autossaan, Maria kertoo.
Ensimmäisestä kerrasta ei jäänyt pahaa mieltä.
- Päinvastoin. Ajattelin, että olipa helppoa ja menenpä ostoksille.
Seurustelu muutti mieltä
Seksiammattilaiset tarjoavat toisilleen tukiverkoston.
- Aika monella on mies tai poikaystävä, tämä aiheuttaa paljon ristiriitoja.
Maria itsekin on seksiuransa aikana seurustellut muutaman kerran.
- Mutta nyt seurustelu on vakavampaa kuin kertaakaan aikaisemmin. Asun paljon poikaystäväni luona, käytännössä siis avoliitossa. Ja otan nyt asiakkaita vastaan eri osoitteissa kuin missä asumme. Vielä jokin aika sitten kuvittelin, että teen tätä työtä vaihdevuosiin asti. Mutta nyt aion lopettaa, kun näen, että hän kärsii.
Tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu hankkiutuminen koulutusta vastaavaan työhön sosiaali- ja terveysalalle.
- Tietenkään en voi laittaa seksityötä CV:hen. Mutta niin paljon muutakin tämä on kuin pelkkää seksin myymistä, että uskon näistä vuosista olevan hyötyä työssä ihmisten kuuntelemisessa, Maria nauraa.